Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5504 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למרות שאני נוסע בכמה רכבים ישנים, חלק גדול מהזמן אני מתנייד ברכבים מודרניים.

 

נקודת ההשוואה שלי במקרה הזה היא כוח לעומת משקל ונוחות כללית, ולצערי אני חייב לומר שהייתה נסיגה אחורה בכמה מהרכבים החדשים.

הרבה יותר נוח לנסוע בוולוו שנת 91, ואפילו בפיאט טמפרה שנת 91, מאשר בפוקוס חדשה.

 

זה לא תלוש מהמציאות, זה פשוט כיול יותר קשיח של השלדה, מושבים קשיחים מדי, הגה הידראולי ועיצוב קצת קלאוסטרופובי.

 

הפוקוס של אחותי הרבה יותר נוחה מהפוקוס של אחי, למרות שיש ביניהן 7 שנים.

 

באופן כללי יש הרבה רכבים ישנים יותר נוחים מהגרסאות החדשות, במיוחד משפחתומטיות.

 

כמה דוגמאות?

 

פולקסווגן פולו. ככל שהזמנים התקדמו, הפולואים פחות נוחים ויותר קשיחים.

פולקסווגן פאסאט (2001 לעומת 2008).

מאזדה לאנטיס (שהיא בעצמה לא ממש נוחה) לעומת מאזדה 3.

פוקוס (דור ראשון מול שני).

שברולט אוואו (מול רוב הרכבים של שנות ה90)

BMW סדרה 3. הן הרבה יותר קשות ממה שהיו פעם, ושמעתי תלונות מכמה וכמה בעלים שהחליטו לעבור למרצדס ואודי.

פולקסווגן גולף (הייתה לנו במשפחה אחת מדור 3 כשהיא הייתה חדשה. היא הייתה יותר נוחה מדור 4-5)

 

ואייל, התקבלה החלטה אחרי שקניתי את הטווינגו, שזה יהיה הרכב הישן האחרון שאני אקנה.

הרכב הבא יהיה בשנתיים הקרובות, ויהיה מקסימום בן 5.

בלי קשר, הקרוז היא ממש לא רכב מספיק מעניין בשביל שאני אקנה אותו.

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אתה שידוע ברכשית/החזקת רכבי טרנטה שמתפרקות, לא יודע איך יש לך תלונות על רכבים שמבחינת בטיחות,מנוע וכ'ו לא סופרות את הרכבים שהיו ברשותך כנ"ל את מה שיש לך כיום הטווינגו המפורסמת :lol: אני בספק אם בכלל יש לך איזה שהו פונקציה של השוואה, על רכבים שהם יותר מתקדמים בעשור ממה שיש לך.

 

עדיף טרנטה שנוסעת מאשר רכב קופצני :-)

איזה כייף לי :)

פורסם

פולקסווגן גולף (הייתה לנו במשפחה אחת מדור 3 כשהיא הייתה חדשה. היא הייתה יותר נוחה מדור 4-5)

quote]

 

נשארתי פעור פה.

 

אין מה להשוות בכלל, גולף דור 5 עולה בכול המובנים הטכניים על גולף דור 3 בגדול וגם גולף דור 4 משאירה מאחורה בהרבה את גולף דור 3.

 

במקרה היו ברשותיי גולף דור 3+4+5 חדשות מהניילונים כאשר כול רכב בממוצע היה בבעלותי כ-5 שנים.

איזה כייף לי :)

פורסם

פרנקוס, אתה עוף מאוד מוזר תחשוב שאני אומר לך "תבחר אצבע" ואז אתה בוחר ועם אותה אצבע שבחרת תחשוב שאני עושה איתה "על מי אתה עובד"... רכבים ישנים הם גרועים על אחת כמה וכמה מה שהיו לך, כולל את הטמפרה שעפה לגריטה עם כל הסימפתיה שיש לך אליה כי אף אחד לא רצה לגעת בה במקל. אז תעשה טובה אתה רוצה להגיד שרכבים ישנים יותר טובים/נוחים או לא יודע מה מאשר רכבים מורדניים, אתה פשוט חי בLA LA לנד תתעורר... יש עולם חוץ מטרנטות.

