Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם עוצמת הווליום משפיעה על תצרוכת הדלק


שימו לב! השרשור הזה בן 6126 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לימון , אף אחד לא דיבר על מערכת ששוקלת מאות קילוגרמים. יש מקרים חריגים ודוגמאות יחסית קיצוניות של מערכות שהתוספת משקל שלהם יכולה להגיע לסדר גודל של עוד נוסע או שניים. אתה טוען שאין הבדל בין נסיעה עם נוסע אחד לבין נסיעה עם 3 אנשים ?

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידוע ומוכח שמזגן מעלה את תצרוכת הדלק ובכך מוריד את הקילומטרים לליטר.

האם גם לפיכח עוצמת הווליום (במערכת רגילה ללא שיפורים ותוספות) משפיעה על תצרוכת הדלק?

1. אגב אם יש לך מגבר מונו של רוקפורד וסאב סטרוקר הצריכת דלק תהיה 1 ל 7 קילומטר

2.אם יש לך מגבר מונו של פולס אודיו וסאב פייל אז צריכת הדלק שלך יהיה 1 ל 12 קלומטר

 

אז כדי לך ללכת אל האפשרות השניה :biglaugh::loco::screwy:

לא בוכים על חלב שנשפך :fist:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכל האנשים שחושבים שהרכב שלהם יצרוך יותר דלק, עשו ניסוי קטן:

הפעילו את המערכת "SPL" שלכם על פול ווליום ושימו לב האם מד הטורים ברכב עולה.

האלטרנטור יכול לספק זרם מסויים וזהו, הוא לא ידרוש מהמנוע לעבור יותר קשה ממה שהוא עובד בד"כ.

מי שחושב שהמערכת שלו שוקלת 750 ק"ג שיבדוק אם שמו לו אבנים במגברים.

 

בכל מקרה לכל הספקנים שבינכם, בואו נסגור את הנושא בכך שתלכו להיוועץ בחשמלאי רכב מוסמך.

בהצלחה!

 

OK. הלכתי ובגלל זה אני יודע את זה. כי החלפתי את האלטרנטור שלי לאחד יותר גדול.

ושאלתי בנושא. לא חשמלאי רכב. שאלתי יצרן אלטרנטורים! ואת הטכנאים שלו. והם אמרו לי שאלטרנטור גדול מדי יכול גם לעצור לך את המנוע! בגלל ההתנגדות שהוא מגיע עליה בגלל עומס חשמלי עליו.

 

אז לפני שאתה חושב שאתה מבין גדול ושולח אנשים לברר. תבדוק בעצמך. ותחזור

 

כי יש קשר הדוק בין מערכת כבדה חשמלית לבין צריחכת הדלת ומאמץ הרכב. (ואיתמר. יש ירידה בכוחות סוס. בגלל מעמץ של המנוע לסובב את האלטרנטור. )

 

 

ואתה רצה יותר טוב. תפתח שאלה בנושא בפורום הטכני ותראה את התשובות!

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלי, אם אתה מדבר על אלטרנטור בגודל של מטוס ג'מבו ממוצע - אז כן.

אם מה שאתה אומר הוא נכון, האוטו שלי נוסע על אוויר.

 

ולבחור ששאל על הוונטות, לא יודע איך זה אצלך, אבל במפלצת בעלת ה 75 כ"ס (במקור) שלי אין שום ירידה בטורים או בעייה בסחיבה כאשר הוונטה מתחילה לפעול. אם אצלך יש - גש לחשמלאי.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר צודק. ולזה אני התכוונתי.

הבחור שפתח את השרשור לא שאל - "האם צריכת הדלק גדלה כאשר אנ מחליף לאלטרנטור מפלצתי?"

הוא פשוט שאל האם יש קשר בין עוצמת המערכת שלו בווליומים שונים לבין תצרוכת הדלק שלו ברכב והוא אפילו הדגיש כי מדובר במערכת רגילה.

 

לכן מה שאני אומר פשוט מאוד, כל מערכת שלא מצריכה החלפה לאלטרנטור של מטוס, לא תשנה את צריכת הדלק של

שום רכב ביחס לווליום.

זיכרו גם שכולנו בסופו של דבר שומעים מוזיקה ברכב על מנת להינות ולא צריכים 1,000,000 וואט ברכבים.

 

לכן לסיכום לפותח התרד.

המערכת שלך לא "תזלול" לך יותר דלק אם תגביהה את הווליום גם למקסימום, האלטרנטור שלך יספוג כמה שהוא יכול וזהו.

בקרוב זה מגיע....ה THESIS!!!!!!! פרטים בהמשך...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום קשר בין מערכת אומללה של HU ו2 רמקולים להעלות את צריכת הדלק.

 

האלטרנטורים בני ימינו כבר מטעינים בסל"ד סרק (800 RPM ומעלה).

 

גם אני שהחלפתי אז אלטרנטור בסקודה מהמקורי שהיה 45 אמפר לבין החדש ששמתי שירד מV8 אמריקאי שמספק 160 אמפר, ולא עלתה לי צריכת הדלק אפילו ב1%.

וגם אני הייתי עם מערכת בעלת 3 מגברים ושלל צרכני זרם כמו קרוס אקטיבי+אקולייזר+מאווררים וזאת בנוסף על המערכת.

 

שטויות, לא יקרה כלום, וונטה שלוקחת קרוב ל25 אמפר לא משפיעה על התצרוכת דלק, אז בטח שלא רדיודיסק + 2 רמקולים.

