Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכונית היוגו שיוצרה ביוגוסלביה בשנות ה 80 עומדת לחזור לייצור


רן 1972

פוסטים מומלצים

לפני 11 דקות, itsik170 כתב:

דגמי פיאט ישנים כמו 126, 125

פיאט 125P הייתה שילוב של בודי די חדש אז של פיאט 125 ומכניקה של פיאט 1300/1500 הישנות שקדמו לה. 

 

חלק מהמקורות אומרים שאת המכניקה הזו יצרו בכלל במפעל זאסטאבה ובפולין הייתה רק הרכבה, לא מצאתי לזה מקור רשמי.

 

ה 126P הייתה רכב פולני עממי וסופר נפוץ כמו טראבנט במזרח גרמניה, אותו Stojadin ביוגוסלביה, לאדה הנעה אחורי ברוסיה, דאצי'ה 1300 (רנו 12) ברומניה ואולי עוד כמה שלא ציינתי. 

 

ה 126P היה רכב שגם אבהו וגם צחקו עליו ובין לבין הסיע המון משפחות מהמעמד הבינוני לאורך כמה עשורים. 

 

לסקודה יש מעמד נפרד שכן כל המכוניות שלה היו מפיתוח עצמאי ולא התבססו על שום דגם מערבי. 

  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פיאט ייצרו גם בגרמניה המערבית את ה-Neckar ובעקבות השרשור הזה למדתי שזה קרה כבר בשנות ה-20 תחת השם NSU למרות שזה לא היה NSU, ושגם סימקה החלה כמפעל הרכבה של פיאט.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.5.2025 בשעה 21:03, DAHUJI כתב:

אפשר לשאול למה עדיין עם הפונטו הידנית מודל 2013?...

מניח שלא מהבחינה של האספנות וכו'.

מסיבה רגשית או שפשוט היא עדיין מתאימה לצרכים שלך ואתה לא רואה סיבה להחליף?

רכב שני בבית?

מהסיבה שהפונטו זאת מכונית מדהימה בנוחות , מהירה מאוד וחסכונית וגם שאין מבחר גדול של ידניות בארץ , לפני  זה היה לי את אוטוביאנקי  Y10 מדהימה  ... והפיאט פונטו זה שדרוג מעולה ומאוד דומה ל Y10 ,  הנהיגה בפונטו לאילת ,זה הכי כיף שיש ,זה רכב ראשון, כמובן שיכול לקנות יותר חדש , אבל הכל עובד מצויין עם מזגן מקפיא , רק חבל שצריך פעמים בשנה טסט ועוד בדיקת בלמים...חוץ מזה רק דלק ...בתמונה בדרך ל אילת

Screenshot_2025-05-19-10-43-31-445_com.google.android.apps.photos.jpg

עריכה אחרונה על ידי רן 1972
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, רן 1972 כתב:

מהסיבה שהפונטו זאת מכונית מדהימה בנוחות , מהירה מאוד וחסכונית וגם שאין מבחר גדול של ידניות בארץ , לפני  זה היה לי את אוטוביאנקי  Y10 מדהימה  ... והפיאט פונטו זה שדרוג מעולה ומאוד דומה ל Y10 ,  הנהיגה בפונטו לאילת ,זה הכי כיף שיש ,זה רכב ראשון, כמובן שיכול לקנות יותר חדש , אבל הכל עובד מצויין עם מזגן מקפיא , רק חבל שצריך פעמים בשנה טסט ועוד בדיקת בלמים...חוץ מזה רק דלק ...בתמונה בדרך ל אילת

תשמע, כיף לך!.... אמיתי.

נראית שמורה ממש ולא מוזנחת.

זו הפונטו מהצורה החדשה יותר, חשבתי שאתה מתכוון לצורה העגולה והישנה יותר. זוכר גם שהייתה אחת כזאת HGT ספורטיבית (זכרתי בע"פ שנקראה HGT אפילו) והייתה לא רעה בכלל לתקופתה.

גם אני לגמרי עם השריטה הזו של מכוניות ישנות/מיושנות, פשוטות, לא טכנולוגיות, רגילות לגמרי ולא מיוחדות בכלל, שפשוט עובדות ונוסעות.

בצער רב מאוד מכרתי את הרנו קליאו B שלי צבע זהב מודל 2001 ששירתה אותי 11 שנים נ-פ-ל-א-ו-ת בלי שום תקלות (בהן צדק שיכול לספור על כף יד אחת את מספר התקלות, והרבה פחות מזה), ובלי לדעת בכלל מה התקן של השמן של היצרן וכו'... פשוט נסעה ונסעה ונסעה... מכרתי אותה כשהגיעה לגיל 20 וקצת, אחרי הטסט הראשון של בשנה 20 שבה הייתה צריכה לעבור טסט פעמיים בשנה.

לא יכלתי להתמודד עם המחשבה להצטרך להעביר טסט פעמיים בשנה (תמיד עברה מכה ראשונה! 11 שנים רצוף! - לוחית זיהוי ופנס עכור לא נחשב).

תחזיק מעמד!!!

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, DAHUJI כתב:

בצער רב מאוד מכרתי את הרנו קליאו B שלי צבע זהב מודל 2001

טוב השירשור הזה כבר שינה כיוון לגמרי, זו סקירה על קלאיו B שכתבתי 20 שנה אחרי שהוצגה.

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Buki כתב:

טוב השירשור הזה כבר שינה כיוון לגמרי, זו סקירה על קלאיו B שכתבתי 20 שנה אחרי שהוצגה.

מדהים, תודה!.

למה שינה כיוון לגמרי?... לדעתי השירשור עדיין סובב סביב הנושא המרכזי שלו עם פרישה של פה ושם לאנקדוטות שונות וסיפורים חובקי זיכרון אישי.

