Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אז למה למעשה רכביי דיזל חלשים יותר?


mishmesh
שימו לב! השרשור הזה בן 5481 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רק טורבו דיזל יכול להתחרות עם בנזין אוטמוספרי. שימו טורבו על בנזין והוא יעיף לדיזל את הראש.

דיזל עובד אחרת לגמרי מבנזין. דיזל אין לו מצטים (פלאגים) הוא מתפוצץ בגלל תהליך אחר (שהוא דחיסה חזקה מאוד שגורמת להתחממום של אוויר והתערובת מתפוצצת הגורמת לבעירה) לעומת זאת בבנזין זה נעשה עם פלאג. בנוסף האוקטן של דיזל הוא 50 בערך אם אני לא טועה ושל בנזין הוא 95 ז''א בנזין דליק בהרבה והפיצוץ שלו חזק יותר. בגלל צורת העבודה של דיזל דפנות של בלוק מנוע שלו מאוד עבות וזאת אחת הסיבות למה דיזל עובר קילומטרז'ים עצבניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 101
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

..... בנוסף האוקטן של דיזל הוא 50 בערך אם אני לא טועה ושל בנזין הוא 95 ז''א בנזין דליק בהרבה והפיצוץ שלו חזק יותר.

....

 

למיטב זכרוני, ככל שהאוקטן גבוה יותר - גדלה העמידות בפני התלקחות עצמית (ללא ניצוץ כלשהו).

אי לכך, בנזין אמור להיות דווקא פחות דליק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מוכן להיות עם אוקטביה 1.9 TDI אפילו לא הDSG, ואני שם כסף שמ-100 קמ"ש ומעלה אני לוקח כל מנוע 2.0 שיש וזה בדוק עם אקורד וB4 שלא הצליחו לעמוד עם הסקודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל סולר אכן פחות דליק מבנזין.

שנית, מנועי טורבו דיזל, מלבד שמספקים שפע של כח זמין ומושפעים פחות מהעמסה של הרכב במשקל נוסף, הינם בעלי צריכת דלק משופרת מאוד לעומת מנועי בנזין בעלי נפח דומה.

תוסיפו לזה את התחרות הקיימת בשוק על מחירי הסולר (ישנן מספר תחנות דלק לא מבוטל בהן הסולר זול משמעותית מבנזין) ואת העובדה שאגרת הרישוי השנתי השתוותה לרכבים מונעי בנזין ותגיעו למסקנה המתבקשת ששווה יותר להחזיק רכב בעל מנוע דיזל.

עובדה שבאירופה אחוז רכבי הדיזל הפרטיים שנמכרים נע סביב 50%!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל סולר אכן פחות דליק מבנזין.

שנית, מנועי טורבו דיזל, מלבד שמספקים שפע של כח זמין ומושפעים פחות מהעמסה של הרכב במשקל נוסף, הינם בעלי צריכת דלק משופרת מאוד לעומת מנועי בנזין בעלי נפח דומה.

תוסיפו לזה את התחרות הקיימת בשוק על מחירי הסולר (ישנן מספר תחנות דלק לא מבוטל בהן הסולר זול משמעותית מבנזין) ואת העובדה שאגרת הרישוי השנתי השתוותה לרכבים מונעי בנזין ותגיעו למסקנה המתבקשת ששווה יותר להחזיק רכב בעל מנוע דיזל.

עובדה שבאירופה אחוז רכבי הדיזל הפרטיים שנמכרים נע סביב 50%!

 

 

אבל עם ישראל זה עם העדר ולך תסביר להם שדיזל יותר חזק, יותר אמין והכי חשוב- יותר זול

היו: CJ5, CJ6, סמוראי, גולף קבריו, טראנו, פרוזה, סופה, אונימוג, דיפנדר, דיסקברי

ועכשיו עו דיפנדר.... קשה להיגמל מהרגלים רעים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטעות נמצאת בכותרת- שאלת למה רכבי דיזל חלשים יותר מרכבי בנזין, וזה לא נכון ברוב המקרים. הספק נמדד בכוח סוס ומכאן שאם תיקח שני רכבים בעלי הספק זהה, האחד דיזל והשני בנזין- ב 99 אחוז מן המקרים הדיזל יהיה חזק משמעותית.

