Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט החדרת יציבות לאיביזה 20VT,ובלי אף שיפור שקשור לכוח כן כן אף לא כ"ס 1


BIG Y
שימו לב! השרשור הזה בן 4398 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא מבין, כשכולם אומרים "התנהגות" למה אתם מתכוונים?

 

אם יש לך סבלנות וכח - תתחיל לקרוא באנגלית על המושג Handling.

 

בגדול, אחיזה והתנהגות אינם דברים זהים. לעיתים הם באים ביחד, אבל הם יכולים גם להגיע בנפרד.

 

אחיזה היא אבסולוטית - עד כמה הרכב מסוגל להיות בחיכוך מלא עם הכביש מבלי לאבד אחיזה - וזה דבר מדיד ואובייקטיבי.

 

התנהגות היא מדד סובייקטיבי, שקשור לכל התכונות הדינמיות של הרכב, ולמעשה מאגד בתוכו את השאלה "האם הרכב עושה מה שמבקשים ממנו?"

 

רכב מתנהג יהיה כזה שהוא נשלט מאוד, ורכב לא מתנהג יהיה כזה שהגבולות בו עמומים, קשה לשלוט בו, וגם בד"כ זה לא מהנה במיוחד.

 

התנהגות היא דבר יחסי, ואינדיבידואלי מאוד - יש כאלו שיעדיפו הגה חד, יש כאלו שיעדיפו הגה מתקשר, יש כאלו שיעדיפו כיול נייטרלי,

 

ויש כאלו שרק רוצים כל היום להיות "על הצד"... אבל, יש אמות מידה בסיסיות של "התנהגות" שעליהן אין יותר מדי מחלוקת.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 197
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בהמשך למה שקונדסון כתב..

רכב מתנהג לאו דווקא אוחז יותר!

התנהגות טובה ותקשורת טובה? כשהרכב מכוייל להנאה ולא לבטחון, פחות תת היגוי, זנב שובב יותר, כשהרכב מעביר לנהג מידע בדיוק היכן הגלגלים, כמה רזרבות נשארו לאחיזה ומתי מגיע איבוד האחיזה.

106 ראלי לאו דווקא אוחזת או מייצרת מהירות פנייה גבוהה מהרגיל, היא פשוט מתנהגת מעולה ומערבת את הנהג בהכול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך למה שקונדסון כתב..

רכב מתנהג לאו דווקא אוחז יותר!

התנהגות טובה ותקשורת טובה? כשהרכב מכוייל להנאה ולא לבטחון, פחות תת היגוי, זנב שובב יותר, כשהרכב מעביר לנהג מידע בדיוק היכן הגלגלים, כמה רזרבות נשארו לאחיזה ומתי מגיע איבוד האחיזה.

106 ראלי לאו דווקא אוחזת או מייצרת מהירות פנייה גבוהה מהרגיל, היא פשוט מתנהגת מעולה ומערבת את הנהג בהכול.

זאת אומרת שאם אני מוצא ראלי 106 עדיף לקחת אותה מאשר פיאט HGT משנה חדשה יותר(נניח ששתיהן במצב טוב).

המחירים בניהין הם שמים וארץ(יחסי-בשבילי לפחות).

זה לדוגמא במצב טוב יחסית לכל מה שיש שם:

http://www.yad2.co.il/Cars/Cartrade_info.php?CatID=1&SubCatID=8&CarID=553498

יד שנייה קילומטראז' יחסית נמוך, נראה בלי תאונות.

ו-12K פחות מפיאט שמתנהגת פחות טוב ממנו, אז במקרה הזה לקחת את הפיג'ו בלי שאלה בכלל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

אכן נתי אחלה של בחור, תמיד עוזר בשמחה :)

אבל נו מה?? מה עם רשמים? :wink:

''גם דברים פשוטים יכולים להיות טובים'' - אביה בת ה-10

CBR600RR-sold

z-750-crashed

wrx run by ecutek-sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק בהתחלה של הכיוונים,כרגע נוסע על הסט אפ המומלץ של KW לריבאונד.

האוטו רוכן עוד פחות עכשיו ממה שהרגשתי,בפניות עומס של הילוך ראשון זה היה תענוג.

הבעיה שממשיכה להציק לי זה שהאוטו מרים גלגל אחורי בכול הזדמנות,אני צריך לשחק גם עם האנטירול האחורי יש שם 3 מצבים,ולראות עם זה ישפיע לטובה,אוו שבכלל הבעיה במוט המיצב האחורי עליון.

יש יש הרבה משחקים ואופציות עכשיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף סוף שיפור ראוי לאיביזה.

