Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6515 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

חיפשתי בפורום ולא מצאתי תשובה לעניין הזה.

 

אני מחפש רשימת כלי עבודה בסיסית, לקנות לבית.

 

מדובר למשל בטיפול בנזילות מים, צנרת וחיבורים לברזים, החלפת ברזים למשל (שבוע שעבר היתה לי נזילת מים מהגג, והייתי צריך להתקין פקק לצינור המים המוביל לבית, כי יש לי דוד מים חשמלי).

 

כלים לעבודה בחשמל (בכל מקרה שיהיה בבית, במקום להביא כל הזמן מההורים).

 

חשבתי על פירמות כמו RIDGID (מפתח צינורות, מפתח שוודי אם יש להם).

סט מפתחות פתוחים ... יש לכם המלצה על חברה מסויימת?

 

ולגבי כלי עבודה, האם יש גדלים סטנדרטיים למשל למפתח צינורות? (יש לי מפתח אחד ממש קטן, ועל הגג הייתי צריך מפתח נוסף לקונטרה לתפוס את החיבור).

 

אז בינתיים הרשימה שלי היא (חלק יש וחלק אני אקנה כנראה בזמן הקרוב).

1. פטישון לקידוחים קטנים בקירות (כרגע יש בוש כחולה, מבית ההורים). כרגע לא צריך.

2. סטים של מברגים שטוחים ופיליפס (צריך לקנות). יש המלצה לפירמה מסויימת? חשבתי על סטנלי.

3. מפתח צינורות איכותי (צריך לקנות). חשבתי על משהו מכרום ונדיום.

4. מפתח שוודי איכותי (צריך לקנות). כנ"ל.

5. כפפות עבודה (צריך לקנות).

6. סט מפתחות אלן איכותי (יש בבית ההורים, אבל הוא ישן וקצת חלוד).

7. פטיש ברזל - יש

8. מלחם בדיל - צריך לקנות, לא חייב (חשבתי להכין כל מיני כבלים לחיבורי טלויזיה וכאלה).

 

 

איזה עוד כלים חייבים להיות בבית?

 

ועל הדרך, יש חנות לכלי עבודה מומלצת בבאר שבע?

 

 

תודה לכולם

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

הייתי במצב דומה שלך שלפני כשנתיים כשעברתי לדירה חדשה. להלן חוות דעתי בנושא.

 

לגבי כלי עבודה, האם יש גדלים סטנדרטיים למשל למפתח צינורות?

 

יש, אבל זה לא משתלם כלכלית להחזיק את כולם בבית, אלא אם כן אתה עובד כאינסטלטור.

בד"כ ניתן להסתפק במפתח אחד בגודל בינוני (אם בחנות יש 5 גדלים, תבחר את זה שבאמצע)

ובנוסף להצטייד במפתח שוודי איכותי (250 מ"מ/10" יענה לרוב הדרישות) ובפלייר פטנט שתוכל

לאחוז ביד אחת (בד"כ 8", אבל לפעמים גם 10", תלוי בגודל היד). שים לב שלפלייר פטנט יהיה

פדל שחרור הפוך (לא כמו ב-WiseGrip המקורי), שתוכל לשחרר את האחיזה בעזרת הזרת ולא

תצטרך להשתמש בשתי הידיים.

 

2. סטים של מברגים שטוחים ופיליפס (צריך לקנות). יש המלצה לפירמה מסויימת? חשבתי על סטנלי.

 

בישראל, סטנלי זה לא תמיד פירמה, אלא לעיתים קרובות מותג מדבקה.

חפש מברג נוח, שישב לך טוב ביד. האיכות משנית בחשיבותה, כי אתה לא הולך לפתוח מוסך,

אלא בסה"כ לעבוד פה ושם בבית. איכות סבירה אמורה להספיק לך, וכך גם תוכל לחסוך בקניה.

