Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: איך נפלו גיבורים - או איך התחדשתי ב- BYD SEAL כפולת מנועים


הלוחש למכוניות

פוסטים מומלצים

לפני 10 שעות, GTאי כתב:

 

קודם כל תתחדש ותהנה, זה הכי חשוב.

אין לי ציפור נפש טסלאית למרות שאני חושב שזה רכב נהדר, כשאמא שלי חיפשה להחליף את שלה אמרתי לה שאפילו לא תחשוב על זה כי זה פשוט רכב שהוא לא בשבילה (חוסר בכפתורים ושאר ירקות).

 

החו"ד או איך שתקרא לזה שנתת לא היתה 1:0 לסיל, תקרא שוב, היא היתה יותר בכיוון של 3:0 וזה פשוט לא מתכתב עם מה שהולך בחוץ (ולא מה שאני חושב), אז אם היית כותב את זה בתור דוד או משה (או איך שקוראים לך) זה היה סבבה ממש, אפילו מפורט יתר על המידה. אבל לפרסם את זה בתור מומחה זה - זה פשוט קצת מוזר לקריאה.

 

אני שמח לא שילמו לך (מראש לא חשבתי) ובאמת מקווה שתהנה מהרכב ושיהיו לך כמה שיותר לקוחות, בסוף אלו יותר חשובים מעוד כפתור פיזי שלא נסכים אם צריך!

 

מה שטוב בחוות דעת זה שהן לא מדע מדוייק, זה לא ספורט שנגמר 3-0 עם כמות גולים לתוך השער הזה וכמות אחרת לשער השני.

מבחינתו, מבחינת הצרכים שלו, העדפות שלו וכדומה זה אולי היה 3-0, יש אנשים שהגכ שמש הגדול בטסלה קוסם להם, רוב בעלי הטסלה שאני מכיר התלהבו ממנו מאוד עד לקיץ הישראלי הראשון ואז התלבהו קצת פחות.

הוא חיפש רכב שיהיה נוח לנסיעות ארוכות בכבישים גרועים, 99 אחוז מהאנשים היו עפים על הטסלה פרופורמנס, לוקחים אותה לבדיקה שטחית, לוחצים על הגז ואז כותבים צק, אח"כ היו נוסעים איתה הביתה בכבישי הצפון ומגלים שיש להם בלט בעמוד שדרה בגב תחתון שהם כלל לא ידעו עליו.

לגבי מה שהולך בחוץ- זה ממש לא מדד לכלום רק ליכולת של הישראלי להיות צרכן עדר, ההבנה שלהם ברכב לוקח בחסר, הצרכים שלהם כוללים בדרך כלל בדיקה של תצרוכת דלק, כמה כוכבים קיבל המבחן ריסוק ומה יעלה להם הביטוח, אפילו נסיעת מבחן של יותר מ5 דקות הם לא עושים. אין להם מושג מה זה משוב הגה וזה לא מעניין אותם וזה בסדר להם אבל לא מה שחיפש כותח השרשור הזה.

מספיק לראות בחוץ שלל מאזדה 3 האצבק שנקנו כמכונית "משפחתית" למשפחה עם 3 ילדים בשביל להבין שמי שקנה את האוטו כלל לא טרח להכניס את הילדים שלו למושב האחורי וגם אם כן לא באמת עניין אותו מה הם חושבים אחרת לא היה מתקרב לאוטו הזה על שלל היתרונות שיש לו, כיוון שרכב משפחתי הוא לא !

אז חוות הדעת של כותב השרשור על הטסלה היתה שלילית,  פייר גם לי יש חוות דעת שלילית עליה ואני לא רואה את עצמי נוסע על טסלה ומעדיף רכבים יותר אינטואיטיבים לתפעול או לפחות כאלה שמד המהירות והנתונים הדרושים לי יהיו לי מול העיניים.

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 173
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • ספונסר פורום
לפני 18 שעות, farkash7 כתב:

מעניין אותי לשמוע מה דעתך על איכות ההרכבה והחומרים בהיילנד.

חד משמעית - עוד לא נגעתי באחת, אז לא יודע.

ממה שמתחוור משלל מבחנים ראשונים - יש שיפור בכמה וכמה פרמטרים, וזה משמח.

יותר שקט, פחות ויברציות וקפיצות על כביש משובש - בקיצור הקריבו קצת מהספורטיביות לטובת הנוחות, כולל צמיגים פחות ספורטיביים ויותר חסכוניים (עד דגם LR לפחות).

מעניין איך יגיבו להחלטת הגוף המנהל של EURO NCAP לגבי הפחתת כוכב בטיחות לרכב בלי מינימום של כפתורים פיזיים....

לפני 20 שעות, outnex כתב:

נראה אחלה רכב ומחיר. תתחדש
מה עם הטיפולים פה?עליות הזיות כמו ביונדאי או כמו טסלה מסנן מזגן בלבד?

יותר דומה לטסלה במובן הזה. כל שנה או 20K ק"מ בדיקה כללית + פילטר מזגן, כל שנתיים נדמה לי שנוזל בלמים ונוזל קירור.