כפי שנאמר מעלי - אוקטביה בנזין ודיזל שמוציאות את אותו ההספק +- , הדיזל חזקה בהרבה.

 

אני אנסח בשבילך את השאלה מחדש - מדוע ברוב המקרים מנועי דיזל חלשים יותר ממנועי בנזין בעלי נפח זהה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הדיזלים שדיברתם עליהם עד עכשיו (בורה , אוקטביה וכ'ו) הם מנועי טורבו דיזל , בלי הטורבו הם באמת לא שווים הרבה.

תחום העבודה של מנוע דיזל מצומצם מאוד ומהלך הבוכנות ארוך בעקבות זה המומנט שלו זמין מסל"ד נמוך בעיקר כאשר הוא גודש.

 

ההשוואה שלכם לא נכונה, תשוו בנזין אטמוספרי לדיזל אטמוספרי בנפח דומה (על אותו רכב נתון) , הבנזין ישאיר לו בעיקר עשן אגזוזים בעוד הדיזל יהיה עצל במיוחד . כנ"ל מנועי טורבו , כיום אפשר להגיע לנצילות גבוה מאוד במנועי בנזין מוגדשים (כמו ה-TSI ) ולהנות ממונט גבוה וצריכת דלק נמוכה , שוב מנוע בנזין גודש ומנוע דיזל גודש באותו נפח כנראה שגם פה הבנזין יתן לו חזק בראש .

 

בקשר לעליות אחזקה של דיזל , כל הכסף שאולי אולי חוסכים (מחירו גבוהה משל הבנזין בהפרש לא קטן) שמים אחר כך על שיפוץ משאבת סולר (מניסיון כואב) ושיפוץ מזרקים (גם פה מניסיון) :? פילטר סולר יקר מאוד , מצטי להט צריך להחליף אחת לתקופה גם לא סיפור זול , מצבר צריך להיות בעל אמפר גבוהה יותר להתנעה ועוד צרות .

בנוסף לכל הצרות יש המון המון תחנות שמוהלות את הסולר ומוכרות במחיר זול , הנזק יכול להיות אדיר כאשר מתדלקים בסולר מהול , יש הרבה יותר סולר מהול מאשר בנזין השוק בסולר פרוץ לחלוטין.

המנוע הנ"ל מסובך בהרבה מבנזין ומייצר הרבה פיח שגורם לבעיות אחר כך , תקלות שם יכולות להיות יקרות מאוד , המנוע עצמו יקר משמעותית ממנוע בנזין מקביל והסיפורים על אורך חיים גבוהה לא תמיד נכונים (ברלינגו דיזל מנוע שבק לאחר 210 אלף, מנועים בפורד קונקט נוטים לשבור טלטלים בשלב מוקדם ...).

מכיוון שכיום רוב מנוע הדיזל באים עם מגדש זה עוד חלק סופר יקר ורגיש (ורבים נוטים לזלזל בהנעה ובכיבוי לתת למנוע לעבוד בסרק) , משאבות בלחץ סופר גבוה (HDI למינהם) , מסילות משותפות ועוד דברים יקרים שלא בדיוק עמידים לאורך זמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם נקודה למחשבה:

 

---> זוכרים את האיביזה TDI שמגיע 130 כוחות סוס גיר 6 הילוכים ידני

כמה רכבים 130 כוחות סוס אתם מכירים בארץ שלוקחים אותה בתאוצות

(במקרה הזה נכחתי ש פונטוGT\פונטוHGT\מיאטות\MX3 נישארות מאחור וכולן ספורטיביות עם 130~ כח)

 

---> אותה איביזה עם צי'פ שמעלה ל 170~ כוחות סוס

כמה מכוניות עם 170 כוחות סוס אתם מכירים בארץ שלוקחים אותה בתאוצות

(במקרה הזה נכחתי ש VR6\קליאו ספורט\GTI6\והרבה 20VT למיניהם [מלבד איביזה עם ציפ] שקיבלו לא פעם וכולן ספורטיביות עם 170~ כח)