תודה על הסקירה! אקרא אותה בשקיקה.

אחד הרכבים הכי נוחים שנהגתי בהם, אהבה ממבט ראשון. מנוע עצל, אבל סוחב. אמין בטירוף (תיבה ידנית! טיפלתי לפי ההמלצות אצל שאפט שעשו עבודה מצויינת).

רכב הסטודנטים שלי שנשאר איתי יותר מכל אישה שאי פעם הכרתי חוץ מאימא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, DAHUJI כתב:

תשמע, כיף לך!.... אמיתי.

נראית שמורה ממש ולא מוזנחת.

זו הפונטו מהצורה החדשה יותר, חשבתי שאתה מתכוון לצורה העגולה והישנה יותר. זוכר גם שהייתה אחת כזאת HGT ספורטיבית (זכרתי בע"פ שנקראה HGT אפילו) והייתה לא רעה בכלל לתקופתה.

גם אני לגמרי עם השריטה הזו של מכוניות ישנות/מיושנות, פשוטות, לא טכנולוגיות, רגילות לגמרי ולא מיוחדות בכלל, שפשוט עובדות ונוסעות.

בצער רב מאוד מכרתי את הרנו קליאו B שלי צבע זהב מודל 2001 ששירתה אותי 11 שנים נ-פ-ל-א-ו-ת בלי שום תקלות (בהן צדק שיכול לספור על כף יד אחת את מספר התקלות, והרבה פחות מזה), ובלי לדעת בכלל מה התקן של השמן של היצרן וכו'... פשוט נסעה ונסעה ונסעה... מכרתי אותה כשהגיעה לגיל 20 וקצת, אחרי הטסט הראשון של בשנה 20 שבה הייתה צריכה לעבור טסט פעמיים בשנה.

לא יכלתי להתמודד עם המחשבה להצטרך להעביר טסט פעמיים בשנה (תמיד עברה מכה ראשונה! 11 שנים רצוף! - לוחית זיהוי ופנס עכור לא נחשב).

תחזיק מעמד!!!

גם אותי מייאש לעשות פעמיים טסט בשנה ועוד בדיקת בלמים ,זה בכלל נורא  ,לפעמים חושב למכור ,אבל בסוף מחליט שלא ..

התבלבלתי , הפונטו מודל 2003 , לא 2013  . רנו קליאו B גם נהדרת .

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, רן 1972 כתב:

התבלבלתי , הפונטו מודל 2003 , לא 2013 

אתה כתבת 2013, אני בכלל לא שמתי לב לזה, אפילו שכתבתי אחריך... המוח שלי הבין לבד 2003.

 

לפני 10 שעות, רן 1972 כתב:

גם אותי מייאש לעשות פעמיים טסט בשנה ועוד בדיקת בלמים ,זה בכלל נורא  ,לפעמים חושב למכור ,אבל בסוף מחליט שלא ..

תראה, בגלל שנסעתי מעט יחסית - פחות מ- 10,000 ק"מ לשנה, סביבות ה- 7,000 ק"מ לשנה - אז הייתי עושה טיפול 10,000 מתי שבאמת הייתי נוסע עם הרכב 10,000 ק"מ, וזה היה יוצא בכל שנה וחצי בערך ולא בכל שנה (12 חודשים) "לפי הספר"... שזה אומר שפחות או יותר בכל טסט הייתי צריך להביא אישור בלמים מהמוסך (רכב מיושן מעל 15 שנים חייב באישור בלמים מהמוסך).

ובגלל שזה לא היה יוצא חלק מהטיפול השנתי, אז שילמתי 150~ ש"ח על אישור בלמים, כי המוסך היה מרים את הרכב על ליפט, בודק פה ושם ועושה סיבוב כדי להצדיק את ה- 150 ש"ח (למרות שבאחד הטסטים נכשלתי על משאבת תוף בלם אחורי ימני או משהו כזה).

המוסך לא היה חבר של אבא של דוד של הבן שלי אז לא עשו לי בחינם וגם הייתי מטפל בשאפט בת"א (כאמור - פעם בשנה וחצי בערך), ואישור בלמים הייתי מביא מהמוסך שנמצא בעיר שאני גר בה בצפון.

רוצה לומר שהייתה עלות נוספת של 150 ש"ח פעם בשנה... וזה מעצבן. ברור שזה לא כסף, אבל אותי זה עצבן.

תוסיף לזה אחרי 20.5 שנים עוד טסט, עוד עלות של 150 ש"ח בכל חצי שנה, 300 ש"ח בשנה.

לא רציתי להתעסק עם זה...

הרכב היה סופר אמין. דרש החלפת קלאץ' דחופה. מכרתי אותו בפרוטות עם קלאץ' גמור לחלוטין.

 

בתאריך 19.5.2025 בשעה 19:54, DAHUJI כתב:

לא יכלתי להתמודד עם המחשבה להצטרך להעביר טסט פעמיים בשנה (תמיד עברה מכה ראשונה! 11 שנים רצוף! - לוחית זיהוי ופנס עכור לא נחשב).

לפני 14 דקות, DAHUJI כתב:

(למרות שבאחד הטסטים נכשלתי על משאבת תוף בלם אחורי ימני או משהו כזה)

סתרתי את עצמי... נזכרתי בזה רק היום. סליחה.

היא נכשלה בשנה הלפני אחרונה שמכרתי אותה על משאבת בלם תוף אחורי ימנית.

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.5.2025 בשעה 01:27, Buki כתב:

המפעל נמצא בסרביה בעיר שאת שמה לא הצלחתי להגות Kragujevac


דווקא לך לא צריך להיות קשה :)
קראגויבאץ
Cra Goo Ye Vatz

  • רעיון טוב! 1

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...