Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7478 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

לפני חודש חודשיים ביקשתי את עזרת חברי הפורום בשיפור צריכת הדלק שלי, ולא קיבלתי תשובות קונקרטיות, לפני כמה ימים החלפתי את השמן מנוע ופילטר שמן ובהמלצת חבר הוספתי תוסף דבש,ופתאום אני רואה שיפור ניכר בצריכת הדלק ושיפור קל בביצועים.

מדובר בDL ידני 92 170K KM כאשר לפני כ שלושה חודשים הייתי אצל צביקה בנתניה לניקוי קרבורטור והוא אמר שלדעתו המנוע בסדר גמור.

בנוסף צריך לציין שלפני החלפת השמן היו לי נזילות שמן (אני לא יודע עם זה מהמנוע) אחרי נסיעות ארוכות או מאומצות היה ריח של שרוף וראיתי עשן יוצא מהאגזוז (החלק שליד המנוע, לא הצינורית מאחורה) וזה נראה כמו שריפה של שמן שנוזל עליו (האזור באמת משומן). וכשהחלפתי את הפילטר אוויר ראיתי שהחלל שבו היה עם שמן.

היום עשיתי חיפוש בפורום על התוסף, וראיתי את הביקורות השליליות לגביו, האם עלי להחליף את השמן עכשיו? והאם זה אומר שהמנוע שלי באחרית ימיו?

 

נ.ב אני מצטער על יכולת ההבעה בכתב הגרועה שלי

 

תודה רבה

:agrue:
פורסם

סע עם הרכב כמו שהוא ותדאג להחליף שמן+פילטרים כל 10K.

כאשר המנוע ילך תראה טחינה בשמן/מים (ערבוב של שמן עם מים),או שהמנוע ישרוף שמן ואז תראה עשן לבן יוצא מהאגזוז בנסיעה.

קח בחשבון שטיפול נכון ברכב יאריך את ימיו - הקפד לבצע טיפולים בזמן והשתדל להשתמש במוצרים מאיכות סבירה/טובה.

מנוע של רכב כמו שלך מייבוא - 3500 ש"ח כולל עבודה (אני ביצעתי כבר 3 החלפות ברכבי DL).

שום צבא שבעולם לא יעצור אותי מלעשות פרצלציה מהפרצוף של הקונצרטינה הזה...

פורסם

אין קשר בין סחיבת מנוע לצורך באוברול.

הסימפטומים הם:

צריכת שמן מוגברת (כל מנוע אוכל שמן, אבל בכמויות קטנות)

שמן על אספלט לאחר חניה ממושכת

עשן כחול או לבן (כחול זה אומר שמנוע שורף את השמן, לבן אומר שמים חודרים למנוע)

 

כעיקרון הגיוני שרכב בן 14 שנים עם קילומטרז של 170K יצטרך אוברול, למרות שיש רכבים שעברו גם 300K מבלי להזדקק לזה.

פורסם
אין קשר בין סחיבת מנוע לצורך באוברול.

הסימפטומים הם:

צריכת שמן מוגברת (כל מנוע אוכל שמן, אבל בכמויות קטנות)

שמן על אספלט לאחר חניה ממושכת

עשן כחול או לבן (כחול זה אומר שמנוע שורף את השמן, לבן אומר שמים חודרים למנוע)

 

כעיקרון הגיוני שרכב בן 14 שנים עם קילומטרז של 170K יצטרך אוברול, למרות שיש רכבים שעברו גם 300K מבלי להזדקק לזה.

שמן על המדרכה יהיה רק במקרה וישנה נזילה וללא שום קשר למצבו של המנוע.

לגבי העישון צודק אני טעיתי : לבן - מים,כחול - שמן.

שום צבא שבעולם לא יעצור אותי מלעשות פרצלציה מהפרצוף של הקונצרטינה הזה...

פורסם

להשאיר את השמן עם התוסף דבש ששמתי שבוע שעבר?

 

ולהבא, האם גם לשים שמן סינטטי מלא + תוסף דבש כמו שעשיתי הפעם?

:agrue:
פורסם
אין קשר בין סחיבת מנוע לצורך באוברול.

הסימפטומים הם:

צריכת שמן מוגברת (כל מנוע אוכל שמן, אבל בכמויות קטנות)

שמן על אספלט לאחר חניה ממושכת

עשן כחול או לבן (כחול זה אומר שמנוע שורף את השמן, לבן אומר שמים חודרים למנוע)

 

כעיקרון הגיוני שרכב בן 14 שנים עם קילומטרז של 170K יצטרך אוברול, למרות שיש רכבים שעברו גם 300K מבלי להזדקק לזה.

אם הרינגים(טבעות בוכנה) שחוקים תהיה ירידה בסחיבה.

שמן על אספלט מה קשור ?

עשן לבן מראה על צורך בהחלפת אטם ראש ושיפוץ ראש מנוע, מפה ועד לאוברול הדרך יכולה להיות ארוכה.

