Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו B4 או מזדה 6 (שנתונים 2005) ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6849 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

האמינות לאוו דווקא קשורה לסוג ההנעה.

מה שכן,ההנעה הכפולה עולה במישקל נוסף,תחזוקה מעט יקרה יותר(אין אפשרות להחליף רק צמיג אחד,לדוגמא-חייבים את כל ה 4,ומאותו סוג),והרגשה קצת פחות "חדה" ונימרצת בתאוצה.

סה"כ ההנעה הכפולה ב B4 הינה בונוס בטיחותי נחמד.

כדאי רק להביא בחשבון שמ 05' צויידה ה B4 בצימיגים רחבים מאד,אולי אפילו רחבים מידי,מה שפגע בנוחות הנסיעה העירונית,כמו במזדה 6 2.3.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

על פי מה שהבנתי ישנו שוני בהנעה כפולה בין B4 ידנית ל-B4 אוטומטית.

בידנית ההנעה היא 50/50 כאשר ישנו גם דיפרנציאל שננעל אוטומטית על מנת לשמור על איזון של 50/50

באוטומטית (שרלוונטית כרגע) ישנו פיקוד אלקטרוני רב קלאצ'ים שמשנה את ההנעה בין 50/50 לבין 10/90, כאשר בתנועה הרגילה ההנעה היא 65/35...

 

הנה למדתי היום משהו חדש :idea:

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם
האמינות לאוו דווקא קשורה לסוג ההנעה.

מה שכן,ההנעה הכפולה עולה במישקל נוסף,תחזוקה מעט יקרה יותר(אין אפשרות להחליף רק צמיג אחד,לדוגמא-חייבים את כל ה 4,ומאותו סוג),והרגשה קצת פחות "חדה" ונימרצת בתאוצה.

סה"כ ההנעה הכפולה ב B4 הינה בונוס בטיחותי נחמד.

כדאי רק להביא בחשבון שמ 05' צויידה ה B4 בצימיגים רחבים מאד,אולי אפילו רחבים מידי,מה שפגע בנוחות הנסיעה העירונית,כמו במזדה 6 2.3.

 

 

B4 שנת 2005 כמו 2004, צויידה בצמיגים בחתך שפוי ובחישוקי 16", ודווקא בגרסה זו נוחות הנסיעה היא מהטובות, ובטח טובה מהמזדה 6. מ 2006 ומעלה (בגרסת ה R) צוייד הדגם ב ג'נט 17" מה שפגע בנוחות במיוחד בעיר.

Mazda CX5

Škoda FABIA

פורסם

1. לכל רכבי סובארו ובכך גם לB4 מע' הנעה כפולה קבועה. כל ארבעת הגלגלים מקבלים כוח מהמנוע כל הזמן. בנסיעה בקו ישר על כביש יבש יזרמו לגלגלים הקדמיים מעל 90% מהכוח.לכן הפסדי הכוח ובזבוזי הדלק הם אפסיים. אגב, הB4 חסכונית מאוד יחסית למתחרות.

היתרון העיקרי: אחיזת כביש טובה בהרבה מאלה של רכבי הנעה קדמית בלבד. גם בתנאי כביש יבשים.

 

2. בגרסאות הבסיס הB4 מאובזרת יותר מהמאזדה. היא נהנית מחישוקי מגנזיום ומתחושת גימור עדיפה.

 

3. ה B4 שקטה משמעותית והרבה יותר נוחה ורכה מהמאזדה.

 

4. המאזדה זריזה יותר מה B4. בהפרש זניח אך מורגש.

 

5. ההילוך החמישי של המאזדה הוא מיותר לחלוטין. גם הוא וגם ההילוך הרביעי הם הילוכי יתר, ולא תורמים כלום משום שלמכונית אין כלל כוח בטווח הסל"ד הזה. הילוך חמישי או שישי יהיה פעיל במכוניות חזקות יותר.

 

6. אין ספק ששני המכוניות נהנות מרמת אמינות גבוהה מאוד, שתיהן יהיו סחירות בעתיד, ושתיהן יסבלו מהצפת ליסינג (שאותה כבר מבטיחים חמש שנים ועוד לא קרתה)

 

7. אישית, הייתי בוחר בסובארו בגלל הבטיחות העדיפה (אקטיבית ופאסיבית), העידון, השקט ורמת הגימור. לטעמי היא גם יותר יפה. אתה תבחר על פי שיקוליך שלך ורצוי אחרי נסיעת מבחן בלבד.

 

8. אם יש ילדים בסביבה (והאמת, גם אם אין) גרסת הסטיישן וואגון של הB4 היא כנראה המנצחת הטוטאלית.

פורסם
על פי מה שהבנתי ישנו שוני בהנעה כפולה בין B4 ידנית ל-B4 אוטומטית.

בידנית ההנעה היא 50/50 כאשר ישנו גם דיפרנציאל שננעל אוטומטית על מנת לשמור על איזון של 50/50

באוטומטית (שרלוונטית כרגע) ישנו פיקוד אלקטרוני רב קלאצ'ים שמשנה את ההנעה בין 50/50 לבין 10/90, כאשר בתנועה הרגילה ההנעה היא 65/35...

 

הנה למדתי היום משהו חדש :idea:

 

אתה צודק בהחלט ובמציאות קורה מה שתארת, למעט ה 35/65 שרלוונטי רק בB4 3.0.

בB4 2.0 החלוקה היא 60/40 עם עדיפות לסרן הקדמי.

×
×
  • תוכן חדש...