Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק גבוהה מאוד ב קיה ספורטאז' החדשה - עזרתכם בבקשה !


aramis1
שימו לב! השרשור הזה בן 4398 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מאמין שאם היה קל כ"כ לתבוע (משפטית) בסוגיה זו - מישהו כבר היה עושה את זה.

תוכל להתייעץ אולי כאן, בפורום המשפטי.

לצערי אינני סבור שיש סיכוי רב להצליח בכך.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם נתון הק"מ לליטר הוא פונקציה כל כל חשובה עבורך והוא בעצם הסיבה שבגללה החלפת את הניטרו, לדעתי, היית צריך לחקור את נושא צריכת הדלק לעומק יותר ולבחור ברכב אחר.

לדוגמא: סקודה ייטי 1.2TSI או אפילו ה 2.0TDI. אני למשל, נוהג על פולקסווגן טיגואן TDI (זהה לחלוטין לפלטפורמת הייטי/TDI) שהיא כבדה יותר מהספורטאז' והרכב עושה 1/12 בממוצע (ניתן להגיע גם ל 1/18 בבין עירוני אם ממש מנסים..)

...CASKA for life

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש אירוני ....התלבטנו בין הספורטאז' ובין הטיגואן ושאלנו איזו בחורה שיש לה טיגואן והיא אמרה שהוא צורך 6 ק"מ לליטר !!!אמנם זה נשמע לנו חסר היגיון, אבל אנשים סיפרו על טיפולים ואחזקה יקרים בפולקסווגן וזה מה שהכריע את הכף לטובת הספורטאז....ועכשיו שאני שומע ממך על צריכת הדלק של הטיגואן אני מבין ששגינו ושלא חקרנו יותר לעומק.... לסוגיה המשפטית נראה לי שאף אחד לא ניסה ואם היו כאלה שניסו , אני משער שזה נסגר כבר בשקט בלי רעש עם סוכנויות הרכב בכדי למנוע את הבאזזז.....שיכול להפיל מכירות של רכב בארץ.....נראה איך יתמודדו עם זה בקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכל החברים שמגיבים כאן, בהחלט זה פוקח את העיניים ובכל מקרה אני לא מתכוון לוותר בעניין ומבחינתי אלך עם העניין הזה עד לערכאות משפטיות באולמות התצוגה מצהירים על נתוני צריכה אמיתיים בנסיעה משולבת 9 ק"מ לליטר !!!! מבחינתי זה מצג שווא ורמאות לכל דבר, חד משמעית לא הייתי מחליף את הרכב הקודם שלנו בזה אם היתה ידועה לי צריכת הדלק הזו, לדעתי יש כאן גם מקום לתביעה ייצוגית.

 

חבל על הזמן ועל הכסף שלך הם מכוסים משפטית,

 

תמיד יש איזה משפט שאומר שצריכת דלק היא עיניין משתנה שתלוי באופי הנהיגה,

 

במשפט אתה עוד יכול לצאת אשם במדינת חלם כמו שלנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבחורה שהתייעצתם איתה לא טעתה. צריכת הדלק של הטיגואן TSI (טורבו בנזין) היא באמת סביב ה 1/7. לאחר שדרוג ניהול המנוע שם (כ 60 כ"ס !!) ניתן להגיע גם ל 1/9.

...CASKA for life

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבחורה שהתייעצתם איתה לא טעתה. צריכת הדלק של הטיגואן TSI (טורבו בנזין) היא באמת סביב ה 1/7. לאחר שדרוג ניהול המנוע שם (כ 60 כ"ס !!) ניתן להגיע גם ל 1/9.

 

לסיכום....מסתבר שבכל ג'יפון מסתתר לו ההאמר קטן...:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול להגיד לך שכשאשתי נוהגת בראב4 שלנו המחשב מראה צריכת דלק בכיוון ה 1:7

כשאני נוהג הרכב מראה על כיוון ה 1:8.6 בתוך העיר.

מחוץ לעיר אם אני נוהג 90 הרכב יכול להגיע ל 1:10~ 1:11.

הבעיה שאתה אף פעם לא נוהג 90 [בלי להרגיש הרכב מטפס מעל לכך].

ואין מה לעשות כמו שקודמי כתבו המשקל של הרכב + הנעה כפולה משלמת מחיר בדלק.

הייתי ממליץ לך לבדוק את הרגלי הנהיגה שלך [להשתדל לא להאיץ בפתאומיות או לנהוג בדרך של גז ברקס גז ברקס] יש מצב שתראה שיפור בתצרוכת הדלק.

