Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5651 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה לא קשור לתרבות מוטורית ולא קשור אם ישראלים מוגבלים או לא.

אם הייתי גר במקום גדול ושופע מרחבים כמו סיביר או טקסס, בהחלט הייתי נוהג בידני.

כל עוד אני גר בישראל שזה אחת המדינות הצפופות בעולם שכל 100 מטר יש לך או פקק או רמזור,

אין מצב שאנהג בידני.

(אני גר במרכז, אבל לאלה שגרים בפרפיה ולא צריכים להגיע יותר מדי לגוש דן אולי גם שווה לשקול ידני)

פורסם

זה מאוד קשור לתרבות מוטורית.

 

מה שצריך להבין זה שאין היררכיה מסודרת של תרבות מוטורית, אלא פשוט תרבויות שונות שקשורות לשאר התרבויות של המדינה והאזור.

 

אין היררכיה שאומרת שידני מעיד על תרבות יותר טובה מאוטומט, פשוט אנשים שזה מתאים להם יותר או פחות.

 

לאמריקאים יש תרבות מוטורית מאוד מתקדמת אבל הם נוהגים כמעט באופן אקסקלוסיבי על אוטומט.

 

העובדה שפה משתמשים באוטומט זה בגלל מדיניות של היבואנים, יש המון פקקים ויש מדיניות של רכבי חברה.

 

לאט לאט נראה שזה משתנה, במיוחד כשלממשלה יהיה נמאס מההנחות שמקבלות חברות הליסינג.

 

כבר רואים את זה עם הרכבים הקטנים והידניים שמתחילים לחלחל לתוך השוק הישראלי.

פורסם

אני דווקא חבבתי את ה-Mazda 2 כשהיא הייתה אצלנו לפרק זמן קצר של חודש וחצי-חודשיים.

מבחוץ זה נראה כאילו הנהג הוא בעצם נהגת, לא משנה כמה טוב תנהג - תמיד תקבל את הסטיגמה הזאת.

ובדצק, אני לא רואה בו שום צד גברי אם לומר את האמת (הכואבת).

The best car safety device is

.a rear-view mirror with a cop in it

פורסם
על איזו תרבות מוטורית לעזאזל אתם מדברים? מי רוצה לנהוג על ידני במדינה שיש פה פקקים מ7 בבוקר עד 10 בלילה?

אני חושב שבלונדון, בריסל, מילאנו ובשאר בירות אירופה יש "קצת" יותר פקקים מאשר בישראל, ועדיין רוב המכוניות שם ידניות.

 

את הפקקים לא המציאו בישראל.

פורסם
זה לא קשור לתרבות מוטורית ולא קשור אם ישראלים מוגבלים או לא.

אם הייתי גר במקום גדול ושופע מרחבים כמו סיביר או טקסס, בהחלט הייתי נוהג בידני.

כל עוד אני גר בישראל שזה אחת המדינות הצפופות בעולם שכל 100 מטר יש לך או פקק או רמזור,

אין מצב שאנהג בידני.

(אני גר במרכז, אבל לאלה שגרים בפרפיה ולא צריכים להגיע יותר מדי לגוש דן אולי גם שווה לשקול ידני)

 

מסכים איתך במליון אחוז.

:beerchug:

:ok:

פורסם

העובדה שפה משתמשים באוטומט זה בגלל מדיניות של היבואנים, יש המון פקקים ויש מדיניות של רכבי חברה.

 

בארץ מוכרים אוטומט בגלל הדרישה של הצרכן. אין שום קשר למדיניות היבואנים כי יבואנים רוצים לרוויח. אם יגדל הביקוש לרכבים ידניים הם בשמחה יענו עליו כמו במקרה של מכוניות המיני.

פורסם
אני דווקא נוח לי עם אוטומת. ליתר דיוק, טיפטרוניק.

כל היתרונות של אוטומת, פלוס היכולת להשתמש בו כידני בעת הצורך.

