Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8252 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קצת נסחפת לא?

בהתחלה זכור לי שאמרת 80%, עכשיו אתה טוען 85%.

חבל על הדש-בורד :D .

מחר אני אצל חזי, אני מאמין שאני אשים את הקדמיים על 70-75 ואת האחוריים על 50, בכל אופן בטוח שאני לא אעבור את ה-80 מקדימה.

החיים הם סחיטה של המצערת.

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
חשוב לציין שההתנהגות של הבולמים משתנה במהלך היום הראשון אחרי ההתקנה. הוזהרתי מראש ע"י פיני שכך יהיה.

 

לא הרגשתי שינוי ממשי בקשיחות. (אצל פיני הורגשה התרככות קלה)

אבל יכולת השיכוך המופלאה שהוזכרה קודם נפגעה.

הנוחות ברכב מבחינה אורטופדית אינה גרועה בהרבה מהמצב לפני.

במהירויות נמוכות האוזן והפנלים ברכב סובלים (אפילו מאד)

במהירויות גבוהות עדיין יש תחושה שהרכב מהודק אך נעים מאד לנסיעה. כן יותר נעים מקודם.

סה"כ הבולמים כויילו לדרגת קשיחות די גבוהה. 85% מקדימה זה די קשיח.

אפשר לשקול קשיחות מועטה יותר, באזור ה- 70% (כרגיל דויד תמיד צודק :wink: )

 

נוסף על כך לרכב נטיה להכנס מוקדם יותר להחלקה (אפילו בקו ישר :shock: בלימה והאצה. חשבתי שזה יהיה הפוך) אבל בתוך הפנייה קל יותר להשתלט על הרכב מה שמאפשר האצה חזקה יותר אחרי האיפקס. שילוב מהנה :twisted: .

 

אף על פי כן אני בסיכומו של דבר די שלם עם ההחלפה ובחירת הכיול.

 

המממ... נשמע כאילו "ITS NOT ALL GOOD..."

כלומר, לא יודע למה, ציפיתי לרשמים יותר חיוביים. אתה אומר שיכולת השיכוך נפגעה, הנוחות גם כן, והרכב מאבד אחיזה מהר יותר? (אבל בתוך הפניה קל יותר להשתלט?)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אז היום הייתי אצל חזי.

התקנתי את הבולמים ,העבודה נעשתה תוך 85 דקות. :o אכן מהר.

הקשיחות נעשתה בתצורה הבאה: 75 מקדימה ,50 מאחורה.

הסכום ששולם פעוט.

 

המחזות ה"קשים" :wink: שעיני ראו אצל חזי לא ניתנים לתיאור, אני וחבר עמדנו שם המומים כמה דקות.

 

רשמים: האוטו קשה ,דההה לא ציפיתי למשהו אחר, אבל מאוד קשה.

לעבור מעל מסילת ברזל זה קטע מצחיק, הגוף משחק במושב כמו הכלב ששמים על הדש-בורד. :oops: .

הנוחות בגבוהות נשמרה כפי שהייתה בעבר, אפילו טובה יותר.

הנוחות בקטנות, על הפנים, אבל זה לא ממש מזיז לי, לא חיפשתי נוחות.

לאחר כיוון פרונט שנעשה התחילה נסיעת המבחן 8) ,אני יכול רק לומר שאני מרוצה עד הגג, האוטו נכנס לפניות בהיגויי יתר מטורפים ויוצא ללא בעיות, כייף אמיתי.

 

נ.ב.

 

סיימתי לשפר את השילדה, נותר רק להתחיל לשפר את המנוע, דיברתי עם חזי והגעתי למסקנה שאין טעם לשפר טיפין טיפין, מה גם שאו שהולכים על "שבלול" או שהולכים על, איך נאמר את זה יפה...סטנדרטי. :wink:

בכל אופן, ההחלטה נלקחה ,אני מתחיל לחסוך הרבה, הרבה מאוד, ועוד כ-10 חודשים הרכב יכנס לסדנא לצורך "שיפוצים", ויצא משם נמר בעור של עכבר. :wink:

החיים הם סחיטה של המצערת.

