Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6454 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אוקיי כל הנושא הזה בכלל לא ברור לי, חיפשתי כבר כמה ימים בחיפוש ולא מצאתי הסבר, וגם לא בFAQ.

לא הבנתי את נושא הOHM, מזאת אומרת סאב שפועל ב4 OHM וב2OHM, ומזה סלילים, ואיך מתקשר כל ההתנגדות,

ולמה צריך גישור? TT

אני יודע שזה הרבה מידע, אבל אני לא מצפה למושגים באנציקלופדיה, רק בכלליות..

או אם למישהו יש דיון שמסביר, גם אשמח.

 

תודה, וסליחה על חוסר הידע פשוט הייתי חייב לשאול.

פורסם

אתה לא צריך להתנצל על חוסר הידע, כולנו כאן לא ידענו כלום פעם, ולא יודעים הכל עכשיו.

 

אבל זה לא נכון שלא מצאת בחיפוש ובFAQ. יש כאן המון אינפורמציה, בדיוק על אותם דברים ונושאים שביקשת לדעת.

 

סתם בשביל הספורט ובשניה, והכל מהFAQ:

 

חיבור מקבילי:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=225181&postcount=2

 

אוהם:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=249514&postcount=3

 

גישור:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=249091&postcount=2

 

חבל, שאנשים טובים, טרחו כל כך לכתוב, ולסדר זאת בFAQ בצורה יפה כל כך, ויש מחפשים עוד יותר קיצורי דרך. כפית עד הפה כל אחד אוהב, אבל יש כאן הכל, רק לפתוח את הפה ולאכול. בתיאבון!:-D

 

אל תקרא את הFAQ. תלמד את הFAQ.

 

אם יש שאלות, בשמחה..

פורסם

תודה רבה, לא יודע למה לא מצאתי את זה בFAQ, כי כן עיינתי שם.(יכול ליהיות לא חיפשתי חיפוש נכון..)

עכשיו איך אני יודע שלמגבר שלי יש גישור?

וסאב עם 2 סלילים זה סאב שיש לו 2 פלוס-מינוס בכל צד?

יש לי מגבר PULSEAUDIO BA 2900 של 1000ווט, הוא מגבר לי את הקומפוננט הקידמי, עכשיו במקרה ואני ירצה לחבר אליו סאב, אני יוכל לגשר?

אה, ועוד משהו, מה עושה בגישור מלבד לחבר את הסאב למגבר? ( מגביר עוצמה, או שזה רק לשם חיבור? )

פורסם

אתה יודע שהמגבר שלך יכול לעבוד בגישור לפי המפרט שלו וגם מסומן עליו BRIDGE איפה שהערוצים ומראים לך איך לגשר (מינוס מערוץ אחד ופלוס מערוץ שני).

אכן לסאב של 2 סלילים יש 2 פלוסים ו2 מינוסים.

במגברך תוכל לחבר סאב בגישור והגישור מגביר את העוצמה למשל במגבר שלך אם תחבר סאב לערוץ אחד הוא יקבל 250וואט לעומת זאת אם תחבר בגישור הוא יקבל 500ווט (לא מצאתי נתונים של המגבר ב-RMS)

Head unit: Alpine 9855 Amplifiers: Sundown 100.4, Sundown Audio 1000D Component: Hertz MLK165 (Mille) Subwoofer: IDmax 12

Seat Leon 1.8 20VT

פורסם

שאלות אחרונות ( מקווה ;P )

נגיד ויש לי מגבר מונובלוק שמוציא 350RMS ב4OHM, והוא מוציא 500RMS ב4OHM.

ויש לי סאב שהוא 2 סלילים , 4OHM.

כשאני מגשר, הסאב בעצם יפעל ב2OHM ויקבל מהמגבר 500RMS?

ומה עדיף, אם הסאב 400RMS, שהוא יקבל 500 או 350?

או שאני בכלל צריך לבחור מונו תואם, שמוציא 400RMS ב2OHM, או מונו שמוציא 400RMS ב4OHM?

או שזה לא משנה בכלל?

רק לוודא שהבנתי נכון..

פורסם

אני נסה להבהיר לך את העניין

אם נגיד יש לך סאב שהוא 400 rms, והוא בעל 2 סלילים של 4 אום אז ההתנגדות הסופית שלו היא 8 או 2

ככה שאם נגיד והמגבר שלך הוא 350 rms ב 4 אום, ו-500 rms ב-2 אום אז הסאב יקבל את ה500

פורסם
אני נסה להבהיר לך את העניין

אם נגיד יש לך סאב שהוא 400 rms, והוא בעל 2 סלילים של 4 אום אז ההתנגדות הסופית שלו היא 8 או 2

ככה שאם נגיד והמגבר שלך הוא 350 rms ב 4 אום, ו-500 rms ב-2 אום אז הסאב יקבל את ה500

הוא יקבל את ה500RMS בגישור שאני יעשה? ואז הוא בעצם ההתנגדות תיהיה 2OHM ?

והשאלה ששאלתי קודם -

ומה עדיף, אם הסאב 400RMS, שהוא יקבל 500 או 350?

או שאני בכלל צריך לבחור מונו תואם, שמוציא 400RMS ב2OHM, או מונו שמוציא 400RMS ב4OHM?

או שזה לא משנה בכלל?

פורסם

עדין מחכה לתשובה, ויש לי עוד שאלה, שלא קשורה ממש.

סאב שעבד במסך שנה, על מונו כמו שצריך, ולא נקרע, יש סיבה שלא יעבוד טוב במקרה שאני קונה אותו ביד שניה?

תודה.

פורסם

דבר ראשון, אתה מכוון את המונו לפי הסאב

דבר שני, אם הסאב תקין אין סיבה שהוא לא יעבוד רק תבדוק שאתה קונה ביד 2 שאין קרעים מכות וכדומה

פורסם
דבר ראשון, אתה מכוון את המונו לפי הסאב

דבר שני, אם הסאב תקין אין סיבה שהוא לא יעבוד רק תבדוק שאתה קונה ביד 2 שאין קרעים מכות וכדומה

הסבר?

מזאת אומרת מכוון את המונו לפי הסאב?

ושאלה שכבר שאלתי, מונו שמוציא 350RMS ב4OHM, בגישור יוציא 600RMS ב2OHM ?

פורסם

כל מגבר ומגבר מוציא בגישור rms מסוים זה משהו מיוחד לכל מגבר. אתה צריך לבדוק כמה המגבר שלך מוציא. את המונו שלך אתה מתאים לסאב על ידי הgain/level שעל המגבר. מקווה שעזרתי.

Head unit: Alpine 9855 Amplifiers: Sundown 100.4, Sundown Audio 1000D Component: Hertz MLK165 (Mille) Subwoofer: IDmax 12

Seat Leon 1.8 20VT

פורסם

מה שלא הבנתי זה איך אני גורם לסאב לפעול ב2OHM, על ידי גישור? או שזה בכלל לא קשור אחד לשני ?

נניח והמונו שלי ככה -

250Rms X 1 channel at 4 ohm

400Rms X 1 channel at 2 ohm

×
×
  • תוכן חדש...