Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שוב חום שמן וברקסים (שתי בקשות להצעות)


sronis
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7876 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אם אתם זוכרים, לפני כמה זמן פרסמתי את ההודעה הזאת:

 

http://www.carsforum.co.il/phpBB2/viewtopic.php?t=17057

 

ובכן, אתמול נסעתי לי לטיולון קצר באזור ירושלים, ונתקלתי שוב בשתי הבעיות המציקות.

 

האחת - חום שמן. הספיקו שתיים שלוש דקות של נסיעה חזקה וכבר הוא היה על ממש טיפה מתחת למקסימום. באופן רגיל הוא על 3/4 בערך, שגם זה לא לגמרי תקין אם אני לא טועה. הבעיה היא - שאני לא יודע מה לעשות בנוגע לזה. (אני אחליף לשמן סינטטי בטיפול הבא, אבל מלבד זאת אין לי מושג).

 

אם עומדים במקום אחרי שהוא מתחמם כבר, הוא לא יורד שוב, אלא נשאר על כמעט מקסימום. מד חום המים נשאר על קצת מתחת ל-3/4. ברגע שמתחילים נסיעה (רגועה) המדים יורדים (לטמפ' רגילה - אזור החצי בחום מים ו-3/4 בחום שמן) וזה מוביל אותי לחשוב שהם פשוט צריכים קצת קירור שהרוח מספקת להם בנסיעה אבל כנראה המאווררים לא מספקים בעמידה (יש מאוורר אחד רועש אבל למיטב ידיעתי הוא עובד בסדר...)

 

עצות?

 

הבעיה השניה - בלימה. מכירים את הקטע הצר באשתאול? תארו לעצמכם אותי נוסע שם על 30-40 קמ"ש לערך. עלייה, לא רואים כלום, מאט טיפה ופתאום מגיעה ממול 406 אפורה. בלמתי בחוזקה למשך כחצי שניה ובאופן פתאומי לגמרי החלק האחורי של הרכב נזרק שמאלה כחצי מטר. האינסטינקט עבד נכון וייצבתי אותו, כשאני עובר מימין ל-406 בכ-20 קמ"ש (ומביט בשעשוע על פרצופו הנדהם של נהג הפז'ו), אבל עדיין - זה לא תקין.

אני לא בטוח שהחלפת צינורות תעזור (עוד לא החלפתי, מתכנן בטיפול כנראה, לרגילים כי שזורים יקח זמן להביא והם יקרים יותר מהתחליפיים הרגילים) אבל אולי משהו אחר? (פירוק קאליפר וניקוי? הצעות?)

 

תודה

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האחת - חום שמן. הספיקו שתיים שלוש דקות של נסיעה חזקה וכבר הוא היה על ממש טיפה מתחת למקסימום. באופן רגיל הוא על 3/4 בערך, שגם זה לא לגמרי תקין אם אני לא טועה. הבעיה היא - שאני לא יודע מה לעשות בנוגע לזה. (אני אחליף לשמן סינטטי בטיפול הבא, אבל מלבד זאת אין לי מושג).

 

כמה שאלות -

מתי החלפת שמן לאחרונה ?

האם יש עודף שמן מנוע ? (אם כן, לרוקן את העודף)

פילטר שמן - מקורי ?

האם יש התראות ללחץ שמן נמוך ? (נדלקת נורה ?)

האם השמן שחור-פחם ? חום כהה מאוד ?

 

 

אם עומדים במקום אחרי שהוא מתחמם כבר, הוא לא יורד שוב, אלא נשאר על כמעט מקסימום. מד חום המים נשאר על קצת מתחת ל-3/4. ברגע שמתחילים נסיעה (רגועה) המדים יורדים (לטמפ' רגילה - אזור החצי בחום מים ו-3/4 בחום שמן) וזה מוביל אותי לחשוב שהם פשוט צריכים קצת קירור שהרוח מספקת להם בנסיעה אבל כנראה המאווררים לא מספקים בעמידה (יש מאוורר אחד רועש אבל למיטב ידיעתי הוא עובד בסדר...)

 

עצות?

מומלץ להתחיל מניקוי רדיאטור (לא מזיק) ולהמשיך משם הלאה (אם אכן יש בעיה).