 

אגב, השינוי היחידי שיכול להיות בתוצאה מעוצמת מערכת גבוהה- זה שפשוט בגלל המוזיקה הרועשת תתפתו ללחוץ יותר על דוושת הדלק:):)

under construction..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

***אין צורך לצטט את ההודעה שמעליך***

 

אז למה דווקא בהפעלת וונטה הטורים של המנוע יורדים ? איך תוכל להסביר את זה?:|

 

אולי בגלל שהוונטה מקררת את המנוע...

 

והיא לא לוקחת ממנו כוח ישיר כמו שכבר הסבירו.

 

- מערכת סטריאו מוסיפה עומס חשמלי ועומס משקלי - ההשפעה מאוד זניחה אם בכלל מורגשת - יש לי שלושה מגברים ושלושה צרכני חשמל מעבר למגברים וזה חוץ מהסאב והרמקולים

 

אלטרנטור רגיל.

 

איטום בסיסי.

 

לא מרגיש שהרכב מתאמץ בכלל.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה תלוי בסוג המוזיקה שאתה שומע. תעבור למוסיקה קלאסית.

 

:lol:

 

ואם להיות רציני: יש לי מד צריכת דלק באוטו - לא רואה שום השפעה של המערכת על צריכת הדלק או על שעון סל"ד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קורא את התרד הזה ולא מצליח להבין ,

לאן אנשים הגיעו ?

על מה חושבים ?

מפריע הדלק ? קחו אוטובוס או קורקינט חשמלי

 

תכנסו לפרופורציות לא יזיק .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest תמיר .א.
ידוע ומוכח שמזגן מעלה את תצרוכת הדלק ובכך מוריד את הקילומטרים לליטר.

האם גם לפיכח עוצמת הווליום (במערכת רגילה ללא שיפורים ותוספות) משפיעה על תצרוכת הדלק?

 

חד משמעית כן.

 

נתחיל מהגורמים המשפיעים ביותר לזניחים יותר.

 

(1) אלטרנטור הוא מעיין "ממיר כוח" מכוח סיבובי לכוח חשמלי, הוא כמו גנטרטור, שמשתמש בכוח של המנוע.

אלטרנטור פשוט סטנדרטי, מייצר כ70A מחשבים את הכוח האמיתי שלו לפי המתח הAC שהוא מפיק שזה כ12Vac.

הוא מוציא DC אחרי דיודות יישור (12X1.41= שזה כ16.9V ואחרי מייצב שמגביל אותו ל14.4 או 13.8 באלטרנטור ישן)

אבל זה סתם ליידע כללי, ולא רלוונטי.

לכן 12Vx70A = 840VA, בעומס מלא 840W נהפוך את זה לכוחות סוס שיראה יותר מקביל לכוח המנוע,

840 לחלק ל736, (736 זה המספק שמחלקים בו את ההספק בW כדי לקבל הספק בכוח סוס).

1.14 כוחות סוס, זה הכוח הישיר שהאלטרנטור גוזל מההספק של המנוע, בהמשך נוסיף את ההפסדים.

 

לעניין, אם המגבר צרך כ 200W חשמל, והרדיו דיסק עוד כ30W חשמל,

הגענו ל230W חשמל צריכה (אני מזניח את ההפסדים בכבלי חשמל).

230 חלקי 736 הגענו 0.31 כוחות סוס של חשמל. (מגבר שצורך כ200W חשמל נותן כ50-60WRMS ל2 ערוצים).

 

 

(2) כול התוצאות של הכוחות סוס שהגענו זה בעצם רק הכוח שהאלטרנטור צריך להפיק, אבל כדי להפיק את ההספק הזה האלטרנטור לוקח את ההספק הזה מהמנוע + תוספת של הפסדי כוחות, זאת אומרת,

 

מייסבים, כול מייסב הנצילות שלו כ95-98% + הכוח שפועל עלייהם כדי שרצועת האלטרנטור תהייה מתוחה, זה גוזל עוד כוח.

אז בהנחה פראית, אם האלטרנטור צריך לספק את מלא הכוח שלו שזה כ840W או 1.14 כוחות סוס, אז הוא יגזול מהמנוע כ900W שזה 1.22 כוחות סוס.

 

(3) המשקל של המערכת = סאבוופר + תיבה מעץ + רמקולים + מגבר + רדיו דיסק. זה גם משקל, אבל זה הכי פחות זניח.

 

 

נעשה השוואה מסויימת, אם המזגן אתם מרגישים שלוקח כוח מהמנוע, אז תארו לכם שההספק שלו כ1-2 כוחות סוס,

והאלטרנטור בעומס מלא לוקח כ1.2 כוחות סוס, שזה אלטרנטור 70A פשוט, (דוגמא גולף דיזל 120A שזה 2 כוחות סוס).

 

דוגמא אישית, היה לי גולף 92 לבנה (שחגגה בתחרויות סאונד), זוג סאבוופרים שמשקלם כ20ק"ג, + תיבה 280 ליטר כ50 ק"ג, שתי מגברים כ3-4 ק"ג כול אחד. אלטרנטור של 90A, שתמיד עבד בהספק מקסימלי,

ורכב עם מנוע 1.3, שבמהירות 120 הפסיק להאיץ שהמערכת עבדה בהספק גבוה.

שמרימים את הסל"ד ל1500 ומגבירים את המערכת לעוצמה מיירבית הסלק יורד ל1200-1300.

 

תמיר

 

עריכה:

http://www.realmofexcursion.com/videos/Pyle/redlabel12.1.wmv

הזוג שהיו לי בעבר שהפיקו 145 דציבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6126 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...