הבלימה הרגנרטיבית, אף שהיא רחוקה מביצועי הטסלה ולא ניתן להגיע איתה לנהיגה בדוושה אחת, עושה לדעתי עבודה טובה מספיק בכדי להגיע להחלפת דיסקים ורפידות רק סביב 100K ק"מ - מסקרן אותי מאד אם אכן זה יהיה הקצב. 

לפני 12 שעות, GTאי כתב:

 

קודם כל תתחדש ותהנה, זה הכי חשוב.

אין לי ציפור נפש טסלאית למרות שאני חושב שזה רכב נהדר, כשאמא שלי חיפשה להחליף את שלה אמרתי לה שאפילו לא תחשוב על זה כי זה פשוט רכב שהוא לא בשבילה (חוסר בכפתורים ושאר ירקות).

 

החו"ד או איך שתקרא לזה שנתת לא היתה 1:0 לסיל, תקרא שוב, היא היתה יותר בכיוון של 3:0 וזה פשוט לא מתכתב עם מה שהולך בחוץ (ולא מה שאני חושב), אז אם היית כותב את זה בתור דוד או משה (או איך שקוראים לך) זה היה סבבה ממש, אפילו מפורט יתר על המידה. אבל לפרסם את זה בתור מומחה זה - זה פשוט קצת מוזר לקריאה.

 

אני שמח לא שילמו לך (מראש לא חשבתי) ובאמת מקווה שתהנה מהרכב ושיהיו לך כמה שיותר לקוחות, בסוף אלו יותר חשובים מעוד כפתור פיזי שלא נסכים אם צריך!

 

תודה רבה על הברכות.

התגובה שלך מאד מאפיינת את הדור ההדיגיטלי/בינארי הצעיר, אך היא ממש לא מה שמשתקף מהתיאור שלי בפוסט. לא 3:0 לסיל ולא שום תוצאת כדורגל, אלא ניצחון בנקודות לסיל מבחינת התאמה לצרכים האישיים שלי.

הרי כתבתי שהתאהבתי ממבט/סיבוב ראשון בפרפורמנס, זו לא היתה החלטה פשוטה לעבור לצד השני של הרחוב - אבל גם בחיים האמיתיים, שבהם יש שלל גוונים של אפור ולא הכל שחור-לבן, צריך להחליט בסופו של תהליך.

וכך קרה שלצרכים שלי, בגיל שלי, הסיל יצאה עדיפה מבחינת נוחות/איכות חומרים וגימור/הנדסת אנוש -

הניצחון הזה הוא כאמור בנקודות, ויכול להיות שאצל אנשים אחרים, עם סדרי עדיפויות שונים, התוצאה תהיה שונה.

כמובן שבבואי להמליץ על רכב חשמלי ללקוחות חדשים, ההמלצה, כתמיד, תהיה בהתאם לצרכים האישיים שלהם. כך מתנהג איש מקצוע, ולא איש פרלמנט בתי קפה.

 

הקטע המצחיק הוא, שאצל אנשים אחרים (לא כולל אותך), עצם העובדה שמאזכרים נקודות תורפה (מאד אמיתיות) בטסלה, כמוה כחילול קודש הקודשים, עבורם זה "ברור" שבלי שיש שוחד מעורב, לא יתכן שמישהו יעז להציע שבעגל הזהב שלהם יש כמה נקודות חלודה...

  • אהבתי 4

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, הלוחש למכוניות כתב:

מעניין איך יגיבו להחלטת הגוף המנהל של EURO NCAP לגבי הפחתת כוכב בטיחות לרכב בלי מינימום של כפתורים פיזיים....

פשוט מאוד - ישלחו למבחנים רכב עם אביזר אפטרמרקט מותקן ויוסיפו אותו כאופציה לקונפיגורטור במחיר של 10K$. ככה מצד אחד הציון לא יפגע ומצד שני אף אחד לא יקנה את זה באמת אז לא יצטרכו לייצר.
את משחקי החתול ועכבר האלה מציע לגוף הבטיחות החשוב הזה לעזוב. מי שקונה טסלה ומחזיק אותה לומד להסתגל לממשק החדש והמלחמה הזו לא תוביל לשינוי לפי דעתי.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.5.2024 בשעה 02:37, הלוחש למכוניות כתב:

1. בגילי, כבר אין לי זמן לקנות בננות ירוקות... בטוח שבעוד 5 שנים כבר יהיו חשמליות סיניות עוד יותר מוכחות, אך אני רוצה להנות עוד היום, כשאני יכול, ולא כשאתקרב לשנתי ה-70... הזמן היחיד להנות מ-500+ סוסים הוא כל עוד הרפלקסים שלי עדיין עובדים, כלומר עכשיו...

חבל שלא רשמת את זה כבר בפתיחת אמל"ק ארוך שלך. זה משהו שלך אישי, ויש אנשים שעל זה ישלמו גם חצי מיליון שקל או יותר, אתה לא מעוניין להשכיב סכום כזה (בצדק) אז מן הסתם מבחינת VFM הסיניים תמיד יהיו ביתרון במעמד רכישה !

