Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוד שרשור אמינות שבטח יעורר סערה...


TShavit
שימו לב! השרשור הזה בן 6627 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ארנון - אני איתך בכל מילה ומילה.. פשוט גאוני!

מראה עד כמה משחקי מילים של העיתונות גורמת להשפעה על צורת המחשבה של הלקוחות הפוטנציאלים..

 

וכאמור - הכל עניין של מזל..

יכולים ליפול על רכב "לימון" או על רכב פיקס.

הכל שאלה של מזל..

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 107
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ועדיין, לסיכון הזה שאולי תאלץ להכנס למוסך יש משמעויות כלכליות. מי שאין הפרוטה מצויה בכיסו נאלץ לעשות את החשבון הזה. מה יקרה אם יאלץ לבצע תיקון יקר? האם יוכל לעמוד בזה?

השבוע קניתי לגרושתי סיטרואן, שניה ברציפות. זאת למרות שאכלנו מה-ZX הקודמת שטרונגול ארוך ועבה. בשלוש השנים שהיא היתה אצלה היו לה לא מעט תקלות פה-ושם, אבל כסף קטן יחסית לאיכות הנסיעה ורמת תא הנוסעים של האוטו הנהדר הזה. אחר כך הלך המנוע, עם 90,000 ק"מ על השעון, וגילינו שיחד עם מחיר מחירון מגוחך הערך של הנבלה עם הבלוק הסדוק הוא אלפי שקלים בודדים. אאוץ'.

זה בדיוק המקום לומר ששום סקר, מאלו המוצגים, אינו סקר יסודי ומקיף. לכל סקר יש נתונים בסיסיים בתחום מסויים - איתו מנסים המציגים להעביר אינפורמציה מסויימת שיכולה להמדד מעוד הרבה הבטים... וזו בדיוק הסיבה שלכל סקר יש אחוזי סטיה עצומים שאינם יכולים להיות קשורים לכל מקום בו הרכב נמכר (בינהן תקלות שמושפעות מאביזרים המותקנים במדינה בה הרכב נמכר, תקלה שאופייניות לרכבים עם הגה ימני ולא שמאלי כמו אצלנו.... וכד').

 

סטטיסטיקת "תקיעות" היא כלי מצויין לבדוק רמת אמינות, השאלה היא עד כמה השכילו הסטטיסטיקאים הנ"ל לקטלג את ה"תקיעות" של המכוניות לפי סיבות התקיעה.

האם "רנו קנגו" נתקעה הרבה בגלל כשל במנוע ? או כשל במדומם מנוע דיזל ?

נכון שהיא נתקעה הרבה, הסיבה למה. יש הבדל גדול בין רכב שנתקע הרבה בגלל בעיה קטנה חשמלית - לבין רכב שנתקע הרבה גם כן אבל עקב תקלה מכאנית חמורה (גיר או מנוע) שדורשת הרבה מאוד כסף לתיקון. יש דברים שהם "נסלחים" - ויש דברים שפשוט לא צריכים לקרות בגיל צעיר יחסית של הרכב.

 

האם "לנטיס" נתקעה מעט בגלל אמינות מכלולים טובה או אמינות מערכת חשמל טובה ?

האם היית מעדיף להתקע פעם בשנתיים עם הקורולה שלך, עקב תקלה חשמלית קטנה, או שהיית מעדיף לבקר לפחות 3 פעמים בשנה עם ה C-5 שלך במוסך לצורך תיקונים "קטנים" ויקרים ?

הרי לפי הסקר הזה, אם יש לך, נניח, C-5 שנכנסת 3 פעמים למוסך בשנה (אבל לא נתקעת בדרך) לצד "קנגו" שתופר פי 3 קילומטרים ממנה בשנה ונתקע עקב תקלה במשבת מנוע או אימובילייזר (או מצבר גמור) אז ה C-5 יוצאת "אמינה" יותר מה"קנגו" - כשבפועל, תסכימו או לא, זו לא צורה נכונה להתייחס לנתונים הללו - ועל ה C-5 היית מבזבז ה-ר-ב-ה יותר כסף מאשר תיקון תקלה חשמלית קטנה בקנגו.

 

בקיצור, הסקר הזה לא מדוייק אבל מצביע על מגמה מסויימת, מגמה שצריך להתייחס אליה בערבון מוגבל מאוד.

 

היום כלי רכב נגררים למוסך משלל סיבות;

הקטנות - מצבר גמור, כשל במשבת מנוע (אימובילייזר), חוסר דלק (משאבת דלק בנזין), בעיית חשמל (מגעים, קורוזיה), סליל הצתה שהלך לעולמו וכד'.

הגדולות - כשל במנוע (טיימינג, התחממות מנוע-נזק לראש מנוע), כשל בגיר (אוטומטי+ידני), נזק לאגן שמן (קרטר), תאונה קשה, מתנע "גמור" (ידני יתניע בדחיפה, אוטומטי יזדקק לגרירה), נזק לרכיב קריטי (רדיאטור שהתפוצץ או כשל בהגה למשל) ועוד ועוד...

 

לכל אחת מהסיבות הנ"ל ישנם פרמטרים שיכולים להשפיע בצורה ענקית על תכיפות התקלות שבהן (בינהן טיפול נכון במצבר, טיפול נכון באוטו, הזנחה - אם קיימת, אופי נהיגה וכו' וכו').

 

לסיכום; קחו את הסקר הזה בקלות ובערבון מוגבל מ-א-ו-ד !.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טל, המאמר שפורסם ב"אוטו" הוא לא יותר מדמגוגיה בשקל.

ולצערי, לא בפעם ראשונה.

דמגוגיה? לאחד מאתנו יש בעיה בהבנת הנקרא (וגם, כפי שנראה בהמשך, קצת בעיה בירידה לפרטים). יש שם דיווח ענייני. לא יצאתי בכותרות "צרפתיות לא אמינות". אבל עובדתית, התוצרת הצרפתית (והאיטלקית, על סמך מדגם מצומצמם עם הסתייגות תואמת בידיעה) יוצאת הכי גרועה. זאת ע-ו-ב-ד-ה העולה מהנתונים. מה פה דמגוגי?

נתונים סטטיסטיים אפשר להפוך בכל צורה.

ולכן הובאו בידיעה עובדות העולות מנתונים שהביא גורם אחר. אף אחד ב'אוטו' לא שיחק עם המספרים.

הנה הצעה לדרך אחרת שבה יכולתם לכתוב את המאמר.

אני מודה מראש שגם אני משחק בנתונים, בדיוק כמוך.

באיזה נתונים שיחקתי בדיוק?

ההבדל הוא שאני לא מוחא כפיים לאמונות התפלות של העדר, ועוד מפרסם זאת בעיתון, ואילו אתם כן.

איפה ראית מחיאת כפיים? שוב: ע-ו-ב-ד-ו-ת. כשכותבים "מכוניות צרפתיות כצפוי..." זו לא מחיאת כפיים - זהו ציון עובדה. אחרי כל כך הרבה סקרים שתוצאותיהם עקביות (שלא לדבר על נסיון אישי), אתה חולק על העובדה שמצפים ממכוניות צרפתיות להיות פחות אמינות?

יכולתם לפרסם את הטקסט שלי, אלא שאז הייתם נחשדים בהיפוך סדרי עולם, וזה לא טוב עבור אף אחד. בטח לא לעסקים.

את הרמיזות המכוערות שלך תשמור לעצמך. אף אחד לא מבקר את מה שאני כותב. אף אחד לא מנחה אותי מה לכתוב. אני לא שותף ב'אוטו', ואפילו לא שכיר שם.

