Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ברלינגו /פרטנר, שאלות לגבי עלויות ביטוח ,טסט ותחזוקה


tisan4us
שימו לב! השרשור הזה בן 5385 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הממוצע במכוניות האלו הוא משהוא כמו 40-45 אלף בשנה, בדרך כלל בשלוש השנים הראשונות נוסעים אפילו יותר, ואחר כך אצל היד השניה זה יורד לאיזור 30-40 אלף בשנה. אבל יש גם מכוניות שנסעו פחות .

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקציב שלך מול הדרישות (מודל 2004 בתקציב של 30K שח) יוביל אותך במקרה טוב ל HDI "גמורה" עם לפחות 300-350K ק"מ. בנסועה כזו אתה צריך להכין את עצמך להוצאה של 10-20 אלף שח על מערכת הזרקת דלק חדשה וכמובן בלאי שוטף מסביב.

במקרה הטוב זה יביא אותך למודל 2004-2005 אטמוספרית (1900 סמק) אבל עגלתית. במקומך לא הייתי לוקח סיכונים מיותרים.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, אני לא רוצה לקחת סיכנוים והוצאות מיותרות, מה שאני רוצה לעשות אחרי קניה לעשות יישור קו כללי (החלפת מים ירוקים ברדיאטור , פילטרים, שמנים, ומצתים)

טיימינג ורצועת אביזרים אם צריך.

איציק ו אז מה ההמלצה שלכם (גם לאיציק) לגבי שנתון הרכב ?

Suzuki Jimny

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשאיר בצד בין 1500 ל 5000 שח יישור קו.

בעניין התקציב מול ההיצע בשוק - תראה בעצמך, אין מתנות חינם. תעשה את השיקול שלך - להמר על HDI ולספוג תיקון יקר (אש) או ללכת על הצד הבטוח (אטמוספרית) ולהתפשר בגדול על ביצועים וצריכת דלק לטובת הקטנת עלויות התיקונים.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, צד אחד אומרים הגרסה האטמוספרית עגלה לא זזה, הגודשת לעומת זאת (HDI) חזקה, צורכת פחות דלק אבל המינוס בגודשת שהטיפולים יותר יקרים , לעומת מנוע אטומוספרי 1.9 .

סה"כ אני לא ישתמש ברכב להעמיס ציוד כמעט בכלל,

השאלה מה הכוונה ללא זזה , אם את העליות לירושלים עם ציוד היא תצליח לסחוב.

 

פעמיים בשבוע בערך אני יעמיס עליו ציוד של 250 קילו מקסימום, נהג +נוסע, לא אמורה להיות בעיה אחרי שהעמסתי את כל הציוד הזה על אונו.

 

השאלה איזה שנתון ואיזה מנוע יענה על הדרישות שלי ?

 

אני חייב לציין שבעבודה מתוך 40 בעלי ברלינגו טענו שהברלינגו אמינה מאוד , 3 מהם היו מאוכזבים (סתם סקר אמינות)

Suzuki Jimny

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה מה הכוונה ללא זזה , אם את העליות לירושלים עם ציוד היא תצליח לסחוב.

כשהייתה לי ברלינגו אטמוספרית, נסעתי איתה לירושליים, לים המלח ולכל מקום בארץ, בחלק מהמקרים עם 5 אנשים + ציוד. הרכב כמובן מגיע לכל מקום, השאלה באיזו מהירות.

 

קודם כל, בנסיעות עירוניות ובנסיעה בשטח מישורי לא מורגש מחסור חריף בכוח, אתה יוצא מהרמזורים כמעט כמו שווה בין שווים, אין בעיה לשייט על 100- 110 קמ"ש, והכל טוב.

 

בעליות ארוכות הרכב אכן מתאמץ מאוד, ומחסור בכוח מורגש.

