Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוניטור מתח למצבר הרכב והאלטרנטור - פרויקט עם הרבה תמונות


מרק10
שימו לב! השרשור הזה בן 6238 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

את הרכיבים ניתן לקנות בחנויות האלקטרוניקה הפזורות בשדרות הר-ציון בתל-אביב (סימן טוב,חן אלקטרוניקה).

את המעגל המשולב TCA965 B כרגע לא ניתן להשיגו בארצינו.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מרק,

רעיון מעולה וביצוע נפלא.

שאלה קטנה ברשותך - נאמר והמד כבר נראה סימן של "אין מספיק מתח \ כוח במצבר" - חוץ מללכת להביא כבלים, אין איזה ערך מוסף לאינדיקציה הזו.

האם אין אפשרות לכוון אותו כך שיראה מצב "כמעט קריטי" ולא יתריע כשהמצב כבר לא תקין?

 

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק,

רעיון מעולה וביצוע נפלא.

שאלה קטנה ברשותך - נאמר והמד כבר נראה סימן של "אין מספיק מתח \ כוח במצבר" - חוץ מללכת להביא כבלים, אין איזה ערך מוסף לאינדיקציה הזו.

האם אין אפשרות לכוון אותו כך שיראה מצב "כמעט קריטי" ולא יתריע כשהמצב כבר לא תקין?

 

 

 

רון.

 

רון שלום,

 

התיכנון והכיול של המוניטור נועד בדיוק למטרה הזו של לתת התרעה לפני שהמצבר מרוקן לחלוטין שזה בערך 11.7 וולט, כלומר, אתה תקבל התרעה שמתח המצבר נמוך 12 וולט וזה מצב לא תקין.

מצבר מלא=12.7 וולט.

קרא שוב פעם את המאמר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון שלום,

 

התיכנון והכיול של המוניטור נועד בדיוק למטרה הזו של לתת התרעה לפני שהמצבר מרוקן לחלוטין שזה בערך 11.7 וולט, כלומר, אתה תקבל התרעה שמתח המצבר נמוך 12 וולט וזה מצב לא תקין.

.

 

כלומר - כשמצב המד יראה על "מצב קריטי" עדיין יהיה אפשר להתניע את האוטו?

 

השאלה שלי פשוטה - כבר קרו לי מקרים בהם ישיבה ממושכת באוטו, עם מערכת עובדת, הסתיימה בהתנעה בעזרת כבלים כי המצבר מת.

לפיכך, הרעיון שלי הוא לקחת את המעד שלך ולהפוך אותו לבעל ארבעה מצבים :

1. טעינת יתר

2. תקין

3. מצב חלש - לא FATAL

4. מצבר מת - האוטו לא יניע

 

מכאן היו השאלות שלי.

אגב, מכיוון שהעלית כבר דוגמאות מספריות למצבר במצב תקין \ חלש \ חזק.

המכשיר שלך מודד מתח תמיד, כשהאוטו מונע הוא מקבל קריאה שהיא למעשה מה ש"רואה" המצבר מהאלטרנטור - והוא, כמובן, מתח טעינה,

כשהמנוע כבוי, אתה מקבל קריאה שנשענת כולה על קריאת המתח מהמצבר, האם ייתכן מצב בו תקבל קריאה "סבירה" \ "מתקבלת על הדעת" מהמצבר, ועדיין האוטו לא יניע?

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר - כשמצב המד יראה על "מצב קריטי" עדיין יהיה אפשר להתניע את האוטו? כן

 

השאלה שלי פשוטה - כבר קרו לי מקרים בהם ישיבה ממושכת באוטו, עם מערכת עובדת, הסתיימה בהתנעה בעזרת כבלים כי המצבר מת.

לפיכך, הרעיון שלי הוא לקחת את המעד שלך ולהפוך אותו לבעל ארבעה מצבים :

1. טעינת יתר

2. תקין

3. מצב חלש - לא FATAL

4. מצבר מת - האוטו לא יניע- מיותר לפי דעתי כאשר המצבר מת אתה לא צריך חיווי נוסף, נותר לך רק לבדוק את המצבר תחת עומס אצל חשמלאי בכדי לקבוע בוודאות.

 

מכאן היו השאלות שלי.

אגב, מכיוון שהעלית כבר דוגמאות מספריות למצבר במצב תקין \ חלש \ חזק.

המכשיר שלך מודד מתח תמיד, כשהאוטו מונע הוא מקבל קריאה שהיא למעשה מה ש"רואה" המצבר מהאלטרנטור - והוא, כמובן, מתח טעינה,

כשהמנוע כבוי, אתה מקבל קריאה שנשענת כולה על קריאת המתח מהמצבר, האם ייתכן מצב בו תקבל קריאה "סבירה" \ "מתקבלת על הדעת" מהמצבר, ועדיין האוטו לא יניע? - שאלה מצויינת שאוכל לענות עלייה בוודאות רק כאשר המצבר שברכב שלי יגיע למצב גסיסה, לפי דעתי התשובה היא לא .

