Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם צריך להחליף חיישן נקישות? [מגאן קופה 2000]


p_306_m
שימו לב! השרשור הזה בן 5232 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מדובר על רכב רנו מגאן קופה שנת 2000 מנוע 1.6. אוטומאט

 

יש לי זמזום מרגיז בזמן נסיעה, הזמזום מזמזם רק במצב נסיעה D אם אני מעביר לN המנוע נשמע טוב ועובד מצויין (חלק).

 

עשיתי אינפוזיה מי שמכיר זה תהליך שמנקה את המערכות באוטו, אוויר,מזרקים,ושמן.

 

במוסך אמרו לי שאם אחרי האינפוזיה יש עדיין זמזומים אז כניראה (רוב הסיכויים) זה החיישן נקישות שצריך להחליף!

 

אם אני מחבר מחשב אין לי שום תקלה שמופיעה! עכשיו השאלה היא כזאת האם באמת מדובר פה על חיישן נקישות וזה מה שיפתור את הבעיה?

 

תודה מראש מקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, מה הקשר של אינפוזיה למערכות האויר והשמן?

 

מעבר לזה, על סמך מה קבעו שדווקא חיישן הנקישות מפיק את הזימזום?

נסה לנתק אותו ולסוע בלעדיו, בדוק האם יש שינוי.

החיישן נמצא איפשהו על בלוק המנוע, תזהר לא להתבלבל עם חיישן לחץ השמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדובר על רכב רנו מגאן קופה שנת 2000 מנוע 1.6. אוטומאט

 

יש לי זמזום מרגיז בזמן נסיעה, הזמזום מזמזם רק במצב נסיעה D אם אני מעביר לN המנוע נשמע טוב ועובד מצויין (חלק).

 

עשיתי אינפוזיה מי שמכיר זה תהליך שמנקה את המערכות באוטו, אוויר,מזרקים,ושמן.

 

במוסך אמרו לי שאם אחרי האינפוזיה יש עדיין זמזומים אז כניראה (רוב הסיכויים) זה החיישן נקישות שצריך להחליף!

 

אם אני מחבר מחשב אין לי שום תקלה שמופיעה! עכשיו השאלה היא כזאת האם באמת מדובר פה על חיישן נקישות וזה מה שיפתור את הבעיה?

 

תודה מראש מקס.

אם בכוונתך לזימזום זה "צלצולי דלק". צלצולים רשרושים שמופיעים בזמן תאוצה מאמץ של המנוע. לדעתי תנסה קודם כל לתדלק מיכל מלא באוקטן 98.

אם הבעיה נפתרה ע"י תדלוק זה אז אולי תחנת הדלק שלך מוהלת את הדלק ואז במקום אוקטן 95 אתה מקבל אוקטן 85.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בכוונתך לזימזום זה "צלצולי דלק". צלצולים רשרושים שמופיעים בזמן תאוצה מאמץ של המנוע. לדעתי תנסה קודם כל לתדלק מיכל מלא באוקטן 98.

אם הבעיה נפתרה ע"י תדלוק זה אז אולי תחנת הדלק שלך מוהלת את הדלק ואז במקום אוקטן 95 אתה מקבל אוקטן 85.

 

לא "צלצולי דלק" ולא בטיח ! במידה והמנוע "מצלצל" באופן קבוע במוקדם או במאוחר מנורת MIL=בדוק מנוע הייתה נדלקת.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התהליך של האינפוזיה הוא מגיע בשלבים כמו שרשום על האריזה.

לא זוכר את סדר השלבים אבל זה הולך ככה. מכניסים תוסף למיכל דלק, מכניסים תוסף לשמן, ודרך לחץ אוויר מכניסים תוסף לפילטר אוויר.(זה ניכנס כמו ספריי)

 

המוסכניק אמר לי שאם עשינו אינפוזיה והבעיה לא נפטרה אז כניראה זה החיישן נקישות!

 

אין לי בעיה להחליף אותו! אני גם יחליף אותו לבד לא הילך למוסך בשביל זה! השאלה שלי האם זה נכון בשביל לא סתם לקנות את החלק!

