Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום לכולם.

 

לא מזמן קניתי רכב פיג'ו 3008 מנוע 1.6 בנזין שנת 2020.

בזמן הבדיקה של הרכבה מערכת ההיגוי נמצאה תקינה (לפני כחודש)

כרגע לפני טסט ואני שם לב ל''תקתוקים'' או חופש בהגה בזמן עמידה במקום וסיבוב הגה לצדדים.

במוסך (הנוראי והלא מקצועי בעליל) שהייתי בו אמרו לי שהלך מסרק הגה וצריך להחליף אותו (עניין של 10000 שקל מקורי, 3500 שקל שיפוץ ו2700 שקל לפני עבודה חלק תחליפי סיני).

כששאלתי אותו איך הוא יודע שזה מסרק הגה הוא אמר שזה לא התפוח הגה (outer tie rod) ולכן זה המסרק. 

כששאלתי אותו למה לא לבדוק את המיסבים הפנימיים הוא טען שלא עושים את זה , וממחליפים מסרק הגה שלם.

 

לא מבין גדול ברכבים, אבל עשיתי קצת מחקר בנושא.

מדובר במסרק הגה חשמלי (EPS STEERING RACK).

קיימים שתי סוגים של הסוג החשמלי, באחד הכוח של המנוע החשמלי מונע על ידי רצועה ואחר שהמנוע החשמלי מעביר כוח בעזרת ה worm Gear שאפשר לראות בתרשים, בפיג'ו שלי יש את הסוג השני.

תרשים (דומה למה שמורכב בפיג'ו, אבל לא מדוייק במאה אחוז) נמצא כאן :

image.png.1b6042b8c7902c2a888d63b714e769e0.png

 

הפריט עצמו שנמצא בפיג'ו נראה כך:

image.png.62eeb17417e384d28935d9dc2f2da2e0.png`

 

המקטים המקוריים לפיג'ו:

image.png.7914a1e38488b0cba81285e2e881528f.png

 

אני יכול לחשוב על לפחות 4 תרחישים שאחראיים לשחרור הגה לפני שאני בכלל חושב להחליף אותו.

1) inner tie rod - שחיקה במיסבים הפנימיים, החלקים באיכות טובה מאירופה עולים בסביבות ה 20 דולר + BOOT (גומיה) חדשה שעולה בסביבות ה 7-9 דולר.

2) שחיקה במוט שמחבר בין ההגה לבין המסרק באזור ה U-Joints (שמתלבש על החלק הבולט שהולך בזווית) שרואים בתמונה.

3) שחרור הברגים שתומכים במסרק הגה עצמו שגורמים לכל המסרק לזוז ימינה ושמאלה בזמן סיבוב ההגה בעקבות ההגבר החשמלי.

4) ירידה ב PRELOAD של הבורג שדוחף את הPINION לכיוון ה RACK מה שגורם ל BACKLASH בין הגלגלי שיניים. שהידוק מחדש אמור לפתור את זה.

 

הרכב 6 שנים על הכביש ועשה 60 אלף ק''מ, לא סביב שהחלק שאמור לעמוד לאורך כל חיי הרכב ישחק כל כך מהר. למה המוסכים ממהרים להחליף את כל המסרק לפני שבגלל מנסים כמה פעולות פשוטות לפני?

האם מישהו מכיר מוסך שאכן עושה אבחון מלא ומחליף רק את מה שצריך? אם כן אני אשמח לשמוע איפה ואני אסע לשם השבוע.

 

אשמח לשמוע גם אם למישהו היה משהו דומה ואיך הוא פתר את זה?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי יבגני92
פורסם

זה מקרה קלאסי ללכת לאחד המומחים של פג'ו בארץ..

יש לך או את אורן שירותי רכב או את גבע בתל אביב.

 

דוד שלי אומר שגם לובינסקי בירושלים אבל זו המלצה שלא נפוצה פה. או אורן או גבע.

פורסם

כתבת שהמוסך בו היית הוא נוראי ולא מקצועי, אז גש 

לאיבחון ודעה שנייה במוסך מקצועי וטוב ורצוי כזה שמכיר את מכוניות פז'ו.

מהיכן אתה בארץ, כי אולי ניתן יהיה לכוונך למוסך כזה באזורך.

בברכה  -  רפי לין

 

  • רעיון טוב! 2
פורסם (נערך)
לפני כשעה, גולדן191 כתב:

זה מקרה קלאסי ללכת לאחד המומחים של פג'ו בארץ..

יש לך או את אורן שירותי רכב או את גבע בתל אביב.

 

דוד שלי אומר שגם לובינסקי בירושלים אבל זו המלצה שלא נפוצה פה. או אורן או גבע.

