Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6723 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

במסגרת חיפושיי אחר משפחתית קומפקטית ידנית לאשתי ולאחר שגיליתי שקשה למצוא גולף, הלכתי לראות היום סיאט לאון 1.6 2005. המכונית מיד ראשונה והמחיר סביר בהחלט ומתחת למחירון.

עשיתי גם סיבוב וסביבת הנהג נעימה יותר מהגולף בגירסה הבסיסית.

הנתונים שאני לא יודע לגביהם הם האמינות של הרכב (חוץ מהמנוע שזהה לגולף) וזמינות החלפים, שכן הוא נדיר למדי.

מישהו יכול להאיר את עיני לגבי הנעלמים האלה?

פורסם

איתן, האם מדובר ב-1.6 8 שסת' או 16 שסת'?

 

בכל מקרה, קנייה טובה - לטעמי. אני מאוד אוהב את הלאון היוצאת... :-)

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

למיטב ידיעתי, יש רק דגם 1.6 אחד בישראל, עם 102 כ"ס.

לגבי השסתומים אני לא יודע, אבל אם המנוע זהה לגולף 1.6 דור רביעי, זה אומר 16 שסתומים.

פורסם

איתן, הגרסאות האוט' (ואם איני טועה, גם הידניות בשנתונים הראשונים) הגיעו עם ה-1.6 8 שסת', 102 כ"ס.

 

ה-1.6 16 שסת', 105 כ"ס - היה אך ורק בגרסאות הידניות (של השנתונים האחרונים יותר) - בדיוק כמו בגולף :-)

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

אוראל, לגולף בעלות מנוע ה-1.6 ליטר תמיד היו 16 שסתומים בכל הגרסאות (גם ידניות וגם אוטומטיות) ובכל השנים בדור הרביעי.

רק בגרסת ה-2 ליטר היו להם 8 שסתומים בודדים.

 

הופתעתי לדעת שללאון היה מנוע 1.6 בעל 8 שסתומים- אך זהו נתון מוחשי וקיים.

 

ישנו מנוע אטמוספרי נוסף ללאון; 1.8 ליטר (20 שסתומים) עם 125 סוסים.

 

 

 

לאחר בעלות של שנה על סיאט לאון 4 20VT , אני יכול לספר לך שהאיכות בלאון הן מעל ומעבר למחיר.

איכות בנייתה החלקים ברמה גבוהה ואיכותית מאוד, אין בעיה קיימת של חלפים מכל סוג שהוא עקב מכנה משותף עם

הקונצרן של פולקסווגן-אודי. אם תפתח את מכסה המנוע, תראה שעל רוב החלקים מוטבעים סמלי פולקסווגן-אודי ולאו דווקא סימלי סיאט.

עוד דוגמא להמחשה, היא הדשבורד של האוטו. הדשבורד של הלאון הוא אותו דשבורד שקיים ב-A3. כן, באודי.

 

נמכרו לא מעט רכבים מהסוג בין השנים 2002-2005 וזה מעיד על זמינות חלפים כאלה ואחרים טובה נוחה מאוד.

 

סיאט, מאז 2001, שהשתייכה לקונצרן של פולקסווגן-אודי, מעידה על אמינות טובה ורמה גבוהה מאוד.

בנוסף, הלאון בטיחותית מאוד ומציעה שלל תוספות איבזור.

 

נקודת התורפה של הרכב - המשקל. רכב במשקל של 1,300 ק"ג ויותר, שצריך לסחוב אותו- מנוע דל כוח עם 102 סוסים

ותיבת אוטומטית דיי מסורסת מקשה על הבעייה. הרכב יצרוך יותר דלק ויגרום למנוע ולתיה"ל לעבוד קשה יותר, וכן לבלאי גבוה ומהיר יותר.

אני, בנימה אישית, הייתי ממליץ (אם בחרת בגרסה האוטומטית וגם בידנית) לחפש לפחות את דגמי ה-1.8 ליטר בעלי 125 כוחות-הסוס.

למרות שהמנוע נשמע גדול יותר, הוא צורך פחות דלק, מוכר יותר בקונצרן וכן אמין יותר, וגם מאפשר בשילוב תיה"ל נסיעה קלה יותר ופחות מואמצת של החלקים המכנאיים.

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

פורסם

טל, ה-1.6 102 כ"ס - בעל 8 שסת'.