 

בארגז הכלים שלי יש כמה כלים של פירמות וכמה מברגים סיניים מהום סנטר, פשוט כי הם היו

הכי נוחים. הם לא עמידים בשימוש אינטנסיבי, אבל לצרכי תיקונים מזדמנים בבית זה די והותר.

 

3. מפתח צינורות איכותי (צריך לקנות). חשבתי על משהו מכרום ונדיום.

 

כרום ונדיום זה שם יפה, אבל לא בהכרח אומר הרבה. בשורה התחתונה, מדובר בציפוי בלבד.

פגשתי כלים רבים שהתהדרו בכתובת הזאת והתקלפו כעבור חודש של שימוש. אם אתה מחפש

כלי איכותי, שים לב לצבע של הציפוי. אם הוא מבריק (כמו מראה), רוב הסיכויים שהציפוי יהיה

איכותי יותר מאשר אם הוא מחוספס.

 

4. מפתח שוודי איכותי (צריך לקנות). כנ"ל.

5. כפפות עבודה (צריך לקנות).

6. סט מפתחות אלן איכותי (יש בבית ההורים, אבל הוא ישן וקצת חלוד).

 

Signet יתן לך מענה הולם לכלים אלה, כמו גם למפתחות פתוחים ומברגים.

 

כפפות עבודה עולות בין 5-10 שקלים בטמבוריות. לפיכך, מומלץ לקנות כמה

זוגות, אחד חלק ואחד עם כדוריות פלסטיק להגברת החיכוך.

 

איזה עוד כלים חייבים להיות בבית?

 

משורית קטנה

אזיקונים בכל מיני גדלים

סט מברגי שענים פשוט וזול

קאטר 8", קאטר קטן לאלקטרוניקה

מברגי "בולדוג" קצרים, אחד שטוח ואחד פיליפס

סט ביטים איכותי (לא של Signet, במקרה הזה)

ידית ראצ'ט וסט בוקסות מילימטרי (כדאי לקנות בנפרד)

משקפי מגן מפוליקרבונט (גם אלה שעולים 20 שקל יספיקו)

מברגי "טלוויזיה" ארוכים (50-70~ מ"מ), אחד שטוח ואחד פיליפס

מקדחים איכותיים (לפעמים כדאי לקנות אותם בנפרד, בהתאם לצורך)

קופסת אחסון לברגים, אומים וחלקים קטנים (את התוכן תשלים בהתאם לצורך)

 

אני אחשוב על עוד דברים בהמשך...

פורסם

דריש תודה,

יש לי ניסיון עם כלי עבודה, פשוט מזה שיצא לי לעבוד במיזוג אוויר (היה להורים עסק כשהייתי ילד/נער).

היום אני עובד עם כלים שהם שאריות מאותה תקופה, ומנסה להרכיב עתודה לשעת הצורך (ככה זה שקוטלים אותך שאתה כבר לא יודע לעבוד, וצריך כלי עבודה למקרי חירום, כשאתה עצמאי).

 

הפירמות לכלים שאני מכיר, אלה פירמות שעדיין אמורות להיות איכותיות.

 

התקציב שלי, עד 2000 שקלים (אני חושב שזה יספיק לרשימה שלי) אבל לא מחפש משהו שיהיה OVER KILL.

 

לגבי הפלייר אמריקאי, הפלייר פטנט מה זה ה"פדל שחרור הפוך (לא כמו ב-WiseGrip המקורי)"? זאת הכנף בתוך הידית שמשחררת את הנעילה?

 

שוב, תודה :)

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

לגבי הפלייר אמריקאי, הפלייר פטנט מה זה ה"פדל שחרור הפוך (לא כמו ב-WiseGrip המקורי)"? זאת הכנף בתוך הידית שמשחררת את הנעילה?

 

אכן.