 

בתאריך 14.5.2024 בשעה 02:37, הלוחש למכוניות כתב:

2. ללא ספק - החשבון הסופי של עלות רכב מוגש רק אחרי מכירתו. אני רגיל כל חיי לנסוע ברכבים שמביאים לי מקסימום הנאה, ועם גישה כמו שלי, להנאה מותר שיהיה מחיר גבוה יותר מאשר לחיים עם רכב שבו הגישה הכלכלית היא החשובה ביותר.  למותר לציין, אלו הן העדפותי האישיות, ואינני מעלה על דעתי לנסות ולכפות אותן על לקוחותי. איש איש וטעמו עימו.

 

 איזה אוקסימורון זועק לשמיים מול מה שרשמת באמל"ק שלך שאיזה סיבות הובילו אותך להחליף את A4 שלך (נתעלם מדקויות טכניות של נהג מירוצים מדופלם בתהליך בחינת רכב מחליף, כי זה עדיין משהו שמתאר את התחושה אישית שלך), שעלויות תחזוקה של 2500 ש"ח מכבידות אלייך והקילומטראזי של הרכב מתקרב לאזור מסוכן של השמדת ערך טוטאלי, אז נראה הגיוני להשכיב 200K+ אש"ח כדי שתחסוך אותם, כאשר אין לך את הסכום הזה, גם אחרי מימוש רכב ישן והיה צורך עוד במימון נוסף....אבל עם נסוע שלך עוד 3 שנים מה תעשה עם רכב חשמלי עם 120 אק"מ, אתה חושב רכב ICE עם 200 אק"מ זאת בעיה, נראה אותך מממש חשמלי עם 100+ אק"מ ...אה בטח בתור היותך "לוחש למכוניות" האנשים ישלמו לך הרבה מעל מחירון (שאלוהים יודעה מה יהיה עד אז, אבל לפי שחיטת מחירים שעוברים רכבים חשמליים משומשים ברמה גלובלית, לא הייתי נישאר יותר מדי אופטימי).

UsedEVBloodbath.png.1d24f70b6df0feb8f010d50e363621a4.png

 

 

אני גם עוסק בתחום, אבל B2B מול מוסכים/אנשי מקצוע בלבד, חלילה וחאס לעבוד מול לקוחות פרטיים ! אני מאחורי קלעים, רואה את התכל"ס ולא את השמוצי פוצי של קטע מכירתי/דימויים/ניתוחים תאורתיים שאתה מתעסק (אתה בלובי פאנסי/אני במטבח) והגעתי למסקנה שונה באליל משלך, לא כי אני מזלזל ברכבי "צ'ינג צ'יאנג צ'יונג" אלא בגלל שאני קונה רכבים שהם בר תיקון !
את החישובים שלי פירטתי בדיון 

אני כבר על 96 אק"מ, עד שייכנס מס נסוע כבר אהיה על 200 אק"מ סוף אחריות, ומבחינת הוצאות שחסכתי זה יהיה במחיר קניה של 179 אש"ח, נכון זה רכב סבתאות מול סגמנט שאתה בחרת, אבל מאוד פרקטי בגודל לציוד שלי/משרד שלי ועם 204 כ"ס/40 קג"מ זה מעל ומעבר בשבילי, סכנת איבוד רישיון יומי, ועושה הרבה בושות לרכבים מסביבי...דריפטינג לא מעיניין אותי, ובכלל הנעה אחורית נפסלה מראש כי לפעמים גם אישתי לוקחת/מתחלפים והיא רק חזרה לנהוג (מומלץ רק ישר כבישים רחבים ובלי רוורס :-)), ולא רוצה לחשוב לאיזה תסבוכות היית נכנסת שמצד שני אוהבת ללחוץ על מצערת...

והכי מצחיק שעם כל ה-500+ סוסים שלך שניינו מוגבלים על אותו VMAX...שדרך אגב רק מעבר לזה מצליחים 99% לעקוף אותי רכבים אחרים או שעושים כל עברת תנועה נוספת.
ויש עוד הבדל קטן בייננו...אני קונה רק בתשלום אחד רכבים, ללא מימון, לכן TCO מאוד פשוט לחשב במקרה שלי.

 

בתאריך 14.5.2024 בשעה 02:37, הלוחש למכוניות כתב:

3. אל תשכח שבחרתי ב-BYD. זו ממש לא סינית עלומת-שם עם מעט ניסיון, אלא חברה פורצת דרך בתחום ההנעה החשמלית, עם למעלה מחצי מיליון עובדים (פי 3 מטסלה, לצורך השוואה) שמתוכם קרוב-100K מהנדסים. חתיכת כח בכל מה שנוגע ל-R&D בעולם שבו לחברות כמו טויוטה, VAG, MB או כל אחד אחר אין באמת יתרון טכנולוגי רב שנים כפי שהיה להן בתקופת האבן, נו, כשרכבים הונעו בעזרת בנזין... 

אכן בחרת בדובדבן שבקצפת של מפלגת CCP איתו יצאו לכבוש/להציף את העולם....צרם לי לקרוא את הטיעונים האלו ממישהו שטוען לידע נרחב עם חשיבה "מחוץ לקופסה" בתחום הפיתוח של אוטומוטיב, ומבחן "חדירת המסמר" היה דיל בריקר....רכבי BYD מתלקחים בעמידה עקב כשל ברמת BSM !