אני חייב לציין שאני מאוד מחבב את הרכב הזה אבל פשוט מתפלא כל פעם מחדש לאיזו מהירות האיביזה צריכה לרדת בפניות שאני מצליח לטוס בהם בלי למצמץ.

אני חושב שעם השיפורים ימשיכו בכיוון הזה היא תוכל לעשות זמנים טובים יותר מקליאו ספורט במסלול מאתגר ועגלגל.

אגב, גלגל רביעי למעלה (הכלב המשתין) הוא פוזה אופיינית לקליאו לא מונמכת :), זה לא פוגע בהתנהגות.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ככה הוא לא אוחז. הרי אם היה עליו משקל, הוא לא היה מתרומם.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גלגל באוויר=פחות גלגל שאוחז לא?

 

תאמין לי ששלושת הגלגלים הנותרים אוחזים מספיק. :)

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עיבוי מוטות מייצבים הוא הגורם הראשון להנפת גלגל פנימי.

מלבד זאת, גם ההקשחה הכללית וקיצור מהלך המתלה תורמים לכך.

בכ"א, יפה שאתה משקיע בדברים החשובים באמת! חשבתי לעשות מהלך דומה באיביזה קופרה 2011.

אומנם מדובר בדגם שלטענת רבים שופר מהותית מקודמיו, אך עדיין אני טוען שהורדת הכח לכביש לא מספיק טובה וחלקה, ההיגוי עדיין מושפע מהכח ועוד...זו גם הסיבה שאני אל מבין מדוע אנשים עם רכבים כמו שלי רצים ישר להתקין ניהול תוכנה, שהרי גם במקור יש לרכב בעיה להסתדר עם הכח שלו.

אני בכ"א לא מתכוון לשנות כלום בתוכנה, רק מתלים, בלמים (מקוריים) וצמיגים.

התחלתי בסט צמיגים אוחזים יותר מהמקוריים, עכשיו אני רוצה ללכת על סטאפ של BILSTEIN B8+EIBACH PRO וקיט בלמים משודרג מקורי של SEAT SPORT עם קאליפר 4 בוכנות וצלחות 312 מ"מ מלפנים.

מרעיון הCOIL OVERS BILSTEIN B14 שהיה לי בראש בהתחלה ירדתי, מכיוון שאני רוצה שהרכב יהיה נוח במידה סבירה להתנהלות יומיומית.

שמתי לב שתצורת זרועות המתלים וה BUSHINGS אצלי דומה מאוד לשלך! מישהו יודע אולי לומר לי מהן המידות של הבושינגים המקוריים של איביזה קופרה 2011 ? יש לי הרגשה שישנה חפיפה לאחד או יותר מהדגמים הקודמים של VAG.

הייתי רוצה מאוד באותה הזדמנות להחליף סט בושינגים לכאלה של POWERFLEX, אך סט רשמי יעודי לדגם שלי לא קיים עדיין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף סוף שיפור ראוי לאיביזה.

אני חייב לציין שאני מאוד מחבב את הרכב הזה אבל פשוט מתפלא כל פעם מחדש לאיזו מהירות האיביזה צריכה לרדת בפניות שאני מצליח לטוס בהם בלי למצמץ.

אני חושב שעם השיפורים ימשיכו בכיוון הזה היא תוכל לעשות זמנים טובים יותר מקליאו ספורט במסלול מאתגר ועגלגל.

אגב, גלגל רביעי למעלה (הכלב המשתין) הוא פוזה אופיינית לקליאו לא מונמכת :), זה לא פוגע בהתנהגות.

 

נראה לי שאתה קצת מגזים. האחיזה האבסולוטית באיביזה היא לא נחותה משמעותית מבקליאו. זה לא באיזה מהירות הקליאו עושה את הסיבוב, זה איך היא עושה אותו.

 

מזמן לא נהגתי על האיביזה 20VT, אבל האוטו זכור לי כסרבן למדי ובעל תגובות היגוי ושלדה קהות. מעניין איך הוא אחרי השיפור. גם הדור הקודם של הקופרה וה-FR סבל מבעיות כאלו ואחרות, אבל הדור החדש קצת יותר טוב.

בכל מקרה, יפתיע אותי אם ההיגוי באמת השתפר משמעותית. זה דבר שלא פשוט לשנות לטובה בלי כיולים מאוד ספציפיים. מה שכן, האחיזה בוודאי יכולה להשתפר בקלות, וגם את תגובות השלדה אפשר לשפר עם מערכת מתלים ראויה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4398 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...