Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5479 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב!

בחודש האחרון נורת לחץ שמן התחילה להבהב בסרק, אך רק לאחר שהמנוע מגיע לטמפ' עבודה ונסיעה של מס' דקות לאחר מכן (לרוב נסיעה של 15-20 דק' ומעלה). תחילה ניתקתי את היוניט שמן, ניקיתי את המגעים והחזרתי, אך לא עזר. תוך כדי קיצרתי את המגע ובדקתי שהבעיה לא בלוח שעונים.

 

אחת האופציות היא שהיוניט עשתה את שלה.

האם בדיקת לחץ במוסך יכולה להצביע על הגורם המדוייק?

(יוניט שמן, משאבת שמן - אין לי מושג היכן היא בג'אסטי, חלק כלשהו אחר)

 

שבת שלום!

אהוד

פורסם

אהוד שלום רב !

יש לבצע בדיקת לחץ שמן בעזרת שעון מכני, המורכב במקום היוניט לחץ השמן, האמור להיות בכל מוסך.

אם לחץ השמן תקין במנוע חם, יש להחליף יוניט מזייף.

באם לא יש לבדוק את הסיבות ללחץ שמן נמוך מהקל לכבד, מפלס שמן נמוך, שמן דליל, התחממות יתר, והעיקר בוצה באגן השמן, ורשת משאבת שמן סתומה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
אהוד שלום רב !

יש לבצע בדיקת לחץ שמן בעזרת שעון מכני, המורכב במקום היוניט לחץ השמן, האמור להיות בכל מוסך.

אם לחץ השמן תקין במנוע חם, יש להחליף יוניט מזייף.

באם לא יש לבדוק את הסיבות ללחץ שמן נמוך מהקל לכבד, מפלס שמן נמוך, שמן דליל, התחממות יתר, והעיקר בוצה באגן השמן, ורשת משאבת שמן סתומה.

בברכה

צביקה

 

מפלס השמן הוא 3/4 מדיד, סוג השמן מולא בטיפול האחרון ע"פ המלצת המוסך בהתאם ליבואן ובהתחשב במצב הרכב, מערכת הקירור ברכב עובדת בצורה אופטימלית (אושר ע"י מוסך מורשה).

 

כלומר ייתכנו בוצה במנוע ורשת משאבת שמן סתומה. האם יש באפשרותי לטפל בשני אלה בעצמי (בהתחשב בכך שיש לי את הכלים)?

 

שבוע טוב!

אהוד

פורסם

אהוד שלום רב !

כניראה לא קראת בעיון את סדר הפעולות ההגיוני הנדרש:

כתבתי בפרוש שיש תחילה לבדוק לחץ שמן בעזרת שעון מכני, ובעזרת הממצאים שיתקבלו, יש לפעול בהתאם:

במידה והלחץ במנוע חם תקין יש להחליף יוניט חדש החשוד כמזייף.

במידה ואכן הלחץ חלש, יש לפרק אגן שמן, יש באפשרותך לעשות זאת מבחינת תנאים , ידע אטמים נקוי אגן שמן נקוי משאבת שמן, והרכבת הכל בחזרה, ללא הסתברות של תקלות חדשות?!

עם כל הכבוד, זה שיש לך כלי עבודה, זה עדיין לא אומר שזה הופך אותך למכונאי !

בברכה

ובהבנה.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

היי, מרבית הסיכויים שיש לך בוצה באגן שמן ואו שמן ישן מאוד, קח בחשבון שלפתוח אגן שמן לג'אסטי בבית זה לא החויה הכי סבבה

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

פורסם

ערב טוב!

 

לאחר ביקור במוסך אושר לי סופית שהמנוע בתהליכי גסיסה. ידעתי זאת עוד קודם, אך לאחר בדיקה קצרה במוסך התברר שהמנוע במצב קטסטרופלי בפנים וכנראה שהוא עבר התעללות קשה עד שהגיע לידיי.

 

עצת המוסך הייתה: "סע איתו עד שימות, חבל על כספך. רק שהזמן הנותר יעבור לו בנעימים.."

 

בינתיים ייעצו לי לשים תוספי שמן למינהם ע"מ שיחזיק מעמד עד כמה שניתן.

 

שלא נדע עוד צער!

לילה טוב

אהוד

פורסם

דודו שלום רב !

על סמך מה הספידו לך את המנוע, לפי איזה פרמטרים קבעו זאת?!

בדקו במוסך לחץ שמן?

בדקו קומפרסיה?

בדקו הפסדי לחץ במנוע?

המנוע מעשן?

באיזה צמיגות שמן אתה משתמש, מומלץ בצמיגות 20/50 , ברמה של חברת דלק לפחות הנמכר ברשתות עשה זאת בעצמך, ב50 שקל.

מומלץ לבדוק לחץ שמן בכל מקרה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

בקשר לבעיה של לחץ שמן וההמלצה לבצע בדיקת לחץ.

