Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעית שמירה על גז קבוע (בכביש ישר)


חלי
שימו לב! השרשור הזה בן 7323 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קרוז קונטרול זה לא רק באוטומט, זה פשוט מותקן רק באוטומט מצרכי בטיחות אני מאמין.

מנגנון הקרוז קונטרול בנוי יכול להבנות באופן תאורטי על כל רכב עם מצערת אלקטרונית (ללא כבל גז)

 

המערכת עובדת כך שמחשב הרכב מקבל מהדוושה התנגדות, וכל תפקידה של מערכת הקרוז קונטרול הוא לעשות את ההתנגדות הזאת קבועה - ובלחיצה על הברקס/גז לבטל את ההתנגדות הקבועה הזאת

 

ונחזור לבעיה.. אולי את פשוט צריכה לתרגל את זה הרבה ואז תגיעי למצב האופטימלי.

 

בקרת שיוט מותקנת ברכבים ידניים ואוטומטיים כאחד, לא רואים בארץ רכבים ידניים עם בקרת שיוט כי בהרבה מקרים ידני = בסיסי וסביר להניח שבבמוו/אלפא ידניות תמצא בקרת שיוט גם בארץ.

 

בקרת שיוט ברכבים ישנים מיושמת בצורך מכאני מאד פשוטה והופיעה כאופציה ברכבים אמריקאיים כבר בשנות השישים המוקדמות ואולי אף קודם.

 

בעיני ראיתי מנגנון בקרת שיוט בפורד ת'אנדרבירד שנת 1964...

 

בוולוו משנות השבעים המנגנון מיושם בעזרת מנוע Servo.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום בעיה להתקין קרוז קונטרול בכל רכב שהוא. לשמירה על מהירות של 90 קמ"ש יש להניח שק קמח במשקל 500 גרם על דוושת הגז ולוודא כי אין בשטיחון הגומי קפלים שיפריעו לפעילותו התקינה של השק. אחת ל1,000 ק"מ מומלץ להחליף שק עקב בריחה טבעית של גרגרי קמח. רצוי גם שתהיה בצד שקית 200 גרם פיצוחים, בשביל נסיעות פנים-עירוניות.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העובדה שאני לא מתה על כבישים ישרים (בלשון המעטה).

 

מה אתם מייעצים לפתרון הבעיה?

 

 

תודה מראש

 

סעי בזיגזגים :lol:

"It's always funny until someone gets hurt...

...and then it's absolutely friggin' hysterical!"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

:idea: לפתרון הבעיה יש להצמיד את הדוושה הימנית לרצפת הרכב ולהשאירה שם עד לסיום הכביש הישר. מהירות הרכב תהיה פונקציה מונוטונית עולה בעלת אסימפטוטה אופקית.

 

 

 

אין שום בעיה להתקין קרוז קונטרול בכל רכב שהוא. לשמירה על מהירות של 90 קמ"ש יש להניח שק קמח במשקל 500 גרם על דוושת הגז ולוודא כי אין בשטיחון הגומי קפלים שיפריעו לפעילותו התקינה של השק. אחת ל1,000 ק"מ מומלץ להחליף שק עקב בריחה טבעית של גרגרי קמח. רצוי גם שתהיה בצד שקית 200 גרם פיצוחים, בשביל נסיעות פנים-עירוניות.

 

 

גדול!! :lol:

:mm_yeah:

 

יש חוש הומור בפורום...

:hihi:

 

 

גם לי יש את הבעיה הזאת

ולפעמים גם אני מרגיש את השריר שברגל בדרכו להיתפס!

 

מה יכול להיות באמת הפתרון??

(יש מוזיקה, מדברים, יש תעסוקה... אבל עדיין הכביש משעמם וישר!!)

 

תחשבו על איזה פתרון יצירתי... :D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי אישית יש בעיה של שמירה על מהירויות נמוכות, קרי: 90 קמ"ש. לא יודע למה, אבל קשה לי לאללה לנסוע במהירויות באיזור הזה.

לרוב אני עולה למהירות בין 110-120 ונשאר בתווך הזה....