 

עליה לירושליים נראית בערך ככה :

 

מאיזור בית המכס הישן/תחנת דלק פז אתה מצמיד את הדושה לריצפה ומתחיל לצבור תנופה. מתחיל את העליה, לאחר כמה מאות מטרים אתה מרגיש, שהרכב מאבד מהירות, למרות שאתה בפול גז. כאן אתה מוריד להילוך רביעי, וזה מאפשר לך לשמור על מהירות של 80/90 קמ"ש .אתה מנסה במהלך כל העליה לא להרפות מהגז, בשביל לא להוריד מהירות ולא לאבד תנופה. כשמתחיל הקטע היותר תלול, לפני מחלף שורש, לפעמים צריך להוריד להילוך שלישי, וכך גם בקטע התלול השני, בקסטל. אם התנועה זורמת,ואין הפרעות, אפשר לעשות את כל העליה על 90 קמ"ש, כאמור בפול גז קבוע, והילוך 4.

טורבו דיזל אוכלת את העליות האלו בהילוך חמישי, וכמעט ללא מאמץ.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין שבעבודה מתוך 40 בעלי ברלינגו טענו שהברלינגו אמינה מאוד , 3 מהם היו מאוכזבים (סתם סקר אמינות)

 

היה לי קנגו 1.9 אטמוספרי, ברלינגו 1.9 אטמוספרי ועכשיו ברלינגו טורבו, הגרסה החלשה יותר.

 

הדבר האחרון שאפשר לומר על הברלינגו זה שהיא אמינה מאוד. אני לא יודע לאיזה סטנדרט של אמינות הנסקרים שלך רגילים.

זה נכון שהברלינגו הרבה הרבה יותר טוב מבחינת אמינות מהקנגו השערורייתי, אבל הוא לא רכב אמין. אפילו עם הברלינגו הנוכחי, שהגיע אליי עם 0 ק"מ באוקטובר האחרון, עוד לא הגעתי לאף טיפול שוטף בלי שהיתה תקלה שהצריכה בנוסף את הגעת הרכב למוסך בין הטיפולים השוטפים.

 

אין שום בעיה לעלות לי-ם גם עם האטמוספריים, עשיתי את זה ארבע שנים כל יום, לפעמים גם עם נגרר עמוס. אז אתה נוסע 90 ולא 110 בקטעים הקשים. ביג-דיל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא מהנסיון שיש לנו בעבודה (מדגם לא מייצג של ברלינגו אחד...) הוא מגלה אמינות מרשימה, אני מתקשה לזכור תיקון שהוא היה צריך פרט לטיפולים : היתה פעם החלפת משולשים, איזו נזילת שמן ובעיה במגעים של כפתורי פיקוד המזגן וזהו זה. לרכב 316 אלף ק"מ בערך ואצלנו עשה כ K60 מתוכם.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי ניסיון עם שתי ברלינגו מהדגם הישן, מודל 97.

 

אחת מהן הייתה מלאה בתקלות, והשניה אמינה באופן כמעט מוחלט.

 

הראשונה הייתה של "הרץ" ביד הראשונה, ולאחר מכן עברו עליה מספר נהגים של החברה, בה עבדתי.

 

השניה הייתה של "בזק" ביד הראשונה (כנראה אצל נהג יחיד) ולאחר מכן ישירות הגיעה אלי.

 

קילומטרז'ים יחסית לא גבוהים בשתי המכוניות, קיבלתי אותן עם סביבות 100 אלף ק"ם, ומסרתי בסביבות 180 אלף.

 

ברכב השני, לאחר ביצוע ישור קו בסיס, לא זכורות לי תקלות בכלל, לעומת הרכב הראשון, שביקר במוסך בממוצע פעם בחודש.

 

מדובר במכוניות זהות לחלוטין, מאותה סדרה ומאותה שנת ייצור.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהירות אני לא מחפש ,

אם זה מה שאני יחפש אני יקנה אימפרזה טורבו. או שאני יגדוש איזה אונו :mm_tongue,

לפי מחירון יצחק לוי שנת 2003 HDI צורה חדשה עולה 32K ושנתון אחד אחורה זול יותר באלף ש"ח ללא הטורבו.

