Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיול מדבר בשבועות


bagira
שימו לב! השרשור הזה בן 5452 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יורד מחר לשטח לטיול של 3 ימים (בעצם יומיים וקצת).

חמישי, ירידה בצהריים לשטח, התמקמות בחניון הלילה בעין עבדת , סטקים על האש, פיפי ולישון.

שישי- השכמה עם אור ראשון,עין עקב,נחל צין עד מקום המפגש עם נחל חווה, המשך המסלול בנחל חווה ועד לכביש הערבה דרך דרב אל סולטאן, התמקמות לשינה.

 

במידה והזמן יאפשר, דילוג קדימה לאזור צומת הערבה והתמקמות לשינה בשטח, סטיקים על האש, פיפי ולישון.

 

יום שבת - קימה בשטח עם אור ראשון,מדבר יהודה,עין נמר,בקעת הורקניה ציר המנזרים, מרסבא, התמקמות לארוחת צהריים מאוחרת, סטייקים על האש, פיפי רק הפעם בלי לישון.

המשך לכיוון היציאה באזור התעשיה מעלה אדומים.

 

מקוה לראות אתכם בשטח, אני עם טנדר סאנגיונג מוסו סגור בצבע כסף.

מקוה שלא תשמעו עליי בחדשות :wink:

 

תעשו חיים בשטח בשבועות, שמרו על הנקיון ועל נסיעה בשבילים ותהנו.

 

מעבר להנאה נטו, יש לי אתגר מאוד יומרני מהטיול הזה, ראסבן אמו אני חוזר עם צילום של נמרה! (אינשאללה,אינשאללה,אינשאללה)!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה מעולה ויותר מהכל, המוסו, שכל פעם אני מרחיב את גבולות מעטפת הביצועים שלו ומאתגר אותו בשטויות חדשות, הכה אותי בתדהמה! :shock:

 

אז שישי בבוקר הגענו לשדה בוקר, מיד קיפצנו לנו לעין עקב לשחיית בוקר רעננה :-D

 

P1010012.JPG

 

 

 

 

 

משם חזרנו לנחל צין בנסיעה כיפית ומנהלתית עד לנקודת המפגש עם נחל חווה.

יציאה לכיוון הר ההר/עין צין נפסלה כי זה לצאת מהשטח וכולה היה 11 בבוקר ולכן החלטנו החלטה אמיצה (מאחר והיינו 2 גברים ברכב אפשר אפילו להגיד טפשית) לעשות את ציר שלוחת צלמון.P1010046.JPG

 

הדרך עצמה יפיפה, נהננו מהנוף

P1010010.JPG

 

כשכל הזמן אנחנו יודעים לקראת מה אנחנו נוסעים...מעלה שלוחת צלמון.

 

בדרך היו כמה קטעי עבירות בינוניים-קלים, אחד מהם נקרא נדמה לי מעבר נחל חגור, מעבר קליל, במיוחד לאור העובדה שאנחנו עשינו אותו בירידה (זה מוטיב שיחזור הרבה לאורך הטיול).

 

לבסוף, הגענו למעלה הידוע (לשימצה), היו שם 3 ג'יפים (רנגלר חדש,פאג'רו קינג ופראדו) עם בעלים שנראו שיש להם ניסיון שטח אבל מועט ביותר, הפאג'רו כבר עבר, הפראדו כשהגענו היה במצב קשה מאוד עם סכנת התהפכות קשה ומיידית כשהוא קשור במקום עם רצועה אחת לקינג שעבר ועם רצועה אחרת קשור לאיזה סלע.

 

לאט לאט הקינג נסע לאחור והוריד בחזרה את הפראדו לחוף מבטחים, זה היה הרגע שלנו, ביקשנו יפה לרדת כשהמעבר פנוי ובצורה מפתיעה ביותר נילגנו אותו כלפי מטה בלי חיכוך גחון אחד לרפואה.

 

עזרנו לחברה עם קצת בניות, קצת יעוץ וכשהגיעו עוד 2 רכבים מלמעלה, נטשנו אותם לשלום.

 

בשל עומס בחניוני לילה באזור ובשל העובדה שהיום הבא הוא במדבר יהודה, החלטנו לצמצם טווחים ולהגיע לחניון לילה מעל ים המלח.

 

 

 

P1010059.JPG

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבוקר, כמו כל בוקר, הייתה זריחה :wink:

P1010060.JPG

 

 

התחלנו לחתוך את כל אזור מבדר יהודה דרום, נוף עוצר נשימה שהרבה אנשים בישראל בכלל לא מכירים

 

P1010063.JPG

 

עד שהגענו למצדה, מאוד מוזר לראות את מצדה מכיוון מזרח, בייחוד שהיא מתחתיך

 

 

P1010070.JPG

 

 

כאן התחברנו עם כביש הגישה למצדה, נסענו עליו מערבה עד לכפר הנוקדים, שם ירדנו מהכביש לכיוון בריכות צפירה עם תכנון מקורי להגיע עד מנזר מרסבא.