פורסם
חשוב לציין שההתנהגות של הבולמים משתנה במהלך היום הראשון אחרי ההתקנה. הוזהרתי מראש ע"י פיני שכך יהיה.

 

לא הרגשתי שינוי ממשי בקשיחות. (אצל פיני הורגשה התרככות קלה)

אבל יכולת השיכוך המופלאה שהוזכרה קודם נפגעה.

הנוחות ברכב מבחינה אורטופדית אינה גרועה בהרבה מהמצב לפני.

במהירויות נמוכות האוזן והפנלים ברכב סובלים (אפילו מאד)

במהירויות גבוהות עדיין יש תחושה שהרכב מהודק אך נעים מאד לנסיעה. כן יותר נעים מקודם.

סה"כ הבולמים כויילו לדרגת קשיחות די גבוהה. 85% מקדימה זה די קשיח.

אפשר לשקול קשיחות מועטה יותר, באזור ה- 70% (כרגיל דויד תמיד צודק :wink: )

 

נוסף על כך לרכב נטיה להכנס מוקדם יותר להחלקה (אפילו בקו ישר :shock: בלימה והאצה. חשבתי שזה יהיה הפוך) אבל בתוך הפנייה קל יותר להשתלט על הרכב מה שמאפשר האצה חזקה יותר אחרי האיפקס. שילוב מהנה :twisted: .

 

אף על פי כן אני בסיכומו של דבר די שלם עם ההחלפה ובחירת הכיול.

 

המממ... נשמע כאילו "ITS NOT ALL GOOD..."

כלומר, לא יודע למה, ציפיתי לרשמים יותר חיוביים. אתה אומר שיכולת השיכוך נפגעה, הנוחות גם כן, והרכב מאבד אחיזה מהר יותר? (אבל בתוך הפניה קל יותר להשתלט?)

 

רוני

 

כנראה שיצרתי רושם מוטעה. אני אנסה שוב.

בסך הכל הכללי הרכב לא הרבה פחות נוח לנסיעה ממה שהיה קודם. כן! הוא קשיח יותר וזה מורגש בהמון קרקושים בכבישים משובשים מאד במהירות איטית. כנראה שהכסא עושה עבודה טובה של שיכוך כי לא ממש סבלתי גם בריסוקי האספלט הקשים ביותר. במהירויות בין עירוניות לעומת זאת אני מחזיק במקל בשני קצותיו. הרכב נעים ונוח (לפחות מבחינתי) והריסון מדהים. הרכב מהודק ועוקב אחרי כל קימוט אספלט לבנטיני סורר :wink: ללא העברת תחושת אי נוחות אל הנוסעים. (OK זו לא ממש לימוזינה :) )

לגבי ההחלקה המוקדמת מדובר בשינוי מאד קטן שאני מרגיש בגלל הנסיון הממושך שיש לי עם הרכב (אין מה לעשות זויות הגלגול קטנו ויש ספיגת אנרגיה פחותה עבור כוחות צידיים) אבל זה לא משהו רציני. לעומת זאת ההתנהגות המשופרת והדיוק של ההיגוי מפצים על כך בריסון מהיר מאד של העברות המשקל. אני נכנס לסיבוב עם גלישת זנב מזערית ומתקן נגדית (קלה) לאחר האיפקס. במצב הנ"ל הרכב מתרסן עוד יותר מהר מפעם (ומי שלא נהג על VTR או אחת הקונקורנציות זה רכב שגם ככה מרסן מאד מהר!) התוצאה היא נצילות טובה יותר של כח המנוע לכיוון הנסיעה.

שורה תחתונה את אותו הסיבוב אני לוקח בפחות זמן ,או חשוב הרבה יותר מכך, עם יותר פאן :twisted: .

 

אגב אחרי כיוון פרונט הרעידות בהגה (באופן לא מפתיעה) לא נעלמו. הן אומנם מאד קלות וניתן להבחין בהן באופן מובהק בזמן האצה ובלימת מנוע.