 

"... ועוד על אמינות. הפעם מגרמניה"

סקר אמינות שפורסם בגרמניה ומבוסס על נתוני אמת, מבטיח לשמוט את הקרקע תחת רגליהם של מי שמשוכנעים שכפי שהשמש זורחת במזרח ושוקעת במערב, כך מכוניות יפניות אמינות, ואילו אירופאיות לא.

הוכחות ישנן למכביר. נביא אותן רק על קצה המזלג.

בקטגוריית המנהלים, האירופאיות מכות את היפניות, ומפגינות אמינות מופלאה.

את שלושת המקומות הראשונים מאכלסות בקלות מכוניות גרמניות מתוצרת מרצדס, ב.מ.וו ואודי.

היפנית היחידה שמתברגת למקום ה- 4, מאזדה 6, נמצאת תחת מצור הדוק מצידה של הפאסאט, גרמניה נוספת, במקום השישי.

 

עוד פרט מעניין: מספר התקלות בשנת החיים הראשונה של הפאסאט, נמוך מזה של המאזדה, וזאת על אף שלפאסאט אבזור מתקדם ומתוחכם הרבה יותר.

אין ספק שמי שרוכש מאזדה ומתפשר על רמת הפאר כדי לזכות באמינות, יתאכזב לשמע עובדות אלה.

אם אתה כבר נכנס לניתוחים ספציפיים לגבי כל דגם אז באמת, למה להזכיר שבהקשר לאבזור ופאר יש כאן גם ענין פעוט של מחיר? שמי שקונה מאזדה6 אולי גם עושה את זה כי היא הרבה יותר זולה?

המקום השישי, בו מופיעה הטויוטה אוונסיס, עושה שימוש בצבע הצהוב המאיים, בניגוד גמור לגווני הירוק של האירופאיות שמעליה.

אבל לפי שיטת הניתוח שלך-עצמך, כנראה שהיא בכל זאת די איכותית, וככל שהיא מזדקנת המצב משתפר. בדגמי 2000 היא נתקעת פחות מכולן, כולל הגרמניות המופלאות... למעשה, בכל ארבע השנים 2000-2003 היא יותר אמינה מהפאסאט, היקרה בהרבה.

כדאי שלא להזכיר את ניסאן, במקום התשיעי והמאכזב.

בעוד שמכוניות אחרות נתקעות יותר ויותר ככל שהן מתיישנות, בממוצע 20 מתוך 1000 (2%) מכוניות ניסאן פרימרה, מכל שנתון ייצור, חדשות כישנות הקפידו להיתקע ב 2005 בגרמניה.

וכאן כבר אפשר לחשוד בתכנון לקוי, ולא סתם בלאי".

צוין במפורש בידיעה שניסאן נשרכת מאחור. מה הנקודה שלך?

עוד סנסציות ?

בקבוצת המשפחתיות מככבת הלאנטיס במקום הראשון, לגביה ישנם נתוני אמינות רק עד שנת 2002.

זה לא מפתיע, לאור מערכת החשמל הפשוטה והאבזור הספרטני של היפנית המשעממת.

אבל האמת מעניינת יותר.

כל 11 המקומות הראשונים (לבד, אולי, מהקסארה) מפגינים בשנתונים הללו (2000-2002) רמת אמינות (או כמות קלקולים) דומה !!!

מעניין שלא השתמשת בטיעון הזה כשדיברת על "מכוניות המנהלים" כהגדרתך. שם שורר מצב דומה לגבי 8 הראשונות, לפחות. אה, אבל אז זה לא היה משרת את קו-המתקפה שלך... ואתה עוד מאשים אותי בדמגוגיה..

לא ברור ? נגיד זאת אחרת:

לכל מי שהעדיף לרכוש לאנטיס משומשת ומשעממת במקום פורד פוקוס מתגמלת, פולקסווגן גולף מאובזרת או סיאט לאון חמימה מצפה אכזבה קשה.

היפנית המשומשת מפגינה רמת אמינות זהה לאירופאיות, בעוד הן עולות עליה בכל אספקט אחר.

אני מבין שהפכת עכשיו את הידיעה - המתייחסת לסוגיה אחת ספציפית, התקעויות - למדריך קניה.

עוד נקודות מעניינות שנשמטות מהעין ברפרוף שטחי:

ה-307 נמצאת במקום ה- 13 המאכזב, לכאורה.

עם זאת, התעמקות בנתונים מראה שאמינותה בשנתונים 2004 ו 2005 גבוהה מזו של הונדה סיוויק (מקום 3) או טויוטה קורולה (מקום 6) !!! בשיעורים זניחים. אתה עצמך אמרת.

מיקומה הנמוך נובע אך ורק מתקלות ילדות בשנה הראשונה לחייה, 2002.

אה... לא מדוייק. בדוק את עצמך. 1) גם ב-2005 הסיוויק נתקעת פחות. 2) גם בדגמי 2003 - דהיינו לא רק 2002 - ה-307 לא ממש מצטיינת. התוצאה שלה היא ה-13 באותה שנה. 3) כל הנתונים מתייחסים לתקלות שקרו בשנה האחרונה. כך שהתקלות של דגמי 2002 הן לא ממש "מחלות ילדות של השנה הראשונה", נכון? מדובר במכונית בת 4 שנים. המסקנה הברורה לגבי ה-307: היא לא מזדקנת היטב. בניגוד, למשל, לסיוויק ולקורולה. ומה עם התיחסות לצרפתיות האחרות באותה קטגוריה? שוב, זה לא משרת את המטרה שלך, אז מתעלמים.

בשנים שאחר כך הצליחה פיז'ו לעשות את הבלתי ייאמן, ולהציג רמת אמינות גבוהה יותר משל הטויוטה קורולה - שהיא אמת מידה כלל עולמית לאמינות.

רק שההבדלים קטנים... רמת אמינות דומה באותן שנים... אתה עצמך אמרת...

(דפוס דומה מתקיים גם בקבוצת הסופר-מיני, שם ה-206 משנות יצור 2004-2005 מפגינה אמינות גבוהה יותר מיאריס מאותם השנתונים. :shock: )

אבל מה שקורה איתה כשהיא מזדקנת... הפערים הולכים וגדלים. ב-2000 ה-206 נתקעת פי שניים וחצי מהיאריס. אבל למה לתת לעובדות לקלקל?

אני מבין שמאד פופוליסטי לתקוף את העיתונות. חבל מאד שהראיה המגמתית שלך גורמת לך לכתוב שטויות. שים לב לחוסר ההתייחסות בכל ה"ידיעה" היפה שכתבת לצרפתיות האחרות, דהיינו סיטרואן ורנו. אני, לעומת זאת, כ-ן התיחסתי לתוצאות מאכזבות של היפניות - ומנגד, כ-ן התיחסתי למקומה הראשון של הקסארה, למשל, בין המשפחתיות ב-2005.

שוב: האם אתה חולק על המסקנה שמהנתונים שפורסמו עולה כי מכוניות צרפתיות - ככלל - פחות אמינות מהגרמניות והיפניות (בחלק מהמקרים בשיעור ניכר)? כן, יש יוצאים מהכלל, אצל כל הצדדים. כן, הם צוינו בידיעה. מה לעזאזל הבעיה שלך?

 

ולסיום, הנסיון שלך לקשור בין הידיעה הזו לבין שיקולים עסקיים פשוט מגעיל אותי.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי ארנון מרגיש כמוני, וההודעה התוקפנית שלו מגיעה מתחושת מיאוס בסקרי האמינות המתפרסמים בקצב הולך וגובר ומצהירים על "עובדות" שמנציחות סטיגמות שזמנן עבר (או לפחות של רבות מהן).

