Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7557 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי פיאט אונו 95, בזמן האחרון הרכב מחליק בצורה אסימטרית בבלימה (בתחילת הנסיעה אפילו בבלימה חלשה מאוד ולאחר מספר קילומטרים רק בבלימות חזקות יותר).



 

לפני פחות משנה הייתה לי תופעה דומה רק בליווי רעידות במהירות גבוהה ושחיקה אסימטרית של הצמיגים הקדמיים (בחלק הפנימי). בעיה זו נפתרה לאחר החלפת מסרק ההגה, צמיגים וכיוון פרונט.

 

לסיכום, המצב כרגע:

 

לחץ אויר - תקין

כיוון פרונט - לפני פחות משנה

צמיגים - לפני פחות משנה (יחד עם הכיוון פרונט)

מסרק הגה - לפני פחות משנה (יחד עם הכיוון פרונט והצמיגים)

... כן השארתי שם איזה 1500 שקל :sad:

במהירות גבוהה - אין רעידות, סטיה או חוסר יציבות

 

 

מה זה יכול להיות...?

 

כמה זה יעלה?

אי אפשר לדעת פותחים ורואים!

 

מוסכניק / רופא שיניים

פורסם

יש לבדוק את מערכת הבלמים (קאליפרים, משאבה מרכזית, משאבת איזון) בצורה יסודית + בדיקה של ארבעת בולמי הזעזועים ברכב.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
יש לבדוק את מערכת הבלמים (קאליפרים, משאבה מרכזית, משאבת איזון) בצורה יסודית + בדיקה של ארבעת בולמי הזעזועים ברכב.

 

איציק

 

שלום.

כימעט תשובה מלאה רק את הדבר החשוב ביותר לא צינתה :-D .

צינורות בלם גמשים בפיאט הם נוטים להיסתם ואז יש בלגן בבלמים.

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם
יש לבדוק את מערכת הבלמים (קאליפרים, משאבה מרכזית, משאבת איזון) בצורה יסודית + בדיקה של ארבעת בולמי הזעזועים ברכב.

 

איציק

אני חושב שהמשורר התכוון לכל מערכת בלמים והוא רק ציין חלק מהמכלולים.

 

אבל אני לא הסנגור פה.

 

בני, נדיר לראות צינורות סתומים (וזה מניסיון שלי).

 

בדיוק היה לנו מקרה קלאסי במוסך. רכב שעלה על משהו (כנראה מדרכה - אין לנו מושג כי לבעל הרכב בעצמו לא היה אכפת והוא לא זוכר) פשוט מעך שתי צינורות. אחד של הגלגל הימני אחורי ואחד צינור עודפים למיכל הדלק (מוביל רק אדים).

 

לפי דעתי זו דוגמא מצויינת (אך נדירה) למצב של בילום לא תקין.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

שלום.

 

שמוליק כתב "בני, נדיר לראות צינורות סתומים (וזה מניסיון שלי)."

צר לי לאכזב אותך ידידי אבל או שאתה לא רואה טוב :-P או שלא כול כך מכיר פיאט.

זו מחלה הכול=שקשוקה בפיאט.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם

אולי כיוון בלמים יפתור את כל הבעיה .

 

כמו כן ליבדוק רפידות ,חופש בקאליפרים.

נזילות שמן בלמים מכיוון הצינורות (אולי הצינורות יתייבשו ומיתפוצצים)

בדיקת דיסקים (שלא שבורים,גמורים).

 

 

ירון מאיר

פורסם
אולי כיוון בלמים יפתור את כל הבעיה .

 

כמו כן ליבדוק רפידות ,חופש בקאליפרים. תסביר איך מכוונים דיסקיות? חופש בקליפר = דוושה נמוכה

נזילות שמן בלמים מכיוון הצינורות (אולי הצינורות יתייבשו ומיתפוצצים) אם נוזל איך יש לו ברקס?

בדיקת דיסקים (שלא שבורים,גמורים). לכמה חלקים הם שבורים?

 

 

ירון מאיר

ירון אם כול הכבוד והסימפטיה למה אתה כותב דברים שאין להם אחיזה במציעות.

כול מה שכתבתה לא קשור לבעיה שיש לבחור.

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם

שאלה לבני ל.

כתבת-

צינורות בלם גמשים בפיאט הם נוטים להיסתם ואז יש בלגן בבלמים

 

מה בעצם קורה בתוך הצינור שנסתם. האם הגומי מתפורר מבפנים, או נוצרים משקעים.

כל האפשרויות האלה נשמעות משונה

 

יהודה

 

נ.ב. בפונטו1995 אצלנו זה עוד לא קרה

פורסם

האם קיימת מערכת ABS בפונטו שלך רביב?

 

אם כן קיימת בעייה במערכת , חיישן, מחשב , או בעייה בצנרת.

אם לא תבדוק על משטח חלק בלימת חירום הכוונה לנסוע במהירות 20 ולתת ברקס עד הסוף ומישהו שיתכל אם כל ה 4 גלגלים ננעלים ביחד!

אם ננעלים כולם בעייה בפרונט, ציר אחורי עקום, כוון שפור או בעיות אחרות

אם לא ננעלים יש לבדוק משאבת גלגל שלא ננעל , רפידות , צינורות בלימה כמו שאמרו פי, משאבה ראשית

 

תודה מראש זאהר

חג שמח לכולם :-)

פורסם
אני חושב שהמשורר התכוון לכל מערכת בלמים והוא רק ציין חלק מהמכלולים.

שמוליק, כשכתבתי "מערכת הבלמים" התכוונתי לכל מערכת הבלמים, מה שרשום בסוגריים זו דגומא לחלק מהרכיבים שיש לשים לב אליהם.

 

האם קיימת מערכת ABS בפונטו שלך רביב?
זאהר יא חביבי, זאת אונו לא פונטו.

 

נ.ב. בפונטו1995 אצלנו זה עוד לא קרה

יהודה היקר;

1. מדובר באונו.

2. מי שיחליף נוזל בלמים בזמן (ניקוז מלא מ-4 גלגלים) לא יתקל בשום בעיה שקרובה לזה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
שאלה לבני ל.

כתבת-

צינורות בלם גמשים בפיאט הם נוטים להיסתם ואז יש בלגן בבלמים

 

מה בעצם קורה בתוך הצינור שנסתם. האם הגומי מתפורר מבפנים, או נוצרים משקעים.

כל האפשרויות האלה נשמעות משונה

 

יהודה

 

נ.ב. בפונטו1995 אצלנו זה עוד לא קרה

 

שלום.

מה שקורה בדרך כלל זה שהצינור מיתפורר מבפנים ,ואז הצינור מיתנהג כמו שסטום בשלב הראשון.

כלומר כאשר לוחצים ברקס הגלגל עוצר יותר מאוחר מהמקביל שלו, ובנוסף היותר גרוע כאשר עוזבים את הבלם הברקס נישאר תפוס כי השמן לא יכול לחזור בצינור ואז הדסקיות נישחקות מהר מאוד ובצורה קיצונית. התופעה קימת לא רק בפיאט אבל בעיקר בפיאט.

 

 

בברכה בניל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם

תודה לבני ל ולאיציק נ על התשובה.

 

למרות שברור שמהתשובות שקימת תופעה כזו של סתימת הצינור, בכל זאת אני לא מבין איך קורה שהצינור מתפורר מבפנים. טוב שנהיה מודעים לתופעה.

 

יהודה

×
×
  • תוכן חדש...