 

 

הבעיה השניה - בלימה. מכירים את הקטע הצר באשתאול? תארו לעצמכם אותי נוסע שם על 30-40 קמ"ש לערך. עלייה, לא רואים כלום, מאט טיפה ופתאום מגיעה ממול 406 אפורה. בלמתי בחוזקה למשך כחצי שניה ובאופן פתאומי לגמרי החלק האחורי של הרכב נזרק שמאלה כחצי מטר. האינסטינקט עבד נכון וייצבתי אותו, כשאני עובר מימין ל-406 בכ-20 קמ"ש (ומביט בשעשוע על פרצופו הנדהם של נהג הפז'ו), אבל עדיין - זה לא תקין.

אני לא בטוח שהחלפת צינורות תעזור (עוד לא החלפתי, מתכנן בטיפול כנראה, לרגילים כי שזורים יקח זמן להביא והם יקרים יותר מהתחליפיים הרגילים) אבל אולי משהו אחר? (פירוק קאליפר וניקוי? הצעות?)

 

תודה

 

רוני

 

בהנחה שארבעת הצמיגים שלך זהים ובמצב תקין וטוב, אם החלק האחורי ננעל בזמן בלימה כדאי לבדוק תקינות משאבת איזון (אם קיימת), ניקוז אויר מהמערכת ובדיקה כללית שאין קאליפרים תפוסים.

להשקיע יותר ברפידות ודיסקים טובים בחזית.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שאלות -

מתי החלפת שמן לאחרונה ?

האם יש עודף שמן מנוע ? (אם כן, לרוקן את העודף)

פילטר שמן - מקורי ?

האם יש התראות ללחץ שמן נמוך ? (נדלקת נורה ?)

האם השמן שחור-פחם ? חום כהה מאוד ?

 

שמן הוחלף בטיפול האחרון, שהיה לפני כ-8000 ק"מ למיטב זכרוני. הטיפול הבא הוא בקרוב ושם יוחלף לסינטטי מלא.

עודף? ממש לא. יש ניצול כלשהו של השמן, בערך קילו ל-10000 ק"מ, או אולי טיפה יותר.

פילטר שמן - מה הכוונה מקורי? מקורי של סיטרואן? אם כן - אני מאמין שכן כי הרכב טופל במוסך מורשה גם לפני, מקסימום - יוחלף בטיפול הקרוב.

לחץ שמן נמוך - אין התרעות.

השמן חום כהה (לא שחור). אולי הוא מלוכלך?

 

מומלץ להתחיל מניקוי רדיאטור (לא מזיק) ולהמשיך משם הלאה (אם אכן יש בעיה).

 

האם ניתן לראות בעין אם צריך לנקות או שחייבים לשלוח לניקוי? הרכב עצמו לא מתחמם מעבר ל-3/4 (מבחינת חום מים) בעת מאמץ או בעמידה ממושכת.

 

 

בהנחה שארבעת הצמיגים שלך זהים ובמצב תקין וטוב, אם החלק האחורי ננעל בזמן בלימה כדאי לבדוק תקינות משאבת איזון (אם קיימת), ניקוז אויר מהמערכת ובדיקה כללית שאין קאליפרים תפוסים.

להשקיע יותר ברפידות ודיסקים טובים בחזית.

 

איציק

 

משאבת איזון - איך אדע אם קיימת? (במוסך מן הסתם ידעו, אבל אני שואל את השאלות האלו פרה-מוסך). ניקוז אוויר והחלפת נוזל בוצעו לפני כמה אלפי ק"מ וכן בוצעה בדיקה לקאליפרים תפוסים - זה היה כשהייתי במוסך אחרי הת'רד הקודם שפרסמתי בנושא.

מה הקשר לרפידות והדיסקים בחזית? הם בסדר גמור והרכב בולם אחלה. (יש לציין שכל הדיסקים והרפידות הוחלפו לפני כ-15000 ק"מ, כשהרכב עוד לא היה בבעלותי)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שאלות -

מתי החלפת שמן לאחרונה ?

האם יש עודף שמן מנוע ? (אם כן, לרוקן את העודף)

פילטר שמן - מקורי ?

האם יש התראות ללחץ שמן נמוך ? (נדלקת נורה ?)

האם השמן שחור-פחם ? חום כהה מאוד ?

 

שמן הוחלף בטיפול האחרון, שהיה לפני כ-8000 ק"מ למיטב זכרוני. הטיפול הבא הוא בקרוב ושם יוחלף לסינטטי מלא.

