Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6879 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

 

אני צריך להוריד קובץ "BIN" מאחד הרכיבים המותקנים במחשב ניהול המנוע הזה. (ע"מ להשתמש במפות ההצתה האופטימליות למנוע שלי)

 

האם מישהו יודע על אילו מהרכיבים מותקן הקובץ?

ואיך והיכן אפשר להוריד אותו לקובץ...

 

מרק? :)

 

IMG_5314.jpg

 

IMG_5313.jpg

תודה

קו---------------------------------------

פורסם

אני לא ממש מצליח לאתר את הדגם המדויק של רכיב המיקרוקונטרולר (הרכיב הגדול) כי אני לא רואה את כל הכיתוב (תרשום אותו במדויק ונראה), אבל ממה שאני רואה מדובר ברכיב של NEC מסדרה שמשתמשת בזכרון פנימי.



 

א) לא כל הרכיבים מאפשרים קריאת התוכנה אחרי הכתיבה

ב) אם הרכיב הספציפי הזה מאפשר, זה פשוט מאוד (אך קצת יקר) לעלות את התוכנה. תסיר בעזרת מלחם את הרכיב הגדול, קנה evaluation board וצורב לרכיב (כנראה שזה יהיה JTAG), תקע את הרכיב בתוך הבורד וקרא ממנו את הנתונים. אולי יש דרך יותר מקובלת אבל ככה צורבים תוכנה לבורדים כאלה אז התהליך ההפוך גם יעבוד.

ג) יתכן והתוכנה של ניהול המנוע יושבת על הרכיב המרכזי אבל הפרמטרים שלה יושבים ברכיב אחר. בד"כ אלה רכיבים בעלי 8 או 9 רגליים. אני לא מצליח לקרוא את הכיתוב שלהם, אבל אם תרשום אפשר לברר אם זה רכיב כזה בעזרת גוגל. רכיבים כאלה הרבה יותר קל לקרוא (כי יש צורבים גנריים שיודעים לקרוא רכיבים מסוג זה).

I always get confused between the sound of a Sopwith Camel, and the sound of a malodorous runt wasting everybody's time

http://www.pavius.net

פורסם

אני לא ממש מצליח לאתר את הדגם המדויק של רכיב המיקרוקונטרולר (הרכיב הגדול) כי אני לא רואה את כל הכיתוב (תרשום אותו במדויק ונראה), אבל ממה שאני רואה מדובר ברכיב של NEC מסדרה שמשתמשת בזכרון פנימי.

 

 

א) לא כל הרכיבים מאפשרים קריאת התוכנה אחרי הכתיבה



ב) אם הרכיב הספציפי הזה מאפשר, זה פשוט מאוד (אך קצת יקר) לעלות את התוכנה. תסיר בעזרת מלחם את הרכיב הגדול, קנה evaluation board וצורב לרכיב (כנראה שזה יהיה JTAG), תקע את הרכיב בתוך הבורד וקרא ממנו את הנתונים. אולי יש דרך יותר מקובלת אבל ככה צורבים תוכנה לבורדים כאלה אז התהליך ההפוך גם יעבוד.

ג) יתכן והתוכנה של ניהול המנוע יושבת על הרכיב המרכזי אבל הפרמטרים שלה יושבים ברכיב אחר. בד"כ אלה רכיבים בעלי 8 או 9 רגליים. אני לא מצליח לקרוא את הכיתוב שלהם, אבל אם תרשום אפשר לברר אם זה רכיב כזה בעזרת גוגל. רכיבים כאלה הרבה יותר קל לקרוא (כי יש צורבים גנריים שיודעים לקרוא רכיבים מסוג זה).

 

שלום ותודה על התגובה.

 

על הרכיב הגדול כתוב:

D78214CW (A)

9731MY002

 

יש ברשותי צורב WILLEMS כזה: שאין לו מספיק רגליים בסוקט ע"מ להכניס את המיקרוק' הגדול.

http://cgi.ebay.com/Advanced-Willem-EPROM-Programmer-BIOS-PIC-MCU-EEPROM_W0QQitemZ260152009558QQihZ016QQcategoryZ4661QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

אין לי מושג מה זה evaluation board או JTAG. ככה שאני לא יודע מה לומר לך כרגע:)

 

המחשב הזה הוא 0BD2 של הונדה סיויק. אני מאמין ומקווה שכל הנתונים יהיו על הצ'יפ הגדול. (שנים 96+)

קו---------------------------------------

פורסם

אוקיי, בגלל שזה רכיב מאוד ישן תצטרך באמת צורב יעודי. נראה שהצורב שיש לך לא תומך במיקרו הזה (טוב שמספר הרגליים לא תואם, סביר שאם היית מחבר אותו משהו היה נשרף). הסתכלתי קצת באתר של NEC electronics ומשום מה אין הפנייה ישירה לצורב של הרכיב (

מחיפוש של הרכיב). יש שם איזשהו צורב שנקרא PG-1500 שבעזרת כל מיני מתאמים (כמו זה לרכיב מאוד דומה לשלך) מאפשר העלאת תוכן הרכיב לקובץ (למחשב שמריץ דוס).

 

כמו שאתה רואה זה הרבה התעסקות, אלא אם כן תמצא צורב מודרני שתומך ברכיב שלך. אני ממליץ לך לרשום מייל לתמיכה של נק אלקטרוניקה ולשאול א) האם יש מתאם PG-1500 לרכיב הספציפי שלך והאם ניתן לעשות קריאה מהרכיב וב) האם הם יודעים על צורב אוניברסלי שתומך ברכיב. כמובן במקביל ולחפש בגוגל ולשאול בפורומים של אלקטרוניקה אם מישהו מכיר צורב שכזה.

I always get confused between the sound of a Sopwith Camel, and the sound of a malodorous runt wasting everybody's time

http://www.pavius.net

פורסם

אוקיי, בגלל שזה רכיב מאוד ישן תצטרך באמת צורב יעודי. נראה שהצורב שיש לך לא תומך במיקרו הזה (טוב שמספר הרגליים לא תואם, סביר שאם היית מחבר אותו משהו היה נשרף). הסתכלתי קצת באתר של NEC electronics ומשום מה אין הפנייה ישירה לצורב של הרכיב (

מחיפוש של הרכיב). יש שם איזשהו צורב שנקרא PG-1500 שבעזרת כל מיני מתאמים (כמו זה לרכיב מאוד דומה לשלך) מאפשר העלאת תוכן הרכיב לקובץ (למחשב שמריץ דוס).

 

 

 

 

כמו שאתה רואה זה הרבה התעסקות, אלא אם כן תמצא צורב מודרני שתומך ברכיב שלך. אני ממליץ לך לרשום מייל לתמיכה של נק אלקטרוניקה ולשאול א) האם יש מתאם PG-1500 לרכיב הספציפי שלך והאם ניתן לעשות קריאה מהרכיב וב) האם הם יודעים על צורב אוניברסלי שתומך ברכיב. כמובן במקביל ולחפש בגוגל ולשאול בפורומים של אלקטרוניקה אם מישהו מכיר צורב שכזה.

 

 

טוב לדעת. אם אני לא אמצא פתרון זול ומהיר יחסית אני פשוט ארד מזה.

 

תודה

קו---------------------------------------

×
×
  • תוכן חדש...