הבעיה העיקרית בסקרים האלו היא שמשחקי הסטטיסטיקה וחוסר הרלבנטיות של מרכיבים עיקריים בהם (שביעות רצון סובייקטיבית, שרות יבואן, מחירי חלפים וכד') לא מקבלים בדר"כ דגש חזק מספיק.

כשדווקא עיתון\אתר כמו "אוטו", שאני מרשה לעצמי להעריך שמתיימר להעלות את רמת התרבות המוטורית בארץ, מפרסם כל סקר אמינות\שביעות רצון קטן שיוצא לאור ובכך עוזר בעקיפין לקבע את סטיגמת השמועות, נוצר מרמור.

[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום טל,

ציפיותי מעיתון רכב שונות מהציפיות שלך.

  • הייתי שמח אם לא היית מנתח את הנתונים בכלל, במקום לציין שמכוניות צרפתיות הן "כצפוי" אמינות פחות.
  • אם אתה כבר חוטא בניתוחים, הייתי שמח אם היית מפנה את תשומת לב הקוראים לכך שבמכוניות חדשות, מינון ה"התקעויות" של הצרפתיות נמוך לעתים משל יפניות.
  • הייתי מצפה שתציין שאין שום מידע על אופי הנהגים, כמות הקילומטרים שעברו המכוניות, עלות תיקון התקלה וכו'.
  • הייתי מצפה שתציין שב 307 בשנתה הראשונה הותקנה מערכת מולטיפלקס שונה לחלוטין (ואמינה הרבה פחות) מזו שהותקנה בשנתונים אחרים (ומוכיחה את עצמה).

הייתי מצפה שתתייחס לחוויית הנהיגה, ולא תסתכל על מכוניות "דרך החור של הגרוש", כמו רוב העם.

 

מילא אם הסקר היה מראה שצרפתיות נתקעות פי 5 מיפניות. זה ממש לא המצב. בחלק לא קטן מהמקרים, ההבדלים הם על סף טעות דגימה.

 

חוץ מזה, אתה לא ירחון צרכנות.

אתה לא Consumer Report.

אתה אמור (בעיני, לפחות) לחנך את קוראיך להתייחס למה שחשוב (איך זה לנהוג בה) ולא להבלים כמו "בגרמניה, נתקעו 0.23 אירופאיות יותר מיפניות משנת יצור X. אין לנו מושג למה, מה המשמעות של 0.23 תקיעות מבחינה סטטיסטית, וכמה עלה התיקון. אבל תקנו מאזדה. זה אחלה !)

 

ולסיום, הנסיון שלך לקשור בין הידיעה הזו לבין שיקולים עסקיים פשוט מגעיל אותי.
אני מתנצל על הגועל שעוררתי בך.

איני טוען שעשית זאת במודע.

לדעתי (וכתבתי את זה בעבר בדיונים על "אוטו"), עיתון "אוטו" מודל 2006 הוא חביב, סימפטי, חייכן וידידותי למשתמש.

אין אמירות בוטות, אין נגד, כל אמירה עם גוון שלילי נתמכת מייד באמירה חיובית.

 

 

המכונית הנמכרת ביותר בארץ מגיעה למקום אחרון בסקר. א-ח-ר-ו-ן.

 

המסקנה שעולה מהסקר היא שרוכש "יונדאי גטס" צפוי להיתקע (בלילה, באמצע שום-מקום, בכביש ישראלי חשוך ונטול שוליים) יותר מכל רוכש של מכונית קטנה אחרת - צרפתיה, יפנית, גרמנית, צ'רקסית. לא משנה. הגטס נתקעת יותר מכולן.

 

ומה ל"אוטו" יש להגיד על זה ?

  • להפוך את זה לכותרת המאמר ? לא.
  • לקיים דיון מערכת ולהחליט לבצע תחקיר מול "שגריר", מוסכים ולקוחות לגבי מינון התקלות בארץ ? לא.
  • לבקש את תגובת היבואן ? גם לא.
  • להזהיר את הרוכשים הפוטנציאלים שמכונית פשוטה כל כך מבחינת אבזור וטכנולוגיה, עם כמות תקלות חמורות גדולה כל כך, עלולה (יש שיאמרו "צפויה") להיות מתכון לכאב ראש לכל מחפשי המשומשות האמינות ? ממש ממש לא.

מה שיש לאוטו להגיד על הסנסציה הזו זה משפט אחד בלבד:

"לאלו מכן הנוהגים במכוניות-ליסינג נספר כי היונדאי גטס מדורגת אחרונה מכולן בקטגוריה הקטנה, אך לשבחה יאמר כי אין הבדל משמעותי ברמת התקלות בשלושת שנות הדגם בהן היא מופיעה."

 

בוא נקרא בין השורות: "לאלו מכם הנוהגים במכוניות ליסינג" - מי שלא, שידלג על המשפט הזה.

זו אינה בעיה של מי שאמור לרכוש אחת מאלפי ה"גטס" שעומדות למכירה, אחרי שעברה משטר תחזוקה קפדן כל כך אצל חברת הליסינג.

אם תחת תחזוקה גרמנית היא כה בלתי אמינה, מה צפוי למי שירכוש אחת כזו מחברת ליסינג ?

 

אבל הדובדבן שבקצפת מגיע בחציו השני של המשפט.

רכב בלתי אמין, נתקע מיומו הראשון יותר מכל מתחרה, ואתם מוצאים משהו ש"יאמר לשבחה" ?

"אין הבדל משמעותי ברמת התקלות ?"

 

מה זה אומר ? זה כמו להגיד על מועמד לתפקיד בעבודה ש"הוא מטומטם, אבל זה לפחות לא מחמיר עם הזמן".

 

עיתונות חוקרת היתה עושה כאן מטעמים.

לעומתה, עיתונות לא חוקרת, אבל שעניינה מכוניות לא היתה טורחת לפרסם את המידע הזה.

לעומתן, עיתונות שעניינה מכוניות וצרכנות, היתה מפרסמת, אבל מפנה את האצבע לניואנסים המעניינים, ולא מתעקשת על טיפוח אמונות תפלות.

 

ומולן יש עיתונות שאומרת דברים לשבחה של המכונית הנמכרת, והבלתי אמינה ביותר, בישראל...

 

דרך אגב, זו אינה הפעם הראשונה שבה "אוטו" מצליח לסנתז משפטים בנוגע ל"גטס" שלא אומרים כלום, ולא מרגיזים איש.

כבר דיברתי על זה פעם כאן. (ראו בחציה השני של ההודעה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גל,

אתה צוחק עלי, נכון?

"כל סקר קטן"?

נתונים המבוססים על שני מיליון קריאות לתיקון זה אצלך "סקר קטן"? הסקר של "טופ גיר" נחשב אצלך לסקר קטן? של "אוטו אקספרס"? של JD Power, החברה המובילה בעולם, שהסקרים שלה משמשים את כל התעשייה ומתבצעים בעשרות מדינות?

העובדה היא שאמינות ושביעות רצון זה משהו שמאד חשוב לצרכן הישראלי... ומתברר שלא רק לצרכן הישראלי. 'אוטו אקספרס' פרסמו את הסקר שלהם במוסף מיוחד של 48 עמודים, כשהשער של אותו גליון היה מוקדש אך ורק לסקר, עם הכותרת "Driver Power" מרוחה על כולו. וזה היה רק החלק הראשון של הסקר... שבוע אחר כך הם פרסמו חלק שני באותו היקף, שהוקדש כולו לציונים שהוענקו דילרים. טופ גיר מתייחסים באותה מידה של חשיבות לסקר שלהם, וכך גם הקוראים שלהם. התוצאות של JD Power זוכות לכותרות בכל אתר רכב בארה"ב.