עודף? ממש לא. יש ניצול כלשהו של השמן, בערך קילו ל-10000 ק"מ, או אולי טיפה יותר.

פילטר שמן - מה הכוונה מקורי? מקורי של סיטרואן? אם כן - אני מאמין שכן כי הרכב טופל במוסך מורשה גם לפני, מקסימום - יוחלף בטיפול הקרוב.

לחץ שמן נמוך - אין התרעות.

השמן חום כהה (לא שחור). אולי הוא מלוכלך?

 

מומלץ להתחיל מניקוי רדיאטור (לא מזיק) ולהמשיך משם הלאה (אם אכן יש בעיה).

 

האם ניתן לראות בעין אם צריך לנקות או שחייבים לשלוח לניקוי? הרכב עצמו לא מתחמם מעבר ל-3/4 (מבחינת חום מים) בעת מאמץ או בעמידה ממושכת.

 

 

בהנחה שארבעת הצמיגים שלך זהים ובמצב תקין וטוב, אם החלק האחורי ננעל בזמן בלימה כדאי לבדוק תקינות משאבת איזון (אם קיימת), ניקוז אויר מהמערכת ובדיקה כללית שאין קאליפרים תפוסים.

להשקיע יותר ברפידות ודיסקים טובים בחזית.

 

איציק

 

משאבת איזון - איך אדע אם קיימת? (במוסך מן הסתם ידעו, אבל אני שואל את השאלות האלו פרה-מוסך). ניקוז אוויר והחלפת נוזל בוצעו לפני כמה אלפי ק"מ וכן בוצעה בדיקה לקאליפרים תפוסים - זה היה כשהייתי במוסך אחרי הת'רד הקודם שפרסמתי בנושא.

מה הקשר לרפידות והדיסקים בחזית? הם בסדר גמור והרכב בולם אחלה. (יש לציין שכל הדיסקים והרפידות הוחלפו לפני כ-15000 ק"מ, כשהרכב עוד לא היה בבעלותי)

 

רוני

 

תור שלי :)

התחממות:

1. האם מאווררים נכנסו למהירות הגבוהה? אצלי יוניט מאווררים מזייף טיפה אחרי שהוא עצמו מתחמם וסף כניסת המאווררים עולה. טופל במרום צמרת ע"י הוספת נגד בתור (נכון, חאפרי למדי, אך חינם אין כסף). בכל מקרה, ניתן להחליף יוניט במחיר זול יחסית (120 ש"ח כולל הכל).

2. לגבי חום שמן - יכול להיות שמחליף חום שמן/מים (יושב בתוך הקרטר) לא מתפקד כראוי (סתום). לדעתי לפני ניקוי ראדיאטור (~500 ש"ח במוסך מורשה) כדי לנסות שטיפת מע' הקירור, כולל מחליף חום הנ"ל.

בלימה:

לגבי זריקת תחת בבלימה: הייתה/יש לי תופעה דומה אחרי טיפול בליטל. בהתחלה כמאט בכל בלימה, הוחלפו צינורות בלימה מאחור (לפי הבחנה של יאיר), לא שינה כלום. ביקשתי שיעשו ניקוז אוויר, אחרי מס' ניקוזים לא מסודרים למדי (ללא צינור שקוף) הבעייה נעלמה. עד היום הבעייה חזרה פעם או פעמיים, תמיד אחרי נסיעה מאומצת והתחממות הבלמים.

בטיפול הבא אני הולך על החלפת נוזל בלמים + שטיפת המע'...אם הבעייה עדיין תחזור אז לא יהיה מנוס מבדיקת משאבות (מרכזית + גלגלים + איזון)

מש' איזון בVTx ממוקמת בצידו השמאלי של סרן אחורי, ולפי אדון היינס ברכבים עם ABS (VTS) ניתן לכוון אותה אך ורק במוסך מורשה.

P.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תור שלי :)

התחממות:

1. האם מאווררים נכנסו למהירות הגבוהה? אצלי יוניט מאווררים מזייף טיפה אחרי שהוא עצמו מתחמם וסף כניסת המאווררים עולה. טופל במרום צמרת ע"י הוספת נגד בתור (נכון, חאפרי למדי, אך חינם אין כסף). בכל מקרה, ניתן להחליף יוניט במחיר זול יחסית (120 ש"ח כולל הכל).

