Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט החדרת יציבות לאיביזה 20VT,ובלי אף שיפור שקשור לכוח כן כן אף לא כ"ס 1


BIG Y
שימו לב! השרשור הזה בן 4373 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 197
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

Kundason חשבת שאולי את אף אחד זה לא מעניין הOVER יציבות הזאת ?

כי לא כולנו כל היום מתגרזנים בסיבובים ?

יש כאלה שמעניין אותם קו ישר אז הם לא צריכים את המוטות מייצבים וכיווני פרונט ?

אם אתה שואל איך רכב עם 350-500 סוס מתנהג בסיבובים אז-הוא לא מתנהג,פשוט לא מתגרזנים על סיבובים

וככה רכב עם הנעה קידמית ו500 סוס מסתובב ופונה,כמו כל משפחתית.

 

יציבות זה מושג עמום יחסית, כל רכב יציב עד שהוא מתהפך. גם רכב שמאבד אחיזה הוא יציב, כל עוד 4 הגלגלים נוגעים בקרקע...

 

לכן אני מעדיף להשתמש בשני מושגים אחרים - "התנהגות" ו"אחיזה", ברשותך כמובן.

 

לגבי התנהגות - מסכים, מי שלא חובב סיבובים, לא צריך רכב מתנהג, הוא יכול להסתדר עם מה שיש.

 

לגבי אחיזה - הרי שמדובר גם בבטיחות, מעבר להנאה. רכב שמאיץ צריך גם לדעת לבלום, ואיביזה עם הרבה כוח צריכה להוריד אותו לקרקע.

 

מעבר לכך, רכב עם הרבה כוח לרוב ננהג מהר, ובמהירות גבוהה בקו ישר, יש צורך באחיזה, למקרה שמשהו משתבש.

 

זה די ברור שמי שקונה מלכתחילה איביזה הוא חובב קו ישר ברוב המקרים, אבל זה בדיוק העניין - שאפשר להנות משני העולמות:

 

אפשר לשפר את הנקודה החלשה ברכב ואז לקבל רכב מאוזן, במקום לשפר את הנקודה החזקה ואז לקבל חוסר איזון גדול עוד יותר...

 

Kundason איזה עוד שיפורים ללפני הדריפנציאל יש?

יש הרבה מצבים שהיום אני יכול לתת גז איפה שלא היה אפשר לפני זה,כי התת היגוי ירד דרסטית.

 

הייתי שוקל לשים ברייס גישור על השלדה עצמה לדוגמה (סתם שולף מהראש), כמו זה:

 

http://www.unibrace.com/frameset.html

 

בכל אופן, קשה לתת התרשמות "מה חסר" מבלי לנהוג ברכב (רמז, רמז), אבל לדעתי האישית עדיף לחזק דברים נכונים ברכב,

 

מאשר לחזק משהו ש"תומך" בטעות נהיגה (של חזרה מוקדמת מדי לגז). שוב, דיעה אישית בלבד, לא מכיר אותך או את סגנון הנהיגה,

 

לא מכיר את הרכב שלך (נדמה לי שראיתי אותו אולי פעם אחת), לא נהגתי על סט אפ דומה לשלך על איביזה (אבל כן על וואגיות אחרות),

 

וברור לי שלכל אחד יש את הסט אפ המועדף עליו... אבל אם אתה פתוח לרעיונות, אני אשמח להעלות אותם מדי פעם.

 

סתם להתרשמות, ככה זה נראה מלמטה על רכב ביישן מקפריסין (לא וואגית) שבחר להישאר אנונימי:

 

IMG_9008.jpg

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנתי גם מוטות גישור,קידמי ואחורי עליון,וקידמי תחתון.

האנטירול הם הכי עבים שיש להשיג בשוק היום.

ההגה השתפר מאוד,אני לא רוצה להדליק אנשים אבל יותר טוב ממה שיש לשירוקו והGTI החדשות:oops:,וזה תגובה שהיא לא שלי.

בעיקרון חוץ מכלוב שלם,השגתי את כול מה שיש להביא לאיביזה היום בשוק,חוץ ואני לא יודע עם זה כדאי,מצאתי סדנא שמיצרת מסרק הגה משופר לרכבים למסלול,שמקצר את הסיבוב מצד לצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול להגיד לי עד כמה הישתפרה האחיזה? היא השפרה מאוד? ודרך אגב, כל הכבוד על ההשקעה!

השתפרה המון בשביל איביזה:-D,אבל עדין לא קליאו ספורט אוו 106 ראלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נשמע כאילו הקשחת השלדה עצמה (ע"ע הברייס שקישרתי למעלה) היא הדבר הבא.

 

לגבי קיצור מסרק ההגה - לא מכיר, לא יודע, מן הסתם - תתייעץ בפורומים בחו"ל. לא תמיד מה שעובד טוב על מסלול מתפקד טוב ביומיום. מניסיון.