 

אגב שאני חושב על זה אפילו הקרוז שזה אוטו, מתבאסת שאיזה נהג עם אוסף של טרנטות לא מעניין נוהג בה :lol:

 

מרק10, צודק עדיף רכב קופצני מאשר תסכול על ס"מ קטן :wink:

חבר טוב פעם אמר לי ...." מה זה משנה מזגן לא מזגן אם יש דלקן הוא החבר הכי טוב של האדם

:lol: "

פורסם

לא אמרתי שרכבים ישנים הם יותר טובים.

 

תראה לי איפה אמרתי משהו כזה.

 

מה שאני אומר זה שיש הרבה רכבים חדשים שהם פחות נוחים מהישנים.

זה כל מה שאני אומר.

לא דיברתי על בטיחות, לא דיברתי על מהירות, פראקטיות, אמינות או אבזור. רק נוחות!

 

טכנית, רכב חדש הוא יותר טוב, אבל יש רכבים חדשים שפשוט לא נוחים.

מתוך הסגמנט של המשפחתומטיות למשל, היחידה שאפשר להגיד שהיא בסדר במובן הזה היא הטויוטה קורולה. הפוקוס, ה3 והקרוז הן בין לא נוחות למזעזעות.

הבנתי שאפילו הI30CW עולה עליהן ברמת הנוחות שלה (וטוב שכך, אחי מחליף את הפוקוס בI30CW).

 

ולמה לרדת על הטמפרה?

אף אחד לא אמר שהיא הרכב הכי טוב בעולם או אפילו הכי נוח.

רק ציינתי שהיא יותר נוחה מהקרוז ושאני יכול לנסוע איתה בנוחות לירושלים בלי שיהיו מליון החלפות הילוכים דביליות שמטלטלות את כל האוטו וגורמות לבחילה למי שיושב מאחורה (בלי צחוק, זה קרה לי השבוע עם הקרוז).

לקרוז יש גיר דבילי לחלוטין, שמשתגע מהחוסר בכוח של המנוע, שלא מספיק בשביל להזיז את האוטו, וזו גם מחלה כמעט של כל הקטגוריה הזו.

אגב, הטמפרה לא עפה לגריטה. תיקנתי את הדברים החיוניים ואני אחליט השבוע מה לעשות איתה.

פורסם

פרנקוס, ככה הסקתי ממה שכתבת חוץ מזה שאתה מציין את זה על הקרוז או הפוקוס, אני ממש לא יורד על הטמפרה אתה פשוט כותב שטויות בלי לשים לב.

עכשיו יש לי שאלה ותענה לי דוגרי אתה מזוכיסט? אם כן אז לא צריך להצהיר על זה סתם פאדיחה, ואם לא ואני מקווה שלא אז איך לעזאזל הגעת למסקנה שהטמפרה היא יותר מ10 שנים על הכביש יותר נוחה מהקרוז? איפה אתה חי?... מספיק לראות את ההבדל בין הכסאות של הקרוז לעומת הטמפרה בקרוז יש את הכסאות הכי נוחים בקטגוריה הם תומכים, נוחים אצל הטמפרה הכיסא אהמ... סליחה קרש שהוא בעצם הכיסא שאין לו בכלל תמיכה, המשענת ראש היא מעין פלסטיק עם רווחים ממש כיסא של מזוכיסטים :twisted:. זה כבר הגזמה רצינית נכון אולי היא לא הכי מהירה בגרסה הקודמת, אין סנכרון נכון בין ההילוכים אבל לומר שהטמפרה יותר נוחה או כל דבר אחר פשוט הגזמה. מצד אחד אני מסיק שאתה לא יודע לנהוג, כי להגיע למצב של בחילות צריך באמת להיות נהג גרוע אבל מצד שני לפחות הקרוז תגיע יותר מהר מהטמפרה או שהטמפרה לא תגיע בכלל או שבעצם באמצע הדרך, הטמפרה תתחמם בגלל העליות שהיא לא מסוגלת לעלות ותעמוד בצד להתקרר :lol:

בקיצור פרנקוס מציע לך לנסוע על הגרסה החדשה יותר עם ה-124 כ"ס ואז תגיד לי אם יש שיפור.

