Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5619 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מישהו מוכן לעשות רשימה של כל הדגמים שנמכרים היום עם גיר ידני? (על מסחריות אפשר לוותר, איך לומר את זה בעדינות - הן לא אטרקציה)


   Hapoel Jerusalem BC   

VW Golf 1.4TSI 150HP

 

  • תגובות 156
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אולי חלקכם צודקים והתיבות הידניות יעלמו כמעט לגמרי אבל כל עוד הן ישארו במכוניות כמו הגולף GTI

אין עדיין GTI עם DSG?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

זה שיש DSG זה מדבר על הטנדנצייה. העולם דוהר לאוטומט וכמו שהינוזאורים נכחדו ככה גם הידני, רק שאלה של זמן וזה יקרה הרבה לפני סוף שימוש במנוע בעירה פנימית. יהיו מקרים יוצאים מן הכלל כמו מכוניות ספורט למניהן. למרות שאוטומט של היום עושה את העבודה טוב יותר ולנהג ישאר יותר זמן להתרכז בנהיגה במקום לחשוב איזה הילוך להכניס ומתי לשחרר קלאץ', מקסימום שיהיה העברה ע"י כפתורים ללא קלאץ'(מאין טיפטרוניק).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

הגיר הידני לא ייעלם, אלא אם כן כולם פתאום יהיו מיליונרים. מי שרוצה לחסוך (מאוד) בעלויות אחזקת רכב, קונה רכב ידני, נקודה.

 

זה שבארץ ההגיון של האנשים מעוות והם מוכנים לוותר על דברים אחרים בשביל להתפנק ולנהוג באוטומט, לא אומר שבכל העולם זה גם ככה.

פורסם

מכוניות שמצויידות בתיבה רובוטית כפולת מצמדים (DSG למינהן) חסכוניות בדיוק כמו מכוניות ידניות, ובדיוק לצורך זה בוצעה ההשקעה הגדולה בפיתוח התיבה הזו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

אתם צודקים לתיבת ה-DSG יתרון כלכלי אך גם חיסרון.

 

מצד אחד היא חסכונית כמו הידנית

מצד שני

יקרה לטיפול ותחזוקה אפילו יותר מהאוטומטית

 

אז תגיד לי אתם - אם אני רוצה לחסוך בעלויות, איזה תיבה אקנה?

Bimmer

פורסם
אתם צודקים לתיבת ה-DSG יתרון כלכלי אך גם חיסרון.

 

מצד אחד היא חסכונית כמו הידנית

מצד שני

יקרה לטיפול ותחזוקה אפילו יותר מהאוטומטית

 

אז תגיד לי אתם - אם אני רוצה לחסוך בעלויות, איזה תיבה אקנה?

 

חמור עם עגלה אוטו - גם כן לא כלכלי צריך להשקיע באורבה ועשב.

כנראה שאופניים או סקיטט בורד ידני.

פורסם
הגיר הידני לא ייעלם, אלא אם כן כולם פתאום יהיו מיליונרים. מי שרוצה לחסוך (מאוד) בעלויות אחזקת רכב, קונה רכב ידני, נקודה.

אתה יכול בבקשה להסביר כיצד גיר ידני חוסך מאוד? בהנחה שיש לי אוטומט טוב והחלפת קלאצ'ים ("שיפוץ") אני יצטרך לעשות אחרי שהספקת להחליף קלאץ' לפחות 3 פעמים (המחיר המצטבר די קרוב וזה בהנחה שאתה נהג טוב שלא הרס את הסינכרונים של הגיר) והבדל בצריכת הדלק לא משמעותי (בערך 0.5 ליטר עד ליטר ל-100ק"מ). אני לא רואה איפה אפשר מאוד לחסוך?

תמורת שימוש בגיר אוטומטי לאומת ידני נניח שני משלם 7.3 שקל ל-100ק"מ, אבל לא סובל בפקקים, לפחות לא ברמות של מישהו עם גיר הידני.

 

אני מסכים שיש קצת חיסכון. אבל לא רואה חיסכון גדול.