[זה ההבדל בין צורת הנהיגה שלי לשל אשתי].

אגב עוד נושא שלא חשבת עליו הוא מחיר הטסט השנתי.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי איציק, עדיין בחברה הם דיברו על צריכה של 11 ק"מ לליטר לדגם עם ההנעה הכפולה ועירוני של 9 ק"מ לליטר.

עשיתי 7 תידלוקים ונסיעות של בין 150-300 ק"מ בין תדלוק לתדלוק ...בכל תדלוק מילאתי כך שהדלק מגיע ממש עד לפיית התדלוק....חילקתי את הקילומטרים בליטרים שניכנסו ....בתדלוק האחרון 55 ליטר על 305 קילומטר !!! 5.55 ק"מ לליטר !!!! אני מקווה שלא נולד כאן איזה האמר שהתחפש לספורטאז' :-(

 

 

לכל המלעיזים, רכב המוגדר ג'יפון קל, בעל מנוע מתקדם וגיר 6 הילוכים לא אמור לגמוע ליטר דלק לכל 5.5 ק"מ!

לצורך העיניין, מיצובישי אווטלנדר 2.5L, שוקל כמו הספורטאז' (1670 מול 1680 ק"ג, אגב שניהם לא ממש כבדים) ועשה צריכה של 1:7.5 בתוך העיר (מניסיוני האישי).

 

לפותח השירשור:

דבר ראשון הייתי חושד באופן הבדיקה.

תנסה בפעם הבאה למלא עד שהמשאבה מפסיקה אוטומטית ולא עד "פיית התדלוק".

דבר שני, תנסה לבדוק האם אתה יכול לשפר את אופי הנהיגה שלך בעיר לנהיגה חסכונית יותר.

דבר שלישי (והכי חשוב), אני מקווה שצריכת הדלק היא לא הגורם היחידי אותו לקחתם בחשבון בזמן ששקלתם החלפת רכב.

הספורטז' הינו רכב שונה לגמרי מהניטרו, קטן יותר, אלגנטי (הניגוד לבהמתיות של הניטרו), מודרני הרבה יותר בעל התנהגות כביש עדיפה, איכות חומרים עדיפה ועוד ועוד...

כך שאני מקווה שאתה מרוצה לפחות משאר הפרמטרים ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזושהיא פרספקטיבה

 

אני עם מנוע 3.5 ,7 הילוכים , ומשקל רכב של 1.7 טון כמעט ,

וצריכת הדלק שלי המשוקללת עיר וחוץ הינה 8.3 ליטר ל100 ק"מ.

supreb 2016 l&k 280 4*4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם, וראשית אני רוצה להודות לכל החברים שהגיבו ועל תשומת הלב והידע שכל אחד הביא מניסיונו לכאן.

ואני חייב כאן כמה תשובות לשואלים.

1) במהלך הבדיקות שביצעתי שילבתי נסיעות בין עירוניות ועירוניות (ת"א) ובלי ההאצות

פתאומיות, ותדלקתי עד פיית המיכל מאחר ובכל תחנה תגובת אקדח התדלוק שונה ובתדלוק עד לפיית המיכל אין מקום לטעויות בחישוב כמות הליטרים שנצרכה, ואגב זו גם על פי המלצת בוחן הרכב.

2) אני מסכים עם חברי ביחס לניטרו ורק רציתי להביא דוגמא של רכב בעל משקל גבוה ומנוע בעל נפח גדול יותר וגיר 4 הילוכים ובעל צריכת דלק דומה, ברור שאין מקום להשוואה בין האלגנטיות ואיכות החומרים בספורטאז' לבין הניטרו הבהמתית. ובכל מקרה אני אנסה לשקלל את צריכת הדלק שלי בחודש שלם מול הקילומטרים ונראה איפה הדברים עומדים, וכמובן תוך תקווה שהיא תשתפר משמעותית לפי אנשי השירות של קיה, זה אמור לקרות באיזור 5000ק"מ לפי דבריהם :wink:

מעבר לכך ומן ההגינות שאציין לשבח את אדיבותם של מחלקת השירות בקיה שזמינה 24 שעות ביממה במענה לכל לקוח !!! ומתייחסים במלוא הרצינות לכל פניה והבטיחו שיבדקו ברצינות את הטענה שלי ביחס לצריכת הדלק ואף זימנו אותי עם הרכב למוסך המרכזי בחולון וגם הציעו רכב חלופי לזמן שבו הם יבדקו את הרכב והגדילו בכך שהציעו לאסוף מביתי את הרכב בעצמם, אז זה די מרגיע כשאתה יודע שיש מאחרייך חברה עם מודעות גדולה לשירות ועל כך גם מגיעה להם התודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם מדובר באותו מנוע 2.7 שקיים בטוסון?

