Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוטוס סופר 7 החיפאית עושה עליה למרכז וזוכה לבעלים חדשים


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 3765 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 924
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תזכורת: הדבר האחרון שעשינו היה להחליף את כל הגוז'ונים בראש המנוע - בצד היניקה והפליטה. עכשיו הגיע זמן הגוז'ונים בצד של הקרבורטורים על סעפת היניקה.

 

אז שמח וטוב לב, ניגשתי למלאכה. אפשר להוציא גוז'ונים ממקומם בשני אופנים. להבריג שני אומים על הגוז'ון, לחזקם היטב ולפתוח. או: להשתמש בכלי ייעודי. מאחר שלא התכוונתי להשתמש שוב באותם גוז'ונים ישנים וחלודים, בחרתי באפשרות השניה.

 

קלי קלות, חשבתי. איזו טעות...

 

1. סעפת היניקה. המשימה: להחליף את כל הגוז'ונים.

2. למה? רק שימו לב איך לדוגמא אחד מהם נראה: חלוד והרעוע.

3. אז באיזה כלי מוציאים אותם? בזה. ככה זה נראה מהצד האחד.

4. וככה עובדים איתו. בתנועת פתיחה, הגלילים בפנים נסגרים כנגד הגוז'ון ומאלצים אותו לצאת ממקומו. פשוט?

5. רק אם נשארות הברגות בתוך הסעפת, וכאן, כפי שאתם רואים, לא ממש נשארו...

6. אז מה עושים? לוקחים את הסעפת לחרט ומחדשים את כל ההברגות.

7. וממבט קרוב. ההבדל מהמקור הוא שכעת ההברגות הן מילימטריות ולא אינצ'יות.

 

עכשיו צריך גוז'ונים מתאימים. בחנות הקבועה שלי לא מצאתי, אז נמשיך לחפש. רק אחרי זה, נוכל להרכיב את הסעפת בחזרה למקומה וביחד עימה את הקרבורטורים.

 

עדכונים בוא-יבואו...

18112011598.jpg

18112011599.jpg

18112011601.jpg

18112011602.jpg

18112011600.jpg

06122011649.jpg

06122011648.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב תלוטוס , ומילא הכנף הצהובה , אבל מה זה חונה שם מאחורי הלוטוס ,

שנות השלושים משהו .... ?

 

דרור .

 

Dodge Brothers 1924

בבקשה, קבל ...

IMG_5840.JPG

IMG_5842.JPG

IMG_5854.JPG

ניר בן-ארי

מוסך 'דרך השטח בשרון'

קיבוץ שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש סיבה לכך שהגלגל הרזרבי לא זהה לאחרים?

לדעתי כן הוא רזרבי לכל החיים (תרתי משמע) ועד כמה שזכור לי הוא גם מלא גומי ללא אויר.

דורון

פורד אסקורט ‏‎Mexico MK1 RS ,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת סטינו מהעיקר כאן, עם הדודג' הזו, והאמת היא שהעיקר עבר לטנדר בכל מקרה, אבל קצת-קצת מתקדמים גם בגזרה הזו.

בעיקר בהכנה/תיקון של מכלולים שאמורים לחזור בבוא העת למכונית.

 

אז הנה, למשל, הדוושות. כאשר פירקנו אותם מהמרכב, שמנו לב שיש חופש בצירים של הדוושות. לא משהו מסוכן בכלל, אבל כזה שממיר חלק מהכוח העובר מהרגל למקומות הלא נכונים. אז כמובן שגם נקודה זו סודרה. בוקסות הנחושת הנמצאות בין מכלול הדוושה לציר המרכזי הוחלפו והחופשים בוטלו כולם.

 

עוד לפני כן עבר המכלול ניקוי חול וצביעת יסוד - בכדי שלא יחליד. אחרי השיפוץ, אפשר היה לצבוע אותו כמו שצריך.

 

אז הנה:

 

1. מכלול הדוושות - לפני השיפוץ.

2. כאן נמצאת בוקסת הנחושת המדוברת. בין הדוושה עצמה לציר. כאן כבר לאחר השיפוץ.

3. והנה התוצאה הסופית.

4. וגם מהצד השני.

