Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מסנן אוויר מזגן. מיצובישי כריזמה


peretzy
שימו לב! השרשור הזה בן 3632 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ספיקת אויר דרך מאייד המזגן משמעותית מאוד לטמפ' האויר הנזרק לחלל הרכב- ככלל, ככל שספיקת האויר תרד כך גם הטמפ'!

 

אבל יש את חלל הרכב שצריך לקרר, ואם חלל הרכב חם, דרושה בשלב ראשון ספיקת אויר חזקה מאוד, וגם אם האויר היוצא מפתחי המזגן אינם בשיא קירורם אך נמוכים יותר מטמפ' החלל ולכן מתחיל תהליך הקירור בצורה מהירה. ספיקה חלשה, גם שטמפ' האויר ממש נמוכה, לא מאפשרת קירור יעיל של חלל הרכב ויעבור זמן רב עד להגעה לטמפ' חלל רכב רצוייה ונעימה.

 

דניאל, ייתכן ששנינו מדברים על אותו דבר אבל מסבירים זאת אחרת.

 

אני חושב שאין קשר בין הטמפ' לספיקת האוויר, יש קשר עקיף, כלומר הזמן הדרוש לקירור חלל מסויים תלוי בספיקה.

 

אם לדוגמא, נסגור את חלונות הרכב ונתקין חיישן טמפ' במרכז הסלון ונכוון את הטמפ' ל-17 מעלות צלזיוס ומהירות מפוח על מהירות מספר 1 (איטית) לעומת מהירות מספר 3, הזמן שייקח לטמפ' לרדת ל-17 מעלות צלזיוס הרבה יותר איטית כאשר המפוח על מהירות מספר 1.

 

המפוח יונק אוויר חם מהאטומוספירה החיצונית דרך מסנן אבקנים או מסנן פחם פעיל וסונק אותו לעבר המאייד, האוויר הזורם דרך המאייד מתקרר מכיוון שהטמפ' של המאייד קרובה ל-0 מעלות צלזיוס ואוויר קר זורם לחלל הרכב.

 

דניאל, האם יש ביידך מידע או קישור לדיאגרמה או מידע נוסף לקשר בין הטמפ' לספיקה אשמח לראות.

 

לשאלה המקורית, אם המסנן סתום אז ייקח יותר זמן להוריד את הטמפ' בחלל הרכב לטמפ' הרצוייה אבל בסופו של דבר הטמפ' תגיע לטמפ' שנקבעה על-ידי הנהג.

 

אני בכול אופן הייתי חושד בחלק אחר של מערכת המיזוג ולא במסנן האוויר סתום, בכול מקרה מסנן זה החלק הכי פשוט להחלפה ככה שתנסה להחליפו.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אויר חם נינק למאייד וחולף על שטח פניו הקרים, ככל שהוא יותר זמן מתעקב באיזור הזה, ז"א ספיקת אויר נמוכה, כך הוא יצליח להתקרר יותר. זה נכון כל עוד יש הפרש משמעותי בין טמפ' האויר לטמפ' המאייד, וזה מה שקורה לרוב בקיץ, שהמזגן רוב הזמן פועל.

אתה מוזמן לשם מד טמפ' בפתח האוורור כאשר המזגן פועל ולגלות בעצמך את שינויי הטמפ' במהירויות השונות של המפוח.

 

לעיתים ספיקת האויר כל כך נמוכה, קרי מסנן אבק סתום, שהאויר מתחמם די מהר חזרה עקב חלקי הדשבורד החם החשוף בשעות היום לשמש.

תופעה נוספת של ספיקה נמוכה מידי היא קפאון המאייד שאז באמת כבר לא יוצא אויר כלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמן שרשמת את ההודעה האחרונה מצאתי את המידע המצורף ואכן קיים קשר מסויים בין הספיקה לטמפ'.

אני צריך ללמוד את הנושא קצת יותר לעומק מכיוון שאני עדיין לא מסופק, משהו חסר כאן.

Pages from Haynes Techbook Automotive Heating And Air Conditioning.pdf

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלב הבא הוא לחסום את צינור החימום לרדיאטור הפנימי באופן זמני, שיפור משמעותי יעיד על ברז חימום דולף /מכוון או מדף ערבול לא מכוון/לא אוטם.

 

אתה צריך בעל מקצוע יותר לעניין שיבצע אבחון כללי ויודיע לך מה התיקון הדרוש ולא רק אם יש או אין גז במערכת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכנתי את ההודעה שלי, אני לא הגעתי לשלב הבנה של הנושא בצורה מניחה את הדעת. משהו בהסברים לא משכנע אותי ואני מרגיש לא טוב.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל תודה על התשובה הממצה.