כי אם כן, אני חייב לומר לך, חבל לך על הזמן לנסות להגיע לצריכת דלק הגיונית.....:roll:

היא לא תהיה הרבה יותר טובה ממה שיש לך כרגע, וכפי שכבר ציינו פה לפניי, אל תשכח את מימדי הרכב שלך, ההנעה הכפולה, הנפח האדיר - כל אלו לא ממש באים לעזרתך...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, השיטה של מילוי עד פיית התדלוק היא קודם כל אינה בטיחותית.

דבר שני, אצלי ברכב, אם אני ממלא עד פיית התדלוק ישנו חריר קטן אשר מרוקן את הדלק כך שבפועל אני מאבד דלק.

אין לי מושג איך זה ברכב שלך אבל לא נראה לי שיש דרך למלא עד הפיה (אתה ממש רואה את הדלק בצינור?!) ללא איבוד דלק.

יכול להיות שכל משאבה מפסיקה בשלב אחר, אבל למה לא לדבוק לתחנה אחת ולאותה המשאבה לצורך הבדיקה?

 

הבדיקה הכי מדוייקת לדעתי זה:

למלא עד שהמשאבה מפסיקה אוטומטית.

לאפס ק"מ ולנסוע עד לסוף המיכל (מרכב חדש כך שאין מה לחשוש ממשקעים).

למלא שוב באותה המשאבה עד להפסקה אוטומטית ולחשב את צריכת הדלק בפועל.

 

אגב, אני בהחלט ממליץ לצרוך מיכל שלם ולא חצי/רבע מיכל, מניסיון שלי (מודד בכל תדלוק) כאשר אני צורך רק רבע/חצי מיכל הצריכה משום מה יוצאת הרבה יותר גבוהה (לפעמים 1/8.5 במקום 1/10).

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם מדובר באותו מנוע 2.7 שקיים בטוסון?

כי אם כן, אני חייב לומר לך, חבל לך על הזמן לנסות להגיע לצריכת דלק הגיונית.....:roll:

היא לא תהיה הרבה יותר טובה ממה שיש לך כרגע, וכפי שכבר ציינו פה לפניי, אל תשכח את מימדי הרכב שלך, ההנעה הכפולה, הנפח האדיר - כל אלו לא ממש באים לעזרתך...

היי, מדובר ברכב אחר לגמרי שחולק את הפלטפורמה והמכלולים כמו ביונדאי IX35 .... גיר 6 הילוכים טיפטרטניק מנוע בנזין D-CVVT 2.0L

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, השיטה של מילוי עד פיית התדלוק היא קודם כל אינה בטיחותית.

דבר שני, אצלי ברכב, אם אני ממלא עד פיית התדלוק ישנו חריר קטן אשר מרוקן את הדלק כך שבפועל אני מאבד דלק.

אין לי מושג איך זה ברכב שלך אבל לא נראה לי שיש דרך למלא עד הפיה (אתה ממש רואה את הדלק בצינור?!) ללא איבוד דלק.

יכול להיות שכל משאבה מפסיקה בשלב אחר, אבל למה לא לדבוק לתחנה אחת ולאותה המשאבה לצורך הבדיקה?

 

הבדיקה הכי מדוייקת לדעתי זה:

למלא עד שהמשאבה מפסיקה אוטומטית.

לאפס ק"מ ולנסוע עד לסוף המיכל (מרכב חדש כך שאין מה לחשוש ממשקעים).

למלא שוב באותה המשאבה עד להפסקה אוטומטית ולחשב את צריכת הדלק בפועל.

 

אגב, אני בהחלט ממליץ לצרוך מיכל שלם ולא חצי/רבע מיכל, מניסיון שלי (מודד בכל תדלוק) כאשר אני צורך רק רבע/חצי מיכל הצריכה משום מה יוצאת הרבה יותר גבוהה (לפעמים 1/8.5 במקום 1/10).

 

בהצלחה.

היי, כן אני רואה ממש את הדלק וחריר הניקוז שאתה מדבר עליו נמצא מחוץ לפקק הנעילה של המיכל, כך שאין סיכוי שיתנדף דלק . אגב, גם מחשב הרכב מאשר את נתוני צריכת הדלק שאני הגעתי אליהם בבדיקה שלי....ועכשיו אני לא ממלא עד פיית המיכל כי יש לי כבר את נתון הליטרים מהמילוי הקודם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4398 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...