המפלגה סיבסדה והחליטה לעבור את טסלה, ה"עבדים" מספקים את הבקשה...ללא ספק קפיצת מדרגה מבחינת יכולת ייצור בזמן מאוד קצר, נראה איך יהיה המצב בתחום בקרת איכות והתמודדות עם כשלים ששאלה של זמן אחרי X זמן יתגלו. 

https://www.wsj.com/business/autos/having-overtaken-tesla-byd-is-running-into-problems-overseas-7d883f02?mod=hp_lead_pos4

 

עד 2026 8 אוניות (סוס טרויאני) יכבשו את העולם..

 

אוניה אחד כזה כבר הציף את אירופה, לא מעט כתבות יש על אלפי רכבים סיניים BEV תופסים חניות ברחבי אירופה....מה לעשות השוק קשה
https://www.wsj.com/business/autos/eu-new-car-sales-slipped-in-december-after-16-months-of-growth-6ff936df

 

אבל בעיניי BIG NO בשבילי זה ש-BYD לא נכנס לשוק האמריקאי, זה לא קרה כאשר היה 25% מכס....עכשיו שהעלו ל-100% אין סיכוי
https://www.businessinsider.com/china-byd-electric-car-ev-why-not-coming-to-us-2024-3

 

אם אתה באמת מבין את עולם התיקונים/תחזוקה/מידע טכני של התעשייה הזאת הייתה מבין עד כמה אנחנו צריכים להודות ל-NHTSA, הגוף היחידי עם שיניים אמיתיים בעולם !! ולא כמו הבדיחה של הגרסה האירופית הפרוגרסיווית המטורללת, שרק מאוד חזקים בכתיבת תקנונים אבל בנושא ריקול/וחיוב יצרנים לתקן על חשבונם את הפאקים שלהם...שנות אור מארה"ב
ובכלל הנושא הכי כואב בקשר רכבי "צ'ינג צ'יאנג צ'יונג"...זה המערך תמיכה מבחינת TSB/מידע טכני,פשוט בדיחה !

  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 14 שעות, farkash7 כתב:

פשוט מאוד - ישלחו למבחנים רכב עם אביזר אפטרמרקט מותקן ויוסיפו אותו כאופציה לקונפיגורטור במחיר של 10K$. ככה מצד אחד הציון לא יפגע ומצד שני אף אחד לא יקנה את זה באמת אז לא יצטרכו לייצר.
את משחקי החתול ועכבר האלה מציע לגוף הבטיחות החשוב הזה לעזוב. מי שקונה טסלה ומחזיק אותה לומד להסתגל לממשק החדש והמלחמה הזו לא תוביל לשינוי לפי דעתי.

זה לא עובד ככה, ידידי.

ארגון EURO NCAP רוכש בעצמו, ובחשאי, את הדגמים שאותם הוא מרסק.

זה חלק חשוב בהיותו גוף אובייקטיבי - והוא גוף כה עשיר עד שיכול להרשות לעצמו לקנות את הרכבים (עד 4 במספר לכל דגם) באנונימיות.

Where Does Euro NCAP Get the Cars for Testing ?

Up to 4 cars are needed for an assessment by Euro NCAP. If a car model is already on sale, Euro NCAP will generally buy cars from dealers, in the same way that consumers do. Cars are bought anonymously, either from a single dealer or from several. Once the cars are at the test laboratory, the manufacturer is informed of the vehicle identification numbers (VINs) and are asked to confirm the specification. If a production change has been made since the cars were produced, for example to an item of safety equipment, the manufacturer may ask for the current part to be fitted to the vehicle. This ensures that, when they are released, the results are representative of current production cars.

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני שעה, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

איזה אוקסימורון זועק לשמיים מול מה שרשמת באמל"ק שלך שאיזה סיבות הובילו אותך להחליף את A4 שלך (נתעלם מדקויות טכניות של נהג מירוצים מדופלם בתהליך בחינת רכב מחליף, כי זה עדיין משהו שמתאר את התחושה אישית שלך), שעלויות תחזוקה של 2500 ש"ח מכבידות אלייך והקילומטראזי של הרכב מתקרב לאזור מסוכן של השמדת ערך טוטאלי, אז נראה הגיוני להשכיב 200K+ אש"ח כדי שתחסוך אותם, כאשר אין לך את הסכום הזה, גם אחרי מימוש רכב ישן והיה צורך עוד במימון נוסף....אבל עם נסוע שלך עוד 3 שנים מה תעשה עם רכב חשמלי עם 120 אק"מ, אתה חושב רכב ICE עם 200 אק"מ זאת בעיה, נראה אותך מממש חשמלי עם 100+ אק"מ ...אה בטח בתור היותך "לוחש למכוניות" האנשים ישלמו לך הרבה מעל מחירון (שאלוהים יודעה מה יהיה עד אז, אבל לפי שחיטת מחירים שעוברים רכבים חשמליים משומשים ברמה גלובלית, לא הייתי נישאר יותר מדי אופטימי).

אתה ממש נחמד - אבל מתעלם מנושא אחד חשוב: גם אני, כמו כל אדם פרטי, יכול להחליט מה שאני רוצה לעשות עם כספי.

