Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התמדה לאורך השנים - מי ברשימה ?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7133 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היא בעצמה אספנות הושקה ב24 בספטמבר 1960, נושאת המטוסים הגרעינית הראשונה, נושאת כ 66 כלי טייס ומכונית פורד בעבר:lol:

026508jk7.jpg

אירית

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אנטרפרייז.

 

לא הבנתי כל כך את הרמז שלך...

לא ראית "מסע בין כוכבים"?

יניב מיכאלי

-----------

קלאסיקה: סאאב 96V4 - שנת 1969

פורסם
ה 747 טס לראשונה בפברואר 1969. לעומתו ה 737 טס לראשונה באפריל 1967..גמר הייצור של שניהם לא נראה באופק ואני מניח שבקרוב ה 737 ייקח את שיא ההתמדה.

(התמונה לקוחה מהאתר של בואינג)

מאז סוף שנות ה-90 מיוצר ה-737 next generation (דגמי ה-737-600 עד 900), שנבדל בהרבה מאוד תחומים מהדגם המקורי. הקשר המכאני ביניהם אף עורר ויכוח בזמן בחינות הרישוי שלו, כאשר בואינג שיכנעה את ה-FAA להכיר בו כמדגם ממשיך של ה-737 כדי שלא תצטרך לאמץ כל מיני עדכונים בנושא בטיחות, כמו כמות ומיקום דלתות חירום. איירבאס טעה שמדובר במטוס חדש שלא צריך לקבל את ההקלות האלה, אך ללא הועיל.

 

ויש מטוס ותיק כמעט כמו הבוננזה על פסי הייצור: ההרקולס של לוקהיד חוגג החודש 50 שנות ייצור סידרתי רצוף. כרגע מיוצר דגם J, עם מנועים, מדחפים וקוקפיט חדשים, אבל התיכנון הבסיסי זהה.

 

בין מטוסי הקרב בולטים האף 15 (1974-כיום) ואף-16 (1978 היום), שלכל אחד מהם מובטחים כבר עכשיו כמה שנות ייצור. כמובן שבשניהם המטוס שמיוצר היום שונה כמעט בכל מהמקור, אבל המעטפת כמעט זהה. לעומתם אפילו שנות הייצור של הפאנטום (1959-1981) שנראו בזמנו כשיא לא נורמלי, כבר לא מחזיקות.

פורסם

הקטנוע הנמכר ביותר בכל הזמנים הוא ה`סופר-קאב` של הונדה – משנת 1958 ועד סוף 2005 יוצרו לא פחות מ- 50 מיליון יחידות .

 

ישי

CAB.jpg

" בוא ניסע, ניתן למחלה לעבוד, נחזור עם מיכל ריק " . בגעגוע לישראל ז"ל

פורסם
היא בעצמה אספנות הושקה ב24 בספטמבר 1960, נושאת המטוסים הגרעינית הראשונה, נושאת כ 66 כלי טייס ומכונית פורד בעבר

אם בספינות עסקינן - אז השורדות הגדולות הן הספינות מסדרת IOWA, שתוכננו בסוף שנות השלושים, הושקו בסביבות 1940-1942 שירתו גם במלחמת המפרץ ולפחות אחת מהן (IOWA עצמה) עדיין בשירות, אם כי בRESERVE וכל הזמן מתנהלים דיונים אם להעביר אותה מודרינזציה כך שתוכל לשרת עד גיל 100...

נראה לי שאפילו את השיא של הדקוטה הן שוברות.

פורסם

ה-B52 ישבור גם את שיאי הדקוטה וגם את שיאי האיווה קלאס: לפי התוכניות הנוכחיות של חיל-האוויר האמריקאי הוא אמור לשרת עד 2050! זה כמעט 100 שנה לאחר טיסת הכורה שלו.

 

כמובן שהוא יעבור עוד כמה השבחות בדרך, שדרוג מנועים ומערכות נשק, ושהמטוסים שישארו בשירות יהיו גם האחרונים שיוצרו, בסוף שנות ה-60 נדמה לי, אבל מדובר באותו מטוס.

 

הדקוטה, כבודה במקומה מונח, הולכת והופכת קוריוז באוויר מבחינה כמותית.

פורסם

אודי

תמהתי מתיי תופיע, הייתי בטוחה שברגע שנגע בענייני תעופה תצטרף ותביא חומרים מעניינים.

B-52, צדקת! הנבואות אומרות שהענק ישרוד עד 2040-50, אבל נכון לעכשיו עדיין הדקוטה מובילה כי דגם ה H נכנס לשירות רק בשנת 1961.