אתם חושבים שזה איזון גלגלים? או שנוכחות מוגברת בזמן האצה ובלימה מעידה על משהו במערכת ההנעה? (ציריות למשל)

אולי זה פשוט אומר שמדובר באיזון של קדמיים בלבד ואז יעלה לי פחות כסף לאזן רק שני גלגלים.

פורסם

 

כנראה שיצרתי רושם מוטעה. אני אנסה שוב.

בסך הכל הכללי הרכב לא הרבה פחות נוח לנסיעה ממה שהיה קודם. כן! הוא קשיח יותר וזה מורגש בהמון קרקושים בכבישים משובשים מאד במהירות איטית. כנראה שהכסא עושה עבודה טובה של שיכוך כי לא ממש סבלתי גם בריסוקי האספלט הקשים ביותר. במהירויות בין עירוניות לעומת זאת אני מחזיק במקל בשני קצותיו. הרכב נעים ונוח (לפחות מבחינתי) והריסון מדהים. הרכב מהודק ועוקב אחרי כל קימוט אספלט לבנטיני סורר :wink: ללא העברת תחושת אי נוחות אל הנוסעים. (OK זו לא ממש לימוזינה :) )

לגבי ההחלקה המוקדמת מדובר בשינוי מאד קטן שאני מרגיש בגלל הנסיון הממושך שיש לי עם הרכב (אין מה לעשות זויות הגלגול קטנו ויש ספיגת אנרגיה פחותה עבור כוחות צידיים) אבל זה לא משהו רציני. לעומת זאת ההתנהגות המשופרת והדיוק של ההיגוי מפצים על כך בריסון מהיר מאד של העברות המשקל. אני נכנס לסיבוב עם גלישת זנב מזערית ומתקן נגדית (קלה) לאחר האיפקס. במצב הנ"ל הרכב מתרסן עוד יותר מהר מפעם (ומי שלא נהג על VTR או אחת הקונקורנציות זה רכב שגם ככה מרסן מאד מהר!) התוצאה היא נצילות טובה יותר של כח המנוע לכיוון הנסיעה.

שורה תחתונה את אותו הסיבוב אני לוקח בפחות זמן ,או חשוב הרבה יותר מכך, עם יותר פאן :twisted: .

 

אגב אחרי כיוון פרונט הרעידות בהגה (באופן לא מפתיעה) לא נעלמו. הן אומנם מאד קלות וניתן להבחין בהן באופן מובהק בזמן האצה ובלימת מנוע.

אתם חושבים שזה איזון גלגלים? או שנוכחות מוגברת בזמן האצה ובלימה מעידה על משהו במערכת ההנעה? (ציריות למשל)

אולי זה פשוט אומר שמדובר באיזון של קדמיים בלבד ואז יעלה לי פחות כסף לאזן רק שני גלגלים.

 

כמו שכבר נטען בעבר, השוואות כגון אלו צריכות להעשות ראש-בראש מול VTR עם בולמים מקוריים חדשים. אין ספק שבולמים ישנים ובלויים יהיה גרועים ביחס לבולמים חדשים מקוריים או "משופרים".

באופן אישי, במקרה כזה, לא הייתי נוגע ב setup המקורי של היצרן בכל הקשור למתלים.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

 

כנראה שיצרתי רושם מוטעה. אני אנסה שוב.

בסך הכל הכללי הרכב לא הרבה פחות נוח לנסיעה ממה שהיה קודם. כן! הוא קשיח יותר וזה מורגש בהמון קרקושים בכבישים משובשים מאד במהירות איטית. כנראה שהכסא עושה עבודה טובה של שיכוך כי לא ממש סבלתי גם בריסוקי האספלט הקשים ביותר. במהירויות בין עירוניות לעומת זאת אני מחזיק במקל בשני קצותיו. הרכב נעים ונוח (לפחות מבחינתי) והריסון מדהים. הרכב מהודק ועוקב אחרי כל קימוט אספלט לבנטיני סורר :wink: ללא העברת תחושת אי נוחות אל הנוסעים. (OK זו לא ממש לימוזינה :) )