אצלנו אין סקרי אמינות ושביעות רצון מתוצרת בית (אולי כי אנחנו יכולים רק לחלום על סקרים בהיקפים של מה שנעשה בחו"ל. אז מביאים תוצאות מחו"ל. כל פעם שאנחנו מפרסמים תוצאת סקר אנחנו מסייגים אותן. מסבירים שמדובר בשביעות רצון ולא בנתונים אבסולוטיים. מתיחסים לכך שחלק מהציון קשור לשירות, שששונה כמובן ממדינה למדינה. אז אני מבין שלחלק מהגולשים כאן לא נעים לראות את התוצאות של הסקרים הללו. אתה משתמש בביטוי "מנציח סטיגמות" - אבל ראבאק! אלה התוצאות! אולי הביטוי הנכון הוא "מצדיק סטיגמות", ובעצם אולי אלו לא כל כך סטיגמות? אולי זמנן לא עבר? האם אתה רוצה לומר לי שהתוצאות של רנו מהנתונים הגרמניים לא אומרות שאולי בכל זאת יש משהו בסטיגמות לגבי היצרן הזה?

ועובדה שכאשר יש נתונים שמראים תוצאות אחרות - כמו במקרה של Warranty Direct - אנחנו מביאים גם אותם. אבל מה לעשות ורוב הסקרים לא נוטים חסד לתוצרת צרפת ואיטליה. האם בגלל זה אנחנו אמורים להתעלם מהם?

ומה בכלל הקשר לתרבות נהיגה?

על פי הלוגיקה שלך, אם (כדוגמה היפותטית לחלוטין) נתוני תאונות דרכים לשנה מסויימת יראו שמהירות מופרזת אחראית ל-50% מהתאונות, אנחנו אמורים לא לפרסם אותם כי זה "מחזק סטיגמות" שמהירות מסוכנת ומנוגד ל"תרבות נהיגה" הדוגלת בהנאה מנהיגה... נראה לך הגיוני?

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טל, אתה נתפס פה לטפל. סקר קטן, סקר גדול - לא על זה העניין.

לדעתי "אוטו" צריכים להשאיר את דיוני האמינות לידיעות אחרונות וחבריו. שים לב כמה סקרי אמינות מתפרסמים באתר בזמן האחרון, וקרא שוב את דברי ארנון בנוגע לניתוח הנתונים.

"אוטו" מתמקדים קצת יותר מידי בפניה למכנה המשותף הרחב (נמוך?) ביותר, ומפספסים קהל גדול וחשוב של petrol heads. הבחירה בידיכם.

 

ובקשר לדמגוגיה על ההשוואה ל"מהירות מסוכנת" ו"תרבות נהיגה" - אני מעריך אותך יותר מידי בשביל להגרר לשם...

 

נ.ב. אמנם יש לי פיג'ו, אבל אני נהנה מהאוטו שלי יותר מידי בשביל שתקלות היפותטיות (טפו טפו טפו האוטו בריא כמו שור) יגרמו לי להחליף אותו ללאנטיס/קורולה. ולפי מספר הפעמים שעוצרים אותי (או את אשתי) ברחוב, גם איבוד הערך לא ממש מטריד אותי.

[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום טל,

ציפיותי מעיתון רכב שונות מהציפיות שלך.

מאיפה אתה יודע מה הציפיות שלי מעיתון רכב? ומה קשורות הציפיות שלי אישית מעיתון רכב לדיון הזה?

  • הייתי שמח אם לא היית מנתח את הנתונים בכלל, במקום לציין שמכוניות צרפתיות הן "כצפוי" אמינות פחות. למה? אתה טוען שזה לא צפוי?
  • אם אתה כבר חוטא בניתוחים, הייתי שמח אם היית מפנה את תשומת לב הקוראים לכך שבמכוניות חדשות, מינון ה"התקעויות" של הצרפתיות נמוך לעתים משל יפניות. הפניתי. תלמד לקרוא. ע"ע קסארה.
  • הייתי מצפה שתציין שאין שום מידע על אופי הנהגים, כמות הקילומטרים שעברו המכוניות, עלות תיקון התקלה וכו'. אתה מסרב להפנים שכאשר מדובר בשני מיליון קריאות לתיקון, נתונים כמו "אופי הנהגים" וקילומטרז' נוטים להתמצע. לכן עושים סטטיסטיקה על בסיס מדגם גדול.
  • הייתי מצפה שתציין שב 307 בשנתה הראשונה הותקנה מערכת מולטיפלקס שונה לחלוטין (ואמינה הרבה פחות) מזו שהותקנה בשנתונים אחרים (ומוכיחה את עצמה). עכשיו כבר עברת לעולם הפנטזיה. אתה באמת מצפה שבמסגרת ידיעת אינטרנט, כמותה מועלות לפחות שלוש מדי יום לאתר, שמביאה נתונים לגבי 78 דגמים שונים, אני אתחיל להכנס לניתוח של כל דגם בפני עצמו? למה רק לגבי ה-307? למה לעצור שם? כי המקום ה-13 שלה מציק לך, אישית?

הייתי מצפה שתתייחס לחוויית הנהיגה, ולא תסתכל על מכוניות "דרך החור של הגרוש", כמו רוב העם.

אתה ממשיך להתבלבל. זה לא מדריך קניה ולא מבחן נהיגה. זה גם לא תחקיר אמינות. זהו בסך הכל דיווח על נתוני התקעות, כפי שפורסמו על-ידי גורם חיצוני. זה הכל.

 

מילא אם הסקר היה מראה שצרפתיות נתקעות פי 5 מיפניות. זה ממש לא המצב. בחלק לא קטן מהמקרים, ההבדלים הם על סף טעות דגימה. בחלק מהדגמים, בחלק מהשנים, כן. אז מה? שוב: ראה את גודל המדגם. ואתה עדיין מסרב להסתכל על התמונה הכוללת, שהיא חד-משמעית.

 

חוץ מזה, אתה לא ירחון צרכנות.

אתה לא Consumer Report.

אתה אמור (בעיני, לפחות) לחנך את קוראיך להתייחס למה שחשוב (איך זה לנהוג בה) חשוב לדעתך. לא חסרים כאלו שחשובים להם דברים אחרים. ובכל מקרה, תפקיד מדור החדשות באתר הוא להביא חדשות, לא לעסוק בחינוך ולא להבלים כמו "בגרמניה, נתקעו 0.23 אירופאיות יותר מיפניות משנת יצור X. אין לנו מושג למה, מה המשמעות של 0.23 תקיעות מבחינה סטטיסטית, וכמה עלה התיקון. אבל תקנו מאזדה. זה אחלה !) אתה ממשיך להתבלבל ולבלבל. אמרתי למישהו לקנות מאזדה? האם באיזשהו מקום הטפתי לגולשים לקנות או לא לקנות מכונית כלשהי על סמך הנתונים הללו? מדובר בדיווח חדשותי, ראבאק! מביא נתונים, מנתח אותם כמיטב הבנתי (בהיקף, אגב, שהוא מעל ומעבר לנדרש במסגרת ידיעות-אינטרנט חדשותיות), זהו. לא שמרתי שום מידע לעצמי - הטבלה המלאה עומדת לעיון כל דכפין.

 

אני מתנצל על הגועל שעוררתי בך.

איני טוען שעשית זאת במודע.

לדעתי (וכתבתי את זה בעבר בדיונים על "אוטו"), עיתון "אוטו" מודל 2006 הוא חביב, סימפטי, חייכן וידידותי למשתמש. אין אמירות בוטות, אין נגד, כל אמירה עם גוון שלילי נתמכת מייד באמירה חיובית.