 

הנה המקורי (ViseGrip):

 

visegrip.jpg

 

והנה התחליפי והנוח יותר לעבודה ביד אחת:

 

2510100_lg.jpg

 

ההבדל הוא בכך שבדגם התחליפי אתה מושך את הכנף עם הזרת אליך, מה שדורש פחות מאמץ.

בדגם המקורי אתה צריך לדחוף אותה למטה, מה שלא תמיד מצליח ומחייב לעיתים שימוש בשתי הידיים.

 

פריט נוסף שכדאי להצטייד בו: פטיש פלסטי. זה טוב למקרים שבהם אתה דופק משהו גדול למקום שלו,

ועובד מצויין גם על דיבלים, עקב שטח המגע הגדול. במחיר של 30~ ש"ח זה גם לא יכביד על התקציב.

 

כדאי גם תמיד להחזיק בבית שפופרת של סיליקון וקופסה קטנה של דבק שפכטל (10 ו-20 ש"ח, בהתאמה).

פורסם
אני מחפש רשימת כלי עבודה בסיסית, לקנות לבית.

 

 

 

 

חשבתי על פירמות כמו RIDGID (מפתח צינורות, מפתח שוודי אם יש להם).

סט מפתחות פתוחים ... יש לכם המלצה על חברה מסויימת?

כן. לצרכים ביתיים לא צריך משהוא איכותי ברמה גרמנית, מספיק משהוא באיכות סבירה שיחזיק למשך שנים. סיגנט זו תוצרת טובה, למרות שהיא טייוואנית.

ולגבי כלי עבודה, האם יש גדלים סטנדרטיים למשל למפתח צינורות? (יש לי מפתח אחד ממש קטן, ועל הגג הייתי צריך מפתח נוסף לקונטרה לתפוס את החיבור).

כן, יש גדלים סטנדרטיים-נמדד באינטשים (אורך הכללי של הכלי). אאל"ט מתחיל ב-4 אינץ' ומדלג כל פעם על 2 אינץ'(6", 8"...וכולי).

 

אז בינתיים הרשימה שלי היא (חלק יש וחלק אני אקנה כנראה בזמן הקרוב).

1. פטישון כרגע לא צריך.

2. סטים של מברגים שטוחים ופיליפס (צריך לקנות). יש המלצה לפירמה מסויימת? חשבתי על סטנלי.

סטנלי?-דיי זבל מתעקמים ונשברים במאמץ. לך על וורה (VERA), חברה גרמנית. סט משולב שלהם אמור לעלות כ~150 ש"ח, מברגים נוחים לאחיזה ושימוש עם ידית ארגונומית, "שינון" שתופס את הברגים בצורה מעולה, והנדסה גרמנית.

3. מפתח צינורות איכותי (צריך לקנות). חשבתי על משהו מכרום ונדיום.

ריג'יד הם אחלה.

4. מפתח שוודי איכותי (צריך לקנות). כנ"ל.

באקו (BACHO). המפתח הנ"ל הוא המצאה שלהם. אחד הטובים בשוק. רק צריך לבחור גודל(נע בין 4 אינץ' ל-12 ואפילו יותר).

5. כפפות עבודה (צריך לקנות).

 

6. סט מפתחות אלן איכותי (יש בבית ההורים, אבל הוא ישן וקצת חלוד).

שוב-סיגנט. עדיף כדורי, ישנם במידות אינצ'יות ומילימטריות, תבחר מה עדיף לך.

7. פטיש ברזל - יש

8. מלחם בדיל - צריך לקנות, לא חייב (חשבתי להכין כל מיני כבלים לחיבורי טלויזיה וכאלה).

אין פירמה לדעתי עדיפה, אם יש אני לא מכיר. מה שחשוב זה המתח של המלחם.

 

איזה עוד כלים חייבים להיות בבית?

 

ועל הדרך, יש חנות לכלי עבודה מומלצת בבאר שבע?

הכלים שצריך בנוסף לנ"ל לדעתי:

סט בוקסות רגילות + עמוקות - טוב גם לרכב.

