Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5526 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוקר טוב



 

נדפק לי המפסק הראשי בלוח חשמל בדירה, ז"א יש לו בעיה במגעים, כך שהוא עובד רק אם מזיזים אותו לנקודה מסויימת.

 

העניין הוא שאף פעם לא החלפתי אותם, אז יש לי כמה שאלות:

 

א) איך מחליפים? קישור למדריך מצולם יתקבל בברכה.

ב) האם יש סכנת התחשמלות?

 

מצורפת תמונה של המפסק להמחשה:

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

תמיד יש סכנת התחשמלות בעבודה במתח חי, כך שמומלץ מאד ללבוש נעליים מבודדות.

הסר את כיסוי הפלסטיק מעל המפסקים. בדוק האם חוטי החשמל (הם אמורים להיות קשיחים ומקובעים היטב) רוטטים לך ביד כשאתה מנסה להזיז אותם (לא צריך לציין שתיגע רק בבידוד שלהם, ולא בחלקים חשופים, נכון?...). אם החוטים רוטטים, קבע אותם בחזרה למקום עם מברג (תפוס ע"י ברגים לתחתית של המפסק, כפי הנראה ברגים שטוחים ולא פיליפס, תלוי בגיל המפסק והדירה להבנתי). ממליץ על מברג עם ידית מבודדת (אדומה או אדום + צהוב), עם הכיתוב "VDE" עליה (התקן של בידוד 1000 וולט-מה שבטוח בטוח). הייתה לי בעייה דומה מאד- הפסקות חשמל אחת ל-20 דקות (...) בדירה השכורה שעברתי אליה, עקב קפיצות הפחת. מה שתיארתי פתר את הבעייה. מקווה שזה עזר לך. אם לא הייתי ברור במשהו, אנא שאל שוב עד שתבין, חשמל חי זה לא צחוק.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

עשה לעצמך טובה, והזמן חשמלאי לביצוע העבודה הזו.

 

אני מאמין גדול ב- DIY אבל לפעולה כזו גם אני הייתי מזמין חשמלאי.

:turn-l:
פורסם
ת אם החוטים רוטטים, קבע אותם בחזרה למקום עם מברג

א) זה לא התקלה, המפסק עצמו דפוק ודורש החלפה (שוב פעם, צריך לקבע את הידית במקום מסויים כדי שיעבוד).

 

ב) מצד שני אני לא מוצא איפה מנתקים את אספקת החשמל ללוח עצמו. הבניין מודל 1998 יד ראשונה אם זה עוזר.

 

ג) קרוקס זה נעליים מספיק מבודדות?

 

ד) YUVK, אני מבין אותך, אבל לשלם לחשמלאי over9000 שקל על עבודה של 5 דקות גם לא כ"כ קורץ לי.

 

ה) כמה יכול לעלות מפסק כזה (כמו שמסומן בתמונה בהודעה הראשונה)?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

אין סיבה שזה יעלה 900 ש"ח. אם קיבלת הצעה כזו בקש עוד כמה הצעות. זה באמת 5 דקות עבודה.

החלק עצמו עולה עשרות בודדות של שקלים.

 

http://www.electricil.com/20484/%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C

 

 

ומכיוון שנראה לי שאתה מתעקש:

חובה לנתק את החשמל ללוח - חובבן לא אמור לעבוד עם חשמל חי!

נעליים מבודדות זה ממש לא מספיק ולא מונע התחשמלות. אם תגע בו זמנית באותה יד בפאזה ואפס אתה צפוי לכוויה נחמדה.

 

יש לנתק את הפיוז של חברת חשמל שמזינים את הלוח. הם יכולים להמצא בלוח ראשי או בקומה אחרת, או בקופסה נפרדת מעל הלוח שלך.

:turn-l:
פורסם

מצטרף להמלצה להזמין חשמלאי, העלות לא בשמיים(300+-)

חבל להצטער בעתיד על החלפה לקויה שתעלה לך המון כסף.

 

אין סיבה שזה יעלה 900 ש"ח. אם קיבלת הצעה כזו בקש עוד כמה הצעות. זה באמת 5 דקות עבודה.

החלק עצמו עולה עשרות בודדות של שקלים.

 

http://www.electricil.com/20484/%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C

 

אני חייב לתקן אותך, ממסר פחת עולה קצת יותר מעשרות בודדות של שקלים.

http://www.azrad.co.il/pl_products~5~29.htm

הצרפתיות לא מסתדרות עם הקוריאנית, לכן אני מחנה אותן רחוק אחת מהשניה:-D

לעבוד עם כובע, בגד ים וכפכפים, נראה לי שאני בגן עדן.8)

פורסם

אכן לא מדובר במפסק ("פקק") אלא מדובר בממסר פחת חד פאזי, שלפי הקישור שלך ניתן להשיג בכ-166 שקל.