2. לגבי חום שמן - יכול להיות שמחליף חום שמן/מים (יושב בתוך הקרטר) לא מתפקד כראוי (סתום). לדעתי לפני ניקוי ראדיאטור (~500 ש"ח במוסך מורשה) כדי לנסות שטיפת מע' הקירור, כולל מחליף חום הנ"ל.

בלימה:

לגבי זריקת תחת בבלימה: הייתה/יש לי תופעה דומה אחרי טיפול בליטל. בהתחלה כמאט בכל בלימה, הוחלפו צינורות בלימה מאחור (לפי הבחנה של יאיר), לא שינה כלום. ביקשתי שיעשו ניקוז אוויר, אחרי מס' ניקוזים לא מסודרים למדי (ללא צינור שקוף) הבעייה נעלמה. עד היום הבעייה חזרה פעם או פעמיים, תמיד אחרי נסיעה מאומצת והתחממות הבלמים.

בטיפול הבא אני הולך על החלפת נוזל בלמים + שטיפת המע'...אם הבעייה עדיין תחזור אז לא יהיה מנוס מבדיקת משאבות (מרכזית + גלגלים + איזון)

מש' איזון בVTx ממוקמת בצידו השמאלי של סרן אחורי, ולפי אדון היינס ברכבים עם ABS (VTS) ניתן לכוון אותה אך ורק במוסך מורשה.

P.

 

1. הם נכנסים למהירות גבוהה למיטב ידיעתי. לא סגור על העניין של היוניט. ייבדק.

2. כמה עולה השטיפה? מה מתבצע בדיוק?

 

בנוגע לבלימה - אני כנראה אחליף את כל הצינורות (כמה עלו לך האחוריים?) בכל מקרה, כי הם מתיישנים. גם אצלי רק בנסיעה מאומצת זה מורגש.

אה, ואני לא חושב שה-ABS שלי מתפקד במיוחד... :? (לא שזה עד כדי כך מפריע לי...)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניקוז אוויר והחלפת נוזל בוצעו לפני כמה אלפי ק"מ וכן בוצעה בדיקה לקאליפרים תפוסים - זה היה כשהייתי במוסך אחרי הת'רד הקודם שפרסמתי בנושא.

מה הקשר לרפידות והדיסקים בחזית? הם בסדר גמור והרכב בולם אחלה. (יש לציין שכל הדיסקים והרפידות הוחלפו לפני כ-15000 ק"מ, כשהרכב עוד לא היה בבעלותי)

 

רוני

 

1. מבלי להיכנס לפרטים, התנסתי פעם אחת ברענון נוזל בלמים במוסך ליטל... לא הייתי בונה על זה שניקזו מאחור.

 

2. דיסקים ורפידות בעלי כושר בלימה נמוך יתנו תחושה ספוגית ובלימה גרועה בחזית, מה שיגרום לאחוריים לתפקד טוב יותר תחת לחץ (מה שיוצר פערי בלימה בין הסרן הקדמי לאחורי).

אתה כבר החלפת דיסקים ורפידות ואתה מדווח על בלימה טובה מאוד קדימה - לכן הייתי מתמקד במשאבת איזון (כנראה שצריך הרפייה קלה של לחץ מהסרן האחורי).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. מבלי להיכנס לפרטים, התנסתי פעם אחת ברענון נוזל בלמים במוסך ליטל... לא הייתי בונה על זה שניקזו מאחור.

 

2. דיסקים ורפידות בעלי כושר בלימה נמוך יתנו תחושה ספוגית ובלימה גרועה בחזית, מה שיגרום לאחוריים לתפקד טוב יותר תחת לחץ (מה שיוצר פערי בלימה בין הסרן הקדמי לאחורי).

אתה כבר החלפת דיסקים ורפידות ואתה מדווח על בלימה טובה מאוד קדימה - לכן הייתי מתמקד במשאבת איזון (כנראה שצריך הרפייה קלה של לחץ מהסרן האחורי).

 

איציק

 

1. נכחתי לכל אורך הניקוז וההחלפה של נוזל הבלמים - לפי מה שראיתי בהחלט כן ניקזו מאחור (אם תוכל למנות לי את שלבי הניקוז זה יעזור לדעת אם זה בדיוק מה שנעשה).