מברגה נטענת 12V + סט ביטים איכותי ונורמאלי.

מולטי-טול-דהיינו לדרמן ושאר ה"חיקויים" שלו. אני לא יוצא מהבית בלעדיו...:wink:רק אתמול החלפתי נורה באוטו בעזרתו.

ג'קסון. לא חובה אם יש לך גישה לאחד מהעבודה או משהוא או כסף לנגרייה:lol:, אבל חוסך הרבה עצבים כשאתה רוצה לעשות משהוא קטן ומועיל לבית. רצוי עם מנגנון קביעת מהירות.

מברג פיליפס מספר 2 ארוך (30 ס"מ).

פלייר אף ארוך איכותי.

פלייר אף עקום איכותי.

קטר איכותי.

קטר אלקטרוניקה איכותי.

מוריד בידוד איכותי.

וזהו. ככה, מהראש.

בנוגע לחנויות כלים בב"ש-

חפש בדפי זהב ערך "אספקה טכנית", יתנו לך שם הרבה חנויות עם מחירים נוחים (בד"כ).

נסה את "קימחי כלי עבודה" ואת "אצמ" בנוסף.

 

אני גם ממליץ לך לקרוא את השירשור הזה.

 

***גילוי נאות: אני עובד בחנות כלים. ***

 

הרשימה הנ"ל מבוססת על דעתי האישית ואינה מהווה המלצה או הנחייה או שידול לקנייה או השכרה של כלי עבודה מכל סוג שהוא.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

קאטר

פלייר

שפיץ פלייר

סרט טפלון (לצינורות)

איזוליר בנד

פטיש

קלאמרות (לחיבור חוטי חשמל)

מסמרים קטנים

ברגים

דיבלים בגדלים שונים

מברגה טובה עם טעינה מהירה

מקדחה טובה

סט ביטים ומקדחים איכותי

מברג פיליפס (בגדלים שונים)

מברג שטוח (בגדלים שונים)

סט מברגי שענים (מברגים קטנים)

מפתח שבדי

מפתח אמריקאי (ג'אבקה כמו שהראו קודם) או מפתח פטנט

בדיל

מלחם פשוט

10 מטר כבל נחושת לחשמל

10 מטר כבל דו גידי (כמו של רמקולים)

סכין יפאנית

סט בוקסות פששוטות וראצ'ט

 

אבל כל אלו דברים שלאט לאט צוברים, לא קונים בבת אחת לדעתי

 

(ראוי לציין כי אצלי בבית יש כמה חדרים שמכילים כלי עבודה מכל סוג גודל וצורה)

פורסם

לגבי BACHO - אני גם זוכר שהם אחלה :-)

תודה על כל התגובות.

אשמח לטיפים לגבי ארגז כלים. יש לי אחד מפלסטיק, סביר של כתר. ולכלים רציניים, נראה לי שהוא קטן מדי.

 

מאתר ג'יפולוג, ראיתי שהארגזי כלים הכי מבוקשים, אלו ארגזי החימוש הצהליים לשעבר עשויים מתכת :lol::lol::lol:

 

זה שרשור מפול גז, שנראה מתאים.

 

http://www.fullgaz.co.il/forums/showthread.php?t=3468

 

ועוד שרשור מג'יפולוג, שממש אהבתי :)

http://www.jeepolog.com/9.html

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם
קלאמרות (לחיבור חוטי חשמל)

 

סתם מתוך סקרנות: מה זה בדיוק? יש לך איזה תמונה, או לפחות את השם האמיתי שלו?

 

סכין יפאנית

 

הנה משהו ששכחתי. לא רק בארגז הכלים, אלא גם בכיס, תמיד כדאי שיהיה אחד כזה.

 

ועוד שרשור מג'יפולוג, שממש אהבתי

 

אחלה לינק, אבל הפרטים של הספקים שם לא מדוייקים.