קצת חורג מהתקציב בהנחה שיש ביטוח עוד שצריך לשלם עליו (נגיד עוד 2K, יישור קו וטסט גם עוד 5K)

Suzuki Jimny

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכוניות האלו לא נמרכות במחירון, אלא הרבה מתחת.

 

ב 30000 אלף ש"ח ניתן לקנות ברלינגו שנת 2003 וגם 2004, במצב טוב.

 

"צורה חדשה" מתחילה בשנת 2003, כאשר בשנה זו נמכרה גם הצורה הקודמת.

 

אין שום יתרון ממשי ל "צורה חדשה" ובמתיחת הפנים הזו השתנו הדברים הבאים :

 

1. עיצוב חזית. לטעמי העיצוב הקודם הרבה יותר יפה והולם את הרכב.

2. דשבורד. לטעמי הדשבורד הקודם הרבה יותר יפה, נוח, וידידותי. למשל, יש בו 2 מקומות להרכבת רדיו.

3. מערכת חשמל שודרגה למערכת מולטיפלקס.

4. נוסף מנוע 2000 סמ"ק HDI. מנוע 1900 סמ"ק אטמוספרי נותר ללא שינוי, ומשהוא כמו 80%-90% מהמכירות היו של המנוע הרגיל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכוניות שקובעות את ה"רוב" בכל מודל של ברלינגו או פרטנר נמכרות בכ-30-40% מתחת למחירון.

המכוניות הנדירות יותר (פרטיות, ק"מ נמוך מאוד וכו') נמכרות באיזור ה 10-15% מתחת למחירון - תלוי במצבן כמובן (אפשר גם 40% מתחת למחירון אם הרכב במצב בינוני).

 

התעסקות עם מערכת HDI ישנה עלולה לעלות הרבה כסף, לכן צריך לקחת את זה בחשבון (גם אם האוטו נוסע עכשיו מצויין).

 

בעניין דגמי ה 1600HDI משנת 2006; מדובר בדגם מוצלח מאוד ואמין מאוד. ממעקב אחר מגוון עצום של לקוחות הרכב מגלה אמינות מצויינת. לפי מה שחנן-ג'יפולוג מתאר, כנראה שאצלו זה לא ככה - ודברים כאלה קורים ויכולים לקרות תמיד ובכל מותג. הרוב הקובע (והמכריע) הוא שמרבית המכוניות הללו גומאות מרחקים עצומים ללא שום תקלה.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, איציק, אני לא חולק על מה שאתה אומר, ולי יש ניסיון עם ברלינגו אחת בלבד, 1.6HDI 75, חודשיים על הכביש עם 9000 ומשהוא ק"מ.

 

קודם כל, הדגמים האחרונים מורכבים בתורכיה, ואיכות ההרכבה שלהם נמוכה יותר מהדגמים הספרדיים הישנים יותר.

כל הגומיות מורכבות דרך התחת, יש "גלים" בגומיות של חלונות הצד, כבר יש חלודה קלה בעיגונים של הגגון על הגג,

הרכב כבר זקוק לכיוון פרונט, וגלגל ההגה לא ממורכז.

הייתה בעייה חד פעמית בכפתורי פיקוד של המזגן ומפשיר אדים - הפסיקו להגיב עד לכיבוי והתנעה מחדש של הרכב.

בבלימה חזקה, כשהגיר בניוטרל, סיבובי המנוע יורדים לאיזור 500 סל"ד, במקום ה 850 הרגילים, ומתייצבים אחרי כמה שניות, לא נראה לי, שזה צריך להיות ככה.

 

שלא תבין אותי לא נכון, אני אוהב מאוד את האוטו הזה, למרות שהוא המיושן והפחות מאובזר מכל המתחרות.

אבל, אי אפשר להתעלם מהדברים שתיארתי, ואני לא חושב, שיש להם מקום ברכב חדש לחלוטין.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5385 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...