הייתה לי בעיה דומה וניסיתי בארבעה מוסכים לבקש בדיקת לחץ. לאף מוסך לא היה שעון או שלא רצו לבצע את הבדיקה. כולם הציעו להחליף יוניט שמן ואחר כך לבצע ניקוי קרטר.

בסופו של דבר לא ראיתי יתרון יחסי לטיפול ע"י מוסך ללא ביצוע בדיקת לחץ.

החלפתי את היוניט שמן בעלות של כמה עשרות שקלים והבעיה נפתרה.

לא אומר שכך תיפתר הבעיה אצלך. רק מתרעם על הדרך שפועלים המוסכים בחלקם בדרך של שיטת מצליח.

פורסם

תן עוד פרטים:

1. כמה קילומטראז' עשה הרכב?

2. באיזה שמן אתה משתמש (סוג וצמיגות)?

3. כמה שמן הרכב מאבד?

4. האם הרכב טופל כראוי או שהסטוריית טיפול אצל בעלים קודמים לא ידועה?

5. האם באחת מתקופות חייו הרכב נסע עם מחסור גדול בשמן או עבר התחממות?

 

אם השמן בצמיגות נכונה והרכב עבר קילומטראז' רב או שסבל ממחסר בשמן (נסיעה עם מחסור גדול בשמן) סביר להניח שאבחנת המוסך נכונה- החשד העיקרי הוא מיסבי מנוע שחוקים וקראנק שחוק ולא סימטרי.

 

אם הבעיה נעלמת כשאתה נותן מעט גז והיא מופיעה רק כאשר הרכב חם תעבור לצמיגות 20W50 ותניח לעניין. כנראה שהמנוע יכל להחזיק עוד כמה שנים ככה.

 

אם אתה רוצה להגדיל ראש החלף מיסבי מנוע (או חצאי מיסבים) ואז עבור לשמן בצמיגות גבוהה יותר, זה ישפר את המצב לזמן מה. במידה והקראנק עצמו שחוק ולא סימטרי, לא להרבה זמן.

 

אם התנאים הם כפי שצייניתי- הנורה נדלקת רק כאשר המנוע חם ורק בסל"ד נמוך מאד, במידה והחלפת השמן לא תכבה את הנורה כליל תוכל להחליף ליוניט לחץ שמן פחות רגיש, וזאת כמובן מטעמי נוחות בלבד.

 

מעבר לזה אתה לא תעשה אוברול למנוע...

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם
תן עוד פרטים:

1. כמה קילומטראז' עשה הרכב? המחוג מראה על 95000, ובהתחשב העובדה שיש מקום רק ל5 ספרות, ומקבלות שהועברו אליי ביום שקניתי את הרכב יש סתירות בין תאריכי טיפולים והק"מ העוקבים, לא ניתן לדעת

2. באיזה שמן אתה משתמש (סוג וצמיגות)? 20/50

3. כמה שמן הרכב מאבד? לרוב ממלא כחצי ליטר לשבוע

4. האם הרכב טופל כראוי או שהסטוריית טיפול אצל בעלים קודמים לא ידועה? קיבלתי את הרכב לידיי במצב זוועה. חוץ מתקלות שופלו ע"י הבעלים הקודמים, אין לי מושג מה עבר על הרכב

5. האם באחת מתקופות חייו הרכב נסע עם מחסור גדול בשמן או עבר התחממות? הייתה תקופה, והיא הייתה ממשששש קצרה

 

אם השמן בצמיגות נכונה והרכב עבר קילומטראז' רב או שסבל ממחסר בשמן (נסיעה עם מחסור גדול בשמן) סביר להניח שאבחנת המוסך נכונה- החשד העיקרי הוא מיסבי מנוע שחוקים וקראנק שחוק ולא סימטרי.

 

אם הבעיה נעלמת כשאתה נותן מעט גז והיא מופיעה רק כאשר הרכב חם תעבור לצמיגות 20W50 ותניח לעניין. כנראה שהמנוע יכל להחזיק עוד כמה שנים ככה.

 

אם אתה רוצה להגדיל ראש החלף מיסבי מנוע (או חצאי מיסבים) ואז עבור לשמן בצמיגות גבוהה יותר, זה ישפר את המצב לזמן מה. במידה והקראנק עצמו שחוק ולא סימטרי, לא להרבה זמן.

 

אם התנאים הם כפי שצייניתי- הנורה נדלקת רק כאשר המנוע חם ורק בסל"ד נמוך מאד, במידה והחלפת השמן לא תכבה את הנורה כליל תוכל להחליף ליוניט לחץ שמן פחות רגיש, וזאת כמובן מטעמי נוחות בלבד.

 

מעבר לזה אתה לא תעשה אוברול למנוע...

 

בכל אופן, בוצעה בדיקת קומפרסיה במוסך, ותשובתם הייתה שאין בכלל לחץ במנוע וגם אוברול לא יעזור. הם הביאו פליאה שהמנוע עדיין מתפקד וייעצו לי להוסיף שמן לפי צורך ולגרוט כשאוכל

×
×
  • תוכן חדש...