יש אנשים, כמוך למשל, שעבורם קניית רכב היא תהליך מתמטי פשוט , נוסחתי וקר. וזה בסדר גמור. אני עובד מול כולם, ומתאים את עצמי לדרישות ומאוויי הלקוח. בשביל אנשים כמוך ברא אלוהים את טויוטה - הרכב הכי משעמם בעולם - במובן הטוב של המילה. לכל אחד יש רכב שמתאים לו יותר מאחרים. אתה קופץ בחדווה לנתח אותי, את הרצונות שלי, ומתוך כך גם קופץ למסקנות נמהרות לגבי עצם התהליך והכדאיות הכלכלית של העסקה, שאני שילמתי מכספי?  לא זכור לי שמיניתי אותך ליועץ הפיננסי שלי, ואם אני, בגילי, החלטתי שחשוב לי שילוב של 500+ סוסים יחד עם נוחות, ושהסיל מתאימה לי יותר מכל רכב אחר, זה ממש לא עניינך. מבטיח לך שסיבוב אחד איתי בסיל יבהיר לך מה פירוש איכויות נהיגה של רכב חשמלי מודרני. לנוכח מציאות ארוכת שנים, שבה נלקחה מאיתנו, חובבי ההגה, חדוות הנהיגה הפשוטה של רכבים אנלוגיים מדהימים, החלטתי לשנות גישה, ולפנק את עצמי ברכב ההפוך לגמרי למה שהייתי מחפש פעם. כי רק חמור לא משנה את דעתו. מקווה שזה מספיק "מחוץ לקופסה* בשבילך.

לפני שעה, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אני כבר על 96 אק"מ, עד שייכנס מס נסוע כבר אהיה על 200 אק"מ סוף אחריות, ומבחינת הוצאות שחסכתי זה יהיה במחיר קניה של 179 אש"ח, נכון זה רכב סבתאות מול סגמנט שאתה בחרת, אבל מאוד פרקטי בגודל לציוד שלי/משרד שלי ועם 204 כ"ס/40 קג"מ זה מעל ומעבר בשבילי, סכנת איבוד רישיון יומי, ועושה הרבה בושות לרכבים מסביבי...דריפטינג לא מעיניין אותי, ובכלל הנעה אחורית נפסלה מראש כי לפעמים גם אישתי לוקחת/מתחלפים והיא רק חזרה לנהוג (מומלץ רק ישר כבישים רחבים ובלי רוורס :-)), ולא רוצה לחשוב לאיזה תסבוכות היית נכנסת שמצד שני אוהבת ללחוץ על מצערת...

והכי מצחיק שעם כל ה-500+ סוסים שלך שניינו מוגבלים על אותו VMAX...שדרך אגב רק מעבר לזה מצליחים 99% לעקוף אותי רכבים אחרים או שעושים כל עברת תנועה נוספת.
ויש עוד הבדל קטן בייננו...אני קונה רק בתשלום אחד רכבים, ללא מימון, לכן TCO מאוד פשוט לחשב במקרה שלי.

....ואני מאד מכבד את השיקולים שלך. לרכב שלך. עם הכסף שלך. לא יזיק לך לעשות את זה לאנשים אחרים, בטח כאלו שאתה ממש לא מכיר.

לא קניתי את הסיל על מנת לנסוע בכבישי הארץ מעל 200 קמ"ש. השיא האישי שלי, אגב, עומד על 270 קמ"ש מאד יציבים על 911 משופרת בכבישי גרמניה, באופן חוקי. ביומיום אני לא איזה ילד מתלהב מביצועי קו ישר.

דוקא השילוב שיש בסיל של AWD עם מערכת בקרת יציבות שלהם, שמאפשרת החלקה מבוקרת של כל 4 הגלגלים מהווה אתגר נחמד ללימוד ופיצוח לאט לאט, על כבישים ריקים בצפון (כשהצפון יחזור להיות שלנו...), ואם אתה לא אוהב דריפטים זה סבבה - אני אוהב לקחת את הרכבים שלי לקצה במקומות בטוחים ולכן, שוב, לא מבין את פשר ההתלהמות שלך על עניינים שהם שלי.

ואגב, איך מחשבים הנאה מנהיגה בתוך TCO???

לפני שעה, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

המפלגה סיבסדה והחליטה לעבור את טסלה, ה"עבדים" מספקים את הבקשה...ללא ספק קפיצת מדרגה מבחינת יכולת ייצור בזמן מאוד קצר, נראה איך יהיה המצב בתחום בקרת איכות והתמודדות עם כשלים ששאלה של זמן אחרי X זמן יתגלו. 

שוב - אתה מתלהם על נושא שאילו הכרת אותו קצת היסטורית - היית יודע שהיתרון בתחום החשמל היה יכול להיות בידיים אמריקאיות כבר לפני למעלה מ-20 שנה. GM הוציאו תחת ידם את EV1, רכב חשמלי מדהים לזמנו, ולאחר שנבחן ע"י כמה מאות נהגים בקליפורניה, בחרה GM לירות לעצמה ברגל ולחסל את הפרוייקט!

השיקולים? -  ממש מרתיחים. כיום הם כנראה ממש מתחרטים על גישתם קצרת הרואי.

אז סין ראתה אפשרות - וקפצה על העגלה. כתוצאה מכך, הם נהנים ממצב שבו הם ברמה טכנולוגית דומה לגדולי היצרנים. 