1) אני כתבתי את הידיעה הזו, לא עיתון אוטו. 2) אתה מתעקש להטות את הדיון הזה לכיוון שכבר נטחן כאן בעבר. אין לי כל חלק בקביעת מדיניות מגזין אוטו. אם החליטו בעליו שזה יהיה עיתון לציבור הרחב ולא רק לחובבי ההגה - זכותם. האם זה סוג העיתונים שאני קונה לקרוא בבית? לא. ובכל מקרה, אין למדיניות הכללית של העיתון שום קצה של קשר לידיעות שאני מעלה לאתר. אני בוחר את הידיעות, מנסח אותן, ואף אחד לא אומר לי מה ואיך להעלות. תסתכל קצת אחורה על הידיעות שאני מעלה ותראה שרבות מהן רחוקות מאד מלפנות לציבור הרחב, כמו למשל הידיעות על הפריסטרים T1 והפרארי 575 GTZ, כאשר בשני המקרים הועלתה ידיעה נוספת מאוחר יותר רק בגלל שהתפרסמו תמונות נוספות. או ידיעה שהעליתי, לפני רוב האתרים בעולם, על קונספט רוסי מוזר, אחרי שבין היתר שוטטתי באתרים רוסיים עלומים (כן, בשפה הרוסית) כדי להבין על מה מדובר. לכן ישבתי בחג הפסח והעליתי בזה אחר זה עדכונים מתערוכת ניו-יורק, למרות שאף אחד מבעלי אוטו לא היה מודע לכך, ולא היה מוטרד בפסיק אם הייתי לוקח חופש כמו כל עם ישראל. עשיתי את זה משיקולי האישיים, כי חשבתי שלגולשים מגיע להתעדכן בזמן אמיתי לגבי תערוכה. לכן גם ישבתי ביום חמישי כמה שעות טובות כדי להבין ולפענח את הנתונים של ADAC, שהתפרסמו בשפה הגרמנית - כולל הקלדה מחדש של טקסט שהופיע כתמונה (ולכן לא ניתן היה לבצע לו קופי-פייסט), כדי שאוכל לתרגם אותו. לכן גם הידיעה שהעליתי היתה ארוכה ומפורטת פי כמה ממה שהיה מחוייב: היה לי קל מאד לכתוב "בקטגוריה זו וזו דורגה מכונית X במקום הראשון. כל הפרטים בטבלה משמאל". תאמין לי שאף אחד לא שילם לי על הזמן הנוסף שהשקעתי. הייתי יכול לסגור ענין בשעה וללכת לשחק סנוקר במקום לשבת מול המחשב ולנסות להבין מה זה לעזאזל zuverlässig. אני לא מספר לך את כל זה כדי לקבל צל"ש, אלא כדי שתבין שלא קימת איזה יישות עלומה שנקראת מגזין אוטו. יש אנשים שמייצרים אותו. חלקם, אגב, מנהלים פה באתר, אחד מהם במשרה מלאה (ואני סקרן לדעת מה הוא חושב על האמירות שלך), ושניהם נוהגים במכוניות צרפתיות.

 

המכונית הנמכרת ביותר בארץ מגיעה למקום אחרון בסקר. א-ח-ר-ו-ן.

 

המסקנה שעולה מהסקר היא שרוכש "יונדאי גטס" צפוי להיתקע (בלילה, באמצע שום-מקום, בכביש ישראלי חשוך ונטול שוליים) יותר מכל רוכש של מכונית קטנה אחרת - צרפתיה, יפנית, גרמנית, צ'רקסית. לא משנה. הגטס נתקעת יותר מכולן.

 

ומה ל"אוטו" יש להגיד על זה?

ל"אוטו", כפי שהסברתי לך, אין כלום לומר על זה. א-נ-י כתבתי את הידיעה.

  • להפוך את זה לכותרת המאמר ? לא.
  • לקיים דיון מערכת ולהחליט לבצע תחקיר מול "שגריר", מוסכים ולקוחות לגבי מינון התקלות בארץ? לא. זה כבר מענין. אתה מדבר על טעויות דגימה לגבי נתונים שמתבססים על שני מיליון קריאות - מעניין מה יה לך לומר על תחקיר כזה, שבהכרח יתבסס על מדגם הרבה יותר קטן. זה אכן יכול להיות תחקיר מאד מעניין, אבל איך הוא קשור לידיעה שהיא נושא הדין הזה?
  • לבקש את תגובת היבואן ? גם לא. שוב: אתה מבלבל בין ידיעת אינטרנט חדשותית לבין תחקיר. כשמישהו יחליט לשלם לי כדי לבצע תחקיר כזה, אשקול אם לקחת על עצמי את המשימה. ושוב: למה לעצור רק אצל יבואן יונדאי? מה עם קרסו? לובינסקי? יוניון מוטורס?
  • להזהיר את הרוכשים הפוטנציאלים שמכונית פשוטה כל כך מבחינת אבזור וטכנולוגיה, עם כמות תקלות חמורות גדולה כל כך, עלולה (יש שיאמרו "צפויה") להיות מתכון לכאב ראש לכל מחפשי המשומשות האמינות ? ממש ממש לא. שוב, ענין של פרשנות. ראה בהמשך.

מה שיש לאוטו להגיד על הסנסציה הזו לאוטו לא היה כלום לומר על זה! תכניס לך לראש! זה משפט אחד בלבד:

"לאלו מכן הנוהגים במכוניות-ליסינג נספר כי היונדאי גטס מדורגת אחרונה מכולן בקטגוריה הקטנה, אך לשבחה יאמר כי אין הבדל משמעותי ברמת התקלות בשלושת שנות הדגם בהן היא מופיעה."

 

בוא נקרא בין השורות: "לאלו מכם הנוהגים במכוניות ליסינג" - מי שלא, שידלג על המשפט הזה.

זו אינה בעיה של מי שאמור לרכוש אחת מאלפי ה"גטס" שעומדות למכירה, אחרי שעברה משטר תחזוקה קפדן כל כך אצל חברת הליסינג. נו באמת...אתה רק מוכיח שכאשר מישהו מאמין בתיאוריית קונספירציה, אין שום דרך לשכנע אותו שסוכנים ממשלתיים לא עוקבים אחרי כל צעד שהוא עושה ושולטים על כל המדינה באמצעות קרניים אולטרא-ירוקות. כמו שכל בר-דעת יכול לקורא, זו היתה אמירה תמימה לחלוטין שצריך מוח מעוות במיוחד כדי לראות בה משהו אחר. אתה באמת חושב שמישהו שנוהג בגטס אבל לא מליסינג יחשוב שהנתונים שלה לא רלבנטיים עבורו?

אם תחת תחזוקה גרמנית היא כה בלתי אמינה, מה צפוי למי שירכוש אחת כזו מחברת ליסינג ?

 

אבל הדובדבן שבקצפת מגיע בחציו השני של המשפט.

רכב בלתי אמין, נתקע מיומו הראשון יותר מכל מתחרה, ואתם מוצאים משהו ש"יאמר לשבחה" ?

"אין הבדל משמעותי ברמת התקלות ?"

 

מה זה אומר ? זה כמו להגיד על מועמד לתפקיד בעבודה ש"הוא מטומטם, אבל זה לפחות לא מחמיר עם הזמן".

דמגוגיה לשמה. כי אם ממשיכים להתעמק רואים שהגטס אמנם מתקלקלת יותר בשנותיה הראשונות, אבל העקומה אינה עולה עם הגיל. כמות התקלות משתנה בשיעור זניח, ודגמי 2003 כבר מתקלקלים פחות מלא מעט דגמים אחרים. וזו בדיוק המשמעות של מה שכתבתי. אז אולי קניית גטס משומשת זה לא בחירה כל כך נוראית? ההבדל הוא שלי, להבדיל ממך, אין אג'נדה. מצידי שיתברר שמכוניות יוגוסלביות הן הכי אמינות. אני מביא את הנתונים, משתדל להצביע על הנקודות היותר-מעניינות, זהו.