בין היתר כמה קוריוזים שנקשרו למטוס:

בפי צוותיו שגור הכינוי "BUFF" שהוא ראשי תיבות של "Big Ugly Fat Fucker" או בקרב הבוטים פחות "Fellow"

בגלל אריכות הימים של המטוס בין צוותיו יש דור המשך שני ושלישי, ויש כאלו שעדיין בשירות סדיר ביחד.

אין חדרי שירותים אלא משתנות, לנשים יש מתקן מאולתר אחר, בנוסף מין מתקן שמורכב מסיר לילה ושקית אשפה, אין מקלחות ואין כיורים, יש מיים בקולרים בלבד, המטוס הרי בנוי למלחמה ולא לטיסת תענוגות.

טייסיו גורסים שמכמות המתכת ממנו עשוי מרכב המטוס אפשר ליצר 10,000 פחי אשפה, מכמות החיווט – חוט באורך 5 מיילים, המנועים מפיקים כח השווה לכח של 8 קטרים (בני WINK WINK), והוא טס כמו 8 קטרים המושכים 10,000 פחי אשפה המחוברים לחוט באורך 5 מיילים

 

250pxusafboeingb52rd7.jpg

יום טוב

אירית

פורסם

ועכשיו לספינת מלחמה שנמצאת בשירות רצוף יותר מכל אחת אחרת בעולם (כל עוד אין "חסקה חמושה"...)

 

המדובר ב USS Constitution הנמצאת בשירות פעיל ורצוף בצי האמריקאי מאז בניתה בשנת 1797. היום היא נמצאת בנמל בוסטון ואם אינני טועה היא ספינת הדגל של חיל הים האמריקאי...

ושוב, היא לא מוזיאון צף אלא ספינה בשירות פעיל...(נניח...)

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

נדמה לי ש HMS VICTORY, ספינתו של אדמירל נלסון (זה מהסיגריות המשובחות) יותר ותיקה. היא אמנם במבדוק יבש ומשמשת כמוזיאון אבל היא עדיין בשירות פעיל סמלי כספינת דגל של "פיקוד העורף" של הצי הבריטי או משהו דומה.

יש ספינות מפרש שעדיין נמצאות בשירות פעיל אמיתי בציים שונים כספינות לימוד ואימון לקציני ים.

בשנה שעברה ראיתי בליבורנו (איטליה) את האמריגו וספוצ'י, ספינת מפרש יפהפיה שעדיין שטה במסעות אימון. היא אמנם נבנתה בשנות השלושים אבל על פי תכניות מהמאה ה-18.

בתור אחד שגדל על "הפיראט האדום" עם ברט לנקסטר, אני חייב להודות שהחסרתי פעימה.

פורסם

אתה כמובן צודק.

 

הויקטורי נכנסה לשירות איזה 9 שנים לפני הקונסטיטיושן.

הנה שתי הספינות. אגב, ניתן לאמר על הקונסטיטיושן שהיא הספינה הכי עתיקה ששטה בשירות פעיל...

כי הויקטורי אחרי הכל היא מוזיאון..

300pxussconstitution199uo0.jpg

victory_illum.jpg

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

אם מתייחסים לרכב אספנות - אז המיני מנצחת (והחיפושית).

 

אם לא - מיאטה דור ראשון יוצרה כמעט ללא שום שינוי משנת ייצורה הראשון ועד 1997 (לא שזה הרבה שנים), אבל זה גם משהו.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

דאצ'יה רומנית!

 

אותו העתק עלוב לרנו 12 מיוצר משנת 69' ועד היום (בגרסת טנדר, הסדאן והסטיישן ירדו מפס הייצור לפני שנתיים).

פורסם

אם כבר גלשו כאן לתחומים מוזרים כמו שייט, אז:

 

החללית הרוסית SOYUZ, בשימוש מ-1967 ועד היום (צפויה לה מחליפה ב-2011). חללית די פשוטה (בהשוואה לספייס שאטל האמריקאי), אבל אמינה בטירוף (אפס התרסקויות מתחילת שנות השבעים). היא משמשת להובלת אנשי צוות ומשאות (יש לה גירסת משא) לתחנת החלל הבינלאומית.

http://en.wikipedia.org/wiki/Soyuz_spacecraft

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

אני מנצח. בוודאות.

 

יש לי זוג תחתונים שנמצא ברציפות בשירות מאז שנת 1979. קניתי 12 כמותו לפני הגיוס, והוא האחרון ששרד. באופן פלאי הגומי שלו לא נקרע ולא נמתח למרות אלפי הכביסות שעבר, רק הבד נעשה דק יותר עם השנים. אני מחביא אותו שאישתי לא תזרוק אותו כמו יתר חבריו.

 

:wink:

 

נמרוד


×
×
  • תוכן חדש...