Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכונית היוגו שיוצרה ביוגוסלביה בשנות ה 80 עומדת לחזור לייצור


רן 1972

פוסטים מומלצים

מכונית היוגו ש יוצרה ב יוגוסלביה בשנות ה 80 (על בסיס הפיאט 127) ו שווקה ב מחיר מצחיק של 4000 יורו עומדת לחזור לייצור   
 
היוגו 45 של יצרנית הרכב היוגוסלבית זסטבה הגיעה למעמד של פולחן בשנות ה-80. כעת עומד להיות מחדש המותג הזול לשעבר מהבלקן.
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

למי שמתקשה לקרוא את הטקסט המועתק לעיל, יש שם לינק לאתר גרמני שמשום מה החליט למחזר ידיעה שפורסמה בפברואר:

https://www.blick.ch/auto/abgefahren/guenstiger-kult-kleinwagen-vom-balkan-der-billig-yugo-kehrt-als-neuauflage-zurueck-id20826609.html

 

זה אחד המקורות באנגלית, היו אז הרבה כתבות בנושא:

https://www.autoexpress.co.uk/news/365960/yugo-go-long-forgotten-brand-return-new-petrol-hatch

 

למיטב הבנתי אף אחד עדיין לא ראה אבטיפוס או אפילו אילוסטרציה אמיתית, כך שכדאי לקחת הכל בע"מ. כמו גם את ההצהרה שבשנות השמונים משהו שווק ב-4000 יורו, מטבע שהוצג ב-1999 ונכנס לשימוש ב-2002.

 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, Derish כתב:

למי שמתקשה לקרוא את הטקסט המועתק לעיל, יש שם לינק לאתר גרמני שמשום מה החליט למחזר ידיעה שפורסמה בפברואר:

https://www.blick.ch/auto/abgefahren/guenstiger-kult-kleinwagen-vom-balkan-der-billig-yugo-kehrt-als-neuauflage-zurueck-id20826609.html

 

זה אחד המקורות באנגלית, היו אז הרבה כתבות בנושא:

https://www.autoexpress.co.uk/news/365960/yugo-go-long-forgotten-brand-return-new-petrol-hatch

 

למיטב הבנתי אף אחד עדיין לא ראה אבטיפוס או אפילו אילוסטרציה אמיתית, כך שכדאי לקחת הכל בע"מ. כמו גם את ההצהרה שבשנות השמונים משהו שווק ב-4000 יורו, מטבע שהוצג ב-1999 ונכנס לשימוש ב-2002.

 

הכוונה ל 3990 דולר בארצות הברית בזמן ש שווקה , אב טיפוס כנראה ב 2026 מתוך מה שכתוב בגרמנית...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, DAHUJI כתב:

אם לא הייתי צופה בסרטונים של הבחור החביב הזה מ- Aging Wheels לא הייתי יודע על מה אתה מדבר...

אחלה ערוץ!

 

 

כן , מעולה . עוד יתרון למכונית ששוקלת משהו כמו 825 קילו , חבל שלא מייבאים מכוניות קטנות  ידניות זולות  כאלה לארץ . אפשר לשנות תקינה ,בטוח שיהיה לזה ביקוש .

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף פעם לא הבנתי את הערגה לפחי אשפה מוטוריים כמו זה.

מילא אם רוצים להחזיק משהו כזה כרכב אספנות 'מגניב' ולהגיע איתו לפמגשים 'פעם ב...' אבל מה בין הדבר הזה לבין רכב מודרני? 

אתם באמת רוצים לנסוע כל בוקר בקקמאיקה הזו? רק כי יש לה גיר ידני?

רוצים גיר ידני, תקנו דאצ'יה משומשת שתהיה פי 1000 יותר ראויה להיות בה על הכביש.

שלא לדבר על העדר תקינה או מערכות בטיחות מודרניות.

ב 4000$ לפני מיסים, נניח 8000$ אחרי מיסים והובלה + 18% מעמ הגעתם ל 35.0 אש"ח, לפני רווח ליבואן. נניח 40.0 אש"ח. עכשיו תפתחו 'יד 2' ותראו מה אתם יכולים לקנות באותו הכסף. כל רכב יהיה עדיף על גיבוב הפחים הזה. 

  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, discoTD5 כתב:

אף פעם לא הבנתי את הערגה לפחי אשפה מוטוריים כמו זה.

