Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות לגרסאות הבחירות של קפצ'ור/קאמיק 1.0 ליטר/ארונה 1.5 ליטר/סוזוקי S-Cross תקציב עד 165K


MrHicUp

פוסטים מומלצים

נהגתי על הקפצ'ור ועל הקאמיק.

מבחינת אבזור, שתיהן מצויידות אך הקפצ'ור יותר "מעניינת" ומציתה את הדמיון .

התנהגות כביש בקאמיק - יותר "מהנה" ובקפצ'ור עם 4 צילינדר הרגיש יותר עגלגל, פחות נמרץ אבל לא דיל ברייקר.

הקאמיק מאחור מעט יותר מרווחת מהקפצ'ור.

על הסוזוקי לא נהגנו אך היא יקרה משמעותית, משעממת יותר כמו רוב היפניות.

על הארונה לא נהגתי, אולי אצליח ביום שישי אבל המחיר של ה-1.5 ליטר, גרסת FR כולל עליה לכביש נמוך בכ-9K מה קאמיק המאובזרת גרס 1.0 ליטר 3 צילינדר שזה משמעותי ולארונה, התברר לי שיש מערכת חניה אוטומטית, חמוד...

 

מבחינת אמינות/ירידת ערך עתידית אני מניח(תקנו אותי אם אני טועה) שזה הסדר מהגבוהה לנמוך:

1.S-Cross

2. קאמיק/ארונה

3. קפצ'ור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקפצ'ור הוא היחיד עם בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו הולד".

 

לכל שאר הרכבים שציינת יש בלם יד רגיל.

 

זה כשלעצמו מספיק בשבילי בשיטת האלמינציה לפסול את כל הרכבים הנ"ל ולבחור בקפצ'ור שכן לדעתי אוטו הולד זה אביזר חובה ברכב.

 

אבל לקפצ'ור יש כנראה סחירות נמוכה יותר משאר הרכבים כפי שציינת.

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, green כתב:

הקפצ'ור הוא היחיד עם בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו הולד".

 

לכל שאר הרכבים שציינת יש בלם יד רגיל.

 

זה כשלעצמו מספיק בשבילי בשיטת האלמינציה לפסול את כל הרכבים הנ"ל ולבחור בקפצ'ור שכן לדעתי אוטו הולד זה אביזר חובה ברכב.

 

אבל לקפצ'ור יש כנראה סחירות נמוכה יותר משאר הרכבים כפי שציינת.

מעולם לא השתמשתי בפיצ'ר הזה ויש לי אותו ברכב חברה.

אנחנו גרים ברמת הגולן כך שכל נסיעה נחשבת כבין עירונית.

פעם בשבוע שבועיים נסיעה לקריות.

לא צפוי לעבור 8k-10k ק"מ בשנה כי זה רכב שני.

זה רכב לאישה.

אם אני לא טועה "Auto Hold" זה בעיקר לעמידה בפקקים או ברמזורים ואם כיבינו את הרכב במצב זה מופעל אז בלם היד החשמלי יעלה לבד.

שתי הואגיות נמכרות יפה לאורך השנים ולא ראיתי שזה מה שהיוווה דיל ברייקר עבור אנשים.

לגבי סחירות הקפצ'ור מבחינת ירידת הערך, זה אכן משהו שמטריד אותי.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי אוטו הולד מחזיק את הרכב במקום ללא תזוזה בכל עצירה של הרכב ומבטל את הצורך בפעולה הפיזית של הנהג להחזיק את דוושת הבלם לחוצה במשך כל זמן העצירה כדי להשיג זאת וגם מונע את הריכוז הנדרש לצורך כך.

 

הנהג יכול לשחרר את הרגל ולנוח. גם הזינוק ברכב לאחר כל עצירה ןעמידה של הרכב לא מצריך מעבר של הרגל מדוושת הבלם לדוושת התאוצה, הרגל יכולה להיות מוכנה ללחיצה על דוושת התאוצה.

 

בנסיעה טיפוסית בסביבה עירונית או בפקקים או בנסיעה זוחלת בכבישים גם בכבישים בינעירוניים יש כמות גדולה של עצירות בהם הרכב עומד במקום.