 

ההגה של השירוקו ושל ה- GTI הוא אכן טוב, אבל אינו מהווה אמת מידה למופת להגאים, למרות שגם להגיע עד אליו עם איביזה זה מעולה.

 

בכל אופן, באמת נשמע פרוייקט מעניין, בפורום של מועדון שירוקו רץ עכשיו דיון במקביל על הנושא של הברייס, תציץ, אולי זה יעניין אותך...

 

(יש שם כמה אנשים שמתעסקים בהנדסת חומרים / CNC ותורמים את חלקם לדיון, זה אף פעם לא מזיק).

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הדיון הזה שעלה כאן הוא דיון היפוטטי, תיאורתי וחסר כל קשר למה שקורה בשטח.

 

הלכה למעשה, 99% מכל ההוט האטש שלא מתרכזות באחיזה שנמכרו אי פעם בארץ (ובעולם) לא נמצאות איתנו יותר כי בסוף הישורת הן הגיעו לסיבוב ומעבר לסיבוב היה עץ שעליו הן השתפדו.

 

אי אפשר לקחת רכב סביר, לשפר אותו ל 500 כ"ס ולהגיד זה רק בישורת כי "רק בישורת" קיים רק במסלול דראג ובמוקדם או במאוחר, אתה תגיע לסיבוב במהירות שלא תואמת את תוואי הכביש.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים איתך ב100 אחוז בגירה.

אבל גם מכוניות "מתנהגות ואוחזות" עם נהגים מנוסים סיימו את הקרירה באיזה מעקה\עמוד\היתהפכות וכו' וכו'...

בקיצור ולעניין כל אחד וה"שריטה" שלו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק מחדד - היפותטי, תיאורטי.

 

מסכים לחלוטין עם הנקודה שהעלית, אבל תולה את האשמה בעיקר בנהג, ובחוסר המיומנות שלו.

 

יש לאנשים איזושהי תחושה שמי שנוהג בקו ישר לא צריך לעבור נהיגה מתקדמת, כי בקו ישר לא צריך לדעת לבלום לדוגמה... :|

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן פרוייקט מעניין, בעיקר הברקסים נשמעים מעולים... לגבי ההקשחות למיניהן, זו שאלה טובה לדעת כיצד הרכב מתנהג כיום, כי בסוף, שלא כמו בשיפור כוח (שם זה פשוט, כמה שיותר, יותר טוב). "שיפורי" התנהגות תמיד באים על חשבון משהו, כלומן כדי שהיבט אחד של ההתנהגות יהיה יותר טוב, אחר (לרוב) סובל. אפשר גם ל"כוון" את הרכב לסוג זה או אחר של התנהגות (היגוי יתר, תת היגוי) על פי העדפות, לא בהכרח יותר\פחות טוב. מה בכל זאת נפגע, היכן הפשרות שנעשו?

 

לגבי הדיון של קו ישר\סיבוב: אני אמנם מהמסתובבים, אבל הבעיה (בעיניי) היא לא העץ (וצודק בילבונג ששני הנהגים יכולים לעשות תאונה בסוף היום), אלא האתגר, או נכון יותר - הנהיגה. מצטער, אבל "קו ישר" אינו נהיגה בעיניי... מהירות, "קיק" בגב תחושת התאוצה - הכל בסדר וקביל - יכול להיות כיף. אבל היכן הנהיגה? מעיכת הדוושה לרצפה ללא רגש והעברת הילוכים, תוך החזקת ההגה ישר כל כביש ישר... זה לא "עובר" בתור נהיגה אצלי באופן אישי. לא משנה כמה מהר תעשה 0 ל-100, נהג - לא תהיה מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב קשיח וטיפלה קופצני,אבל לא מפריע ליום יום.

אני עדין משחק עם האנטירול האחורי לבדוק את כול 3 המצבים,בהכי קשיח הזנב ממש סופר שובב,שטיפה מפחיד אותי.

יש לי עוד משחק גם עם הלחץ אוויר שעדין לא מצאתי מה טוב לי.

הברקסים אין מה להגיד,למרות שגם לחיצה חזקה במהירות קצת מוציאה את האוטו משיווי משקל שלא הייתי רגיל לזה.

מוט קידמי 2.jpg

מוט קידמי3.jpg

מוט קידמי.jpg

מוט אחורי.jpg

מוט אחורי 2.jpg

אנטירול קידמי.jpg

בושינג.jpg

בושינגים 2.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רושם פה את הלינקים למוטות מיצבים,והאנטירולים,לאיביזה טורבו 2001-2002,וגם ללא טורבו.

שעם יום אחד מישהו ירצה ולא יתבלבל עם ההזמנה למוצר של רכב אחר.

מוט מיצב קידמי תחתון- http://www.strutbracer.co.uk/page1.php?sitepage=4&partid=39&modelid=892&manuf=74

מיועד לגולף מארק 2 מתאים לאיביזה בול.