דיסקו, לי אישית אין קשר או "ערגה" לפחי אשפה מוטוריים מלבד העובדה שאני מתעקש כל חיי להתמיד לרכוש ולנהוג באופן עיקש על צרפתיות קטנות וידניות 🤣

התחלתי עם רנו 5 ידנית (משטרתית לשעבר), עברתי לרנו קליאו B ידנית, ועכשיו עם פיג'ו 108 ידנית עם מנוע ה- PureDrek... כולן ידניות וכולן שירתו אותי נהדר, כולן היו מאוד אמינות ולכולן אני רוחש געגועים עזים.

ההורים התחילו עם רנו 9 ידנית מנוע 1.1L בשנת 1983 (כנראה שמשם השריטה, עברו אח"כ לפחנועים יפניים), לאחי הייתה פיג'ו 205 ולאחותי סיטרואן AX.

אני היחיד שנשאר נאמן לצרפתיות.

אם אתה לא מכיר את הערוץ הנהדר של Aging Wheels - אני מבטיח לך שהתובנה שלך לגבי "הערגה לפחי אשפה מוטוריים" היא לא פחות ממאוד מדוייקת לגבי הבחור המוכשר שמחזיק את הערוץ...

למזלו כישורי המכונאות והחשמל שלו הרבה מעל הממוצע ככה שהוא מטפל בהן לבד מכל הבחינות ונהנה לסבול, והרבה.

יש לו אחלה סרטונים על מכוניות שמעולם לא שמעתי עליהן... בשבילי זו חוויה מוטורית מהמעלה הראשונה לצפות בסרטונים שלו (במיוחד בכל יצירי הכפיים המוטורים עם ה- 3 גלגלים ההזויים בערוץ שלו).

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בישראל, הערגה ליוגו חדש זה בעיקר למי שממש אהב את מת לחיות 3 כי למיטב ידיעתי לא הביאו לפה את הדבר הזה. במקום זה היה לנו את הדבר האמיתי, פיאט 127.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, SlowRide כתב:

בישראל, הערגה ליוגו חדש

לפני 4 שעות, discoTD5 כתב:

ב 4000$ לפני מיסים, נניח 8000$ אחרי מיסים והובלה + 18% מעמ הגעתם ל 35.0 אש"ח, לפני רווח ליבואן. נניח 40.0 אש"ח. עכשיו תפתחו 'יד 2' ותראו מה אתם יכולים לקנות באותו הכסף. כל רכב יהיה עדיף על גיבוב הפחים הזה. 

אתם שניכם מגזימים... אף אחד פה לא חושב שהגיוני לייבא רכב כזה, גם בגילגולו המודרני, ולשלם עליו מחיר מופקע... אולי אם איזה יבואן יפתיע וימכור כזה ב- 50,000 ש"ח כרכב חדש מהניילונים (וכמובן שעם מכלולים מודרנים) - רק אז אולי אנשים יתעניינו בו.

אבל בישראל כמו בישראל, גם אם יביאו אותו לארץ הוא יקבל תג מחיר של 120,000 ש"ח בלי בושה.

אל תשכחו שעד לא כזה כל כך הרבה ממזמן גם סקודה נחשבה לזבל עופות בסיסי צ'כי נחות למדי שכולנו צחקנו עליו ולא הערכנו אותו (פה בארץ לא מעט קנו, בעיקר אלו מהעלייה הרוסית), ובאו הגרמנים ועשו ממנה מה שעשו והפכו אותה לרכב המוצלח והמתוקצב הגיונית (יחסית) שהיא היום.

סיפור סינדרלה.

גם את סיאט אני זוכר בשנות ה- 80-90 כרכבים איטלקיים לא מוצלחים במיוחד, ובטח שלא בולטים, לפני שהגרמנים הגיעו גם אליהם והפכו אותם להצלחה שהם היום.

אז אולי גם לצ'כסלובקית יוגו הזאת יש סיכוי קלוש?

 

לפני 4 שעות, רן 1972 כתב:

חבל שלא מייבאים מכוניות קטנות  ידניות זולות  כאלה לארץ . אפשר לשנות תקינה ,בטוח שיהיה לזה ביקוש .

אני כל כך מסכים...

לפי מה שהבנתי כבר אין רכב מיני ידני שעולה פחות מ- 100,000 ש"ח בארץ והאחרונה בקטגוריה הזו הייתה היונדאי i10 הידנית שאותה הפסיקו לייבא.

תוחזר האלטו הבסיסית לאלתר!

וכל רכב קטן, ידני ובסיסי!

אחרי הפיג'ו 108 הידנית שלי (מודל 2015) שאחליף בעוד 5 שנים, אני לא יודע מה ארכוש... אין אופציות יותר.

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הגיון ברצון לחזור לייצר את היוגו.