לפני שעה, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אכן בחרת בדובדבן שבקצפת של מפלגת CCP איתו יצאו לכבוש/להציף את העולם....צרם לי לקרוא את הטיעונים האלו ממישהו שטוען לידע נרחב עם חשיבה "מחוץ לקופסה" בתחום הפיתוח של אוטומוטיב, ומבחן "חדירת המסמר" היה דיל בריקר....רכבי BYD מתלקחים בעמידה עקב כשל ברמת BSM !

כתבתי פה כבר, שהסינים ממש מפחידים בקצב ההשתלטות שלהם על ענף הרכב, אבל כמו שלטסלה היו כבר הרבה מאד תאונות על אף שטענה מתחילה שמערכת FSD שלה היא הרבה יותר מאשר ADAS שלב 2, כך גם ליצרן כמו BYD ברור שיכולים להיות כשלים. גם לאודי היה כשל עם סדרה של סוללות מתלקחות בדגמי איטרון - העולם הזה הוא חדש לכוווולם, הסינים - כך אני מתרשם - מתקדמים בקצב פשוט מפחיד קדימה, כי הם נדחפים ע"י הממשלה. הכל ידוע - אתה יכול להחליט להילחם בזה, אני פשוט הצטרפתי לעגלה הזו מתוך שיקולי VFM.

מעולם לא היצגתי את מבחן המסמר כדיל ברייקר - מאיפה המצאת את זה? ציינתי במפורש שהוא אינו מעוגן עדיין באף תקן. אבל אם היית יודע את זה לפני הקנייה, האם לא היית חושב קצת?...

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, farkash7 כתב:

פשוט מאוד - ישלחו למבחנים רכב עם אביזר אפטרמרקט מותקן ויוסיפו אותו כאופציה לקונפיגורטור במחיר של 10K$. ככה מצד אחד הציון לא יפגע ומצד שני אף אחד לא יקנה את זה באמת אז לא יצטרכו לייצר.
את משחקי החתול ועכבר האלה מציע לגוף הבטיחות החשוב הזה לעזוב. מי שקונה טסלה ומחזיק אותה לומד להסתגל לממשק החדש והמלחמה הזו לא תוביל לשינוי לפי דעתי.

יותר מכפי שכתב @הלוחש למכוניות - הם רוכשים את הרכב ברמת האיבזור הבסיסית ביותר שקיימת באיחוד האירופי. אז אם מדובר באיזו מדינה מזרח אירופית קטנה רכבי המבחן יירכשו בה ויועברו למעבדות ה-EuroNCAP לביצוע המבחנים. ויש דגמים בודדים שזוכים לשני סטים של מבחנים - בלי ועם התקני בטיחות מתקדמים. ההפרש יכול להיות שני כוכבים שלמים, כי כיום 3 כוכבים מוקדשים לריסוק והשניים הנוספים לאבזרי העזר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

 

לפני 10 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

הגיוני להשכיב 200K+ אש"ח כדי שתחסוך אותם, כאשר אין לך את הסכום הזה, גם אחרי מימוש רכב ישן והיה צורך עוד במימון נוסף....אבל עם נסוע שלך עוד 3 שנים מה תעשה עם רכב חשמלי עם 120 אק"מ, אתה חושב רכב ICE עם 200 אק"מ זאת בעיה, נראה אותך מממש חשמלי עם 100+ אק"מ ...אה בטח בתור היותך "לוחש למכוניות" האנשים ישלמו לך הרבה מעל מחירון ?

 

ההיגיון, כולל שלי, נמצא בתשובה בשירשור ולכן הסרקזם מיותר לדעתי.

הבחור כתב במפורש :
 

בתאריך 14.5.2024 בשעה 02:37, הלוחש למכוניות כתב:

1. בגילי, כבר אין לי זמן לקנות בננות ירוקות... בטוח שבעוד 5 שנים כבר יהיו חשמליות סיניות עוד יותר מוכחות, אך אני רוצה להנות עוד היום, כשאני יכול, ולא כשאתקרב לשנתי ה-70... הזמן היחיד להנות מ-500+ סוסים הוא כל עוד הרפלקסים שלי עדיין עובדים, כלומר עכשיו...

בתאריך 18.5.2024 בשעה 11:21, הלוחש למכוניות כתב:

בגילי, זו אמורה להיות החוויה המוטורית האולטימטיבית והאחרונה כאשר אני עדיין במלוא יכולות הנהיגה שלי.

 

עריכה אחרונה על ידי zaf
  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

... ובכלל הנושא הכי כואב בקשר רכבי "צ'ינג צ'יאנג צ'יונג"...זה המערך תמיכה מבחינת TSB/מידע טכני,פשוט בדיחה !


חייב לציין:
מצד אחד - מאוד מבין על מה אתה מדבר ולמה התכוונת.

 

מצד שני - אם כולם היו חושבים כמוך, רוב הסיכויים שלא היינו קונים כלום בחיים. מסתפקים בנרות להאיר את הבית וב-2 אבנים להצית אש (עם עץ כמובן, לא [חס ושלום חלילה] גז שעבר תהליך והוסיפו לו ריח בחברת הגז !).