שמעתי על המוסך של גבע ואורן, אבל אני מהצפון וחשבתי על להימנע מנסיעה למרכז.

 

 

לפני כשעה, רפי לין כתב:

כתבת שהמוסך בו היית הוא נוראי ולא מקצועי, אז גש 

לאיבחון ודעה שנייה במוסך מקצועי וטוב ורצוי כזה שמכיר את מכוניות פז'ו.

מהיכן אתה בארץ, כי אולי ניתן יהיה לכוונך למוסך כזה באזורך.

בברכה  -  רפי לין

 

אני מאזור חיפה.

לאחר שסיימתי אצל המוסך ההוא נסעתי למקום נוסף שעושה כיוון פרונט ומתעסק בהיגוי.

במקום הזה אמרו לי גם שזה מסרק הגה, והוא הוסיף ואמר, ב''פיג'ו אין בורג כיוונון וחבל'' שזה פשוט לא נכון, הבורג כיוונון פשוט מוסתר על ידי המגן מתכן שמולבש על גבי המסרק הגה ובחלק מפורק של פיג'ו רואים אותו בבירור. אבל את זה גיליתי בדיעבד אחרי שיצאתי ממנו. ככה הבנתי שגם הוא לא באמת מבין ברכב.

 

אני רק רוצה להוסיף ולהגיד שאני לא סתם ''מתעקש'' לא להסכים עם האנשי מקצוע ואני בטוח שחלקם מקצועיים מאוד.

אבל בתור מהנדס מכונות במקצוע נראה לי תמוהה להחליף מכלול שלם לפני שמאבחנים מאיפה בדיוק באה התקלה מאמתים אותה.

התקלה במסרק ההגה? מצויין. איזה חלק במסרק ההגה בעייתי? המנוע החשמלי? הPINION? הROD TIE? נראה שזה פחות נפוץ בארץ לאבחן תקלות לעומק ומעדיפים פשוט ''להרוג'' את התקלה גם במחיר גבוה עבור הלקוח. 

עריכה אחרונה על ידי יבגני92
פורסם
לפני 12 שעות, יבגני92 כתב:

התקלה במסרק ההגה? מצויין. איזה חלק במסרק ההגה בעייתי? המנוע החשמלי? הPINION?

בדיקה פשוטה שלפעמים יכולה לתת כיוון. 

 

אם השחיקה והחופש הם בשינן (pinion) של המסרק, הם יהיו באיזור המרכז כי זה החלק שעובד רוב הזמן ופחות בצדדים.

 

אז הבדיקה היא לסובב את ההגה שמאלה וימינה עד הסוף ו"לשחק" שם, האם הנקישה נשמעת?

או שהנקישה נשמעת רק כשמשחקים עם ההגה והגלגלים ישר?

 

 

 

 

פורסם
לפני 4 שעות, Buki כתב:

בדיקה פשוטה שלפעמים יכולה לתת כיוון. 

 

אם השחיקה והחופש הם בשינן (pinion) של המסרק, הם יהיו באיזור המרכז כי זה החלק שעובד רוב הזמן ופחות בצדדים.

 

אז הבדיקה היא לסובב את ההגה שמאלה וימינה עד הסוף ו"לשחק" שם, האם הנקישה נשמעת?

או שהנקישה נשמעת רק כשמשחקים עם ההגה והגלגלים ישר?

 

 

זה רעיון מצויין.

אחרי בדיקה אני עוד יותר משוכנע שזה לא המסרק הגה (או לפחות לא המכלולים בפנימיים)

ניצלתי את ההזדמנות כדי לנסות לבודד את התקלה.

 

קודם כל בדקתי את מה שאמרת, והרעש נשמע בכל הטווח של ההגה, לא חשוב שאיזה פוזיציה, כשאני עושה תנועות קלות ימינה שמאלה יש את החופש בהגה. זה כמובן לא פוסל את המסרק ההגה במלואו (כי הpinion עצמו יכול להיות חרוש ואז באמת יהיה שחרור לכל אורך הטווח) אבל ביצעתי עוד בדיקה אחת פשוטה.

 

שמתי את הגלגל בסוף טווח, והרמתי את האוטו על ג'ק בצד שמאל עד שהגלגל הקדמי היה באוויר, ככה שהגברתי את העומס בצד הימני של הרכב. השחרור ההגה היה כמו מקודם.

הרמתי את האוטו בצד ימין ככה שהגלגל הימני יהיה באוויר ושחקתי עם ההגה ימינה ושמאלה ונראה שהזה עבר.

 

אני חושב שהתקלה היא באחד המיסבים בצד שמאל של הרכב.

יש המלצות לעוד בדיקות שכדאי בלצע? (אגב משחק עם ידיים כשהגלגל באוויר לא נראה שהניב משהו, יכול להיות שזה בכלל לא קשור למערכת ההיגוי אלה להעברת תנועה? מיסב ציריה אולי?)