מציע לך לנסוע על B3, פוקוס, לנסר, קורולה רובוטית הזוועתית, רנו פלואנס בדיחה ואז תגיד לי אם סבלת או נהנתה, כי הם "ה"העצלניות! בקטגוריה.

חבר טוב פעם אמר לי ...." מה זה משנה מזגן לא מזגן אם יש דלקן הוא החבר הכי טוב של האדם

:lol: "

פורסם

ישבת מאחורה בקרוז?

תעשה לי טובה וכנס לשבת בקרוז.

אם אתה נכנס למושב האחורי כמו שבן אדם נורמלי עושה (כלומר פשוט מתיישב לו), אני מבטיח לך שזה יהיה כמו לשבת על אבן. הגב שלך לא יבין מה קרה לו כי הוא רגיל למושבים יותר נוחים. זה מה שקרה לי. נכנסתי לרכב כמו לכל רכב אחר ופשוט קיבלתי מכה בגב כשהתיישבתי. כל מי שהצטרף אלינו למסע הרגיש אותו דבר.

 

היה אצלנו הרכב שבוע וחצי (מחזירים אותו מחר) וכל בני המשפחה מזועזעים (כולל אבא שלי, שביומיום נוסע בלנד-קרוזר חדש), ואפילו סבא שלי, שנוהג בS-CLASS משנות ה90.

דוד שלי היה צריך לבחור רכב חדש השבוע כי גנבו לו את הסופר לאנסר. הוא הזדעזע מאיכות הנסיעה של הקרוז כשהוא נסע עליה ואמר שהוא כבר מעדיף את הסופר לאנסר שהייתה לו. בסוף הוא קנה לאנסר חדשה מהניילונים.

אגב, זו הגרסה החדשה של 124.

קיבלנו את האוטו עם 900 קילומטר.

 

אתה אומר לי לנהוג על האחרות כי הן יותר גרועות.

זה רק מוכיח את הנקודה שלי, שהקטגוריה הזאת לא ממש מתיימרת להיות נוחה או חזקה. אלו רכבים בינוניים ביותר, שברובם עם לא נוחים ודי עגלתיים.

 

ושוב אתה נכנס ברכב שלי בלי סיבה.

אני לא טוען שהטמפרה נוחה מאוד. היא אפילו מוכרת כרכב בלי תמיכה במושבים ואפילו כבינונית מינוס. אבל זה לא אומר שהרכבים החדשים הרבה יותר טובים. הקרוז והפוקוס פחות נוחות, לפחות הגרסאות שמוכרים בארץ. הן קשיחות מדי. נקודה!

התמיכה של הקרוז לא מאפשרת לאנשים עם גב רחב לשבת כמו שצריך ואף אחד מאיתנו לא מצא צורה נוחה לשבת.

פורסם

פרנקוס, אני אגלה לך סוד יש לאמא שלי קרוז ככה שלא רק יצא לי לנהוג עליה אלא גם יצא לי לשבת מאחורה לא יודע על מה אתה מדבר וישבו מאחורה אנשים מבוגרים וגם צעירים ואף אחד לא טען שכואב לו הגב, לא יודע מה לומר לך אולי אתם פשוט אנשים מיוחדים. אני זו לא דוגמה כי אין בכלל להשוות את הכורסאות בהזמנה מיוחדת שיש לי לעומת המושבים הרגילים במכוניות משפחתיות עממיות.

לא יודע מה לומר לך, כל מי שנהג על הקרוז הדגם הקודם ונהג על החדשה ישר הרגיש בהבדל אולי קיבלתם את הקודמת כי החדשה אולי היא לא הכי מטוס אבל כבר לא חסר לה כוח.