 

עיתונות חוקרת היתה עושה כאן מטעמים.

לעומתה, עיתונות לא חוקרת, אבל שעניינה מכוניות לא היתה טורחת לפרסם את המידע הזה. באמת? אתה רוצה לומר לי ש"טופ גיר" לא עוסקים במכוניות? למה הם מפרסמים את הסקר שלהם ברעש וצלצולים כל שנה? ולמה אוטו אקספרס, שהוא שבועון רכב ולא שבועון צרכנות, מקדיש כל הרבה מקום וכותרות לסקר השנתי שלו? גם שם, אגב, לא תמצא שום התייחסות פרטנית לקילומטרז' שעברו המכוניות, לאופי השימוש השונה בכל אחת, ובודאי לא ניתוח פרטני של סוג התקלות, כמה עלה לתקן אותן, חיתוך לפי שנות דגם, כלום. וזה בסקר שתוצאותיו מובאות על פני 48 עמודים.

לעומתן, עיתונות שעניינה מכוניות וצרכנות, היתה מפרסמת, אבל מפנה את האצבע לניואנסים המעניינים, הפניתי גם הפניתי. מה לעשות והניואנסים שמעניינים אותך, אישית, לא חופפים לאלה שמענינים לדעתי? ולא מתעקשת על טיפוח אמונות תפלות. אלוהים אדירים, איזה טיפוח היה כאן? מכוניות צרפתיות, ככלל, יצאו כאן הכי פחות טוב, ובפער גדול (יחד עם האיטלקיות, שכאמור כמעט לא יוצגו ולכן ההתיחסות אליהם מסוייגת). אולי תפסיק כבר לתלות את האשם בתקשורת? 'אוטו' לא ערך את איסוף הנתונים, לא השפיע עליהם, ואף אחד מהמגזין פרט לי לא היה מעורב בהכנת הידיעה הזו. אם כבר, הרי שברמה האישית יש לי ענין ברור בהצגת מכוניות צרפתיות באור טוב. שתיים משלוש המכוניות שקניתי בארבע השנים האחרונות היו צרפתיות (השלישית היתה טנדר אמריקני, שלא שייך לענין). אם היה לי ענין בטיפוח אמונות תפלות כדבריך, הייתי בוחר בכותרת בסגנון "הצרפתיות הכי נתקעות". עובדתית זה נכון.

 

ומולן יש עיתונות שאומרת דברים לשבחה של המכונית הנמכרת, והבלתי אמינה ביותר, בישראל...

 

דרך אגב, זו אינה הפעם הראשונה שבה "אוטו" מצליח לסנתז משפטים בנוגע ל"גטס" שלא אומרים כלום, ולא מרגיזים איש. שוב, תיאוריית הקונספירציה. גטס לא מעניינת אותי. לא אכפת לי כמה היא אמינה או לא. אתה רוצה להאמין שיש איזו יד עלומה שאומרת לי מה לכתוב ואיך לנסח את זה? יבושם לך. כשאני כותב מבחן, אני כותב אותו כפי שאני מאמין שצריך להכתב, ללא כל הנחיות חיצוניות. עד היום לא שינו לי כלום, אף פעם (וביום שזה יקרה אפסיק לכתוב עבור אוטו).

כבר דיברתי על זה פעם כאן. (ראו בחציה השני של ההודעה)

אני מנחש שכל הדברים שנכתבו כאן לא ישכנעו אותך. הייתי ממליץ לך בחום לקרוא שוב את הידיעה שכתבתי, מתחילתה ועד סופה, אבל הפעם מזוית ראיה של אחד שלא בטוח שמנסים להטות אותו לקנות יונדאי או מאזדה3 - אבל אני באמת לא חושב שזה יעזור. אתה תמשיך להתעלם מכך שמכוניות יפניות לקחו שלושה משבעה מקומות ראשונים ושהצרפתיות והאיטלקיות יצאו הכי גרוע ובפער ניכר, תמשיך לחפש תירוצים לכך ששמכונית שאתה מתעב באותה מידה כמו הגטס - מאזדה 323 - דורגה ראשונה בקבוצתה. אתה תמשיך לחשוב של'אוטו' יש אג'נדה נסתרת שמטרתה לקדם את מכירות יונדאי בישראל ולדפוק את המותגים הצרפתיים... אפילו שבין כל הכותבים הקבועים ל'אוטו', כולל העורך והעורך האחראי, אין ולו מכוניות יפנית אחת, ולעומת זאת יש בבעלותם איטלקיה אחת, ארבע צרפתיות, ואחת גרמניה/בריטית (פורד סיירה. תחליט אתה לאן היא שייכת).

בקיצור - אותך כבר לא נשכנע. מבחינתך, אני מניח, קיים רק עיתונאי-רכב לגיטימי אחד. הצדיק הגדול, הגורו המהולל. סבבה לך. כולנו מושחתים. סע לשלום.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בדיוק המקום לומר ששום סקר, מאלו המוצגים, אינו סקר יסודי ומקיף. לכל סקר יש נתונים בסיסיים בתחום מסויים - איתו מנסים המציגים להעביר אינפורמציה מסויימת שיכולה להמדד מעוד הרבה הבטים... וזו בדיוק הסיבה שלכל סקר יש אחוזי סטיה עצומים שאינם יכולים להיות קשורים לכל מקום בו הרכב נמכר (בינהן תקלות שמושפעות מאביזרים המותקנים במדינה בה הרכב נמכר, תקלה שאופייניות לרכבים עם הגה ימני ולא שמאלי כמו אצלנו.... וכד').

 

סטטיסטיקת "תקיעות" היא כלי מצויין לבדוק רמת אמינות, השאלה היא עד כמה השכילו הסטטיסטיקאים הנ"ל לקטלג את ה"תקיעות" של המכוניות לפי סיבות התקיעה.

האם "רנו קנגו" נתקעה הרבה בגלל כשל במנוע ? או כשל במדומם מנוע דיזל ?

נכון שהיא נתקעה הרבה, הסיבה למה. יש הבדל גדול בין רכב שנתקע הרבה בגלל בעיה קטנה חשמלית - לבין רכב שנתקע הרבה גם כן אבל עקב תקלה מכאנית חמורה (גיר או מנוע) שדורשת הרבה מאוד כסף לתיקון. יש דברים שהם "נסלחים" - ויש דברים שפשוט לא צריכים לקרות בגיל צעיר יחסית של הרכב.

 

האם "לנטיס" נתקעה מעט בגלל אמינות מכלולים טובה או אמינות מערכת חשמל טובה ?

האם היית מעדיף להתקע פעם בשנתיים עם הקורולה שלך, עקב תקלה חשמלית קטנה, או שהיית מעדיף לבקר לפחות 3 פעמים בשנה עם ה C-5 שלך במוסך לצורך תיקונים "קטנים" ויקרים ?

הרי לפי הסקר הזה, אם יש לך, נניח, C-5 שנכנסת 3 פעמים למוסך בשנה (אבל לא נתקעת בדרך) לצד "קנגו" שתופר פי 3 קילומטרים ממנה בשנה ונתקע עקב תקלה במשבת מנוע או אימובילייזר (או מצבר גמור) אז ה C-5 יוצאת "אמינה" יותר מה"קנגו" - כשבפועל, תסכימו או לא, זו לא צורה נכונה להתייחס לנתונים הללו - ועל ה C-5 היית מבזבז ה-ר-ב-ה יותר כסף מאשר תיקון תקלה חשמלית קטנה בקנגו.