בניגוד למה שחושבים, המפעל הסרבי שייצר את היוגו כלל לא נסגר, פיאט קנו אותו ב-2008 וייצרו בו בתור התחלה את הדור השני של הפונטו שעד 2013 נמכר באירופה במקביל לדור השלישי של הפונטו.

אחר כך ייצרו שם את פיאט 500L וכיום את פיאט גרנדה פנדה.

 

במצב הנוכחי באירופה, שכיום אין לפיאט היצע רחב של דגמים פרטיים, הסיניים מתכננות לפתוח מפעלים באירופה כדי לעקוף את המכסים ודאצ'יה עושה חיל באירופה אחרי שהפך למותג לואו קוסט של רנו - גם פיאט רוצה לחזור לעניינים.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, discoTD5 כתב:

 

ב 4000$ לפני מיסים, נניח 8000$ אחרי מיסים והובלה + 18% מעמ הגעתם ל 35.0 אש"ח, לפני רווח ליבואן. נניח 40.0 אש"ח. עכשיו תפתחו 'יד 2' ותראו מה אתם יכולים לקנות באותו הכסף. כל רכב יהיה עדיף על גיבוב הפחים הזה. 

4000 דולר זה מחיר שהיא נמכרה בארה"ב בשנות ה 80.

 

איזה פח אשפה מוטורי?

רוצים לעשות רכב "רטרו" מודרני כמו פיאט 500, מיני ורנו 5, על בסיס פלטפורמה קיימת של יצרן כלשהו (לא מגלים איזה). 

 

סביר להניח שזה יהיה משהו נורמלי ולא פח אשפה ובטוח לא יעל 4000 דולר. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, DAHUJI כתב:

עד לא כזה כל כך הרבה ממזמן גם סקודה נחשבה לזבל עופות בסיסי צ'כי נחות למדי

 

...גם את סיאט אני זוכר בשנות ה- 80-90 כרכבים איטלקיים

סיאט  ספרדית במקור.

בהתחלה ייצרה דגמי פיאט ברשיון, אח"כ יצאו לעצמאות, ומ-1986 חלק מ-VAG.

 

סקודה מתחילת ה-90 גם היא חלק מ-VAG.

בתקופה שלפני גם חלק גדול מהמתחרים היו "פחי אשפה מוטוריים" במושגים של היום.

 

נוסטלגיה כבודה במקומה, אבל 30 שנים במושגי רכב זה לא דור אלא עידן.

 

בהקשר הזה:

וספה המקורית (עם 2 פעימות, קירור אוויר וגיר ידני) הייתה ועדיין אייקון מוטורי,

אבל במושגים של היום זה כלי דו"ג נחות בכל פרמטר גם מהקטנועים הכי פשוטים של היום.

LML מייצרים את הווספה המקורית  עד היום בהודו תחת השם 'סטלה'

וגם היה נסיון לייבא אותם ארצה ב-2012 שלא צלח, כי הם פשוט לא עמדו באף קריטריון מודרני.

 

לדעתי גם אם יביאו את היוגו הנ"ל לארץ, גם במחיר מאוד זול המכירות יהיו זניחות עד אפסיות.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, SlowRide כתב:

כי למיטב ידיעתי לא הביאו לפה את הדבר הזה. במקום זה היה לנו את הדבר האמיתי, פיאט 127.

הייתה בישראל פיאט 128 שיוצרה במפעל זאסטאווה.

 

תרגיל של היבואן, אחרי שהופסק ייצור של 128 באיטליה המשיכו לייבא אותה מיוגוסלאביה ולא ציינו את בשום משום מקום. פיאט וזהו.

 

אחרי אותו סיפור נוסף ברישיון רכב ציון של ארץ ייצור שלא היה מקודם. 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זוכר היטב את הסקודה פורמן/פבוריט.

רכב מוצלח בסך הכול, איפה הוא ואיפה היוגו, אין על מה לדבר.

 

יש שורה של מכוניות בעולם שכל מטרתן ביקום היא להגיע לערוץ (המאוד משעשע) הזה.

עריכה אחרונה על ידי hans
  • מצחיק 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאמין שיש מקום למחליפה מודרנית לאלטו של לפני 20 שנה. ולהדגיש מודרנית - כזו שתעמוד בתקנים מעודכנים. אז היא לא תעלה 60 אש״ח אלא 90 אש״ח, עדיין רבע פחות מסופרמיני עכשווית.

 

קוריוז: בביקור בסלובניה ב-2012 מצאתי באיזה שוק מדרכה לוח מחוונים של פיאט 600. אם היה באיטלקית ולא באותיותֶקיריליות הייתי קונה בגלל איזו נוסטלגיה.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...