 

זה דומה למה שעושה גיר אוטומטי לעומת גיר הידני, הוא מבטל את הפעולה של העברת ההילוכים הידנית ואת הלחיצה על דוושת המצמד בכל עצירה והחזקה שלה לחוצה במשך כל זמן העמידה של הרכב כאשר ההילוך משולב ואת הריכוז הנדרש לכך ומי רוצה היום לנהוג בגיר ידני מלבד כמה "משוגעים" לדבר...

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • משעמם 1
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, green כתב:

כי אוטו הולד מחזיק את הרכב במקום ללא תזוזה בכל עצירה של הרכב ומבטל את הצורך בפעולה הפיזית של הנהג להחזיק את דוושת הבלם לחוצה במשך כל זמן העצירה כדי להשיג זאת וגם מונע את הריכוז הנדרש לצורך כך.

 

הנהג יכול לשחרר את הרגל ולנוח. גם הזינוק ברכב לאחר כל עצירה ןעמידה של הרכב לא מצריך מעבר של הרגל מדוושת הבלם לדוושת התאוצה, הרגל יכולה להיות מוכנה ללחיצה על דוושת התאוצה.

 

בנסיעה טיפוסית בסביבה עירונית או בפקקים או בנסיעה זוחלת בכבישים גם בכבישים בינעירוניים יש כמות גדולה של עצירות בהם הרכב עומד במקום.

 

זה דומה למה שעושה גיר אוטומטי לעומת גיר הידני, הוא מבטל את הפעולה של העברת ההילוכים הידנית ואת הלחיצה על דוושת המצמד בכל עצירה והחזקה שלה לחוצה במשך כל זמן העמידה של הרכב כאשר ההילוך משולב ואת הריכוז הנדרש לכך ומי רוצה היום לנהוג בגיר ידני מלבד כמה "משוגעים" לדבר...

 

 

 

 

כמו שאמרתי, פחות רלוונטי במקרה שלי.

חזרה לנושא השרשור 😊

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, green כתב:

כי אוטו הולד מחזיק את הרכב במקום ללא תזוזה בכל עצירה של הרכב ומבטל את הצורך בפעולה הפיזית של הנהג להחזיק את דוושת הבלם לחוצה במשך כל זמן העצירה כדי להשיג זאת וגם מונע את הריכוז הנדרש לצורך כך.

 

הנהג יכול לשחרר את הרגל ולנוח. גם הזינוק ברכב לאחר כל עצירה ןעמידה של הרכב לא מצריך מעבר של הרגל מדוושת הבלם לדוושת התאוצה, הרגל יכולה להיות מוכנה ללחיצה על דוושת התאוצה.

 

בנסיעה טיפוסית בסביבה עירונית או בפקקים או בנסיעה זוחלת בכבישים גם בכבישים בינעירוניים יש כמות גדולה של עצירות בהם הרכב עומד במקום.

 

זה דומה למה שעושה גיר אוטומטי לעומת גיר הידני, הוא מבטל את הפעולה של העברת ההילוכים הידנית ואת הלחיצה על דוושת המצמד בכל עצירה והחזקה שלה לחוצה במשך כל זמן העמידה של הרכב כאשר ההילוך משולב ואת הריכוז הנדרש לכך ומי רוצה היום לנהוג בגיר ידני מלבד כמה "משוגעים" לדבר...

 

 

 

 

טוב, אתה גם פוסל לזכרוני כל רכב שאין לו מתלה אחורי רב חיבורי, מה שאומר שאתה קצת חריג בענין הזה של פסילות בשל מה שאחרים רואים כזוטות. אצלי באטקה יש גם כזה אוטוהולד, משתמש בו, אבל יודע לחיות מצוין גם בלעדיו. אבל כל אחד ורשימת הריג'קטים הלגיטימית שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבי vag שכן מצויידים ב- auto hold (כמו האטקה) - הרכב "זוכר" את מצב ה- auto hold ואין צורך להפעיל אותו מחדש.

כשלא צריך להפעיל auto hold בכל נסיעה - משתמשים בו יותר.

חייב לציין שבתמרוני חניה - auto hold מציק כי צריך להיות קצת אגרסיביים עם דוושת התאוצה כדי לשחרר את בלם היד.

אני מבטל אותו בתמרון חניה.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסיף לסלט גם את השברולט טראקס הגרסה הבכירה RS2 .