 

מרק חבל ששללת את שאלתי בכזאת מהירות (בסוף הצליחו לענות עליה לא?):-).

 

גילעד

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שללתי את האפשרות שעקב מסנן אבקנים סתום, האוויר הנפלט מפתחי האוויר הינו מספיק קר מכיוון שהתנאי שרשם דניאל וגם בקובץ שצירפתי המסנן צריך להיות ממש סתום בכדי שנרגיש ירידה דרסטית ביכולת הקירור. גם אם המסנן לא הוחלף 3 ואפילו 5 שנים בנסיעה בעיר המסנן יוריד את תפוקת האוויר הנפלט אבל עדיין זה לא ישפיע בצורה נכרת על הטמפ'.

 

מזגניסט בדרך כלל מניח את היד על פתחי האיוורור ובודק האם נפלט אוויר וזהו. במידה ויוצא אוויר בספיקה סבירה ממשיכים הלאה.

 

בדרך כלל הבעיה היא במרכיב אחר של מערכת המיזוג.

 

אשמח לשמוע את תגובתם של מזגניסטים ובעלי מקצוע נוספים איך הם ניגשים לפיתרון הבעיה כאשר לקוח מתלונן שהמזגן לא מקרר מספיק טוב.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מספיק טוב לך כמזגניסט?

 

השלבים הדרושים לאבחון ביצועי מזגן ירודים:

  1. אימות תקלה - לעיתים תחושת היד של האויר הקר היוצא מפתחי האוורור (קור וספיקה) לא מספקת אז נעזרים בטרמומטר כדי לקבוע תקינות. במערכות בקרת אקלים ניתן לבצע בנוסף גם בדיקת סורק או אבחון עצמי.
  2. בעית ספיקה - בודקים מסנן אבק*, כוון מדפי אויר ותפקודם (מדף סרקולציה והפניית אויר) מפוח, ומעברי אויר לחסימות או דליפות.
  3. קירור - בודקים כמות קרר במערכת. כמות נמוכה טוענים לבדיקת ביצועים חוזרת ואם תקין וממשיכים לאיתור הדליפה. כמות תקינה - טוענים מחדש את הכמות הדרושה ובודקים לחצי עבודה.
  4. לחצי עבודה תקינים ועדיין אין קירור יעיל בודקים ברז ומדף חימום.
  5. לחצי עבודה לא תקינים - אבחון בפני עצמו, יכולות להיות מספר סיבות לבעיית לחצים בתוך או מחוץ למעגל הקרר,

* מסנן אבק יש לבדוק בכל טיפול במערכת המיזוג, ללא קשר אם אובחנה ספיקה נמוכה או לא, אני מאמין שכל מזגניסט מקצועי עושה כך. בהרבה מקרים שהיו לי, מסנן אויר שהוחלף לאחר שאובחן כסתום רק ויזואלית (לא הורגשה ספיקה לא תקינה) שפרה את הקירור במעלה או שתיים!

 

זה בגדול ובכללי, יש לכל סעיף עוד מספר בדיקות פרטניות שניתן לבצע ועוד אפשרויות רבות לתקלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה 9.9 בכול דבר.

 

קצת קשה לי להיות ברור בכתיבה, אבל כמו שרשמת שמסנן חדש לעומת מסנן יישן יכול להוריד את הטמפ' במעלה עד שתיים אני יכול להסיק מכך שזו לא הבעיה בדרך כלל במזגני רכב כאשר לקוח מתלונן על ביצועי נזגן נחותים.

 

מה אתה אומר מסקנה הגיונית ומתאימה למציאות ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל למרות שאני מסכים עם מה שכתבת, מי שלא ישים לב טוב עלול לחשוב שאתה סותר את עצמך כיוון שכתבת:

 

אויר חם נינק למאייד וחולף על שטח פניו הקרים, ככל שהוא יותר זמן מתעקב באיזור הזה, ז"א ספיקת אויר נמוכה, כך הוא יצליח להתקרר יותר. זה נכון כל עוד יש הפרש משמעותי בין טמפ' האויר לטמפ' המאייד, וזה מה שקורה לרוב בקיץ, שהמזגן רוב הזמן פועל....

 

ואח"כ:

... מסנן אויר שהוחלף לאחר שאובחן כסתום רק ויזואלית (לא הורגשה ספיקה לא תקינה) שפרה את הקירור במעלה או שתיים!

 

ואני אגיד מה אני הבנתי ואם לא לזה התכוונת אז תסביר.