 

איך אני יודע אם החיישן הזה תקין או לא? לפי בדקיה של ניתוק? ואם אין שינוי זה אומר שהחיישן תקין? או לא תקין?

 

אני יודע שאפשר לבדוק את החיישן לפי מדד לא זוכר של מה, אבל אמרו לי שכל רכב זה שונה המספר! האם מישהו יודע איזה מספר צריך להיות, לרנו מגאן קופה?

 

האם מישהו עוד יודע מה יכול לגרום לסיבה שהמנוע מצלצל? מזכיר בניוטרל המנוע עובד חלק בלי בעיה.

 

האם זה אולי הגיר? כי הגיר לא עובד חלק אבל גם לא עובד גרוע טיפה לפעמים אני מרגיש שהגיר מבולבל אין משהו קריטי כמו שהילוך לא ניכנס, זה משהו ממש בקטנה, האם זאת יכולה להיות הסיבה?

 

תודה מראש מקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא "צלצולי דלק" ולא בטיח ! במידה והמנוע "מצלצל" באופן קבוע במוקדם או במאוחר מנורת MIL=בדוק מנוע הייתה נדלקת.

למה הזלזול המעצבן הזה, אתה חושב שאתה יודע הכל. לא אני ובמיוחד לא אתה יודעים הכל.

יש מחשבי ניהול מנוע שלא מספיק מפותחים לזהות תקלה של חיישן נקישות או של קידום הצתה מוגזם או שפשוט הרכב לא הגיע לסף שמדליק את קוד תקלה אך מספיק לצלצל באוזניים. במיוחד שמדובר על רכב שנתון 2000.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חס וחלילה אני לא מזלזל בך ובאף אחד אחר.

 

במידה וחיישן נקישות היה תקול אזי באופן אוטומטי מערכת ניהול המנוע/הצתה מפסיקה את קידום ההצתה או אפילו מבצעת איחור הצתה והתערובת תהייה עשירה לכן נראה לי שהמוסכניק טועה בהבחנה.

 

ברכב שנת 2000 עם OBD 2 אמורה להרשם תקלה במחשב הרכב במיוחד כאשר התקלה קשורה באופן ישיר או עקיף למערכת הפחתת מזהמים לסביבה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התהליך של האינפוזיה הוא מגיע בשלבים כמו שרשום על האריזה.

לא זוכר את סדר השלבים אבל זה הולך ככה. מכניסים תוסף למיכל דלק, מכניסים תוסף לשמן, ודרך לחץ אוויר מכניסים תוסף לפילטר אוויר.(זה ניכנס כמו ספריי)

 

המוסכניק אמר לי שאם עשינו אינפוזיה והבעיה לא נפטרה אז כניראה זה החיישן נקישות!

 

אין לי בעיה להחליף אותו! אני גם יחליף אותו לבד לא הילך למוסך בשביל זה! השאלה שלי האם זה נכון בשביל לא סתם לקנות את החלק!

 

איך אני יודע אם החיישן הזה תקין או לא? לפי בדקיה של ניתוק? ואם אין שינוי זה אומר שהחיישן תקין? או לא תקין?

 

אני יודע שאפשר לבדוק את החיישן לפי מדד לא זוכר של מה, אבל אמרו לי שכל רכב זה שונה המספר! האם מישהו יודע איזה מספר צריך להיות, לרנו מגאן קופה?

 

האם מישהו עוד יודע מה יכול לגרום לסיבה שהמנוע מצלצל? מזכיר בניוטרל המנוע עובד חלק בלי בעיה.

 

האם זה אולי הגיר? כי הגיר לא עובד חלק אבל גם לא עובד גרוע טיפה לפעמים אני מרגיש שהגיר מבולבל אין משהו קריטי כמו שהילוך לא ניכנס, זה משהו ממש בקטנה, האם זאת יכולה להיות הסיבה?

 

תודה מראש מקס.

יש הרבה גורמים שיגרמו לצלצולים במנוע כגון:

1. אוקטן נמוך מדי או דלק מהול.