האמת קשה לי להגדיר מה זה מצבר "מת" מבחינת מתח הדקים, מכיוון שכול יצרן מתייחס למושג "מת" בצורה שונה וגם כאשר שאלתי בפורום לפני שבניתי את המוניטור קיבלתי תשובות שונות.

רון.

 

שלום לנסיך,

 

הבנת במדוייק כיצד המכשיר עובד.

קיימים באינטרנט פרויקטים לבניית מוניטור עם 7 לדים וגם 10 לדים אשר מראים מתחים מ-10.5 וולט עד 16 וולט בקפיצות של 1 וולט.

אני אנסה למצוא לך אחד כזה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה בנושא, (וכל הכבוד קודם)

 

שעון טעינה, האם הוא בעצם מד מתח רגיל?

נניח שהוא מד מתח רגיל, האם חיבור שלו באופן ישיר למצבר יגרום לצריכה גבוהה כאשר הרכב כבוי?

והאם ניתן בכלל לחבר אותו באופן ישיר למצבר או שהוא צריך להתחבר לאלטרנטור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שעון "2 רגיל שמראה מתח, (פה קבור הכלב)

 

ארז שלום,

 

אם מתייחסים לשעונים אנאלוגיים, מה שנקראים בשפה המקצועית Panel meter רובם המוחלט הינם שועני זרם. הסוד הוא שהסקאלה יכולה להיות מכויילת למתח, תדר, טמפרטורה, וואקום, סל"ד, טיפות גשם וכו' וכו'.

תפקיד המעגל בו הם מורכבים לדאוג שבהינתן הנתון עליו רוצים להצביע יעבור בשעון הזרם המתאים כדי להביאו לקו המתאים בסאלה.

 

במקרה של מדידת מתח זה קל מאד- פשוט מוסיפים נגד טורי מתאים אותו מחשבים בהתאם לתחום המתח הנמדד ולנתוני השעון- FSD- Full Scale Deviation והתנגדות פנימית. הנגד הטורי גורם לכך שמתח מסויים יגרום לזרם מסויים בנגד ביחס לינארי ולקריאה לינארית (מה שלא נכון בהתנגדות למשל).

 

כדי למדוד את מתח המצבר ניתן להשתמש בסוג שעונים אנאלוגיים שונים שזרם ה-FSD שלהם שונה. ככל שיהיה נמוך יותר (ויש שעונים של מיקרו אמפרים) כך הוא יעמיס את המצבר פחות. כך שאם תשתמש בשעון של מיקרואמפרים גם אם הוא יחובר ישירות למצבר זה יהיה זניח.

 

בנוסף קיימים לפעמים שעונים שכוללים נגד פנימי- נגד Shunt כדי להגדיל את טווח הזרם שניתן למדוד איתם או נגד טורי כדי לאפשר מדידית מתח ישירה. אני אישית לא אוהב אותם כי הם מגבילים אותך למה ששמו שם.

 

אם אתה מדבר על שעון מתח דיגיטאלי זה כבר סיפור שונה לגמרי.

 

לגבי אופן החיבור- לכל נקודת מתח רגיל ברכב- מצבר, מצית וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדבר על אנאלוגי, כמו שתארת, קודם כל, החכמתי קצת בנוגע לשעונים האלה, אפשר להבין שכדאי שיהיו מחוברים לסוויץ', כלומר, לא יקבלו חשמל באופן קבוע אם כך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדבר על אנאלוגי, כמו שתארת, קודם כל, החכמתי קצת בנוגע לשעונים האלה, אפשר להבין שכדאי שיהיו מחוברים לסוויץ', כלומר, לא יקבלו חשמל באופן קבוע אם כך?

 

אצלי אכן חיברתי אותו אחרי ה-סוויטץ'. יש לשים לב שבמכוניות מסויימות יש פלוס דרך הסוויטץ' שנכבה בזמן שנותנים סטרטר ואז האינדיקציה בזמן הנעה נפגעת. צריך לחבר לחיבור שממשיך לספק זרם גם בזמן התנעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לנסיך,

 

הבנת במדוייק כיצד המכשיר עובד.

קיימים באינטרנט פרויקטים לבניית מוניטור עם 7 לדים וגם 10 לדים אשר מראים מתחים מ-10.5 וולט עד 16 וולט בקפיצות של 1 וולט.

אני אנסה למצוא לך אחד כזה.

במקרים מסויימים המצבר מצליח לשמור על מתח סביר אבל ההתנגדות הפנימית שלו עולה (מה שמפיל את המתח תחת עומס). יכול להיות מצב שהמצבר "עייף" אבל המתח שלו ללא עומס יהיה גבוה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 6238 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...