Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5849 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב!

מדובר ביאריס 2007, 79500ק"מ.

בשבוע שעבר המזגן הפסיק להוציא אויר קר (אויר חם ואורור עובד).

במוסך אמרו לי שבגלל שנגמר הגז, מערכת ההגנה העצמית של המדחס כיבתה את המדחס.

לאחר מילוי הגז המזגן עובד מצוין כבר 4 ימים.

רציתי לדעת עם גז ברכב אמור להגמר מתישהו, והאם זה מצב נורמלי? או שחייבת להיות סיבה כלשהי שבגללה הוא נגמר כמו דליפה?

פורסם

גז לא אמור להיגמר.

אם הוא נעלם זה אומר דליפה כלשהי.

אם לוקח לו שנה להיעלם, לרוב מומלץ למלא גז פעם בשנה ולא להתחיל לחפש מאיפה הדליפה.

פורסם
גז לא אמור להיגמר.

אם הוא נעלם זה אומר דליפה כלשהי.

אם לוקח לו שנה להיעלם, לרוב מומלץ למלא גז פעם בשנה ולא להתחיל לחפש מאיפה הדליפה.

 

מה זה השטויות האלה ?

 

לפותח האשכול,

 

בעיקרון מערכת המיזוג ברכב מאבדת במהלך השנים כמות גז קטנה שעלולה להשפיע על טמפ' הקירור לאחר מספר שנים רבות (10 שנים).

 

במקרה שלך נראה שקיימת דליפה של קרר ממערכת המיזוג לכן יש לבדוק את המערכת בעזרת ציוד מקצועי בכדי לאתר את הדליפה.

איזה כייף לי :)

פורסם

ממש לא! פריאון פוגע באוזון (כן כן גם 134A) ובארצות מתוקנות חא היו ממלאים לך גז ללא בדיקה.

המזגן הוא מערכת סגורה שלא אמורה לאבד גז לעולם.

היום יש מכשור אלקטרוני שבודק דליפות ויש גם צבע זרחני שמכניסים למערכת ורואים היכן הוא יוצא

פורסם

אצלי בהונדה אקורד 94 אני ממלא כל תחילת קיץ ועד סוף הקיץ כבר אין גז.

אתמול מילאתי גז חדש זרחני, ולא התגלתה שום נזילה, בכל זאת יש איבוד של גז.

אני אישית מעדיף למלא פעם בשנה בעלות של 150 שקל ולא לשבור את הראש עם בדיקות שיעלו לי הון.

שונא גזענים !.

פורסם

אני לא יודע לגבי הרכבים הנ"ל אבל אצלי בלנטיס הייתה בעיה דומה שהגז היה בורח שבוע לאחר המילוי נמצאה בעיה ברדיאטור החיצוני של המזגן,ברדיאטור הופיעו נקודות של שמן,ושם הייתה מקור הבעיה.

פורסם

אני ממש לא מסכים עם המילוי גז כל שנה.

מקצוען בתחום המזגנין יימצא לך את הנזילה - וייתכן שיש יותר ממקור אחד ויפתור לך את הבעיה.

 

בכל מקרה, כן גז מתנדף - אבל ברכב 2007 זה לא משהו טבעי- יש לך בריחת גז.

פורסם

חברים, כאשר מאבדים באופן קבוע גז בהרבה מקרים מאבדים גם שמן לכן לאחר מספר שנים גם המדחס יחזיר את נשמתו לבורא.

 

מערכת המיזוג נחשבת למערכת סגורה אבל קיים איבוד גז 'טבעי' דרך צנרת הגומי ובמיוחד דרך ציר המדחס כאשר אטם הפחם נשחק במהלך השנים.

איבוד של 5-10 גרם לשנה נחשב תקין.

איזה כייף לי :)

פורסם
אני לא יודע לגבי הרכבים הנ"ל אבל אצלי בלנטיס הייתה בעיה דומה שהגז היה בורח שבוע לאחר המילוי נמצאה בעיה ברדיאטור החיצוני של המזגן,ברדיאטור הופיעו נקודות של שמן,ושם הייתה מקור הבעיה.

 

אצלי ישנה את אותה דילמה. בבדיקה מקפת (ויקרה) עם רחרחן התגלה כי ישנה דליפה זעירה ברדיאטור הפנימי של המזגן. אז בוא נעשה חשבון: עלות החלפת רדיאטור פנימי = 5K עלות שטיפה ומילוי גז חדש (פעם בשנה) = 500 ש"ח מה עדיף?

