Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5637 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בעזרת חבר טוב הרכבתי מחשב נייח חדש שמיועד לעבוד במחשב AUDIO לסטודיו הבייתי שלי.

 

מארז: Antec Sonata Plus

מעבד: Intel i7-950 45nm 3.06GHz 8MB

לוח: Gigabyte GA-X58 USB3 i7 X58 DDR3 1366

קירור: Coolermaster Sileo 500

ארדיסקים: WD WD5002AALX 500GB 7200rpm 32MB Buffer S-ATAIII HDDD

WD WD10EARS 1TB 7200rpm 64MB Buffer S-ATAII HDD

כונן OCZ Vertex 2 (OCZSSD2-2VTXE120G) SATA II 2.5'' 120GB Flash :SSD

זכרונות: G.Skill F3-12800CL8T-6GBRM DDR3 3x2GB 1600MHz Memory

או (מחר יוחלט אם לשים) G.Skill F3-12800CL9T-12GBRL DDR3 3x4GB 1600MHz Memory

כ. מסך: Gigabyte GT 220 (GVN220) 1024MB/128bit DDR3 DVI PCI-e Video Card

 

מה דעתכם?

פורסם

ספק אם תגיע לצריכה של 12GB ראם לשימושים שלך,נראה לי מוגזם.

איזה ספק כוח נבחר?

שים לב הקירור שנבחר הוא בעצם מארז.

קירור הסטוק הוא טוב,אלא אם אתה רוצה משהוא יותר שקט.

המארז הנבחר הוא שקט לכן זה פחות משמעותי.

Bayerische Motoren Werke

Abarth 595

פורסם

שים לב שהמעבד ששמת התיישן לפני שבועיים.

אינטל הוציאה סידרת מעבדים חדשה מעודכנת יותר של I7 וI5:

http://www.tomshardware.com/reviews/sandy-bridge-core-i7-2600k-core-i5-2500k,2833.html

 

תחליף את שלך בבI7 החדש ולוח אם תואם.

מה גם שה950 מראש הוא ביזבוז אטומי של כסף.

 

את הSSD אתה תשים בתור כונן עבודה או למערכת הפעלה?

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

כרטיס המסך שבחרת חלש יחסית לשאר הרכיבים.

לא חבל להוציא ים של כסף על מפלצת של מעבד ועדיין לא להנות ממשחקי מחשב כבדים כי הכרטיס מסך מפגר מאחורה?

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

לא חבל לבזבז כסף על כרטיס מסך אם המחשב יהיה לסטודיו לעבודה על אודיו ולא בתור מחשב ביתי למשחקים?

 

הוא כתב את זה בשורה הראשונה.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

נכון, אבל האם עוד 300 ש"ח זה כל כך קריטי?

לך תדע, אולי יהיה משעמם ביום כיפור. :)

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

פורסם

המלצה שלי במקום לקנות I7 יקר ומיותר בשבילך, תקנה I5 החדש 2500 לא דגם K.

 

תקנה לך לוח P67 של GIGABYTE שכולל יציאות USB3 וSATA3 והדיסק הקשיח שלקחת תוודא שאתה לוקח דגם SATA 3, יש הבדל של כמעט פי 3 בביצועים כמעט ללא הפרש במחיר או בהפרש יחסית זניח של כמה עשרות שקלים.

 

דיסק SSD? לא הייתי ממליץ אלא אם כן אתה קונה INTEL X25, שהוא היחיד שהוא אמין בדיסקים SSD.

 

מעבר לכך במידה ואתה רוכש I5 הזיכרונות שאתה צריך הם DUAL CHANNEL לא TRIPPLE מה שמוזיל לך את הסיפור בהרבה מאוד כסף.

 

אם אתה לא מתכוון להמהיר (OVERCLOCK) את המעבד שלך אין שום טעם לקנות זיכרונות שהם מעבר ל 1333, הFSB של המעבדים החדשים הוא 1333 ולקנות זכרונות שהם מהירים יותר הוא בזבוז של כסף.

 

אם אתה רוצה רשימת חלקים רק תגיד

פורסם

קוברה - לגבי האינטל - זה היה נכון לפני שנה שנתיים , הOCZ הנ"ל נחשב מעולה ומהיר משמעותית מהאינטל.

נגמרו ימי החוסר TRIM וכל מני קשקושים כאלו והX25 של אינטל הוא כבר מיושן ובינוני במהירות שלו.

 

לגבי הI7 , לפעולות טוחנות CPU שעובדות מולטי טרד בצורה כבדה - הוא עדיף , אני לא יודע באיזה רמה הסטודיו של הבחור (בין השאר כי הוא לא הכניס למשוואה כרטיסי קול וממשקי הקלטה ומידי) , אבל BETTER BE SAFE THEN SORRY אם יש את התקציב.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

הI7 והI5 הם בדיוק אותה פיסת סיליקון, ההבדל כאן הוא בפונקציה אחת שאין בI5 ולפי כל הבדיקות של כל האתרים שקראתי הHYPERTHREADING הוא על הפנים ולא שווה את הכסף.

 

בנוסף לא אם כבר I7 אז מהדגמים החדשים ולא מהדגם שיושב על סוקט מיוחד משלו ומצריך זיכרון יקר יותר כשבפועל משווים אותם ל SANDY BRIDGE החדשים אין הבדל בביצועים ובמקרים מסויימים הI7 החדש עדיף בביצועים.

 

קח בחשבון שהעובדה שאתה הולך על סוקט מיוחד 1366 מצריך לקנות לוח עם CHIPSET יקר מאוד שמיועד למעבדים האלה.