כחדשה ללא ק"מ 0 היא תחרוג מעט מהתקציב אך כרגע יש ימי מכירות שלה בק"מ 0 שבהחלט שם אותה בתקציב.

מבחינת מה שקראת וראיתי - תא נוסעים מאודדדדדד מרווח אך משעמם, אין פתחי אוורור מאחור אם כי למדתי מהרכב עבודה שלי שזה ממש בלוף, בקושי יוצא אוויר ותכלס, תוך 5-10 דק' כולם כבר מבקשים להנמיך את עוצמת הקירור בקיץ. איכות חומרים מאחור בדלתות גם לא משהו וצבע הדלתות אפרורי משהו....

מקדימה כבר "קצת" יותר שמח.

יש פנסי לד קדמיים שזה מאוד חשוב לאשתי והמושבים, כיאה לאמריקאית מוד נוחים, גם מאחור וכללית אני דיי אוהב את המראה החיצוני שלה.

 

אז נשאר רק לדעת לגבי "מחלות" וסחירות/אמינות של כל אחת מהמועמדות, אפשר גם להכניס לדירוג את נושא העיצוב החיצוני והפנימי.

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הראש אומר סוזוקי S-CROSS, כנראה היא הכי אמינה ותשמור על ערך גבוה.

הקפצ'ור מרשימה "על הנייר", מעוצבת, מרווחת ומאובזרת, אבל הנדסת האנוש שלה "צרפתית" מדי ואני לא התחברתי אליה.

שברולט, אם נושא סחירות חשוב לך - תרד ממנה, היא מצטיינת באיבוד ערך...

לפי דעתי, הארונה / קאמיק ממוקמות איפשהו באמצע, הסחירות שלהן טובה (הקאמיק עדיפה בסחירות) והנדסת האנוש של שתיהן מעולה (גם כאן – הקאמיק עדיפה).

יצא לי לנהוג בלא מעט רכבי VAG עם מנוע 1.0 ושלושה צילינדרים (כולל ארונה 1.0 אוטומטית שכורה בדולומיטים) והמנוע לא סובל מרעידות והוא גם מספק ביצועים לא רעים.

בין הארונה לקאמיק, הייתי בוחר בקאמיק בזכות מולטימדיה עדיפה, איכות תא נוסעים טובה יותר, מרווח טוב יותר וכיול מצלים נוח יותר לעומת הארונה.

 

עריכה אחרונה על ידי mottis
.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, רועי5 כתב:

טוב, אתה גם פוסל לזכרוני כל רכב שאין לו מתלה אחורי רב חיבורי, מה שאומר שאתה קצת חריג בענין הזה של פסילות בשל מה שאחרים רואים כזוטות. אצלי באטקה יש גם כזה אוטוהולד, משתמש בו, אבל יודע לחיות מצוין גם בלעדיו. אבל כל אחד ורשימת הריג'קטים הלגיטימית שלו.

 

אז למה שחברות רכב יטרחו ויבזבזו כספים, שייצרו רק רכבים עם מתלה מסוג קורת מתח, בלם יד ידני בכל הרכבים שהם מייצרים, שייצרו גם חלונות לא חשמליים עם ידיות כמו פעם, מזגנים מכניים ללא בקרת אקלים, לא צריך גם מושבים חשמליים וניתן לייצר רק מושבים ידניים, לא צריך אוורור מושבים במושבי עור וכו' וכו'

 

יש דרישה של לקוחות מסויימים לדברים מסויימים ואין צורך לזלזל במה שאחרים חושבים שהוא חשוב ומהותי בשבילם.

 

לגופו של עניין אם אין חשיבות לאוטו הולד והנסיעות בתוואי שלא רווי בעצירות אז גם לא צפויה שחיקה של מצמדים בגיר כפול מצמדים, והרכב הוא לאישה שביצועים ואופי יחידת ההנעה כנראה לא חשוב לה (שילוב מנוע ה- 1 ליטר עם גיר ה- dsg לא מוצלח, הגיר מריץ הילוכים למעלה ומשאיר את הרכב בטווח סל"ד נמוך מדי ולא אפקטיבי), הייתי בוחר בסקודה קאמיק מהסיבות שציינו למעלה (לא בדקתי את סוגי המתלים האחוריים ואולם אני מניח שמדובר בסוג של קורת מתח בכל הרכבים הנ"ל מהקטגורייה הזאת )

 

 

דרך אגב אם לאטקה שלך היתה רק יחידת הנעה היברידית כמו של קורולה קרוס היית רוכש אותה או פוסל אותה על הסף?