 

לפותח השרשור- הסחיבה יותר טובה מכיוון שהשמן לאחר הוספת התוסף סמיך יותר, ולכן יש שכבה "עבה" יותר בין הבוכנה לדפנות הצילינדר, מה שגורם להעלאת הקומפרסיה ושיפור קל בביצועים.

כעיקרון תוסף דבש אינו מומלץ, למרות שהמוסכניק שלי טוען שהוא משתמש שנים ארוכות בתוסף דבש לסובארו DL מודל 84' ולא קרה שום דבר מעולם.

פורסם

"אם הרינגים(טבעות בוכנה) שחוקים תהיה ירידה בסחיבה."

 

לא ירידה שתרגיש אותה.

 

"שמן על אספלט מה קשור ?"

 

יש נזילץ שמן סימן שאטימות של מנוע לא מושלמת.

 

"עשן לבן מראה על צורך בהחלפת אטם ראש ושיפוץ ראש מנוע, מפה ועד לאוברול הדרך יכולה להיות ארוכה."

 

שיפוץ ראש מנוע זה למעשה חצי אוברול ועל זה הבחור שאל.

פורסם
"אם הרינגים(טבעות בוכנה) שחוקים תהיה ירידה בסחיבה."

 

לא ירידה שתרגיש אותה.

לא מסכים. עובדה שהוא כן הרגיש.

 

"שמן על אספלט מה קשור ?"

 

יש נזילץ שמן סימן שאטימות של מנוע לא מושלמת.

אז זאת אומרת שכל נזילה אומרת שהלך המנוע ? באמת ? אתה יודע מכמה מקומות במנוע יכול לנזול שמן ? מה עם מחזירי שמן, אטם קרטר שמן, אטם מכסה שסתומים וכו'

 

"עשן לבן מראה על צורך בהחלפת אטם ראש ושיפוץ ראש מנוע, מפה ועד לאוברול הדרך יכולה להיות ארוכה."

 

סליחה שיפוץ ראש מנוע זה למעשה חצי אוברול ועל זה בחור שאל.

הוא שאל אם המנוע בסוף דרכו.

במקרה של סובארו DL מבנה המנוע אינו סטנדרטי וברוב המקרים מחליפים מנוע קומפלט במקום לשפץ.

פורסם
שלום לכולם,

לפני חודש חודשיים ביקשתי את עזרת חברי הפורום בשיפור צריכת הדלק שלי, ולא קיבלתי תשובות קונקרטיות, לפני כמה ימים החלפתי את השמן מנוע ופילטר שמן ובהמלצת חבר הוספתי תוסף דבש,ופתאום אני רואה שיפור ניכר בצריכת הדלק ושיפור קל בביצועים.

מדובר בDL ידני 92 170K KM כאשר לפני כ שלושה חודשים הייתי אצל צביקה בנתניה לניקוי קרבורטור והוא אמר שלדעתו המנוע בסדר גמור.

תקראו שוב.

 

צביקה , שראה כמה מנועים בחייו , אמר שלדעתו המנוע תקין.

שחר -האם הוספת "דבש" רק על סמך המלצת החבר או עקב בעייה כלשהי ?

 

אני לא חושב ש"דבש" יעשה לך נזק , אם אתה ממש לחוץ - ניתן לעשות פלאשינג ולהחליף שמן -אבל אני באמת לא רואה סיבה להילחץ.

פורסם
תקראו שוב.

 

צביקה , שראה כמה מנועים בחייו , אמר שלדעתו המנוע תקין.

שחר -האם הוספת "דבש" רק על סמך המלצת החבר או עקב בעייה כלשהי ?

 

אני לא חושב ש"דבש" יעשה לך נזק , אם אתה ממש לחוץ - ניתן לעשות פלאשינג ולהחליף שמן -אבל אני באמת לא רואה סיבה להילחץ.

שחר שלום רב!

אני מודה אמרתי לך שהמנוע תקין, ואני מאמין שעדיין הוא תקין, אם כי הוא בוודאי שחוק, אבל לא מצדיק בשלב זה שפוץ כלשהו, למרות שאני ידוע בתור אחד שלא חסיד של תוספים למינהם, ובוודאי לא

של תוספי"דבש" למינהם, אשר נותנים פתרון לטווח קצר, והבעיה חוזרת שוב במלוא חומרתה. לאחר זמן קצר ביותר, הייתי בכל זאת ממליץ לא להחליף את השמן להמשיך לעקוב אחרי צריכת הדלק השמן והעשן הלבן, ובהחלפת השמן הבאה, לעבור לשמן מתוסף בMOS-2!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

שחר -האם הוספת "דבש" רק על סמך המלצת החבר או עקב בעייה כלשהי ?

 

כן היתה בעיה, יש קצת בריחת שמן( על האספלט ובחלל הפילטר אוויר), וצריכת הדלק היתה גבוהה

:agrue:
פורסם

החבר שלך לא בעניין.

 

דבש נועד "לשפר" אטימה פנימית בתוך המנוע (רינגים וכו') ע"י העלאת הסמיכות של השמן.

לא שום דבר אחר.

×
×
  • תוכן חדש...