 

אתה מוזמן לבדוק את זה, חבל לנו על הויכוח :-)

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

 

 

נקודת התורפה של הרכב - המשקל. רכב במשקל של 1,300 ק"ג ויותר, שצריך לסחוב אותו- מנוע דל כוח עם 102 סוסים

ותיבת אוטומטית דיי מסורסת מקשה על הבעייה. הרכב יצרוך יותר דלק ויגרום למנוע ולתיה"ל לעבוד קשה יותר, וכן לבלאי גבוה ומהיר יותר.

אני, בנימה אישית, הייתי ממליץ (אם בחרת בגרסה האוטומטית וגם בידנית) לחפש לפחות את דגמי ה-1.8 ליטר בעלי 125 כוחות-הסוס.

למרות שהמנוע נשמע גדול יותר, הוא צורך פחות דלק, מוכר יותר בקונצרן וכן אמין יותר, וגם מאפשר בשילוב תיה"ל נסיעה קלה יותר ופחות מואמצת של החלקים המכנאיים.

 

אני זוכר שבשירשור שהיה לא מזמן דובר על כך שלמנוע ה1.8 צריכת דלק גבוהה ביחס ל2.0 (בגולף) בגלל של2.0 זמינות כח גבוהה יותר בסלד נמוך.

פורסם

אוראל, לא אמרתי שהמנוע אינו קיים בלאון, אלא ההפך.

אמרתי שמנוע 1.6 הליטרים בעל 8 השסתומים מעולם לא היה ברכבי גולף מהדור הרביעי.

 

לאון, אני השוותי את מנוע את מנוע 1.8 הליטרים של הלאון למנוע 1.6 החלש יותר.

לא קיים מנוע 2 ליטר בארץ בדגמי הלאון של השנים 2002-2005.

עם זאת, מנוע 2 הליטר של גולף אומנם חסכוני יותר במקצת אך הוא נחות משמעותית וחלש יותר ממנוע ה-1.8.

סתם להמחשה יבשה:

מנוע 2 ליטר, 8 שסתומים - 115 כ"ס

מנוע 1.8 ליטר, 20 שסתומים - 125 כ"ס

(לעומת זאת, אם אני לא טועה, נתון המומנט גבוה יותר במנוע ה-2 ליטר)

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

פורסם

טל, אני התכוונתי לגבי הגולף (וגם לגבי הלאון).

 

המנוע הזה קיים עד היום בגרסאות הבסיס של הגולף, האוקטביה וכו'...

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

הליאון מצויינת, אין בעיה עם חלפים, והיא די-אמינה. הטיפולים וחלקי החילוף קצת יקרים (יבואן!). עדיפה גירסת ה 1.8 עם 125 כ"ס, ובכל מקרה צריכת הדלק שלה (גם במנוע החלש) לא חסכונית במיוחד, קצת גבוהה מהממוצע בקטיגוריה. בסה"כ מאוד מומלצת ועדיפה על ה vw

פורסם

כמו שרשם שם איזה מישהו עם לאון 4 אז הוא צודק בכל מילה

אני גם בעל סיאט לאון 4 החלפתי כמה דברים ברכב אחרי שקניתי אותו.

חלפים יש לך מלא כי באמת זה מאותה הסירה של פולקסווגן ואאודי ככה שזה לא בעיה

ואני גם הייתי הולך על המנוע 1.8 כי באמת עם ה1.6 היא יצרוך יותר דלק

ובכלל סיאט רכב מאוד מהנה אני מאוד מרוצה ואתה לא תתאכזב מהלאון

קניה טובה.

פורסם
עם זאת, מנוע 2 הליטר של גולף אומנם חסכוני יותר במקצת אך הוא נחות משמעותית וחלש יותר ממנוע ה-1.8.

סתם להמחשה יבשה:

מנוע 2 ליטר, 8 שסתומים - 115 כ"ס

מנוע 1.8 ליטר, 20 שסתומים - 125 כ"ס

(לעומת זאת, אם אני לא טועה, נתון המומנט גבוה יותר במנוע ה-2 ליטר)

טל, דובר על כך לא מעט ובמיוחד על כך שנתוני הכ"ס לא מספרים את כל הסיפור. מנוע 2.0 חזק מ-1.8. בכל מקרה זה לא רלוונטי לאיתן כי אין ליאון 2.0 בדור הנ"ל.

Veni Vidi Vici

×
×
  • תוכן חדש...