2. טיימינג לא מכוון. הסחיבה של הרכב גם לא תהיה טובה

3. מצתים לא מתאימים.

4. חיישן נקישות לא תקין.

5. פיח בתא השריפה. האינפוזיה צריכה להתבצע דרך המזרקים ע"מ להסיר את הפיח הזה.

6. תערובת ענייה מדי. הסחיבה של הרכב לא תהיה טובה.

 

 

דרך אגב הטיפול שעשו לך זה בקושי ניקוי סעפת. וזה לא מספיק כדי לפסוק שחיישן נקישות עושה בעיות.

מתחילים מהקל לכבד ע"מ לפתור את הבעיה

1. בודקים אם הפלגים מתאים לרכב

2. במידה והפלגים מתאימים וחדשים מתדלקים דלק עם אוקטן גבוה כמו אוקטן 98.

3. במידה ולא נפתר ע"י תדלוק כדאי לגשת לדיאגנוסטיקאי שיתחבר למחשב הרכב יעשה סיבוב ויבדוק את הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק את כל מה שזרכיה אמר לך.

 

אם אתה רוצה לבדוק אם יש שינוי, אז שהמפתח מחוץ לסוויץ', נתק את הקונקטור של חיישן הנקישות ותניע את המנוע(שהחיישן מנותק) ובדוק אם הרעש עדיין קיים.

ניתוק החיישן יאחר מעט את ההצתה וככה תוכל לבדוק אם יש שינוי, אם הבעיה נעלמת אז החיישן שלך תקול, אם היא נישארה אז החיישן לא הסיבה.

 

קח בחשבון שהבדיקה הזו תגרום לנורת תקלת מנוע להידלק ותרשום קוד תקלה על חיישן הנקישות, שלאחר הבדיקה תוכל להתחבר לסורק תקלות ולמחוק את הקוד.

 

בכל מקרה אם אתה מנתק את החיישן והבעיה נעלמת אז אל תמשיך ליסוע כך, כי צריכת הדלק תעלה, המנוע לא יסחב טוב וגם זיהום האוויר יעלה.

 

בנוסף, יש צורך להתחבר לסורק תקלות ולקרוא את הסינגל של חיישן החמצן, זה מעין גרף שמראה את תפקוד החיישן, יש לוודא שהגרף תקין, ושלא קורה שפתאום החיישן "נרדם" לרגע ואז חוזר (חיישן חמצן "עצל").

 

לא תמיד שיש חיישן/רכיב מזייף אז המחשב ירשום קוד תקלה, לפעמים קורה מצב שיש חיישן/רכיב שמזייף, אך המחשב לא מזהה תקלה על אותו רכיב שמזייף.

ולפעמים יש מצבים שיש חיישן או רכיב במערכת שמזייף ואז המחשב רושם קוד תקלה על חיישן אחר, לדוגמה סליל הצתה פורץ יגרום למחשב לזהות "תפקוד ממיר לקוי" או אחד מחיישני החמצן תקולים, ואלו תקלות שלא קיימות בפועל אלא רק כך המחשב מפרש את התקלה, הכל תלוי במחשב, יש מחשבים מדייקים, ויש כאלה שקשה להם לעלות על תקלות אז הם רושמים קוד תקלה באופן עקיף לבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיימינג הוחלף!

פלגים חדשים ומותאמים לרכב (אורגינל של בוש)

בקשר לסחיבה אני חושב שהכל תקין ואין בעיה של סחיבה.

אז נישאר להחליף דלק, אני אמור לשים עכשיו דלק 98 מלא לסיים אותו ואז לחזור ל95 רגיל?

 

סבבה אני ינתק את החיישן יבדוק אם התקלה נעלמת.

בקשר לנורה רק אחרי שאני יחבר את הרכב למחשב רק אז הנורת אזהרה תירד?

 

תודה מראש מקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקלה נעלמה !!!...