תשמע פרנקוס כשאני אומר שהכיסאות נוחים אני מתכוון שהם נוחים לבנאדם הממוצע, זאת אומרת מבחינת רוחב ולא מעל הממוצע ככה שזה כבר לא אשמת האוטו.

 

בוא נסכם פרנקוס שאתה לא משווה את הטמפרה למכוניות מודרניות שרחוקות שנות אור מבחינת טכנולוגיה, מנוע, בטיחות וכ'ו לטמפרה? כי זה פשוט השוואה מטופשת.

 

ואגב ככה בנינו בלי שידעו, כל אוטו חדש! יותר טוב מהטמפרה שלך :lol:.

חבר טוב פעם אמר לי ...." מה זה משנה מזגן לא מזגן אם יש דלקן הוא החבר הכי טוב של האדם

:lol: "

פורסם

לא הבנת אותי.

אתה תוקף טענות שלא השמעתי בכלל.

 

אתה נכנס בי על שטויות שלא קשורות לויכוח.

אני פורש מהויכוח ובפעם הבאה שאני אראה שאתה תוקף אותי באופן אישי, אני גם אדווח על זה.

 

בגלל השטויות האלו אני נכנס כל פעם פחות לפורום.

ותפסיק לקרוא לי פרנקוס. קוראים לי יוסי.

פורסם

מכוניות מודרניות ברוב המקרים קשיחות בנסיעה יותר ממכוניות ישנות, בין בשל מנועים חזקים בהרבה המחייבים שילדה ומתלים קשיחים יותר, בין בשל העובדה שהמכוניות ה"עתיקות" נסעו על צמיגים דקיקים וגבוהים, בין בשל שינוי בתפיסה ובתודעה המחייבים היום, לפחות בתאוריה, אחיזת כביש כלשהיא. את זו האחרונה אפשר לקבל בשילוב נוחות גבוהה רק במכוניות בהן מושקע ממון רב בפיתוח וייצור ולכן באופן טבעי שייכות לפלח יקר יותר מאשר המכוניות עליהן מדובר כאן. דוגמאות אגב לא חסרות, החל ב" דה שבו" וכלה במכוניות אמריקאיות ישנות שעטפו את הנוסע בתחושת ציפה מעוררת בחילה שבודדה אותו באופן מוחלט מתחלואי הדרך. ולמרות שאין לי נסיון עם הטמפרה המדוברת, אין סיבה שלא תהיה רכה יותר מקרוז מודרנית. ואין בזה לומר שהיא עדיפה, למעט לגבי זה שרכות נסיעה היא הגורם היחיד בבחירת האוטו שלו.

פורסם

או שפשוט הגרוטאות שפרנקוס קונה הן עם בולמים גמורים, קפיצים עייפים ולכן הרכב מתנהג כמו ספינה בסיבובים אבל פחות קופצני.

בכל מקרה, מה שייך כל הויכוח הזה בשרשור של פוקוס?

 

בקשר לקרוז, גם אני לא התלהבתי מהרכב. כן הוא נראה מאוד מרשים ביחס לשאר הקטגוריה, במיוחד בשחור.

מבחינת מנוע וגיר הוא ממוצע ומטה, מבחינת איכות הרכבה - ממוצע , יש לו מקום טוב באמצע הקטגוריה.

אצלנו הרבה עכשיו לקחו חדשות (בליסינג) , בטח ייצא לי לנהוג עליהן לא מעט.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

כאחד שהיו לו כבר 3 פוקוסים (2001, 2004 ,2007 הנוכחית) ואוטוטו 2010 של אבי מהליסינג,

אני מכיר את הרכב היטב.

מבחינת אמינות הפוקוס נחשבת ל"יפנית" שבחבורה. תשאלו קציני רכב בחברות ליסינג והשכרת רכב את דעתם על הפוקוס.

הם היו שמחים מאד אם הרוב המוחלט היה פוקוס. לא שאין תקלות קטנות פה ושם, אבל הרכב נהנה מאמינות מוחלטת כמעט.

