Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

המונח 'אזיאט' לא שונה בהרבה מ'אפרו-אמריקאי', גם שם אף אחד לא יורד לרזולוציה של המדינה ממנה הגיע.

 

ואם נחזור לטרמינולוגיה של כלים - הכל במידה... לא הייתי מגזים עם מד זחיח ותקיעים, אבל פלאייר משאבות זה מונח לגיטימי ולא מעוות פונטית שלא מצריך אנלוגיות מעולם החי.

 

פורסם

את המונח המונח "אזיאט" אני מכיר רק מאופסייד סטורי, מעולם שמעתי אותו במקום אחר. אבל סלנג הוא עניין מקומי. מי יודה מהי "בלורה"?

 

גם המונח "מזרחיים" מוזר, הרי אפילו הפינה המזרחית ביותר של מרוקו נמצאת ממערב לקו האורך אפס, וכל צפון אפריקה ממערב לישראל. אבל השפה, בוודאי המדוברת, לא חייבת לשקף את המציאות במדוייק, אלא לאפשר תקשורת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אזיאט זה בגלל שיוסי בנאי לא יכל להשתמש בכינוי היותר נפוץ "שוורצע תוכעס"...

שמעתי שמקומות מסויימים קראו לג׳ולות מהזן הגדול בלורות.

אבל המון שנים כבר לא ראיתי ילדים משחקים בזה.

והנה מה שג׳פטו ענה (עם שגיאה מביכה בעברית):

מה זה בלורות?

המילה "בלורות" אינה מילה תקנית בעברית לפי המילון, ולכן ייתכן שמדובר באחת מהאפשרויות הבאות:

  1. שגיאת כתיב או הקלדה – אולי התכוונת למילה אחרת שדומה בצליל או בצורה, כמו:

    • בלורית – תסרוקת או שיער שופע, בעיקר בחלק העליון של הראש.

    • ברורות – דברים שהם מובנים או מובחנים היטב.

    • בעורות – אולי ניסיון שגוי לכתוב מילה אחרת (למשל "בעורות" במקום "בארות"?).

  2. מונח מקומי/סלנג/מילה מהקשר מסוים – אולי זו מילה מהשפה המדוברת, סלנג, או מונח מקצועי מסוים שלא מוכר בצורה רחבה.

רוצה לכתוב לי את ההקשר שבו נתקלת במילה? אני יכול לעזור יותר מדויק אם אדע מאיפה זה הגיע או איפה ראית את זה.

 

ותשובותו של טייס המשנה (במוד חשיבה מעמיקה)

"בלורות" (באנגלית: Babesiosis) היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי פרזיטים ממשפחת Babesia, הפוגעים בתאי הדם האדומים שלנו. המחלה מועברת בעיקר באמצעות עקיצות של קרציות נגועות, אך לעיתים נדירות גם באמצעות העברת דם מאדם נגוע. מחלה זו יכולה להתבטא בתסמינים כגון חום גבוה, צמרמורת, כאבי מפרקים, עייפות ולעיתים גם כאבים באזור הבטן, כאשר אצל אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת או חסרי טחול הסיכון לתסמינים קשים יותר גבוה

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי borsood

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם (נערך)

שוורצע חייע - חיה שחורה.

 

בלורה היא כל גולה, בלי קשר לגודל ו"פצצה" , בסלנג החיפאי, לפחות בתקופה שבה אני שיחקתי בהן. היה לקסיקון שלם לפי גודל ועיצוב.

 

והנקודה היא שפה היא דבר חי ומשתנה. אני הכרתי "חתיכה" (כמו בשיר על רחוב פנורמה) ואחרי זה "שאפה" ו"פצצה", אין לי מושג מה יגידו היום בני 16.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, Derish כתב:

המונח 'אזיאט' לא שונה בהרבה מ'אפרו-אמריקאי', גם שם אף אחד לא יורד לרזולוציה של המדינה ממנה הגיע.

 

 

 

אזיאט זה לא אפרו אמריקאי אלא ניגר.

אפרו אמריקאי מקביל לבן עדות המזרח.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני שעה, Derish כתב:

פלאייר משאבות זה מונח לגיטימי ולא מעוות פונטית שלא מצריך אנלוגיות מעולם החי.

אה, רגע- אתה מתכוון לג'פקה (ג'בקה, אצל אנשים מסויימים)? 

כי כבר עברו דרכי כאלו שרצו ג'פקה, אבל לא זו, לא הפלאייר-פטנט (סליחה, מלקחת עם רישום מדעי או משהו)- אלא הקוקוריקו.

רגע. 

נו, אין לי כח כבר. 