 

וזה עוד היה ברכב עם 5000 ק'מ על השעון ולא בטוח שהוא 'נפתח'

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר ויכוחים של ילדים. מילא, עוד קיסם למדורה:

 

לענייננו, מנוע טורבו-דיזל מודרני (שנת 2009) מוציא פחות או יותר את אותו הספק לנפח בהשוואה למנוע בנזין,

(נשווה למשל את אותו נפח בדיוק, 1.6) וגם אם הוא מוציא טיפה פחות כוח, הרי שיש לו יותר מומנט,

או במילים אחרות, במציאות הוא יותר חזק ו/או מהיר.

 

פורשה-911 העלה נקודה נכונה, שמנועי הטורבו-דיזל מורכבים יותר ותקלה בהם תעלה כנראה יותר,

אבל כדאי לאזן ולומר שכל המנועים המודרניים בימינו מורכבים, ולמנוע דיזל עדיין אורך חיים עדיף,

ברוב המקרים.

 

מה שכמעט כולם מפספסים, הוא שלדיזל עידיין יש צריכת דלק טובה יותר, והיום, כשהמנועים בעלי פחות או יותר

בעלי אותה עוצמה ביחס לנפח, זה פשוט טמטום לקנות בנזין, ויסלח לי עם ישראל.

אני השתכנעתי בדבר הזה לאחר כמה טיולים עם קסארה טורבו-דיזל חבוטה עם למעלה מ-200,000 ק"מ,

כך שעל המנועים המודרניים המעולים של פולקסווגן... כל מילה מיותרת.

 

 

דרך אגב, כהשלמה למה שציינו לפניי, באירופה מזמן קנו מכוניות דיזל עבור המשפחה,

הרבה לפני הדורות הנוכחיים עם המגדשים והמזרקים המתוחכמים.

זה פשוט צ-ו-ר-ך פ-ח-ו-ת ד-ל-ק. לך תיאבק בעדר.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מסתכל על העניין מזוית לא נכונה.

פה לא משווים כ"ס אלא נפח.

 

אתה רוצה להביא איביזה 1900 TDI? אהלן וסאהלן, אני בא עם איביזה זהה עם מנוע בנזין, 100 סמ"ק פחות ו 180 כ"ס מקוריים, נראה אז איפה האיביזה שלך תהיה .

 

הניצולת במנוע בנזין תמיד תהיה עדיפה (בגלל ניצולת נמוכה של הסולר ובגלל יחס הדחיסה האסטרונומי שלו ועוד סיבות) ולעניות דעתי, אין שום מנוע דיזל (ונא לא להביא לי את המנוע לה-מנס של אוודי בתור דוגמא) שמהספק זהה ומטכנולוגיה זהה מוציא הספק עדיף על מנוע בנזין.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה רוצה להביא איביזה 1900 TDI? אהלן וסאהלן, אני בא עם איביזה זהה עם מנוע בנזין, 100 סמ"ק פחות ו 180 כ"ס מקוריים, נראה אז איפה האיביזה שלך תהיה .

.

1. לא רכב שלי אבל נהגתי בחלק מהפעמים

2. בפירוש רשמתי לא איביזות ולא הרחבתי כי איביזה 20VT שמגיעה 156 כח ועם ציפ ל 190+ היא יותר חזקה מה TDI ללא ספק

והנושא לא נבדק עם האיביזות מהשנים המאוחרות יותר שבאות עם 180 כח כי ה TDI כבר ז'ל

 

ולא אמרנו שה TDI צורכת ממוצע של 1 ל 19 בנסיעה רגועה

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רבותי אני מנצל את הדיון הזה כדי לשאול על ביו דיזל , מישהו שמע ? ראה ? יודע על מה מדובר ?

תריץ חיפוש, דובר על זה המון.

מה זה החיים לעומת עקיפה טובה? :borg:

חרא של צלם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5481 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...