חיים רק פעם אחת, ולא תמיד צריך או כדאי להסתכל יותר מידי קדימה.
אחרי גיל 40-50 נהוג לומר: מה שנגמר בכסף - לא בעיה (תשאל את ראיסי, חבר של חמינאי :-P )

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.5.2024 בשעה 13:31, הלוחש למכוניות כתב:

אמל"ק:

כאשר אתה יועץ רכב לפרנסתך, ומתיימר "ללחוש למכוניות", זה מחייב.

כאשר אתה מחליט שהגיע הזמן להחליף את האודי A4 הנהדרת שלך, שגמאה אצלך מעל 93000 ק"מ בפחות מ-3 שנים,

ועולה לך סביב 2200 ש"ח לחודש בדלק ותחזוקה שוטפת, זה מחייב מחשבה מעמיקה לגבי התחליף המועדף.

יצאתי לדרך עם ראש פתוח, כפי שאני משתדל לעשות עם כל לקוח שאני עוזר לו לאפיין ולמצא רכב חדש.

שלבי ההחלטה, הבדיקה, הרכישה והחיים בחודש הראשון עם BYD Seal Excellence כפולת מנועים.

 

אז לפני המלחמה כבר הגעתי למסקנה שה-A4 שלי, מצויינת ככל שתהיה, מתחילה להתקרב לשלב שבו להמשיך ולהחזיק בה, עם נסועה שנתית

שמתקרבת ל-40,000 ק"מ, לא תהיה שווה הרבה אם אחזיק בה אפילו שנה נוספת. עם קרוב ל-170,000 ק"מ על השעון, ואמינות טובה עד כה (למעט משאבת מים 

ומיסב גלגל אחד), הגיע הזמן להיפרד לפני שאחצה את קו ה-200,000 ק"מ שבארץ נחשב למעין "מספר קסם" שלילי, כאילו לרכב כזה (שנועד לטחון אוטוסטרדות גם עם 400,000 ק"מ) יש איזה מנגנון השמדת-ערך עצמית אחרי 200.... 

מאידך, הצלחת העסק שלי גרמה לכזה גידול בנסועה (אני גר בגליל ונוסע המון גם למרכז או אף לאזור י-ם לבדוק רכבים ללקוחות), עד שהוצאות הדלק לבדן הפכו לנטל שהלך וכבד ככל שמחירי הבנזין האמירו.

 

המשימה: למצא לי רכב שיהיה גם משרד נייד, נוח דיו לבלות בו שעות ביום, מהיר (ביצועים מעולים - עדיפות גבוהה), שיודע להתנהג ובטיחותי מאד

(It's a jungle out there...) וכמובן יוכל לחסוך לי באופן משמעותי בהוצאות התפעול. התקציב - אי שם סביב ה-200,000.

 

 

אם היית פותח את האמל"ק שלך עם תגובה 1,2 שציטטתי בתגובה הראשונית שלי, במקום זה, בכלל לא הייתי טורח להגיב (כי אחרי זה הבנתי את הלוגיקה והדרך המדוקדקת דרכה הגעת למסקנות האישיות שלך ברמה טכנית וביצועים) כי אי אפשר לחשב הנאה מנהיגה ב-TCO !!! כי זה משהו נורא סובייקטיבי, לכן איש נחמד, תנשום עמוק ותקראה שוב איך פתחתי את התגובה שלי !
דרך אגב אני בגיל, קידומת אחד לפניך, ויש לי חברים טחונים/תפרנים/רגילים וכל אחד עם העדפות שונות/חישובים שונים, אחד יבזבז טונות של כסף על תחביב מסויים, השני על אוכל גורמה משובך כמעט כל יום, אחר יפרק בקבוק כל שבוע שעלותו 4-5 ספרות, אחר עושה "שורות" או כל חומר פסיכדלי,וכמה אוהבים להיות בתפקיד שוגר דדי...הרשימה אין סופית, לבריאות.....וזה כל היופי בחיים, כל אחד, בלי שיפוטיות, בוחר את ההנאות חיים שיתנו לו דרייב בחיים/סיבה לקום למחרת בבוקר מעבר למשהו סטנדרתי בית/עבודה/ילדים.
אצלך זאת אהבה מוטורית, ומפלגת CCP הגשימו לך חלום רטוב ישן, תמורת VFM פנומנלי לקבל רכב דיילי/חייה מוטורית עם ביצועיים פנומנליים בו זמנית, עכשיו כל עוד יש לך את הרפלקסים....קאפיש ?!

ופשוט היית חוסך מאיתנו את כל מה שסימנתי בכחול, כי אלו חישובים של TCO, שמשדר, עדיין כן חשוב לך כדאיות כלכלית גם(כמובן לא ברור כל ה"תודות" הבנאליות לכל מני גורמים, תכתוב להם מכתב הוקרה, לכן חלק מהקוראים הרגישו שזאת "כתבה ממומנת" שאני לשניה לא חושד בזה, דרך אגב)....מבחינתך פאק שיילכו +200K אש"ח, אבל נהנאתי כמה שנים טובות, ולא מצפה שיהיה שווה משהו עוד כמה שנים, לכן זרקתי לך "שאלה רטוריט" ת נראה אותך מוכר BEV עם 120-150 אק"מ עוד -+ 3 שנים!