 

לא ממש ידענו מה מצפה לנו לפניינו...

 

 

תחילת הדרך קלילה אבל שלט בכניסה שמציין שהכניסה לרכבי 4X4 עם הילוך כח בלבד ושהכניסה לשטח כשהוא רטוב אסורה בהחלט, כנראה הייתה צריכה להדליק נורת אזהרה בראש שלנו, אבל כבר ציינתי שזה היה טיול נטול נשים ונטול דאגות (נטול דאגות על משקל "אין שכל, אין דאגות":lol:).

 

 

חיש מהר הגענו לבריכות צפירה (חור באדמה עם מים ירוקים), המשכנו בלי להתעכב הרבה, השביל המשיך לראש ההר ואיזה נוף מדהים ניגלה לעניינו!

 

P1010074.JPG

 

מעודדים מהנוף הקסום (ומהבירה הקרה ששתינו בישיבה על המצוק) המשכנו בדרכנו.

 

 

טוב, במוקדם או במאוחר הגענו למשהוא שלא היה מצוין כלל במפה, לא עבירות קלה, לא קשה, כלום.

היום אני יודע שזה היה מעלה עוזי.

לשמחתנו, שוב היינו בירידה ואעפ"י כן, גם הירידה לא הייתה מאוד קלה עם התמוטטויות של הבניה תחת משקל המוסו (2 טון) אבל בסופו של דבר צלחנו אותה ללא כל פגע לנו או לבניה.

 

העליה מיד לאחר מעלה (אצלנו מורד)עוזי היא קצת חלקלקה ומורכבת מסלא חלק ותלול.

המוסו עם צמיגי ה 50/50 עלה ללא כל קושי, צמד ג'ימני לבנים עם צמיגי כביש משום מה הסתבך שם.

P1010079.JPG

 

 

P1010078.JPG

 

 

מיד לאחר מעלה עוזי יש במערב קניון קטן וקסום, מאוד מומלץ לעצירה לקפה.

 

טוב יאללה, ממשיכים.

 

לא הספקנו להתאושש מעוזי הזה שנפל עלינו במפתיע והגענו לנחל ערוגות, הירידה בדופן הדרומית ארוכה, תלולה עם סיבוב באמצע ומשופעת בבורות עמוקים. למזלנו ירדנו אותה ולכן הבורות היו בדיוק מה שהם, בורות אבל מי שמטפס אותה, כל בור הוא מדרגה.

לא טיפסתי מעולם את הדופן הזאת אבל נסיוני אומר שזה מעלה בדרגת קושי גבוהה ביותר שכמעט לא עביר לרכבים לא נעולים.

 

באמצע המעלה (המורד) פתאום אנחנו קולטים מה מצפה לנו בצד השני, מעלה ישר מאוד, תלול מאוד ומשופע בדרדרת (מזכיר מאוד את מעלה זיק). שניינו ישר יודעים שאין סיבה לאתגר את המוסו במעלה שכזה, זה פשוט לא לרמה שלו, מצד שני, אני באמצע מורד קשה, להסתובב בכלל לא בע בחשבון וחייבים לרדת אותו עד הסוף.

מה שברור לשניינו שהמעלה הזה הוא לא לרמה של המוסו אבל גם מה שאנחנו כרגע יורדים לא ממש לרמה שלו ולהשאיר אותו לעולם בנחל ערוגות גם לא ממש מקובל עלי:wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה המעלה המצפה לנו בצד השני של ערוגות

 

P1010083.JPG

 

שימו לב לקטע האחרון והתלול שבו.

 

טוב, ירדנו את המפנה הדרומי ועכשיו זמן ההחלטה, עולים בחזרה את המפנה הדרומי המאוד קשה או שעולים את המפנה הצפוני המאוד מפחיד.

 

בסוף הוחלט על המפנה הצפוני תוך וודאות מוחלטת של שניינו שהבהמה לא עולה את זה.

4LOW, נעילה של ההילוכים על 1 והתחלת זחילה איטית במעלה שברובו בעצם יחסית סביר,מהודק ומתון.

 

הגענו לקטע האחרון, עצרתי את הרכב ויצאתי לטיול רגלי.

רק מהליכה פשוטה הפודרה עמוקה וסמיכה ואני שוב מטיל ספק ברעיון לעלות לשם, רק עיקולון קל בדרך עם סלע גדול לידו מרגיעים אותי שאם אני מאבד שליטה ויורד את המעלה בדרך הקשה, יש לי במה להעצר.