אני לא "חובב ביצועים", ולא טייס נמוך, או משהו כזה. אני רוצה רכב שיביא אותי לאן שאני צריך בלי להתעצבן על הפקקים יותר מזה שפשוט הם שם. פלוס, העובדה שאני חיפאי (הרבה פאקינג עליות, זה מתסכל גם עם אוטומת לפעמים) דיי מוציאה ממני את החשק לידני.

אבל.

לעיתים אני צריך להשתמש בקנגו הידני של העבודה לנסיעות שונות ומשונות, ואני נהנה מכל רגע...

הרכב שלמדתי לנהוג (להבדיל מללמוד נהיגה) עליו אחרי שהוצאתי את הרישיון שלי היה קנגו. יש לי פינה חמה בלב לרכב הזה. ואת האמת, יש מצב טוב שאולי אני אקח ברבות הימים דיזל ידני כלשהו.

 

ברווז - אני חייב לשאול, למה אתה כותב "אוטומת" ולא "אוטומט"?

אמנם למילה לועזית אין ממש כתיב נכון ולא נכון, אבל זה בכל זאת נראה קצת צורם, ולא מתאים לך.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם

זה מאותה סיבה שאנשים כותבים "משטרע", "משרד התחבורע", "חיפושיט" ועוד.

 

ילדותי ולא לעיניין.

 

 

פורסם
ברווז - אני חייב לשאול, למה אתה כותב "אוטומת" ולא "אוטומט"?

אמנם למילה לועזית אין ממש כתיב נכון ולא נכון, אבל זה בכל זאת נראה קצת צורם, ולא מתאים לך.

יש נכון ולא נכון - והכללים נקבעו על ידי האקדמיה ללשון העברית.

לעניננו - למשל - שקודה, למרות שמקובל סקודה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
זה מאותה סיבה שאנשים כותבים "משטרע", "משרד התחבורע", "חיפושיט" ועוד.

 

ילדותי ולא לעיניין.

 

הו, זה חלף מעלי איכשהו.

 

יש נכון ולא נכון - והכללים נקבעו על ידי האקדמיה ללשון העברית.

 

תודה, החכמתי. בהחלט מעניין.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם
ברווז - אני חייב לשאול, למה אתה כותב "אוטומת" ולא "אוטומט"?

אמנם למילה לועזית אין ממש כתיב נכון ולא נכון, אבל זה בכל זאת נראה קצת צורם, ולא מתאים לך.

 

השאלה האמיתית היא למה אני כותב אוטומת במקום טיפטרוניק, אבל נעזוב את זה.

ותודה על המחמאה.

 

זה מאותה סיבה שאנשים כותבים "משטרע", "משרד התחבורע", "חיפושיט" ועוד.

 

ילדותי ולא לעיניין.

 

זה לא ילדותי, וחוץ מזה, הם התחילו!!!

:roll:

אני מניח, שאתה חושב גם שהאתר הזה ילדותי ולא לעניין.

אבל אתה יודע מה, אתה צודק. אין לי שום סיבה לרשום אוטומת. מילא אם לא הייתי נהנה ממנו.

אז אני חוזר לאוטומט.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

הכל עניין של נוחות.

פעם בארץ, גיר אוטומט היה פינוק כי הוא היה קיים רק במכוניות אמריקאיות ומכוניות פאר.

 

עם הזמן הגיעו המשפחתיות היפניות עם הגיר האוטומטי ומכאן הכל היסטוריה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
השאלה האמיתית היא למה אני כותב אוטומת במקום טיפטרוניק, אבל נעזוב את זה.

ותודה על המחמאה.

 

 

 

זה לא ילדותי, וחוץ מזה, הם התחילו!!!

:roll:

אני מניח, שאתה חושב גם שהאתר הזה ילדותי ולא לעניין.

אבל אתה יודע מה, אתה צודק. אין לי שום סיבה לרשום אוטומת. מילא אם לא הייתי נהנה ממנו.

אז אני חוזר לאוטומט.

הדורבנות אתר נחמד מאוד, אני נהנה לגלוש בו מפעם לפעם. לאמרונה נמצא ערך שקשור ל-CF: http://www.dorbanot.com/?p=43558

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...