 

בקיצור, הסקר הזה לא מדוייק אבל מצביע על מגמה מסויימת, מגמה שצריך להתייחס אליה בערבון מוגבל מאוד.

 

היום כלי רכב נגררים למוסך משלל סיבות;

הקטנות - מצבר גמור, כשל במשבת מנוע (אימובילייזר), חוסר דלק (משאבת דלק בנזין), בעיית חשמל (מגעים, קורוזיה), סליל הצתה שהלך לעולמו וכד'.

הגדולות - כשל במנוע (טיימינג, התחממות מנוע-נזק לראש מנוע), כשל בגיר (אוטומטי+ידני), נזק לאגן שמן (קרטר), תאונה קשה, מתנע "גמור" (ידני יתניע בדחיפה, אוטומטי יזדקק לגרירה), נזק לרכיב קריטי (רדיאטור שהתפוצץ או כשל בהגה למשל) ועוד ועוד...

 

לכל אחת מהסיבות הנ"ל ישנם פרמטרים שיכולים להשפיע בצורה ענקית על תכיפות התקלות שבהן (בינהן טיפול נכון במצבר, טיפול נכון באוטו, הזנחה - אם קיימת, אופי נהיגה וכו' וכו').

 

לסיכום; קחו את הסקר הזה בקלות ובערבון מוגבל מ-א-ו-ד !.

 

איציק

אני מניח שלו התוצאות של הסקרים המצוטטים ( שעבדך הנאמן שועה לעצתך ולוקח אותם בערבון מוגבל, כמו גם סקרים אחרים שתוצאותיהם שונות בתכלית ), היו מצביעים על עליונות יפנית ברורה, המלצתך הייתה שונה. או שסתם נדמה לי.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שלו התוצאות של הסקרים המצוטטים ( שעבדך הנאמן שועה לעצתך ולוקח אותם בערבון מוגבל, כמו גם סקרים אחרים שתוצאותיהם שונות בתכלית ), היו מצביעים על עליונות יפנית ברורה, המלצתך הייתה שונה. או שסתם נדמה לי.

תמשיך לדמיין...

 

אגב, את ההערות שלך, בתור אחד שהוא "לא חסיד גדול של מכוניות יפאניות", כולם כבר מכירים ויודעים, בדיוק כמו שהם מכירים את דעותיי ויודעים שאני דווקא כן חסיד של מכוניות יפאניות (לא של כולן) ולא מתבייש לומר זאת. איש איש ומה שטוב לו.

 

anyway בסקר הנ"ל יש עליונות מסויימת ליפאניות על חלק מהאירופאיות - אבל אין מספיק אינפורמציה וחלוקה לקבוצות בכל מה שקשור לסיבת התקלה והגרירה - ובתור מי שעוסק בתחום הרכב, יש לכך חשיבות מאוד גדולה כי אני רואה את מגוון הסיבות שבגללן מכונית יכולה להגיע על גרר למוסך (חלקן לעיתים הזויות).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארנון, אני לא ממש מבין את הדברים שאתה מפנה כלפי טל.

 

מהדברים שאתה אומר, אפשר לחשוב שאתה פרנואיד, ובטוח שכולם מנסים לעבוד עלייך, לדפוק אותך ולהסיט אותך מדרך היישר.

 

הפרונואידיות היא גם רצינית, כי למרות שטל שטל כתב לך בסביבות ה10 פעמים שהכתבה נכתבה על ידיו בלבד, ללא שום התערבות מצד גורם זה או אחר, אתה פשוט לא מוותר וומשיך להאשים אותו.

 

חוץ מזה, אני רואה שאתה לא מצטיין יותר מידי בסטטיסטיקה, וגם לא מוכן ללמוד.

בסקרים גדולים(דוגמת הסקר שטל הביא), אין חשיבות לגורמים ונסיבות המשותפת לאיברי המדגם.

לכן, דברים שציינת כמו קילומטרג', אופי הנהגים וכד', אין להם שום חשיבות.

וסקר של 2 מיליון דוגמאות, זה סקר מאוד רציני.

טל הסביר לך את זה בצורה נכונה, וגם לזה אתה לא מוכן לשמוע.

 

אישית, גם לא הצלחתי למצוא שום הסבר/ הוכחה לדברים שאתה כותב.

טלפ סה"כ הביא סקר חיצוני, שלאף אחד בישראל לא היה קשר אליו (לא ליבואנים, לא למגזין אוטו ולא לראש הממשלה), וכתב את מסקנותיו על פי נתוני הסקר יבשים.

 

אתה מאשים אותו ב"הסטה" של הנתונים, אבל בעצם אתה בעצמך מנסה להטות אותם לצד ה"קסארה" ללא הרף, על ידי התמקדות עליה והאשמה ש"דפקו" אותה.

 

לסיכום, היה הרבה יותר טוב אם פשוט היית כותב את המילה הכי נחמד - "תודה".

 

הבהרה: כשאני כותב פרנואידיות, אני לא מתכוון לפגוע בך, רק מנסה להעביר רעיון. בהודעה שלי לא הייתה כוונה לפגוע באף אחד, ואם היא פוגעת למרות זה, אני מצטער.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שיפה בסקר שיש נתוני גיל ממוצע ומיילג' ממוצע ואפשר לחשב קילומטרז' ממוצע לשנה ואז רואים כמה הבדל יש ב"נסועה" בין הדגמים השונים.

 

הממוצע הוא 16,980 ק"מ לשנה, כאשר מצד אחד נמצאות סוזוקי ודייהו עם פחות מ 13,000 לשנה, ומצד שני אאודי ולקסוס עם יותר מ 19,000 .

 

מעניין גם ממוצע הקילומטרז' השנתי לפי ארץ היצרן:

יצרני משפחתיות קוריאנים : ממוצע 13,580

יצרני משפחתיות יפנים : ממוצע 14,820

יצרני משפחתיות אירופאים : ממוצע 17,080

מכוניות יוקרה (אירופאיות+לקסוס) : ממוצע 18,450

 

כמו כן בסקר יש גילאי מכוניות שונים למדי, איך אפשר להשוות בין MG עם 2.88 שנים ל מיצובישי עם 5.71 שנים?

אגב מבחינת המשפחתיות, בממוצע היפניות בנות 5.0 שנים, והארופאיות צעירות יותר- 4.2 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מנחש שכל הדברים שנכתבו כאן לא ישכנעו אותך... אתה תמשיך להתעלם מכך שמכוניות יפניות לקחו שלושה משבעה מקומות ראשונים ושהצרפתיות והאיטלקיות יצאו הכי גרוע ובפער ניכר ...

 

אותך כבר לא נשכנע. מבחינתך, אני מניח, קיים רק עיתונאי-רכב לגיטימי אחד. הצדיק הגדול, הגורו המהולל. סבבה לך. כולנו מושחתים. סע לשלום.

קודם כל, קח אוויר.

 

אתה לא אמור לשכנע אותי בכלום, טל.

יש לי, השבח לאל, יכולת חשיבה עצמאית, מגובה בנסיון חיים ובנסיון מוטורי, ואשר מאפשרת לי לגבש דעה גם ללא סיועך הנדיב.

 

וגם ללא סיועו של מי שאתה מכנה "עיתונאי-רכב לגיטימי אחד. הצדיק הגדול, הגורו המהולל".

אפרופו הרמיזה המיותרת הזו, אני רוצה להזכיר לך שהדיון הזה, מבחינתי לפחות, אינו אמור לעסוק בי, בך, או בגורו שלי...