06122011650.jpg

06122011651.jpg

13122011680.jpg

13122011681.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזו פשטות יש בדוושות האלה!! זה מדהים עד כמה.

 

במכוניות חדשות יש משקולת עזר על הדוושה של הקלאץ ( כניראה שיהיה יותר קל ללחוץ? )

יכול להיות רעיון טוב אם היית עובר לדוושות יותר עדכניות? מה שאני שונא ברכבים של שנות ה -70 שהדוושות צמודות אחת לשניה וגורמות במצב לחץ לנחש מי נגד מי שם למטה :?

 

און מתי ניראה צבע??

 

נדב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואוו שים לב, הדוושות הנ"ל מתוכננות ככה במיוחד מכמה סיבות:

 

1. מושב הנהג בסופר 7 צר מאוד, גם הישיבה וגם הכניסה לרכב מצריכה תירגולת מיוחדת.

מרווח הרגלים מאוד מצומצם ודחוס למטה.

 

2. עבודת הרגלים של נהג מרוצים שונה משמעותית מנהיגת רכב משפחה, לא פעם נדרשת

בלימה משולבת בשמירה על סל"ד גבוה כך שהמיומנים לוחצים על הבלם והמעצרת ביחד

ברגל אחת, והאחרים לוחצים על דוושת הבלם ברגל שמאל בעוד הימנית מדביקה את דוושת

הגז לריצפה ברגל ימין.

 

3. לכן תיכנון ומיצוב הדוושות מכוון לנהיגה ספורטיבית גם במרחק הדוושות, גם בגובה וגם ביכולת

הנהג לתפקד איתן. - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזו פשטות יש בדוושות האלה!! זה מדהים עד כמה.

 

במכוניות חדשות יש משקולת עזר על הדוושה של הקלאץ ( כניראה שיהיה יותר קל ללחוץ? )

יכול להיות רעיון טוב אם היית עובר לדוושות יותר עדכניות? מה שאני שונא ברכבים של שנות ה -70 שהדוושות צמודות אחת לשניה וגורמות במצב לחץ לנחש מי נגד מי שם למטה :?

 

און מתי ניראה צבע??

 

נדב

 

וואוו שים לב, הדוושות הנ"ל מתוכננות ככה במיוחד מכמה סיבות:

 

1. מושב הנהג בסופר 7 צר מאוד, גם הישיבה וגם הכניסה לרכב מצריכה תירגולת מיוחדת.

מרווח הרגלים מאוד מצומצם ודחוס למטה.

 

2. עבודת הרגלים של נהג מרוצים שונה משמעותית מנהיגת רכב משפחה, לא פעם נדרשת

בלימה משולבת בשמירה על סל"ד גבוה כך שהמיומנים לוחצים על הבלם והמעצרת ביחד

ברגל אחת, והאחרים לוחצים על דוושת הבלם ברגל שמאל בעוד הימנית מדביקה את דוושת

הגז לריצפה ברגל ימין.

 

3. לכן תיכנון ומיצוב הדוושות מכוון לנהיגה ספורטיבית גם במרחק הדוושות, גם בגובה וגם ביכולת

הנהג לתפקד איתן. - רן

 

 

אני חושב שרן הטיב לסכם את העניין. אבל יותר מאשר כל ה"ממבו-ג'מבו" של נהגי מירוצים, העובדה הפשוטה היא שפשוט אין מקום בתעלה הקטנה של הרגליים לדוושות מרווחות יותר. הדרך הדרך היחידה להתמודד עם המצב (הלא פשוט) הוא להשתמש בנעלי נהיגה צרות. די בתחילת השרשור תיארתי איך זה מרגיש שרגל ימין נתפסת מתחת לדוושת הבלם, בדיוק בנקודת הבלימה...

 

ולגבי הצבע ובכלל המשך השיפוץ. לצערי אין לי את כל הזמן בעולם שאני רוצה להתקדם בשיפוצים הללו ושקובי לא פה בכדי להשגיח עלי, אני מנצל את הזמן ומעביר את משאבי המוגבלים לטנדר. האמת היא שאני די בתנופה איתו כרגע, אז הלוטוס תמשיך לשמש שולחן עבודה זמני...