2. אני אברר בנוגע למשאבת האיזון, נשמע כמו פתרון אפשרי.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. נכחתי לכל אורך הניקוז וההחלפה של נוזל הבלמים - לפי מה שראיתי בהחלט כן ניקזו מאחור (אם תוכל למנות לי את שלבי הניקוז זה יעזור לדעת אם זה בדיוק מה שנעשה).

2. אני אברר בנוגע למשאבת האיזון, נשמע כמו פתרון אפשרי.

 

רוני

 

ברוב המקרים, אחד יושב בתוך הרכב (כאשר הוא מורם על הליפט) והשני עובר בין ארבעת הגלגלים, כל אחד בתורו, ולפי הסדר הוא מנקז אותם. בכל גלגל הוא פותח בורג ניקוז ומורה לבחור שבתוך הרכב מתי ללחוץ על דוושת הבלם ומתי להרפות.

 

אם אכן יש משאבת איזון מתכווננת, כדאי לבדוק את מצבה ולכוון לפי הצורך.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוב המקרים, אחד יושב בתוך הרכב (כאשר הוא מורם על הליפט) והשני עובר בין ארבעת הגלגלים, כל אחד בתורו, ולפי הסדר הוא מנקז אותם. בכל גלגל הוא פותח בורג ניקוז ומורה לבחור שבתוך הרכב מתי ללחוץ על דוושת הבלם ומתי להרפות.

 

אם אכן יש משאבת איזון מתכווננת, כדאי לבדוק את מצבה ולכוון לפי הצורך.

 

איציק

 

אצלי לא ישב אף אחד בתוך הרכב. הוא היה מורם על הליפט והגלגלים לא עליו. נפתח בורג הניקוז בכל הגלגלים וחיכו שכל הנוזל ירד (אני חושב שבזמן זה גם הוסיפו נוזל בלמים כל הזמן קצת, ובשלב מסוים סגרו את בורג הניקוז ובדקו שמפלס הנוזל מלא עד הסוף) אף אחד לא ישב ברכב ולחץ על הבלמים.

 

אני אבדוק את כל מה שאמרתם בטיפול הבא עוד 2000 ק"מ. תודה ואם יש לכם עוד משהו להוסיף - בשמחה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. נכחתי לכל אורך הניקוז וההחלפה של נוזל הבלמים - לפי מה שראיתי בהחלט כן ניקזו מאחור (אם תוכל למנות לי את שלבי הניקוז זה יעזור לדעת אם זה בדיוק מה שנעשה).

2. אני אברר בנוגע למשאבת האיזון, נשמע כמו פתרון אפשרי.

 

רוני

 

ברוב המקרים, אחד יושב בתוך הרכב (כאשר הוא מורם על הליפט) והשני עובר בין ארבעת הגלגלים, כל אחד בתורו, ולפי הסדר הוא מנקז אותם. בכל גלגל הוא פותח בורג ניקוז ומורה לבחור שבתוך הרכב מתי ללחוץ על דוושת הבלם ומתי להרפות.

 

אם אכן יש משאבת איזון מתכווננת, כדאי לבדוק את מצבה ולכוון לפי הצורך.

 

איציק

 

איציק,

 

תקן אותי אם אני טועה, אך ברכבים עם ABS ממולץ לעשות ניקוז בעזרת בקבוק לחץ ע"י פתיחת ברגי ניקוז בגלגלים - זאת כדי לוודא שמווסת הלחץ של הABS תמיד מלא בנוזל (בהיינס מזהירים שהתרקנות המווסת מנוזל בלמים מחייבת החלפתו!)

 

בכל מקרה, שכחת פרט חשוב - לבורג ניקוז חייבים לחבר צינור שקוף כדי לראות שאין בועות אוויר במע' - וזה בדיוק מה שלא עושים בליטל.

 

רוני:

לא עשו לי שטיפה אלא ניקוי - מכוון שאצלי רשת ראדיאטור היתה סתומה מבחוץ ואי אפשר היה לנקות אותה ללא פירוק. בשטיפה מפרקים צינורות קירור מחלק שרוצים לשטוף ומזרימים מים בכיוון הזרימה ואפוך כדי לשטוף את המישקעים החוצה.