 

על הנוחות משלמים. ככה אפשק לקחת חמור ועגלה כפי שהזכירו.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
מישהו מוכן לעשות רשימה של כל הדגמים שנמכרים היום עם גיר ידני? (על מסחריות אפשר לוותר, איך לומר את זה בעדינות - הן לא אטרקציה)

 

קטנות

500, מיטו, ג'אז, יאריס, I10, I20, אלטו, איביזה, C1, פאביה, פולו, פונטו, פאנדה, 107,207, ספארק.

קומפקטיות

ג'ולייטה, סיוויק, B3, לאון, C4, גולף, בראוו, אופטרה.

משפחתיות

סיוויק, S40, קורולה, לאנסר, B3, אוקטביה, ג'טה, ריו, פלואנס.

מנהלים

159, אקורד, B4, מג'נטיס.

מיקרוואן

C3 פיקאסו, יטי, רומסטר, גולף פלוס, לוגאן.

ספורט/ספורטיביות

אבארט 500/פונטו, S3, S5, TT, R8, אלפא ספיידר, הונדה CRZ, S2000, TYPE-R, מיטאה, EVO, STI, לאון קופרה, DS3, GTI, שירוקו, 911, בוקסטר, קאיימן, פיג'ו RCZ, מגאן ספורט, קליאו ספורט.

שטח/כבישטח

דיפנדר, ג'ימני, פורסטר.

 

 

*המידע לוקט בעזרת המדריך של נטקאר.

פורסם

אני נוהג על ידני.

היו ויש לי מכוניות רק עם גיר ידני.

 

אבל, אני מניח שהרתיעה שלי מאוטומט ושל רבים אחרים היא העובדה שרוב התיבות האוטומטיות היו זוועתיות. 3-4 הילוכים, שמסרסים את כוח המנוע, שואפים לעלות להילוך הגבוה ביותר מהר מידי, טסים בירידות, זוחלים בעליות.

 

היום כשיש גירים עם 6-7 הילוכים, כפולי מצמדים, רציפים ועוד, אוטומט זו לא מילה גסה. ואם ארצה "להנות" מנסיעה מנהלתית כנראה שארכוש רכב עם DSG או גיר רציף.

משכנתא זה קל

פורסם
הגיר הידני לא ייעלם, אלא אם כן כולם פתאום יהיו מיליונרים. מי שרוצה לחסוך (מאוד) בעלויות אחזקת רכב, קונה רכב ידני, נקודה.

 

זה שבארץ ההגיון של האנשים מעוות והם מוכנים לוותר על דברים אחרים בשביל להתפנק ולנהוג באוטומט, לא אומר שבכל העולם זה גם ככה.

 

בעצם ברוב העולם זה ככה. אוטומט שולט לחלוטין בשוק הרכב בצפון אמריקה ובמזרח הרחוק. ידני נפוץ בעולם השלישי ואירופה.

פורסם
אתה יכול בבקשה להסביר כיצד גיר ידני חוסך מאוד? בהנחה שיש לי אוטומט טוב והחלפת קלאצ'ים ("שיפוץ") אני יצטרך לעשות אחרי שהספקת להחליף קלאץ' לפחות 3 פעמים (המחיר המצטבר די קרוב וזה בהנחה שאתה נהג טוב שלא הרס את הסינכרונים של הגיר) והבדל בצריכת הדלק לא משמעותי (בערך 0.5 ליטר עד ליטר ל-100ק"מ). אני לא רואה איפה אפשר מאוד לחסוך?

תמורת שימוש בגיר אוטומטי לאומת ידני נניח שני משלם 7.3 שקל ל-100ק"מ, אבל לא סובל בפקקים, לפחות לא ברמות של מישהו עם גיר הידני.

 

אני מסכים שיש קצת חיסכון. אבל לא רואה חיסכון גדול.

 

על הנוחות משלמים. ככה אפשק לקחת חמור ועגלה כפי שהזכירו.