 

גם אני בד"כ תומך גדול ב-DIY, אבל:

1. DIY בחשמל ביתי זו עבירה על החוק.

2. DIY באבזרי החשמל בתוך הדירה פחות מסוכן, כי אם תעשה שטויות אז יש ממסר פחת שמגן עליך מהתחשמלות. כאן העבודה היא החלפת ממסר הפחת. אם תיגע בחוט "חי" בטעות תוך כדי העבודה שום דבר לא יגן עליך מהתחשמלות.

בנוסף אם תחבר את הפחת באופן שגוי אתה עלול לחשוב שהכל בסדר אבל בעצם אין הגנה לדירה נגד התחשמלות.

 

שורה תחתונה - תזמין חשמלאי, לדעתי ב300 שקל כולל החלק נסגר הסיפור.

תתעקש על פחת של חברה מוכרת (כמו SIEMENS, ABB, מרלין-גרן וכו') ולא איזה זבל סיני כזה או אחר שעולה 30 שקל פחות.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

נראה שמצדו שמאלי ישנו מפסק זרם ראשי,

אם כך אין צורך לנתק את החשמל ללוח

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

ואם בזמן העבודה יחליק לו המברג לכיוון החוט שמזין את המפסק הראשי? אתה תגיד עליו קדיש?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

מה שהוא מראה שנדפק הפחת לא המפז

אם הוא מנתק את המפז לא מגיע חשמל לפחת והוא יכול להחליף אותו ללא סכנה כל עוד ויש לו יכולת בסיסית לעשות זאת

ביקש המלצה לאיך לבצע ולא לאיך לקרא לחשמלאי ובהמלצתי אין התחייבות להמשך טיפול של ״אם״

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
מאיפה אתה?

אני יכול להפנות ולהמליץ לך על מישהו שיקח לך כלום כסף על החלפה.

חדרה. בינתיים קיבלתי הצעת מחיר של 350 שקל

מה שהוא מראה שנדפק הפחת לא המפז

אם הוא מנתק את המפז לא מגיע חשמל לפחת והוא יכול להחליף אותו ללא סכנה כל עוד ויש לו יכולת בסיסית לעשות זאת

ביקש המלצה לאיך לבצע ולא לאיך לקרא לחשמלאי ובהמלצתי אין התחייבות להמשך טיפול של ״אם״

אז כל עוד המפסק השחור שלידו מנותק, אין סכנת התחשמלות? אני מקווה שתבוא לפחות לבקר אותי בבית חולים/מועדון השיש :roll:

 

עוד שאלה - זה בטוח חד פאזי? כי יש גם מזגן מפוצל בבית (תדיראן ספיריט לצורך העניין), ואם אני מבין נכון (מה שאני מכיר משירות בחיל הקשר בצה"ל), מזגן דורש תלת פאזי. מצד שני לא זכור לי שמתקין מזגנים התעסק לי בחשמל בבית.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
מ

הוא יכול להחליף אותו ללא סכנה כל עוד ויש לו יכולת בסיסית לעשות זאת

ביקש המלצה לאיך לבצע ולא לאיך לקרא לחשמלאי ובהמלצתי אין התחייבות להמשך טיפול של ״אם״

מי שצריך הסבר 'איך לבצע' אז עדיף שלא יבצע

פורסם

לא הביישן למד, ולא הקפדן מלמד. עדיין, רוב הסיכויים שאזמין חשמלאי לעשות את העבודה, אבל למדתי משהו (בין היתר להזמין חשמלאי).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
אז כל עוד המפסק השחור שלידו מנותק, אין סכנת התחשמלות? אני מקווה שתבוא לפחות לבקר אותי בבית חולים/מועדון השיש :roll:

יש מזגנים חד פאזיים.

 

אתה שואל יותר מדי שאלות, מקבל הרבה תשובות "בטוח" על סמך תמונה מעורפלת אחת.

 

תשמע, אני לא אנדנד שוב, אבל יש לי תואר בהנדסת חשמל ואני מבין די והותר, ועדיין בלוח חשמל אני לא נוגע בעצמי. קיבלת הרבה עצות בשרשור הזה - העצה הכי טובה שקיבלת היא עזוב את זה ותזמין חשמלאי.

 

אם מדובר בפחת, 350 ש"ח נשמע מחיר סביר (כולל כמובן החלק החדש). אתה רוצה לסכן את עצמך ובני משפחתך (בחיבור לא נכון של הפחת) בשביל לחסוך כ-170 ש"ח?

 

סיימתי את דברי בשרשור זה.

:turn-l:
×
×
  • תוכן חדש...