לגבי ההחלקה המוקדמת מדובר בשינוי מאד קטן שאני מרגיש בגלל הנסיון הממושך שיש לי עם הרכב (אין מה לעשות זויות הגלגול קטנו ויש ספיגת אנרגיה פחותה עבור כוחות צידיים) אבל זה לא משהו רציני. לעומת זאת ההתנהגות המשופרת והדיוק של ההיגוי מפצים על כך בריסון מהיר מאד של העברות המשקל. אני נכנס לסיבוב עם גלישת זנב מזערית ומתקן נגדית (קלה) לאחר האיפקס. במצב הנ"ל הרכב מתרסן עוד יותר מהר מפעם (ומי שלא נהג על VTR או אחת הקונקורנציות זה רכב שגם ככה מרסן מאד מהר!) התוצאה היא נצילות טובה יותר של כח המנוע לכיוון הנסיעה.

שורה תחתונה את אותו הסיבוב אני לוקח בפחות זמן ,או חשוב הרבה יותר מכך, עם יותר פאן :twisted: .

 

אגב אחרי כיוון פרונט הרעידות בהגה (באופן לא מפתיעה) לא נעלמו. הן אומנם מאד קלות וניתן להבחין בהן באופן מובהק בזמן האצה ובלימת מנוע.

אתם חושבים שזה איזון גלגלים? או שנוכחות מוגברת בזמן האצה ובלימה מעידה על משהו במערכת ההנעה? (ציריות למשל)

אולי זה פשוט אומר שמדובר באיזון של קדמיים בלבד ואז יעלה לי פחות כסף לאזן רק שני גלגלים.

 

כמו שכבר נטען בעבר, השוואות כגון אלו צריכות להעשות ראש-בראש מול VTR עם בולמים מקוריים חדשים. אין ספק שבולמים ישנים ובלויים יהיה גרועים ביחס לבולמים חדשים מקוריים או "משופרים".

באופן אישי, במקרה כזה, לא הייתי נוגע ב setup המקורי של היצרן בכל הקשור למתלים.

 

איציק

 

בגדול אני מסכים אתך לגבי שתי הטענות.

 

אבל אנשים שניסו להשיג את הבולמים של היצרן גילו מחירים וזמני אספקה שהפכו את קוני לבחירה מאד אטרקטיבית. אני לא טרחתי לברר על בולמים של היצרן אחרי שמספר אנשים דיוחו על דמיון מאד גדול בין הקוני במצב הרך למקוריים.

מכאן ועד להחלטה על סטאפ קשיח יותר הדרך היתה קצרה כי המצב הפיך בעלות של מאות בודדות של שקלים. אם בעוד מספר חודשים אחליט שמתאים לי יותר לרכך אז אני ארכך.

בינתיים אני מתנסה ברכב שמרגיש מעט שונה ומאד מהנה.

 

אגב עושה רושם שהבולמים שלי היו במצב לא רע בכלל. הקדמיים נראים כחדשים לחלוטין ואחרי הפירוק חזי והעובד שלו התפעלו מההתנגדות שהם הפגינו לשינוי מצב ידני. אז נכון שזה לא אומר הרבה אבל בכל זאת האנשים האלו פירקו כמה בולמים בחייהם (מתקין מורשה של קוני), וכנראה שלהתפעלות שלהם יש איזו משמעות. האחוריים שהיו חשופים יותר לבוץ ואבק נראו טוב יחסית למיקומם וגם הם לא נראו רופסים במיוחד.

 

נוסף על כך הרכב הפגין (לפני ההחלפה) התנהגות למופת (גם בכביש וגם בג'ימקנה) שיכולה לבייש רכבים ספורטיבים עם בולמים מקוריים חדשים. לא הורגשה שום בעייה שבגללה הוחלפו הבולמים, פשוט אחרי 100K נראה לי זמן טוב להחליף.


×
×
  • תוכן חדש...