מבחינת ארגז, נסה לחפש בחנויות של "כתר" ארגזים שמיועדים למסורים עגולים.

בארגז כזה תוכל לשים כמה "קומות" של כלים, או של מגירות ברגים מתוצרת החברה.

פורסם

לקלאמרות קוראים גם קוביות שוקולד- זה מחבר בין שתי חוטי חשמל על ידי צינור נחושת (במקרה הטוב) שסוגר כל כבל במקום בעזרת בורג

 

בדרך כלל יש את זה במנורות שאתה מחבר לחיבור חשמל קבוע על התקרה

 

יפאנית בכיס?

 

אולי לדרמן בהישג יד, מקסימום וזה גם רק שמטיילים או עובדים מחוץ לבית

פורסם
לקלאמרות קוראים גם קוביות שוקולד- זה מחבר בין שתי חוטי חשמל על ידי צינור נחושת (במקרה הטוב) שסוגר כל כבל במקום בעזרת בורג

 

בדרך כלל יש את זה במנורות שאתה מחבר לחיבור חשמל קבוע על התקרה

 

אההה... עכשיו הבנתי. שיט, מי ממציא את השמות האלה?

בכל מקרה, אתה צודק, זה באמת דבר שימושי ביותר.

 

יפאנית בכיס? ... רק שמטיילים או עובדים מחוץ לבית

 

או כשגרים בנתניה.

פורסם

מסכים עם שרגאמן - עדיף שתקנה כל פעם את הכלי או הכלים הדרושים.

יש מעט בעיות בבית שדורשות התערבות מיידית של כלי בהישג יד.

כך אתה נמנע באופן בטוח מצבירת כלים מיותרים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לקלאמרות קוראים גם קוביות שוקולד- זה מחבר בין שתי חוטי חשמל על ידי צינור נחושת (במקרה הטוב) שסוגר כל כבל במקום בעזרת בורג

 

בדרך כלל יש את זה במנורות שאתה מחבר לחיבור חשמל קבוע על התקרה

 

יפאנית בכיס?

 

אולי לדרמן בהישג יד, מקסימום וזה גם רק שמטיילים או עובדים מחוץ לבית

קלאמרה זה גם אמצעי להצמדת דברים ,בדרך כלל בהדבקה ,האמת פעם ראשונה שאני נתקל בזה שהשוקלדות נקראות קלאמרה .

בתמונה זה מחזיק את ההדבקה של הרגל ,הדבר הכהה שמסביב לה.

images.jpg

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

עד כמה שאני זוכר זה בכלל קליבה/קליבות...

עד עכשיו אני לא מבין איך הסתדרתי בחיים

(או הדבקתי משהו) בלי הכלי המופלא הזה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

נכון למחר,

לוקח איתי את אחי, שמבין ממני הרבה יותר..

בינתיים נראה לי שאקנה

 

2 X פלייר אמריקאי פירמה טובה.

פלייר אמריקאי אף ארוך. פירמה טובה

2X מפתח שוודי בגדלים שונים פירמה טובה כמו 10" ו-12" אולי אקנה אחד קטםן יותרBAHCO.

2X מפתח צינורות בגדלים שונים גודל בינוני וגודל גדול 12" ו-15", פירמה טובה כמו RIDGID.

שפיץ פלייר - פירמה טובה יחסית

סט מברגים לחשמל, בגדלים בינוני וגדול, פיליפס ושטוח. X2

ארגז כלים גדול, שיוכל להכיל את כל הכלים.

 

כרגע אני נמנע מרכישת סטים של מפתחות... גם כי זה יקר מדי, וגם כי אקנה בהמשך שיהיה יותר כסף.

 

הכל יכול להשתנות מחר בחנות, תלוי מה יש להם... מקווה למצוא משהו סביר.

 

 

תודה לכולם על העזרה :)

שבוע טוב

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

×
×
  • תוכן חדש...