 

מוט מיצב אחורי עליון- http://www.strutbracer.co.uk/page1.php?sitepage=4&partid=34&modelid=1041&manuf=90

מיועד לגולף מארק 1,מתאים לאיביזה בול.

 

מוט מיצב קידמי עליון -אפשר להשיג דרך צמפיון,בין10-15 ימי עבודה וזה מגיע לארץ.

זה הקוד- 6K0071670.

 

עכשיו לאנטירולים-בזמן ההזמנה תידעו את המוכר שזה אמור להיות מורכב באיביזה,ברגע שזה הזמנה לאיביזה מגיע איזה ספיסר שצריכים אותו בהרכבה,זה עושה חיים יותר קלים.

 

אנטירול קידמי- http://www.awesome-gti.co.uk/product.php?xProd=3570&xSec=333

 

אנטירול אחורי- http://www.awesome-gti.co.uk/product.php?xProd=3520&xSec=333

 

בהצלחה למנחשים rk.gif

 

הקיט ברמבו עם מישהו ירצה פעם להזמין.

brembopartsdiagram.jpg

 

6KL 615 123 Left Brembo caliper x 1

 

6KL 615 124 Right Brembo Caliper x 1

 

6KL 615 412 Caliper Mounting brackets x 2

 

6KL 615 141 Allen Key Head Bolt x 4

 

6KL 615 143A Self locking bolt x 4

 

6KL 611 315 Connecting Piece (Hose) x 4

 

6KL 611 317 Connecting Elbow (hose) x 2

 

6KL 611 701 638mm Brake hose x 2

 

6KL 615 301 305 x 28 mm 4/100 V/Brake disc x 2

 

6KL 698 151 Set of Brembo brake pads

 

6KL 698 295 Fitting Kit for Brembo Pads

 

N 106 483 01 Disc locating bolt x 2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין, כשכולם אומרים "התנהגות" למה אתם מתכוונים?

פניות חדות מידי? הגה לא נשלט? גלגלים נשחכים מהר?

באמת שראיתי הרבה פעמים שאתם פוסלים רכב רק על פי "ההתנהגות" שלו כמו הרכב הזה או כמו PUNTO HGT, אשמח לדעת מזה "ההתנהגות" הזו שאתם כל כך פוסלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין, כשכולם אומרים "התנהגות" למה אתם מתכוונים?

פניות חדות מידי? הגה לא נשלט? גלגלים נשחכים מהר?

באמת שראיתי הרבה פעמים שאתם פוסלים רכב רק על פי "ההתנהגות" שלו כמו הרכב הזה או כמו PUNTO HGT, אשמח לדעת מזה "ההתנהגות" הזו שאתם כל כך פוסלים.

 

כשמדברים על היתנהגות מתכוונים לאחיזה והגה בעיקר, כשמשפרים את ההיגוי בדרך כלל הכוונה לכמה שיותר חדות ודיוק, כשמשפרים אחיזה בעצם מרחיקים את גבולות התת היגוי\היגוי יתר וככה גם יותר קל ליתקוף פניות מהירות וחדות בלי חשש לאבד פרונט או את האחורה (כמובן שצריך לדעת מה אתה עושה) .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשמדברים על היתנהגות מתכוונים לאחיזה והגה בעיקר, כשמשפרים את ההיגוי בדרך כלל הכוונה לכמה שיותר חדות ודיוק, כשמשפרים אחיזה בעצם מרחיקים את גבולות התת היגוי\היגוי יתר וככה גם יותר קל ליתקוף פניות מהירות וחדות בלי חשש לאבד פרונט או את האחורה (כמובן שצריך לדעת מה אתה עושה) .

 

האמת שזה דבר שחשוב ברכב יותר מתאוצה לשנייה לדעתי, גם לימי גשם, גם לפניות חדות ומדויקות כמו שאמרת ללא חשש להתהפך עם המכונית.

באמת שאפו על פותח הנושא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שזה דבר שחשוב ברכב יותר מתאוצה לשנייה לדעתי, גם לימי גשם, גם לפניות חדות ומדויקות כמו שאמרת ללא חשש להתהפך עם המכונית.

באמת שאפו על פותח הנושא

 

בנהיגה רגועה ומינהלתית כל רכב הוא בטוח והסיכוי שיתהפך נמוך עד מאוד, ברגע שהעניינים מתחממים ומתחילים לינהוג ספורטיבי וחזק ואגרסיבי יש צורך ברכב אוחז ובעל יכולות ספורטיביות, כל עניין הפרוייקט של הבחור כאן הו שמיגבלות הרכב בנהיגה ספורטיבית יגדלו ובכך יהיה אפשרי לנהוג יותר ספורטיבי יותר מהר ויותר חזק ובנוסף להכל גם להוריד את הכוח לכביש בצורה יותר טובה ונכונה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4373 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...