פורסם

אם הרעש נעלם בשחרור עומס בצד אחד לדעתי סיכוי נמוך שזה המסרק.

יכול להיות כריות בולמים או אפילו משהו פשוט כמו מוט קישור למוט מייצב כהממפרק שלו נשחק והוא זז עם נקישות. 

 

 

האם הנקישה מופיעה בעת שיוני כיוון סיבוב הגה בלבד ואחרי שינוי כיוון אין נקישה בכל הטווח? או שהנקישה חוזרת כל כמה מעלות ללא שינוי כיוון סיבוב?

 

 

פורסם
לפני כשעה, Buki כתב:

אם הרעש נעלם בשחרור עומס בצד אחד לדעתי סיכוי נמוך שזה המסרק.

יכול להיות כריות בולמים או אפילו משהו פשוט כמו מוט קישור למוט מייצב כהממפרק שלו נשחק והוא זז עם נקישות. 

 

 

האם הנקישה מופיעה בעת שיוני כיוון סיבוב הגה בלבד ואחרי שינוי כיוון אין נקישה בכל הטווח? או שהנקישה חוזרת כל כמה מעלות ללא שינוי כיוון סיבוב?

 

הנקישות מורגשות רק כשעומדים במקום ומזיזים את ההגה ימינה ושמאלה.

אחרי שהנקישה קורית בכיוון מסויים, המשך המהלך עובר חלק. כלומר זה קורה רק בשינוי כיוון וברגע השינוי עצמו וזה לא חוזר כל כמה מעלות.

מחר אקנה שמן wd על בסיס סיליקוני (הצ'אט המליץ לי עליו כדי לא לפגוע בגומיות עם הwd-40) וארסס מיסב מיסב שאני מגיע עם היד בלי לפרק את הגלגל כשבין כל אחד מהם אני אנסה לסובב את ההגה. ברגע שהרעש יעלם אני אדע שזה מקור הבעיה. אעדכן מחר.

פורסם

תיזהר לא לרסס עם הבלמים.

 

ובעברית לא קוראים לזה מיסב, אלא "תפוח" זאת אומרת מפרק כדורי כלשהו שמאפשר חופש תנועה בין החלקים שהוא מחבר בינהם. 

שים לב לגומיות אבק על המפרקים האלו, גומיה קרועה גורמת לחדירת לכלוך ולשחיקה של המפרק.

 

מיסבים זה בגלגלים. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם (נערך)

נקישות בעמידה במשחק ימינה ושמאלה זה בדיוק כמו אצלי. כשקניתי את ה3008 שלי לפני 5 שנים גם אני שמתי לב לרעש הזה וגם הוא נרשם בטופס במכון בדיקה (רכב משומש).

במוסך יבואן תחת אחריות לא מצאו כלום ורשמו לי בבדיקה שהרכב תקין. מאז עברו 120,000 קמ ו5 טסטים בלי בעיה מיוחדת.

לא הייתי מחפש צרות איפה שאין, גש לטסט אם תהיה בעיה יגידו לך.

 

Screenshot_20260615_080154_touch.jpg

עריכה אחרונה על ידי TZR84
  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
בתאריך 15.6.2026 בשעה 08:01, TZR84 כתב:

נקישות בעמידה במשחק ימינה ושמאלה זה בדיוק כמו אצלי. כשקניתי את ה3008 שלי לפני 5 שנים גם אני שמתי לב לרעש הזה וגם הוא נרשם בטופס במכון בדיקה (רכב משומש).

במוסך יבואן תחת אחריות לא מצאו כלום ורשמו לי בבדיקה שהרכב תקין. מאז עברו 120,000 קמ ו5 טסטים בלי בעיה מיוחדת.

לא הייתי מחפש צרות איפה שאין, גש לטסט אם תהיה בעיה יגידו לך.

 

Screenshot_20260615_080154_touch.jpg

 

חבל שלא ראיתי את התגובה קודם.

בכל אופן.

 

ניסיתי לבצע שימון של ה'תפוחים'. לא פתר את הבעיה.

נסעתי למוסך נוסף, הוא בדק לי את האזור של הרעש עם הסטטוסקופ ואמר שזה בא אכן מאזור המסרק.

מפה לשם, שיפוץ מסרק, והתקנה מחדש. אכן פתר את הבעיה המדוברת. וגם פתר אותי מאזור ה3500 שקלים עם עבודה וכיוון פרונט.

עבר טסט. האחריות על המסרק המשופץ חצי שנה.

אולי היה עובר גם לפני, לא יודע. חבל שלא בדקתי.

  • מבאס 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...