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

אחרי ארבעה חודשים בהם עמדה הלוטוס סופר 7 של קובי מבויישת בצד וראתה את אחותה החורגת בעלת מרכב הפיברגלס מתקדמת במרץ, הגיע הזמן להחזיר את מכונית הספורט הבריטית בחזרה למרכז הבמה. יש איזה סימבוליות שמתבצע חילוף משמרות בין המכוניות, בדיוק בנקודת הזמן בו הרום כרמל הגיע לשלב העצמאות (כלומר, שלא צריך לדחוף אותו יותר ממקום למקום והוא יכול לעשות זאת בעצמו. כלומר, בעצמו בנסיעה...), אבל האמת היא שהפעם תחלוק הלוטוס את הבמה ביחד עם הטנדר.

תכל'ס, העבודה על הלוטוס פשוטה ומהירה יותר מאשר בטנדר, זאת משום שלא נעשים בשיפוץ הזה כמעט שום קומבינות ושינויים והמכונית נשארת נאמנת למקור - בניגוד לפוגרום שאני עושה בטנדר שלי. אני מציין את הדברים הללו, כי אני מקווה שקצב ההתקדמות כאן יהיה מהיר יותר וחיש מהר נעביר את הבודי למחלקת הצבע, נתקדם עם ההרכבות ו... נסיים!

נשמע קל, אבל אם יש משהו שלמדתי בתחום הזה הוא שזה אף פעם לא קל.

 

אז לפני שנתחיל, תזכורת ב"פאסט-פוורד" על המכונית והשיפוץ:

 

1. אחרי שהייתה בבעלות אחת(!) כל חייה - עוברת המכונית לבעלות חברי משכבר הימים, קובי.

2. היום בו הגיעה הלוטוס בפעם האחרונה בנסיעה למוסך דרך השטח, לתחילת תהליך השיפוץ הארוך אליו הכנסנו אותה.

3. וכמו כל שיפוץ מקיף - הוא מתחיל בפירוק מקיף. כאן השלדה והמכלולים המיכניים ללא הבודי.

4. וכאן הבודי כמעט מפורק לגמרי.

5. הראשון לעבור מתחת לסכין המנתחים היה המנוע. זה האחרון עבר שיפוץ מקיף.

6. השלדה נוקתה, נצבעה (וכאן בתמונה קיבלה שוב אבק...).

7. כל מערך המתלים שופץ/הוחלף/נצבע והכי חשוב - הורכב מחדש על השלדה.

8. אחרי זה בא תור יחידת הכוח והיא הורכבה במלואה בחזרה על השלדה.

 

במצב הזה, של רולינג שאסי, נעצרו והפרוייקט נכנס להקפאה. נעצר, אבל לא נזנח. במהלך התקופה הזו השיג קובי וקנה כמה חלקים שהיו חסרים לנו במהלך העבודה המיכנית ובכלל אסף (כמעט) כל מה שהיה צריך בכדי להמשיך בשיפוץ.

 

אז מהנקודה שעצרנו, משם נחזור למסלול.

כבר מתחילים...

IMG_5456.jpg

26072011028.jpg

31072011060.jpg

01082011105.jpg

21092011293.jpg

04102011385.jpg

18102011488.jpg

19102011515.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"...אבל האמת היא שהפעם תחלוק הלוטוס את הבמה ביחד עם הטנדר..."

מה שנקרא 'להנות מכל העולמות' - גם בשבילך, כמשפץ. גם לנו, חברי הפורום המחכים לעדכונים שלך!

[ד"א, אני מחכה לבמה שלישית - הלוטוס אירופה, אאל"ט, בעליה [עודד, נכון?] צריך להעביר לך תמונות].

 

אני מקווה שקצב ההתקדמות כאן יהיה מהיר יותר וחיש מהר נעביר את הבודי למחלקת הצבע, נתקדם עם ההרכבות ו... נסיים!

נשמע קל, אבל אם יש משהו שלמדתי בתחום הזה הוא שזה אף פעם לא קל.

כן, אנחנו עוד נצטרך לשלם לך שכ"ל על בית הספר לסבלנות שאנחנו עוברים אצלך.

כבר מתחילים...

:evil: נו כבר ! ! ! :wink:

 

יופי, התגעגתי...:-D

 

:mm_yeah:

:idea:בכביש אל תהיה צודק, היה חכם.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3765 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...