Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט ארונה 2021 מנוע 1000


פוסטים מומלצים

פורסם

היי 

 

יש לי סיאט ארונה שנת 2021 מנוע 1000 75 אלף ק"מ

 

כאשר אני מניע את הרכב לוקח בערך דקה עד 2 לטמפרטורת נוזל הקירור להגיע ל 90 בנוסף כאשר אני מניע וישר נוסע לוקח פחות מדקה חשוב לציין שזה לא עובר את ה 90 מעלות

 

בנוסף טמפרטורת שמן מנוע מגיעה ל 100 מעלות האם זה תקין 

פורסם

למדתי את זה רק אחרי שקניתי OBD-II, אם אתה רואה על הצג 90 או 95, זה עדיין לא בטוח האמת. אמנם יש לי פיג'ו 208 MK1, ולא מה שיש לך, אבל אני רואה מחוג סביב 90-95 ובתכלס זה 105 מעלות (הגיוני, הטרמוסטט נפתח ב 105 מעלות)

דיברו על זה פה בעבר, אלא אם כן קראת את זה ב OBD-II זה לא מדויק.

 

נוזל קירור טמפ' הרתיחה שלו סביב 130-140 מעלות צלזיוס ככה שאין בעיה עם 105.

 

לשמן מנוע אין שום בעיה עם 100 מעלות צלזיוס. רק מ 120 ומעלה צריך לבדוק למה זה ככה.

פורסם

כשאתה נוסע, מופק יותר חום עקב סלד גבוה בנסיעה מאשר בסרק ולכן המנוע מתחמם מהר יותר.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

תקין. 

 

לפי ספר רכב ברשת, טמפ' עבודה נורמלית של השמן היא בין 80 ל-120 מעלות צלזיוס. @גולדן191 יש תצוגה דיגיטלית עבור הערך הזה, סביר להניח שמדוייקת.

 

לגבי טמפ' נוזל קירור, גם תקין. אם כי אולי התצוגה קצת מעוותת את המציאות. 

@גולדן191, הטרמוסטט נפתח בדר"כ סביב ה-80 עד 90 מעלות. פתיחה מלאה סביב ה-100-105 מעלות. 

 

פורסם (נערך)

ב-8 בבוקר חם בחוץ, מי שמחליף שמן לעצמו בקיץ משתדל לסיים לעבוד לפני 8 ממה שאני מכיר

לא חושב שיש בעיה עם זה ולא בטוח שזה מדויק

תקנה OBD-II Vgate BT 4.0 מעליאקספרס ותראה

זה משהו שבכל מקרה כנראה יחזיר את ההשקעה מתישהו

 

בכל מקרה מנוע זה דבר לא קטן שמפיק הרבה חום ככה שהגיוני

ובמיוחד כשמדברים על נוזל קירור שמתחמם וקל לו לקחת חום מהמנוע יותר בקלות מאשר מים, וגם טמפ' רתיחה שלו סביב 130-140 ככה שאין בעיה

 

@Netanelb12

אם כבר מדברים

כשאתה מניע את הרכב, ללא מזגן, ללא גז ללא כלום,

המאוורר נכנס לפעולה מתי?

תוך כמה דקות?

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
פורסם

ברוב המכוניות מה20 שנה האחרונות, שעון טמפ' נוזל הקירור לא משקף אמת אלא בכל טמפרטורה בין 75 ל110 יראה 90. יצרני הרכב הגיעו למסקנה שאם הנהג רואה את המחוג זז טיפה ימינה ושמאלה בהתאם למציאות, זה גורם ליותר חרדות ושאלות, לכן מעדיפים לעגל את כל הטווח ל90 שמרגיע את כולם.

אין שום בעיה בטמפרטורת שמן עד 120.

כשאתה מניע מנוע קר, מה שהכי מעניין אותך זה טמפרטורת השמן. אם אתה במצב תצוגה שלא רואים את טמפרטורת השמן ורואים רק את טמפרטורת נוזל הקירור, קח בחשבון שלשמן לוקח פי 2 זמן להתחמם. אז אם אתה רואה 2 דקות לנוזל קירור להגיע לטמפ' עבודה, לשמן לוקח 4 דקות. הכי חשוב לשמירה על אורך חיי המנוע - לא ללחוץ לסל"ד גבוהים לפני שהשמן הגיע לטמפרטורת עבודה.

לפני 15 שעות, גולדן191 כתב:

ב-8 בבוקר חם בחוץ, מי שמחליף שמן לעצמו בקיץ משתדל לסיים לעבוד לפני 8 ממה שאני מכיר

אם כבר, הכי נכון זה להחליף שמן מנוע כשהמנוע חם אחרי נסיעה. ככה יותר שמן יוצא, וזה יותר חשוב מלתת לטיפות האחרונות לטפטף כמו שציינת בפוסט אחר. כמובן להיזהר עם הידיים כשנוגעים באגן שמן חם.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני כשעה, amosbmw כתב:

אם אתה רואה 2 דקות לנוזל קירור להגיע לטמפ' עבודה, לשמן לוקח 4 דקות. הכי חשוב לשמירה על אורך חיי המנוע - לא ללחוץ לסל"ד גבוהים לפני שהשמן הגיע לטמפרטורת עבודה.

העצה הכי טובה. בעיניי. 

 

בנסיעות בוקר לעבודה, בתוך העיר, בסקודה פאביה 2025, אני רואה שהשמן 50 מעלות רק אחרי 10 דקות נסיעה בערך..וגם אז, עד הגעה ל 85-90 מעלות לוקח עוד כמה דקות.

 

אז כן, נוסעים מאוד בעדינות בתחילת נסיעת הבוקר. 

לפני 19 שעות, Netanelb12 כתב:

אין לי obd בגלל זה השאלה שלי לגבי החום כי אני מניע בבוקר את הרכב נוסע 30 שניות וכבר מגיע ל90 מעלות 

מאמין שעם הזמן, ועם ההיכרות שלך עם האוטו, תדע לעקוב אחר מצב טמפ' השמן. 

ואין דין הנעת בוקר אחר לילה שלם או סופ"ש שהאוטו לא זז,

לבין הגעה לעבודה, ואחרי 6-8 שעות לחזור לאוטו. השמן לא קר כמו שהיה בבוקר. 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

כן אבל אני לא מדבר עם הטמפרטורות שמן אני מדבר על הנוזל קירור ומד חום מנוע אני מניע ב 8 בבוקר וישר נוסע ולוקח 30 שניות להגיע ל90 זה הכוונה שלי

פורסם

שמן לא הייתי מחליף חם כי יש סיכון לכוויה

לפני כשעה, Netanelb12 כתב:

כן אבל אני לא מדבר עם הטמפרטורות שמן אני מדבר על הנוזל קירור ומד חום מנוע אני מניע ב 8 בבוקר וישר נוסע ולוקח 30 שניות להגיע ל90 זה הכוונה שלי

בדקתי היום בבוקר

לקח למחוג להגיע ל90 בערך 3 דקות

אבל המנוע שלך קטן יותר ולא יודע איפה החיישן נמצא 

פורסם

יש לי סיאט איביזה 2020

מה שאתה מתאר תקין 

טמפרטורת נוזל קירור 90 אחרי שלוש דקות מרגע הנסיעה הראשונה, לגבי השמן אבדוק 

100 זה טווח תקין 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...