צריכת דלק ממוצעת. 1-10 / 1-11 ברוב המקרים. כמובן שזה רחוק מסיפורי הפוגי של כל אלו שהמשפחתומטיות שלהן

עושות 1-14 ומעלה עם דוושה ברצפה במעלה גרבר.....

 

אין ספק שלא מדובר בזריזה שבמשפחתיות, יחד עם זאת בהתנהלות סבירה לא תחוש בהבדל כוח. יודע מה, ביציאה מהמקום

ממש לא תפגר בהרבה אם בכלל אחרי מאזדה 3 למשל. ואפילו תאיץ בזריזות ביחס לקרוז (אני יודע , בדקתי).

מחסור בכוח מורגש בעיקר תחת עומס, כאשר הרכב מלא ובעליות למשל.

 

מעבר לזה מדובר על משפחתית מרווחת מאד, תא מטען גדול מאד, מזגן פשוט מצויין, מאובזרת יחסית, וכבונוס משרה תחושה נעימה

מאד בשיוט שקט לדוגמא, ומרגישה סופר בטוחה ומתנהגת.

אין ספק שהפוקוס מעט אצלה, אך אני לא רואה מצב שבו בתנאים נתונים זהים לא תוכל/ תחשוש לעקוף עם הפוקוס בעוד שהיית עושה זאת בקלילות עם 3 לדוגמא.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

פורסם
3. מודל 2003 (שלי), דור ראשון, האצ'בק ידנית (שהחזקתי במקביל לרכב הליסינג), שקניתי ב 2008 ושנמכרה למנהל בכיר בקארספורום לאחר שנתיים, כשקניתי את השירוקו.

 

מנהל בכיר נוסע בקומפקטית? ;-)

 

 

בתקשורת של ההגה והשלדה אין לה תחרות. גם לא מצד גולף (רגילה). אבל, היא אכן עגלתית.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

פרנקוס, אתה מגזים.

פוקוס MK2-FL נוחה יותר מיונדאי I30, מאזדה 3, טויוטה קורולה וקיה פורטה.

 

ישנה מגמה שכזו להפוך את כיולי המתלים (בעיקר אצל האירופאיות. היפנים בעקבותם...) לנוקשים וקשיחים יותר - וזה לא חדש.

מגמה זו קיימת בשוק זמן מה. חשוב לזכור שבכבישי אירופה (ברב המקרים) זה עובד היטב, לא פוגם בנוחות הנסיעה ובתמורה מקבלים אקסטרה בתחום ההתנהגות ואחיזה.

 

כמי שהתנייד בב.מ.וו סדרה 3 בכל נסיעותיו האחרונות באירופה - רחוקה מלהבריק בנושא.

היא לא שוברת עצמות, מרסקת איברים וטוחנת חוליות - אבל כן, היא בהחלט המכוניות הפחות נוחות על כבישי גרמניה. אפילו שם היא מרגישה נוקשה וקשיחה.

 

באחת הנסיעות החלפנו 330D ב-C220CDI. הבנצית בהחלט נוחה משמעותית. אבל רגע, איפה כל הפאן? איפה הרצון הבלתי נפסק לדחוק מהר בפניות? לחפש את הכבישים המתפתלים ולנתק חלקית את בקרת היציבות? אז לא... ביחס לבווארית - היא פחות כיפית לנהיגה. היא מרגישה מעט רכה ומתנדנת יותר, למרות שלפעמים היא מוציאה את זנבה באלגנטיות.

 

בקיצור, הפואנטה היא - הנוקשות / קשיחות הזאת בהחלט תורמת לדברים אחרים. כמו בכל דבר - גם זה בא על חשבון משהו אחר. כל אחד יעשה את ההחלטות שלו, ויבחר לנכון במה שמתאים לו. עם כל הנוקשות-קשיחות של סדרה 3 (ובארץ זה ה-ר-ב-ה יותר מוחשי), אני עדיין אבחר בה על האחרות. כנראה שמי שמחפש יותר נוחות ופחות כיף (ואלה כמעט כל רוכשי המכוניות האלה בארץ...) - יקחו C, או A4. הן נוחות יותר.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 


×
×
  • תוכן חדש...