העברית בעייתית מאד במינוחים טכניים. או שלמונח לועזי יש 5-6 שמות אפשריים ומקובלים בעברית, או שהמצב הפוך וכ-6 מילים לועזיות מתארות דבר שהפך להיות ספציפי בארצנו. 

לפני כשעה, borsood כתב:

שמעתי שמקומות מסויימים קראו לג׳ולות מהזן הגדול בלורות.

הולי דאק. כמה שנים לא שמעתי את המילה הזו. 

לפני 48 דקות, sperial כתב:

והנקודה היא שפה היא דבר חי ומשתנה. אני הכרתי "חתיכה" (כמו בשיר על רחוב פנורמה) ואחרי זה "שאפה" ו"פצצה", אין לי מושג מה יגידו היום בני 16.

אני יודע, האמת. 

בני 16 יגידו "[קיבלת הערת משתמש, הסיבה: שפה לא נאותה. המילה שכתבת מתאימה רק למנהג הרווח במקומות עבודה לפני ערב חג]".

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 4 שעות, ברווז כתב:

 

הולי דאק. כמה שנים לא שמעתי את המילה הזו. 

 

גם אני. אבל מה לא עושים כדי לבסס טענה. ובגילי חוזרים למקורות.

 

אני הולך לבדוק באנציקלופדיה מכלל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 8 שעות, sperial כתב:

מי יודה מהי "בלורה"?

 

מי שעונה נכון זוכה ב"מציצה"? (בסלנג ירושלמי זה לא גס)

פורסם

לא חוכמה. זה מתפרסם בעיתונות הארצית כל שנה לקראת יום העצמאות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בתאריך 8.4.2025 בשעה 21:35, borsood כתב:

מה זה "ויזה אינטר"?

רק כי היום נזכרתי בזה שלא עניתי. מדובר בויזה שנועדה לעובד זר שלא יאבד את הסטטוס שקיבל במקור.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 9 שעות, ברווז כתב:

הפלאייר-פטנט

אני מכיר את זה כפלאייר אמריקאי..

וזה בעצם vise grip. 

ואם צריכים המלצה.. על malco

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם

לענ"ד פלאייר פטנט שלא ניתן לפתוח עם יד אחת זה משהו שכבר מזמן היה צריך להוציא מהחוק. כאילו רבאק, מה התירוץ של יצרנים היום להמשיך עם העיצוב הנחות הנדסית הזה כאשר כבר מזמן יש כלים דומים שנפתחים בקלות עם הזרת בכיוון ההפוך (כלפי מעלה/פנימה)?

 

image.thumb.jpeg.f52ec9663fda0594dd66c6c34e809e0a.jpeg

 

 

 

פורסם
לפני שעתיים, DareDevil כתב:

רק כי היום נזכרתי בזה שלא עניתי. מדובר בויזה שנועדה לעובד זר שלא יאבד את הסטטוס שקיבל במקור.

בזה המעסיק שלו צריך לטפל.

האם היא תאבד את הסטטוס כתוצאה מיציאה ל 10 ימים?

ועוד נקודה: העובדת לא ממש באה לטייל בקפריסין ויוון אלא להמשיך לעבוד בסיוע טיפולי.

הקונסולים אולי ירצו שהיא תוציא ויזת עבודה...

באמת צריך לברר את העמדה בקונסוליות. אבל בזהירות.

 

  • אהבתי 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
לפני 49 דקות, borsood כתב:

בזה המעסיק שלו צריך לטפל.

האם היא תאבד את הסטטוס כתוצאה מיציאה ל 10 ימים?

ועוד נקודה: העובדת לא ממש באה לטייל בקפריסין ויוון אלא להמשיך לעבוד בסיוע טיפולי.

הקונסולים אולי ירצו שהיא תוציא ויזת עבודה...

באמת צריך לברר את העמדה בקונסוליות. אבל בזהירות.

 

אעביר זאת הלאה, שוב פעם תודה (:

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 8 שעות, Derish כתב:

לענ"ד פלאייר פטנט שלא ניתן לפתוח עם יד אחת זה משהו שכבר מזמן היה צריך להוציא מהחוק. כאילו רבאק, מה התירוץ של יצרנים היום להמשיך עם העיצוב הנחות הנדסית הזה כאשר כבר מזמן יש כלים דומים שנפתחים בקלות עם הזרת בכיוון ההפוך (כלפי מעלה/פנימה)?

 

image.thumb.jpeg.f52ec9663fda0594dd66c6c34e809e0a.jpeg

 

 

 

אחד נפתח עם הזרת (אבל רק אם יש לך זרת מאוד מאוד חזקה) והשני עם האגודל. שניהם לא נוחים ושהיהם הורסים את האום באותה המידה.

  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

×
×
  • תוכן חדש...