 

כאדם בוגר שמקצועו כתיבה עיתונאית, עליך לדעת להתמודד טוב יותר עם ביקורת עניינית, גם אם הניסוח שלה אינו ערב לאוזניך.

 

אני דבק בדעתי שדיווחי "אוטו" על סקרי אמינות הם מיותרים.

 

יתרה מזאת, אתם, בניגוד לעיתונים בחו"ל, מצטטים מספר רב של סקרים, בעוד בחו"ל, עיתון מפרסם את הסקר "שלו" אחת לשנה.

 

חיפוש מהיר באתר האינטרנט של "אוטו" מגלה כי בשמונת החודשים האחרונים התפרסמו ידיעות על ארבעה סקרי אמינות שונים.

וקריאת כל הסקרים הללו, מגלה שקשה להסיק מהם מסקנה בעלת ערך:

 

בסקר אחד, פיאט מגיעה למקום השני המכובד. בסקר אחר, היא בתחתית הרשימה.

בסקר אחד, הקורולה בראש. בשני, היא במקום שישי.

בסקר אחד, ב.מ.וו. נמצאת בראש טבלת האמינות. בסקר אחר, היא נמצאת בתחתית.

בסקר אחד סובארו בראש. בסקר אחר דווקא היא סוגרת את הטבלה.

 

אז איזה מכונית אמור לרכוש קורא "אוטו" הנלהב ? בלבלתם אותו. בלבלתם אותי.

 

אין לסקרים הללו שום משמעות.

כל אחד מהם מודד משהו אחר, וקשה להסיק מהם מסקנה בעלת ערך אמיתי.

וגם אילו ניתן היה להבחין במגמה כלשהי, זה מידע שרלוונטי אולי למוסף הצרכנות "ממון". לא ל"אוטו".

 

עיתון "אוטו" (שוב, לדעתי האישית) אמור להגיד לקוראיו:

"חברים, מהסקר הזה אנו למדים שכמעט כל המכוניות המודרניות אמינות.

מדגם X נתקעו 10 מכוניות מתוך 1000.

מדגם Y נתקעו 6 מכוניות מתוך 1000.

מדגם Z ה"בלתי אמין" נתקעו 20 מכוניות מתוך 1000.

 

השורה התחתונה היא ש 980 מכוניות אירופאיות מדגם Z ("הבלתי אמין") ו 994 מכוניות יפניות מדגם Y ("האמין מאוד") נסעו ונסעו ונסעו. במלים אחרות, רוב הסיכויים שעם כל אחת מהן, לא תתקעו.

ומכיוון שאנחנו עיתון רכב ולא עיתון צרכנות, בואו נתרכז בלדבר על איך שהן נוסעות."

 

פעם, מכוניות לא אמינות היו מתחממות כל הזמן, צריכות אוברול כל 60,000 ק"מ, "שופכות מנוע" בקסטל. לעומתן, סובארו היתה נוסעת 100,000 ק"מ בלי שהנהג יצטרך להוסיף שמן מנוע.

 

בימים ההם נולדה תעשיית השמועות אודות "אמינות".

היום, הפרטים האלה הם אנקדוטה חביבה, במקרה הטוב.

 

במקום לנסות ולהשכיל את קוראיכם, אתם מטביעים אותם בבליל של מספרים (שסותרים אחד את השני לא אחת, כאמור) ורוח הדברים היא "אמינות זה מה שחשוב. לא המכונית".

 

זו דעתי.

 

אתה חושב שאתה עושה שירות לציבור.

אני חולק עליך.

 

לדעתי, ההתעסקות האובססיבית הזו בסקרי אמינות רק גורמת נזק, מרוממת את התפל על העיקר, ומנציחה תפיסה מוטורית פרימיטיבית.

 

 

ארנון

 

נ.ב. עוד משהו. בניגוד לדעתך (ולדעתו של הגורו שלי...), אינני חושב שכולכם מושחתים... (אפרופו מי שהעלה סברה שאני פראנואיד :smile: )

 

אין לי דעה בנושאים פרסונלים, כיוון שהם לא מעניינים אותי.

 

מה שמעניין אותי זה שלטעמי, בניגוד לעבר, "אוטו" של היום הוא עיתון רכב לא טוב.

עיתון בינוני, מבחירה.

בלתי נחרץ, מבחירה.

עיתון שמתעסק לא אחת בתפל, מבחירה, "כי זה מה שהעם רוצה".

 

זה הכל.

זה לא הופך איש מכם למושחת בעיני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארנון כתב:

השורה התחתונה היא ש 980 מכוניות אירופאיות מדגם Z ("הבלתי אמין") ו 994 מכוניות יפניות מדגם Y ("האמין מאוד") נסעו ונסעו ונסעו. במלים אחרות, רוב הסיכויים שעם כל אחת מהן, לא תתקעו.

ומכיוון שאנחנו עיתון רכב ולא עיתון צרכנות, בואו נתרכז בלדבר על איך שהן נוסעות."

אהבתי. אם זו השורה התחתונה הרי שיש להתייחס אליה בסיכום הסקרים.

 

העניין הוא שלדעתי אמינות דווקא לא מסתכמת ב"תקיעות". יש לנו שתי פיג'ו במשפחה כבר עשור שנים, והן מעולם לא נתקעו. אבל בדגם המתוכם יותר יש הרבה יותר בעיות אמינות אלקטרוניות מעצבנות. ובשני יש קונצים קטנים ומעצבנים לפעמים.

שורה תחתונה, מה שאוטו יכול לעשות (אגב לא קראתי איזה שנתיים כבר, אבל בעקבות הסערות פה בפורום אני אקנה לי אחד לראות על מה ולמה המהומה), זה לעשות סקר דעת קהל קטן שמשקף את דעתו של הנהג הישראלי, בנושא של לתת ניקוד "שלילי" על:

כמה מעצבן יום במוסך, כמה מעצבנת הוצאה של כל אלפיית-ש"ח, כמה מעצבנת "תקיעה".

ואז לקחת את הנתונים, ולחשב דירוג אמינות בעיניים ישראליות. גם יש צורך לנסות לאזן את הקילומטרז' וגיל הרכב שלא זהים לגמרי למרות 2 מיליון המכוניות בסקר. (אולי אפשר לחלק לקטגוריות, מכוניות עירוניות/רגילות).

כמו כן מבחינת עלות אחזקה תכלס, אפשר לשקלל את ירידת הערך השנתית, מחיר הביטוח השנתי, והעובדה שבאותו כסף אתה תקנה יפנית משומשת ישנה יותר מאשר ארופאית משומשת.

(אם כי יותר "מעצבן" להוציא אלפייה לא צפויה במוסך מאשר להוציא אותה מראש בגלל ביטוח יותר יקר למשל.)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יורשה לי להעיר, שכרגיל בכל פעם שנושא האמינות עולה לדיון, האמוציות לוקחות את הטוב שבנו, והנושא משום מה הופך להיות אישי.

 

רכב הוא דבר אשר לרוב נבחר על ידי אמוציות, מלבד בישראל, שפה המחשבה על יום המכירה ושמירת הערך הוא הנושא המוביל.

זכור לי שאי שם בשנת 2002, כאשר היורו לא היה בשיאו, ומחיר האירופאיות היה מקביל /נמוך ליפנית מקבילה, כי אז הכף נטתה לטובת האירופאיות.

 

איש יעשה כראות עיניו, אבל הנושא לא יפתר בעקבות סקר זה או אחר, כיוון שבני אדם מונעים על ידי אמוציות, ולעיתים האמוציות גורמות למעשים בלתי הגיונים בעליל, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר ברכב, ובצורך הבלתי נלאה של הישראלים להוכיח שהם החכמים ביותר, ואותם לא דופקים...

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6627 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...