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת ירידת ערך: הרכב יוחזק לפחות 5 שנים ואני רואה באתר carzone.co.il שכולן בסוף מאבדות בממוצע כ-50% מערכן אז כמה זה באמת רלוונטי?

אולי איבוד הערך פוחת בשנים הראשונות בדגמים מסויימים? אבל אחרי 5 שנים רובן זהות.

 

מה אני מפספס כאן?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, green כתב:

 

אז למה שחברות רכב יטרחו ויבזבזו כספים, שייצרו רק רכבים עם מתלה מסוג קורת מתח, בלם יד ידני בכל הרכבים שהם מייצרים, שייצרו גם חלונות לא חשמליים עם ידיות כמו פעם, מזגנים מכניים ללא בקרת אקלים, לא צריך גם מושבים חשמליים וניתן לייצר רק מושבים ידניים, לא צריך אוורור מושבים במושבי עור וכו' וכו'

 

יש דרישה של לקוחות מסויימים לדברים מסויימים ואין צורך לזלזל במה שאחרים חושבים שהוא חשוב ומהותי בשבילם.

 

לגופו של עניין אם אין חשיבות לאוטו הולד והנסיעות בתוואי שלא רווי בעצירות אז גם לא צפויה שחיקה של מצמדים בגיר כפול מצמדים, והרכב הוא לאישה שביצועים ואופי יחידת ההנעה כנראה לא חשוב לה (שילוב מנוע ה- 1 ליטר עם גיר ה- dsg לא מוצלח, הגיר מריץ הילוכים למעלה ומשאיר את הרכב בטווח סל"ד נמוך מדי ולא אפקטיבי), הייתי בוחר בסקודה קאמיק מהסיבות שציינו למעלה (לא בדקתי את סוגי המתלים האחוריים ואולם אני מניח שמדובר בסוג של קורת מתח בכל הרכבים הנ"ל מהקטגורייה הזאת )

 

 

דרך אגב אם לאטקה שלך היתה רק יחידת הנעה היברידית כמו של קורולה קרוס היית רוכש אותה או פוסל אותה על הסף?

 

 

 

חברות מייצרות מתלים ומכללים אחרים בתצורות שונות וברמות איכות ובנובע עלויות שונות. מכוניות יקרות יותר יהיו לרוב מצוידות במערכות מתוחכמות ומשוכללות יותר, אין בזה כל חדש. רק לא מבין את הקשר בין העובדות הידועות לכל הללו, לרשימת הפסילות שלך, עליה אגב אין מחלוקת, זכותך. כל שאני אומר מנסיוני הלא קצר הוא שפסילות בגין המכללים האלו, כמו אוטוהולד או סוג מתלה, הן לא נפוצות במיוחד, אפילו די נדירות, אבל מודה, אין בידי ממצא סטטיסטי שיאשש את ההנחות שלי. ואשר לי, אם זה מעניין, סוג הרכב היחיד שאני פוסל הוא רכב חשמלי, בשל העדר אפשרות לעמדת טעינה פרטית, זה הכל. אם הרכב נוח לי אני לא רץ למפרט לבדוק אם הסיבה היא בסוג המתלה ואשר לאוטוהולד הזה, נחמד, שימושי, אבל העדרו לא יטריד אותי. יש לי הרגשה שאני לא לבד בענין הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק את מידות הרכבים והתאמתם לצרכיך. הארונה קטנה משמעותית מהסוזוקי, הקאמיק ביניהן.

 

שילוב מנוע הליטר של vag עם תיבת ה-dsg מצויין, מטפס בחדווה בעליות של חיפה. יש לאשתי ולאחד הבנים רכב כזה, משמש בד״כ לנהג ולעתים בתוספת נוסע מבוגר ו/או ילדה במושב בטיחות (והציוד שלה בבגאז׳) ועושה עבודתו היטב.

 

אין לי ניסיון עם אוטו הולד, בלם חניה חשמלי שהיה לי בכמה רכבים שכורים רק עצבן אותי, כנראה שאחרי 48 שנה קשה לי לשחרר את הברקס בעמידה. ובוודאי שפיצ׳ר בודד כזה לא פוסל רכב.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...