 

עניין של נקודת שיא מומנט לעומת התאמה להילוך.

 

אצלי 90 קמ"ש בחמישי הוא שיוט שקט ורגוע (יחסית לסופר קייסר עם בולמי קוני), ובמצב הזה צריכת הדלק טובה מאוד. הבעיה היא שכמעט כל שינוי קטן בנהיגה - שיפוע, מעבר נתיב, האצה וכיו"ב - דורש הורדה מיידית של הילוך, קרי הבאת המנוע לסל"ד בו נמצא יותר מומנט.

 

ב-110, 120 (הילוך חמישי) המנוע נמצא אצלי בדיוק בנקודת שיא המומנט, או קצת אחריה, ולכן כל שינוי הדורש כוח מנוע מתבצע בתגובה יותר זריזה מאשר ב-90 קמ"ש.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו באמת, מה קורה איתכם?

 

לפעמים מרוב עצים לא רואים את היער.

מוכר מאיפשהו?

 

לא מצליחה לשמור על מהירות אחידה. תתאמצי. בעיה שלך.

זה כמו שנהג מונית יפתח שירשור שקשה לו מאוד לאותת במעבר נתיבים וםניות שונות ומשונות.

 

מה את רוצה שנגיד?

אין לך שליטה על האוטו, אז תרדי ממנו.

יש לך שליטה? יופי, אז תתאמצי יותר בשביל לשים לב למהירות.

 

תאמיני לי. אם אני, יצור מוגבל מזן ההומו-ספיאנס (בלי בדיחות מפגרות, ישי ויאשה) בעל אוטו מוגבל. מצליח לשמור על מהירות קבועה. אז כל אחד יכול.

 

 

 

שאלה לעצמי...

האם זאת תקופה מסוימת בשנה, בה עולות כל מיני שאלות מוזרות (צריכת דלק בניוטרל, הורדת הילוכים באוטומט, מהירות קבועה בקו ישר).

מה יהיה פה?

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסי להניח את הרגל ולהיות על 90 נגיד , ואז להשתמש במשקל הרגל במקום השריר.

תנסי להשעין את הרגל ימינה על הפלסטיקים ושתלחץ באותה מידה על הדוושה רק בעזרת המשקל.

בכבישים ישרים מאוד ארוכים זה מה שאני עושה :) (נהג חדש..)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, למרות שאנשים ממשיכים לתת פה כל מיני עצות מוזרות לבעייה מוזרה עוד יותר, אני נאלץ להסכים עם רועי - די להמציא בעיות!

 

נ.ב. - כשאני נכנס לסיבוב, משהו בלתי נשלט גורם לי להרפות מדוושת הגז בבת אחת תוך כדי הפנייה חריפה של ההגה לתוך הסיבוב - למישהו יש רעיון כיצד לטפל בבעייה? :p

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, למרות שאנשים ממשיכים לתת פה כל מיני עצות מוזרות לבעייה מוזרה עוד יותר, אני נאלץ להסכים עם רועי - די להמציא בעיות!

 

נ.ב. - כשאני נכנס לסיבוב, משהו בלתי נשלט גורם לי להרפות מדוושת הגז בבת אחת תוך כדי הפנייה חריפה של ההגה לתוך הסיבוב - למישהו יש רעיון כיצד לטפל בבעייה? :p

 

רוני

 

 

תיקנה לאנטיס.

instead of bieng pussy whiped...WHIP THAT PUSSY!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, למרות שאנשים ממשיכים לתת פה כל מיני עצות מוזרה לבעייה מוזרה עוד יותר, אני נאלץ להסכים עם רועי - די להמציא בעיות!

 

נ.ב. - כשאני נכנס לסיבוב, משהו בלתי נשלט גורם לי להרפות מדוושת הגז בבת אחת תוך כדי הפנייה חריפה של ההגה לתוך הסיבוב - למישהו יש רעיון כיצד לטפל בבעייה? :p

 

רוני

 

תחליף בולמים :multi::onfire:

If you can’t see the Bright side of life , Polish the Dull side

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7323 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...