 

לדעתי אין הצדקה לקנות את הI7-950 אם כבר I7 אז רק מהדגמים החדשים, גם מהיר יותר וגם זול יותר בהרבה מהפלטפורמה המיושנת שבמפרט.

 

לגבי הX25 יש סיבה טובה שכתבתי את זה, הסיבה היא שאמינות הSSD החדשים היא עדיין לא משהו, יש לא מעט כתבות ומחקרים בנושא, מדובר בכשל של 30-40% בדיסקים SSD שאינם של אינטל, לטעמי מדובר במרווח כשל יותר מידי גדול

פורסם

יש עוד כמה הבדלים.

הייפרטרדינג - לשימושים ביתיים הוא "על הפנים" אולי - וזה רוב המצבים בהם I7 הוא אוברקיל - בדיוק כמו שTripple בזיכרונות נותן בשימוש יומיומי פחות מ10 אחוז.

על הפנים זה ממש לא - וזה טכנולוגיה סופר חשובה בהמון מצבים - פשוט לא כדי לשחק או לשימוש ביתי.

 

לגבי סנדי ברידג' - זה מה שגם אני כתבתי , אם תטרח לקרא את התגובה שלי - משפט ראשון שכתבתי:

"ֿשים לב שהמעבד ששמת התיישן לפני שבועיים.

אינטל הוציאה סידרת מעבדים חדשה מעודכנת יותר של I7 וI5".

 

ד"א - דגם סרברים רציני יצא גם לסנדי ברידג' בהמשך השנה עם תושבת יעודית של 2000 ומשהו פינים (תקרא מהכתבה שהעלתי)

 

לגבי הSSDים - קישקוש מוחלט שממש לא רלוונטי. כמו שאמרתי - היתה "בעיה" עם אורך חיים וביצועים של כוננים לפני ישום TRIM ברוב המוחלט. כבר לא קיים ולא רלוונטי בכלל , ובטח לא של וורטרקס 2 שנחשב אחד הכוננים הטובים בשוק.

אבל למען הספורט - יאללה , תעלה כתבה רלוונטית מהחצי שנה האחרונה בנושא ממקור נורמאלי שאומרת את זה.

אני אשמח לטעות.

 

ליביו , שמשתמש בSSD בלפטופ הקטנטן שלו ברגעים אלו.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

מתעלק - עד כמה מהיר דיסק WD SATA3 מדגם כזה

 

‏Caviar Blue 500GB 7200RPM, 16MB, SATA III WD5000AAKX‎

 

מדיסק SATA2 "רגיל" וישן כזה

 

‏Caviar Black 500GB 7200RPM, 32MB, SATA II WD5001AALS‎

 

?

 

בהנחה שיש כבר לוח שתומך בSATA3 כמובן :)

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם

ההבדל במהירות יכול להגיע ל פי 3 ויותר, לדוגמא דיסק SATA2 מעביר קובץ במהירות של כ 30MB לשניה, דיסק SATA3 תראה מהירויות של כ 100MB לשניה.

 

כמובן שאם אתה קונה SSD אז תראה מהירויות של ~ 250MB לשניה.

 

אני בדיוק בדרך החוצה, מחר בבוקר אני אחפש את הכתבה הרלוונטית שמדברת על הX25

 

לגבי הHT, באמת שנבדק והרבה פעמים הוכח שבמצבים מסויימים זה אפילו יכול לגרום לירידה בביצועים במיוחד בתוכנות שיודעות לנצל מעבד מרובה ליבות, במצב "קיצוני" שבו התוכנה ניגשת ל 2 טרדים שונים באותו הזמן, מיכוון שהם וירטואליים יווצר מצב שהמעבד יצטרך לשים את הבקשות האלה ב"תור" במקמום שבמצב רגיל הבקשה הייתה יכול ללכת לליבה פיזית פנויה.

 

אני מקווה שההסבר הזה הוא ברור, קצת קשה לכתוב בעברית טרמינולוגיה אנגלית ולתרגם שיהיה גם ברור לקריאה.

פורסם

אם הכתבה היא רלוונטית למתי שהX25 יצא (בטח שאם מדובר על המקורי ולא הX2 עם הFIRMWARE החדש) - היא כבר לא רלוונטית.

 

לגבי הבדלי מהירות בין SATA 2 לSATA 3 - שוב אתה טועה ומטעה

2 הוא 3 גיגהביט (אפקטיבי - 2.4 שהופך אחרי שמחלקים ל8 לא ל30 אלא ל300! מגה בייט בשניה - פי 3 מדיסק 7200 ממוצע) , SATA 3 הוא קצת יותר מפי 2 מהיר יותר.

כל זה לא רלוונטי כל עוד אתה לא עובד בRAID או עם SSD.

כלומר - דיסק CAVIAR BLACK ישן יותר יהיה מהיר יותר מדיסק CAVIAR BLUE חדש יותר כנראה.

הבדל מזערי - אבל עדיין , הSATA ממש לא צוואר בקבוק פה.

 

לגבי HT , אתה זורק מושגים באוויר שאתה מכיר בתיאוריה אולי.

אני מכיר אותם כנראה קצת יותר טוב , אם תיאורטית מהתואר ואם בפרקטיקה מול עבודה מול שרתים.

אני אחסוך לך - אפילו באייפון רצים יותר מטרד אחד , אז בטח שבמחשב ביתי זה לא מצב "קיצוני".

וירטואלי או לא - אל תבלבל מוסגים סתם.

 

אם הייתי אדם פחות נחמד - הייתי אומר לך משהו לגבי רמת הידע.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

×
×
  • תוכן חדש...