ברור לכולם שכשאוויר מתעכב על גוף קר (המאייד לצורך העניין) יותר זמן הוא הטמפ' תרד יותר (כי הוא מסר יותר אנרגיה לגוף הקר). לכן ככל שזרימת האוויר נמוכה יותר יצא אוויר קר יותר. כמובן שהגרף לא ישר ובנק' מסויימת שהזרימה תהיה נמוכה מאד האוויר יתחמם שוב בדרך ובנוסף יגרום למאייד לקפוא.

 

לעומת זאת עוצמת אוויר נמוכה אמנם אומרת שהאוויר יצא קר יותר אך ברכב חם יש צורך בזרימת אוויר גבוהה (במיוחד בהתחלה) וזאת בכדי לקרר את הרכב מהר. לכן אם זרימת האוויר תהיה נמוכה התוצאה תהיה שהטמפ' ברכב תהיה נמוכה (למרות שיוצא אוויר קר מאד). ז"א שיש trade off בין עוצמת הזרימה לטמפ'. יש להתאים את זרימת האוויר לטמפ' השוררת בתוך הרכב ולטמפ' המעברים בדשבורד.

 

בנוסף שימו לב שאתם לא מבלבלים בין המושגים ספיקת מערכת הקירור וספיקת אוויר. ספיקת מערכת הקירור לא תשתנה (עד כדי הזנחת גורמים כמו מעברי אוויר חמים) בין אם האוויר זורם מהר או זורם לאט. ספיקת מערכת הקירור משמעותה הורדת הטמפ' של נפח אוויר מסויים. לצוך זה אפשר להוריד יותר את הטמפ' של פחות אוויר ואפשר להוריד מעט את הטמפ' של הרבה אוויר (יחידות BTU/h).

 

לעומת זאת ספיקת המאוורר תלויה אך ורק בעוצמת המאוורר (כמובן גם במצב הפילטר וכו') ומשמעותה מה נפח האוויר שיוצא ביחידת זמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בנוסף שימו לב שאתם לא מבלבלים בין המושגים ספיקת מערכת הקירור וספיקת אוויר. ספיקת מערכת הקירור לא תשתנה (עד כדי הזנחת גורמים כמו מעברי אוויר חמים) בין אם האוויר זורם מהר או זורם לאט. ספיקת מערכת הקירור משמעותה הורדת הטמפ' של נפח אוויר מסויים. לצוך זה אפשר להוריד יותר את הטמפ' של פחות אוויר ואפשר להוריד מעט את הטמפ' של הרבה אוויר (יחידות BTU/h).

 

לעומת זאת ספיקת המאוורר תלויה אך ורק בעוצמת המאוורר (כמובן גם במצב הפילטר וכו') ומשמעותה מה נפח האוויר שיוצא ביחידת זמן.

 

זה בדיוק מה שכתבתי בהודעה שלי בעמוד הקודם.

 

רק לא קישרתי את זה עם המונח BTU/H

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

בנוסף שימו לב שאתם לא מבלבלים בין המושגים ספיקת מערכת הקירור וספיקת אוויר. ספיקת מערכת הקירור לא תשתנה (עד כדי הזנחת גורמים כמו מעברי אוויר חמים) בין אם האוויר זורם מהר או זורם לאט. ספיקת מערכת הקירור משמעותה הורדת הטמפ' של נפח אוויר מסויים. לצוך זה אפשר להוריד יותר את הטמפ' של פחות אוויר ואפשר להוריד מעט את הטמפ' של הרבה אוויר (יחידות BTU/h).

 

לעומת זאת ספיקת המאוורר תלויה אך ורק בעוצמת המאוורר (כמובן גם במצב הפילטר וכו') ומשמעותה מה נפח האוויר שיוצא ביחידת זמן.

הבנת נכון את רוב הדברים, ואמנם יש כאן איזה שהיא סתירה מסויימת בין מדידה טמפ' לפני ואחרי הח' מסנן שנמצא סתום - אין לי הסבר לזה כרגע אך זאת עובדה.

 

אין כאן שום בלבול בין ספיקת המערכת הפנאומטית של המזגן לבין האויר של המפוח. אבל לחדד דבר מה, מהירות האויר של המפוח כן משנה את ספיקת המערכת במערכות עם מדחסים ספיקה משתנה.

ניתן לבחון זאת בקלות בשעה ששעוני לחץ מחוברים למערכת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל,

 

אתה בטוח ששינוי מהירות המפוח משנה באופן אוטומטי את ספיקת המדחס בעל ספיקה משתנה.

 

אצלי ברכב מותקן מדחס בעל ספיקה משתנה ואני אבצע בדיקה בספרות ובסכימות החשמליות של מערכת המיזוג ואחזור עם תשובה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3632 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...