לפני 14 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

שוב - אתה מתלהם על נושא שאילו הכרת אותו קצת היסטורית - היית יודע שהיתרון בתחום החשמל היה יכול להיות בידיים אמריקאיות כבר לפני למעלה מ-20

טוב מי שפותח דיון עם "כאשר אתה יועץ רכב לפרנסתך, ומתיימר "ללחוש למכוניות", זה מחייב", זה לא מפתיע.
אתה יודע מי אני, מה הבנה וידע שלי בתחום, שגם מתפרנס רק מזה ?

למי שרוצה קצת להתעמק בנושא הזה, אני חושב שאלו 2 סרטים דוקומנטריים הטובים שנעשו בנושא:

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, איציק נ. כתב:

מסתפקים בנרות להאיר את הבית וב-2 אבנים להצית אש

גרמת לי לרוץ במסדרון ולצעוק - עוגה בוגה! עוגה בוגה בוגהההה!

 

איבדתי את השרשור מזמן - אני רק זוכר שאורי קנה כלב ים. 

  • מצחיק 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

כתבתי פה כבר, שהסינים ממש מפחידים בקצב ההשתלטות שלהם על ענף הרכב

 זה מה שמפחיד את האמריקאים (לכן העלו מכס ל-100%) והאירופאים מתחילים להתעורר עכשיו (הכל תלוי בבחירות של יוני, אם ישארו כל הפרוגרסיווים המטורללים או לא) אחרי שזוכרים מה הסינים עשו בפאנלים הסולריים
 

 

רוב המוחלט של אנשים מחפשים רכב מנקודת א' ל-ב, בצורה הכי זולה....פאקינג מלחמה גיאופוליטית לפנינו, ואינטרסים זרים של גורמים כלכליים  יעשו הכל לטרפד את זה, כי מה לעשות מס על דלק/רכבים אחלה פרא חולבת לכל מדינה (במיוחד אצלנו)

לפני 15 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

גם לאודי היה כשל עם סדרה של סוללות מתלקחות בדגמי איטרון - העולם הזה הוא חדש לכוווולם, הסינים - כך אני מתרשם - מתקדמים בקצב פשוט מפחיד קדימה, כי הם נדחפים ע"י הממשלה. הכל ידוע - אתה יכול להחליט להילחם בזה, אני פשוט הצטרפתי לעגלה הזו מתוך שיקולי VFM.

למה תמיד אתה חוזר על התלקחות סוללות אצל כל יצרני לגאסי? כאילו זהו, רק זאת הבעיה של מכונית BEV ? אם כבר הזכרת הנה משהו שלא מתכתב עם בטיחות של LFP

https://www.autoevolution.com/news/byd-showroom-burns-to-the-ground-after-one-electric-car-bursts-into-flames-234010.html#

 

אני אישית עם רכב BEV עוד מעט שנתיים, התלקחות סוללה הדבר האחרון שמתריד אותי, שוב פעם, לי אישית יותר חשובה היכולת לתקן אחרי שייצא מאחריות עוד שנתיים, אבל אתה מתעקש להתעלם מה שרשמתי בנושא העדר שקיפות מוחלט/TSB/מידע טכני אמין, ומשוכנע שיזמות של שלמה/צ'מפניון הקימו מערך מקצועי שעולם הרכב הישראלי טרם ראה, מגובה ב-100,000 מהנדסים סיניים (כמו מנטרה אתה חוזר על זה)...תמשיך לחלום שעוד X זמן יתגלה פגם ה-CCP מיוזמתו ריקול, הרי לא מפריע לך שהיצרן BEV הכי גדול בעולם לא יהיה בשוק המערבי הכי גדול ולא יהיה לך את NHTSA 

 

 

לפני 15 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

מעולם לא היצגתי את מבחן המסמר כדיל ברייקר - מאיפה המצאת את זה? ציינתי במפורש שהוא אינו מעוגן עדיין באף תקן. אבל אם היית יודע את זה לפני הקנייה, האם לא היית חושב קצת?...

לא...האם ראית איך בנוי הסוללה (ריתוך לייזר) שהופך אותו לכמעט בלתי אפשרי לתיקון תקני שיכול להמשיך לשמש ברכב חשמלי, רק לשימוש אחר של סוללה בתור OFF GRID?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הבעיות שלי עם רכבים סיניים זה שיש מצב שהרכב יחליט להרוג אותי כי אני חבר של האמריקאים מהמערב.
נשמע הזוי, אבל הסינים הוכיחו כבר שאין להם גבולות.

לסינים אין גבולות


 

  • מעניין 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 17 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אתה יודע מי אני, מה הבנה וידע שלי בתחום, שגם מתפרנס רק מזה ?

לא יודע מה אתה עושה לפרנסתך.

אבל קל להבין מה האגו שלך עושה לפרנסתו: להיות צודק. תמיד.

אינני נוהג להתווכח עם אנשים שאין מקום לאגו שלהם ולהם באותו החדר.

אילו היית טורח להניח בצד את הסרקסטיות ומדבר לגופו של עניין בלי ההתלהמות שלך,

לא הייתי עונה לגופו של אדם.

תתפלא, אפשר לענות כראוי בויכוח גם בלי לנסות להקטין את הצד השני, תנסה את זה פעם.

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...