 

לגבי צינורות בלם לא שילמתי כי זה לא עזר (באצם, החליפו אותם נגד רצוני!) אך אמור להיות משהו בסביבות 160ש"ח חלקים בלבד לא כולל - אני לא זוכר אם לבודד או לזוג :(

P.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק,

 

תקן אותי אם אני טועה, אך ברכבים עם ABS ממולץ לעשות ניקוז בעזרת בקבוק לחץ ע"י פתיחת ברגי ניקוז בגלגלים - זאת כדי לוודא שמווסת הלחץ של הABS תמיד מלא בנוזל (בהיינס מזהירים שהתרקנות המווסת מנוזל בלמים מחייבת החלפתו!)

 

בכל מקרה, שכחת פרט חשוב - לבורג ניקוז חייבים לחבר צינור שקוף כדי לראות שאין בועות אוויר במע' - וזה בדיוק מה שלא עושים בליטל.

אני לא יודע איך זה הולך בפג'ו-סיטרואן עם ABS, אבל בספר אצלי (של סובארו) מתייחסים לשלב ניקוז מערכת הבלמים (עם ABS) בשיטה הקונבנציונלית שכולנו מכירים

(הם מכנים אותה "using the common 2-person manual bleeding method").

 

בסיום הניקוז של ארבעת הגלגלים הם מתייחסים לשלב של ה"יחידה ההידראולית".

הם מציינים שניקוז של היחידה ההידראולית מתבצע רק אם היא הוחלפה בשלמותה ויש צורך לנקז ממנה אויר. הם מסבירים שלפני שמגיעים ליחידה ההידראולית יש צורך לנקז את ארבעת הגלגלים בשיטה שציינתי מעלה ואח"כ לנקז אויר מהיחידה עצמה :

 

attach the vinyl hose to one on the bleeder on top of the hydraulic unit. bleed this port in the same fashion as the wheels. move the hose to pther bleeder and repeat the bleeding.

 

בשני המקרים מדברים על מערכות ABS של BOSCH או NIPPON.

 

אין איזכור לכך שאם אין נוזל במערכת יש צורך בהחלפה של רכיב כלשהוא.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע להתחממות השמן מנוע

מעבר לשמן סינטטי לא יפתור את הבעיה, מכיוון שבסקסו שלך השמן מנוע מתקרר באמצעות

oil cooler שממוקם בבסיס הפילטר שמן ותפקידו להוליך נוזל קירור סביב האיזור וכך לעזור בקירור השמן שווה לבדוק את מצב מערכת הקירור שלך בעיקר את מצב הרדיאטור.

חום שמן המנוע לא אמור לנסוק לנקודה שציינת תוך פרק זמן כזה קצר.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע להתחממות השמן מנוע

מעבר לשמן סינטטי לא יפתור את הבעיה, מכיוון שבסקסו שלך השמן מנוע מתקרר באמצעות

oil cooler שממוקם בבסיס הפילטר שמן ותפקידו להוליך נוזל קירור סביב האיזור וכך לעזור בקירור השמן שווה לבדוק את מצב מערכת הקירור שלך בעיקר את מצב הרדיאטור.

חום שמן המנוע לא אמור לנסוק לנקודה שציינת תוך פרק זמן כזה קצר.

 

אז רגע, לפי מה שאני מבין אתה אומר שאו שה-OIL COOLER דפוק, ואז החלפת פילטר שמן אמורה לעזור (הבנתי נכון?) או שמשהו במערכת הקירור לא בסדר (אבל הרי החום מים לא עולה אף פעם מעל ל-3/4 והוא על פחות מ-90 בנסיעה מחוץ לעיר).

 

אז אם זו האופציה השניה - מה יעזור הרדיאטור קירור לחום השמן?

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת קירור לא תקינה לא תזרים נוזל קירור בטמפ' נמוכה יחסית סביב הקולר שמן ומעברי המנוע

לדוגמה - טרמוסט שלא נפתח במלואו או נפתח מאוחר מדי יכול לגרום לכך או רדיאטור סתום.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת קירור לא תקינה לא תזרים נוזל קירור בטמפ' נמוכה יחסית סביב הקולר שמן ומעברי המנוע

לדוגמה - טרמוסט שלא נפתח במלואו או נפתח מאוחר מדי יכול לגרום לכך או רדיאטור סתום.

 

תודה. אז בטיפול יוחלף פילטר שמן וייבדק הרדיאטור חיצונית. אם יהיה צורך יבוצע ניקוי או שטיפה הכוללת הוצאת הרדיאטור החוצה.

 

רוני, הגיע הזמן להוציא קצת כסף על האוטו :p

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...