Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אז למה למעשה רכביי דיזל חלשים יותר?


mishmesh
שימו לב! השרשור הזה בן 5480 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הדיזלים המודרניים תמיד הפיקו מומנט גבוה יותר בסל"ד נתון מול מנוע בנזין בנפח זהה. הסיבה להבדלים הגדולים בהספקים הוא תחום הסל"ד.

 

מנוע דיזל בגלל אופי הבעירה של הסולר לא יכול להגיע לסל"ד גבוה ובסל"ד של מעל ל 4,000 הוא מאבד הרבה כוח.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 101
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הניצולת במנוע בנזין תמיד תהיה עדיפה (בגלל ניצולת נמוכה של הסולר ובגלל יחס הדחיסה האסטרונומי שלו ועוד סיבות) ולעניות דעתי, אין שום מנוע דיזל (ונא לא להביא לי את המנוע לה-מנס של אוודי בתור דוגמא) שמהספק זהה ומטכנולוגיה זהה מוציא הספק עדיף על מנוע בנזין.

פה אתה דווקא טועה. הניצולת של מנוע דיזל עדיפה. השווה בין מנועי בנזין לדיזל בהספק זהה (או ביצועים זהים) והדיזל יהיה תמיד חסכוני יותר, והרי לך ההוכחה לניצולת עדיפה (ויחס הדחיסה הגבוה הוא דווקא הסיבה המרכזית לכך).

כפי שנאמר לפני, הסיבה המרכזית לנחיתות ההספק של מנועי דיזל יחסית למנועי בנזין היא תחום הסל"ד המוגבל. אבל בסל"ד בו פועל הדיזל הוא יעיל יותר מבנזין ובעל ניצולת עדיפה.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי דיזל אכן מפיקים הספק (כ"ס) נמוך יותר.

 

ההשוואה הנכונה היא כמובן מוגדש מול מוגדש ולהיפך, כי אם משווים מוגדש ללא מוגדש - אז בודקים את המגדש ולא את סוג הדלק.

 

הסיבה שמנוע דיזל מפיקים הספק נמוך יותר היא בדיוק כפי שאמר PROXIMA:

מנוע דיזל מספק מומנט גבוה יותר אבל מוגבל מאוד בטווח הסל"ד, מאחר והספק המנוע הוא מכפלת המומנט בסל"ד,

כדי לקבל הספק גבוה ,קל יותר לקחת מנוע בנזין עם תקרת סל"ד גבוהה בכמה אלפים ממנוע דיזל מקביל, ולמרות מומנט נמוך יותר לקבל בסה"כ הספק גבוה יותר.

 

למיטב ידיעתי, הסיבה למגבלת הסל"ד היא מהירות פתיחה וסגירה גדולה יותר של השסתומים (שהיא גם הסיבה לרעש האופייני לדיזל בסיבובי סרק).

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני, הסיבה היא מהירות בעירת הסולר. סולר בוער אחרת מתערובת בנזין ולכן הוא מוגבל בסל"ד. גם הרעש שאתה שומע בסל"ד נמוך/מנוע קר בדיזל נובע מאופי הבעירוה ולא מהשסתומים.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אבדוק את זה יותר מאוחר, אבל כבר אני מנחש שעד שמהירות בעירת הסולר תטיל מגבלה על תקרת הסל"ד בדיזל

המנוע יתפרק לגורמים הרבה לפני כן.

הסיבה היא פשוט משקל הרכיבים הנעים במנוע דיזל, המהווה מגבלה הרבה יותר קרובה על יכולת המנוע להאיץ ולעצור

רכיב כבד הנע בתנועה קוית .

 

ראיתי פעם חישוב של הסל"ד המקסימלי במנוע בנזין בהתחשב במהירות בעירת תערובת הדלק , התוצאה : rpm 33,000 ~

קשה לי לראות איך מהירות בעירת הסולר איטית כל כך ביחס לבנזין .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה מה קורה לעקומת המומנט כתלות בסל"ד איך היא נופלת משמעותית בעוד שבדיזלים היותר מודרניים עם הכוח הגדול יותר (ומן הסתם חלקים כבדים יותר) הנפילה מגיעה יותר מאוחר.

 

לפי אותו היגיון של משקל חלקים גם מנוע בנזין בנפח 2000 סמ"ק צריך לעבוד הרבה יותר לאט ממנוע בנזין בנפח 1000 סמ"ק והמצב בפועל ממש לא כך.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק כבד יותר הוא בדרך כלל חזק יותר.

 

מגבלת המהירות של מנועי בנזין קשורה למהירות סגירת השסתומים וכן למהירות הקווית של טבעות הבוכנה.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה, אז בגלל שדיזל עובד ללא מצטים אז יש לו בעיה עם קידום הצטה.

 

 

תעשה חיפוש בויקיפדיה כדי להבין איך מנוע דיזל עובד.

מנוע דיזל לא צריך קידום/איחור הצתה ,הוא עובד עם הצתה "אוטומטית" :twisted:

וכן כותבים הצתה ולא הצטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.9TDI עוקף 2.0 בנזין? חחח כן בטח

 

בוא נהיה על כביש מהיר, שנינו בערך על 90-110, אני עם אוקטביה 1.9TDI 05 ואתה תהיה עם כל רכב בנזין מנוע 2.0 שתרצה. תאמין לי שאתה תזכור טוב טוב את התרנגול הירוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נהיה על כביש מהיר, שנינו בערך על 90-110, אני עם אוקטביה 1.9TDI 05 ואתה תהיה עם כל רכב בנזין מנוע 2.0 שתרצה. תאמין לי שאתה תזכור טוב טוב את התרנגול הירוק.

בסדר שמענו כמוך ורבים כמוך, הם נעקפו בביזיון :twisted:

קיצר סקודה אוקטביה זה עגלה. 0-100 12+ שניות (וזה עוד על הנייר), עם 105 כוח סוס? הצחקתה אותי ב12 שניות אני כבר נוסע קרוב ל 150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5480 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...