פורסם
אצלי ישנה את אותה דילמה. בבדיקה מקפת (ויקרה) עם רחרחן התגלה כי ישנה דליפה זעירה ברדיאטור הפנימי של המזגן. אז בוא נעשה חשבון: עלות החלפת רדיאטור פנימי = 5K עלות שטיפה ומילוי גז חדש (פעם בשנה) = 500 ש"ח מה עדיף?

אני לא יודע על איזה רדיאטור אתה מתכוון,רדיאטור פנימי למיטב ידיעתי שייך לחימום ולא לקירור,אני מתכוון על רדיאטור חיצוני שנמצא ממש לפני הרדיאטור של המנוע,ממש צמוד לגריל.

עלות החלפה בחדש (ועל הדרך מייבש) כולל עבודה 1200 ש"ח.

אך אם הגז היה מחזיק לי למשך כל חודשי הקיץ והייתי צריך למלא פעם בשנה אז הייתי עושה את זה,

השאלה היא לכמה זמן מילוי הגז יצליח להישאר במערכת?

פורסם

לא יודע מה איתכם אבל אני מעדיף לשלם 600 ש"ח תיקון + מילוי פעם ב 10 שנים מאשר 250 בכל תחילת קיץ.

תיקנתי את המזגן שלי בשבוע שעבר, נעשתה בדיקה בעזרת מכשיר אשר "מריח את הגז" ונמצאה דליפה במקום שתוקן לפני שנה וחצי בעלות של 450 ש"ח. צינור דלף והוחלף + מילוי גז + בדיקה שאין דליפות ממקום אחר+אחריות לשנה=600 ש"ח.

לפי דעתי שווה יותר מאשר למלא כל שנה.

פורסם
אני לא יודע על איזה רדיאטור אתה מתכוון,רדיאטור פנימי למיטב ידיעתי שייך לחימום ולא לקירור,אני מתכוון על רדיאטור חיצוני שנמצא ממש לפני הרדיאטור של המנוע,ממש צמוד לגריל.

עלות החלפה בחדש (ועל הדרך מייבש) כולל עבודה 1200 ש"ח.

אך אם הגז היה מחזיק לי למשך כל חודשי הקיץ והייתי צריך למלא פעם בשנה אז הייתי עושה את זה,

השאלה היא לכמה זמן מילוי הגז יצליח להישאר במערכת?

 

הרדיאטור הפנימי משמש להתפשטות הגז ויצירת הקור המתבקש. אאל"ט, ברכבים ארופאיים הרדיאטור הפנימי נמצא בתוך תא הנהג (להבדיל מהיפנים בו הוא צמוד לקיר האש בתא המנוע) לכן פירוקו דורש פירוק כל הדופן הקידמית בתא הנהג ועלות העבודה שקיבלתי לרכב שלי הייתה כ 2K. מחיר רדיאטור פנימי חדש (לא כדאי לקנות מפירוק ואין תחליפי) היא 3K. אצלי כל מילוי גז מחזיק כשנתיים ולכן ספציפית בשבילי כלכלי יותר למלא מאשר לתקן.

פורסם
אצלי בהונדה אקורד 94 אני ממלא כל תחילת קיץ ועד סוף הקיץ כבר אין גז.

אתמול מילאתי גז חדש זרחני, ולא התגלתה שום נזילה, בכל זאת יש איבוד של גז.

אני אישית מעדיף למלא פעם בשנה בעלות של 150 שקל ולא לשבור את הראש עם בדיקות שיעלו לי הון.

 

 

אם לא מצאו באף מקום הנראה לעין דליפה אז תחשוד ביחידה הפנימית שכנראה דולפת

פורסם
אצלי ישנה את אותה דילמה. בבדיקה מקפת (ויקרה) עם רחרחן התגלה כי ישנה דליפה זעירה ברדיאטור הפנימי של המזגן. אז בוא נעשה חשבון: עלות החלפת רדיאטור פנימי = 5K עלות שטיפה ומילוי גז חדש (פעם בשנה) = 500 ש"ח מה עדיף?

 

חיים ידידי,

 

1. כאשר מערכת המיזוג מאבדת באופן קבוע גז (קרר ליתר דיוק) המערכת מאבדת גם שמן שתפקידו לסכך (לשמן) את המדחס חוסר שמן עלול לגרום להרס טוטאלי של המדחס.

 

2. הזמן שאתה מבזבז על נסיעה למזגניסט+המתנה+המחיר עבור מילוי גז מחדש בסופו של דבר ייעלה לך יותר.

 

3. זיהום סביבתי בגלל איבוד גז

 

אני בטוח שאף פעם מערכת המיזוג אצלך לא עובדת בשיא 'הכושר' למעט החודש הראשון לאחר מילוי הגז לכן אתה לא נהנה כמוני ממערכת מיזוג תקינה :x

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...