נכנס לאוטו, המוסו צורח את כל העליה בהילוך 1 ב 3500 סל"ד ולפני שאנחנו בכלל מבינים מה קרה, הערפילים שיצרנו שוקעים ואנחנו מגלים שאנחנו בראש ההר :lol:

 

הנוף משם, הצדיק את הטיפוס הקשה

 

 

P1010087.JPG

 

 

בשלב זה התחיל להיות כבר מאוחר, היינו מותשים והחלטנו לצאת מהשטח במצוקי דרגות, אבל אמא אדמה החליטה לא לוותר לנו כ"כ בקלות, בדרך החוצה נאלצנו עוד לעבור את מעלה ראס-אל חממה שהיה קשה ,את מעלה כחלון שהיה בינוני ולקינוח גם את מעלה חצצון.

 

לכביש 90 הגענו בשעה 17:00, מותשים לחלוטין לאחר 10 שעות רצופות של נהיגה טכנית קשה וארוכה.

 

היחידי שלא התרגש מכל הטיול הוא הגיבור האמיתי של כל הסיפור הארוך הזה, הוא חזר ללעוס עשב כמו פרדה טובה ואמינה עם מבט מזלזל עלינו בזוית העין כאילו מנסה להגיד :

 

THAT WAS YOUR WORST?

 

P1010042.JPG

 

 

נ.ב. כמו שאתם בטח מנחשים, נמרים לא ראינו בדרך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד מסמר בארון של ההחלטה שלי לקנות גיפ' ברגע שהמצב הכלכלי יאפשר.

 

בגירה, גרמת לי לקנא.

שום צבא שבעולם לא יעצור אותי מלעשות פרצלציה מהפרצוף של הקונצרטינה הזה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה טיול ואחלה מקומות.

 

מעלה/ מורד צלמון למיטב זכרוני וידיעתי= המרזבה, הלא כן ??

 

כפי שציינת בצדק, לא כל מעלה/ עליה בשטח מצליחים לעלות, לעומת זאת כל מורד/ ירידה מצליחים לרדת..רק השאלה באיזה מצב משלימים את הירידה :roll::roll::roll:

 

טיפ קטן - למי שלא מכיר את מסלול הטיול המתוכנן ומה רמת הקושי ניתן להיעזר באתר/ תוכנה חינמי - עמוד ענן בו יש מפות טופוגפיות מפורטות בקנה מידה 1:50,000 שבהן מסומנים כל קשיי העבירות וכל נקודות העניין - כנסו ושוטטו להנאתכם..

 

http://amudanan.co.il/

 

אם היית בודק בעמוד ענן את המסלול המתוכנן היית נמנע מההפתעות של מעלה עוזי (חבר) וההפתעה בנחל ערוגות...

 

לא יודע למה אתה ממעיט ביכולות המוסו..רכב מפתיע ביכולותיו ובעבירותו..קצת הגבהה שים לו נעילה אחורית (זולה יחסית) והוא יעבור הכל כולל זיק..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.אכן, מעלה צלמון=מרזבה.

 

2. בדוק את ערוגות בעמוד ענן, לא כתוב שום דבר מיוחד לא על המפנה הצפוני ולא הדרומי.

 

3. מעלה עוזי זאת פדיחה שלי, לא הייתי מוכן לו ובמפת סימון שבילים לא מצוין עליו כלום, לא עבירות קשה ולא בטיח.

 

4. זה לא שאני מזלזל במוסו, ההפך הוא הנכון, יש לי המון כבוד אליו אבל אתה יודע איך זה, טנדר קוריאני ב 50K ש"ח ועוד מהג'אנר של רכבי שטח שמהצד נראים מאוד נמוכים( ולא סתם אמר EREZ59 את מה שהוא אמר) שמגיע לאיזה מעלה ומדלג אותו בקלילות בזמן שקינגים שעולים פי 6 מפרקים את עצמם לדעת על המעלה, האמת, אפילו אני עוד לא התרגלתי לזה :lol:

 

5. שמע, אני נוהג בשטח כבר 20 שנה, שום כלי מעולם לא הפתיע אותי כמו הקלילות שהמוסו הסטנדרטי לחלוטין הזה עלה את המפנה הצפוני של ערוגות :shock:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעמוד ענן זה מכונה "מעבר ערוגות" וזה מה שכתוב שם:

 

מעבר ערוגות

נ.צ. 597495 / 230866

דרדרת והצלבות במעבר ערוגות הצפוני והדרומי.

 

עבירות בינוני עד קשה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5452 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...