 

להחליף קלאץ' 3 פעמים? צריך להיות נהג מאוד לא עדין בשביל זה (אני לא מדבר על רכבי ספורט כרגע, אלא על רכב רגיל). חוץ מזה, אתה לא לוקח בחשבון שחוץ משיפוץ מתוכנן לאחר 150-200K (אני לא טועה?) באוטומט יש גם תקלות אחרות יקרות לתיקון. לדוגמה ב-DSG יש את מכטרוניקס שמתקלקל די הרבה אם להאמין לאנשים שכותבים ברשת. כמו כן זוג קלאץ'ים גם הולך לא מעט. וגם קורה שצריך להחליף גיר שלם, שזה בכלל עולה כמו איזה 20 קלאץ'ים לגיר ידני... בטח המומחים כאן בפורום יוכלו להגיד כמה עולה לתקן תקלה בגיר אוטומט שפתאום נתקע על הילוך כלשהו.. לא מאמין שזה פחות מ-4K. אני מניח שזה לא כל התקלות האפשריות בגיר אוטומטי :wink:

פורסם
מה עם מרצדס SLR722, דגמי AMG ועוד? לאט לאט גם ברכב ספורט זה יהיה אוטומטי מסוג כלשהו, למשל EVO עם גיר כפול מצמדים.

עריכה:

גיר אוטומט זה צורך פרקטי בימינו אם לא קיומי על הכבישים. למה צורך קיומי?

מכיוון שבכבישים שלנו יש הרבה מאוד אירועים שקוראים בו זמנית (מישהו שחוצה כביש במקום הלא נכון ובאותו הזמן מישהו על קטנוע נדחף לך מהצד, הרכב לפניך מאיט כי רוצה להגיד שלום, מישהו אחר החליט לתת ברקס חירום כי ראה משהו בצד השני של הכביש והוא רוצה להסתכל). מוח של בן אדם יכול להתמודד עם מספר מוגבל של אירועים בזו זמנית. ללחוץ על קלאץ' ולהעביר הילוך זה עוד אירועים שגוזלים את המשאבים של המוח.

גיר האוטומטי מאפשר לקבל ולהגיב ליותר אירועי כביש בו זמנית.

אין היום שום הצדקה חוץ ממחיר קנייה או רכב ספורט לגיר ידני וגם אלה הן הצדקות בעירבון מוגבל, לפחות לא בארצינו.

יחסית ליתרונות של גיר האוטומטי (בטיחות בתנאים קשים), חיסכון בדלק ואמינות הם דברים שוליים.

על הכבישים שלנו התנאים קשים וכאשר התנאים קשים גיר אוטומטי הופך לחובה.

 

:arrow:

 

זאת האמת לאמיתה.

 

אז נכון שבהיבט הטהור של חווית הנהיגה הגיר הידני מרגיש טוב יותר, נותן שליטה מדויקת ואף מרגש יותר,

אבל בחיי היום יום בארצנו הפקוקה והמישורית עם איכות הכבישים הירודה מדובר במוצר שישאר לנישה צרה של רכבי ספורט או של מכוניות מיני מוזלות (וגם זה בספק).

 

צריך גם להודות שהסטיגמה על הגיר האוטומטי העצל והמנוון כבר מזמן אינה נכונה ואני סבור שכל מי שיצא לו לנהוג על גיר ה-DSG החדש יודה בכך.

פורסם
אלמוגית, גיר ידני שמחזיק חצי מיליון זה לא דבר ברור מאליו. יכול להחזיק זה נכון - אצל נהג שיודע להעביר הילוכים ולא שובר את הסנכרונים בפרט ואת הגיר בכלל.

גיר אוטומטי טוב בלי בעייה מחזיק 300K ק"מ+. אני לא מדבר על גירים אירופאיים (באירופה פשוט לא יודעים לייצר גיר אוטומטי נורמאלי למאט מרצדס שבדגמים הישנים החזיק קרוב למיליון עד שהבינו את הרעיון וגם התחילו לדפוק את הלקוח), אלא על גירים יפניים ואמריקאיים שרבים מהם מחזיקים הרבה זמן.

 

מעבר לזה - מה כבר יכול להתקלקל באוטומט? כמו שיש בגיר ידני קלאץ', ככה באוטומט יש בנדים וקלאצ'ים רטובים. רק מחליפם לעיתים הרבה יותר רחוקות וקוראים לזה שיפוץ. בגירים רבים של היום יש נקודות כשל מתוכננות מראש במיוחד כדי לדפוק את הלקוח (כלומר להרוויח כסף על האחזקה).

 

גיר אוטומטי שמתנהגים אליו טוב ושומרים אליו - אין סיבה שלא יחזיק.

 

מה זה לדעת איך להעביר הילוכים?

איך מעבירים?


×
×
  • תוכן חדש...