 

חוץ מהזמזומים הייתה לי עוד תקלה שהייתי צריך להחליף דחוף את התושבות מנוע ימיני קדמי ואחורי)

 

החלפתי את התושבות ונעלמו לי הזמזומים :)

 

מאוד מרוצה, תודה בכל מקרה לכולם על העזרה!

 

מקס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חס וחלילה אני לא מזלזל בך ובאף אחד אחר.

 

במידה וחיישן נקישות היה תקול אזי באופן אוטומטי מערכת ניהול המנוע/הצתה מפסיקה את קידום ההצתה או אפילו מבצעת איחור הצתה והתערובת תהייה עשירה לכן נראה לי שהמוסכניק טועה בהבחנה.

 

ברכב שנת 2000 עם OBD 2 אמורה להרשם תקלה במחשב הרכב במיוחד כאשר התקלה קשורה באופן ישיר או עקיף למערכת הפחתת מזהמים לסביבה.

לא מדוייק ב-כ-ל-ל.... ברכבים אירופיים אין שום OBD2 ולא בטיח, אם כבר אז מדובר על תקן EOBD שהחל ברנו רק בדגמים שיצרו מ- 2002!

גם בדגמים עם EOBD פעיל, חיישן הנקישות מקולקל לא תמיד מתריע על תקלה (ניתקלתי בזה פעם או פעמיים) ככה זה עם חיישנים אקטיביים, ושזה קורה הסמפטומים מאוד מוזרים כמו סל"ד סרק לא יציב, וע"י ניתוק זמני של הקונקטור של החיישן מזהים שהוא דפוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדון דני דין, אתה טועה.

 

 

1. תקן EOBD נכנס לשימוש בקונצרן VAG החל משנת 01/2000 ולא כפי שקראת בויקיפדיה.

 

2. ההבדל הטכני בין תקן OBD II לבין EOBD מינורי וזניח. לצורך הדיון בפורום אנחנו נוהגים להתייחס לתקן OBD II מכיוון שרוב האנשים מכירים את המונח הזה ולא JOBD (תקן יפני) או EOBD.

 

3. גם רנו יישמו בשנת 2000 את רוב קודי התקלות של התקן ברכבי רנו מגאן.

 

4. לצורך הדיון זה ממש לא משנה איך נקרא לתקן, מכיוון שהתקשורת עם החיישנים והמפעילים השונים וגם דיאגנוסטיקה עצמית נעשית על-ידי מחשב ההצתה/הזרקה, לשמחתינו אופציה זו קיימת גם במחשבי רנו עם מערכת ניהול מנוע של חברת סימנס.

לכן במידה וקיימת תקלה בחיישן נקישות ברוב המקרים תופיע תקלה לאחר זמן מה או/גם פליטת המזהמים תשתנה וניתן לראות זאת בעזרת סורק אם זה סורק אוניברסלי או סורק ייעודי של הייצרן שלא תומך בתקן OBD II או EOBD.

 

הבדיקה שהצעת קרי הוצאת הפלאג של החיישן זו לא דיאגנוסטיקה אלא ניסוי וטעיה של מכונאים שעבר זמנם.

אני אישית לא הייתי נכנס למוסך שזו צורת האיבחון שלו מכיוון שעלות החיישן היא בסביבות 1500 שקלים.

חיישן נקישות בודקים בדרך הבא !

1. איבחון בעזרת סורק.

2. בדיקת התנגדות של החיישן בהתאם להנחיות הייצרן.

3. הידוק החיישן במומנט מדוייק כפי שקבע הייצרן הינו אחד הדברים החשובים לפני שאר הדברים שרשמתי.

4. בדיקת מגעים וחייוט

5. המקצוענים יבדקו את החייישן עם סקופ.

 

שורה תחתונה הוצאת הפלאג של החיישן עלולה לגרום גם לאבחנה שגוייה לכן זו לא הדרך. בכול מקרה אני לא מתכוון להמשיך לדון בעניין מכיוון שכבר בתחילת האשכול צדקתי שהבעיה היא לא בחיישן נקישות והבעיה נפתרה לשביעות הלקוח לכן נמשיך לבעיות אחרות.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5232 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...