Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: איך נפלו גיבורים - או איך התחדשתי ב- BYD SEAL כפולת מנועים


הלוחש למכוניות

פוסטים מומלצים

PHEV וכל מני קללות אחרות זה דבר אחד.
רכב חשמלי זה דבר אחר.
אני לא מזלזל בסינים, אבל חובת ההוכחה היא עדיין עליהם.
המוצרים מציגים מפרט דומה אבל עדיין אחד כבר שחה בבוץ המון זמן ומכר מיליונים, השני בדרך לשם, אנחנו עדיין לא יודעים אם בעוד 5-6 שנים הרכבים האלה יתחילו למות.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 173
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 19 דקות, yosisolt כתב:

ה "כתבה"  הזו  הופיע גם במלא אתרים אחרים,

לדוגמה?

(מזמן לא קראתי במגזין כלשהו כתבה עם מעל 2500 מילה...)

לפני 21 דקות, yosisolt כתב:

אני לא מתחום הרכב, ואין לי כל אינטרס  לכאן או לכאן,

אז מה, סתם 'נשמה טובה' ?

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבתי BEV ב-2009. אני מניח שאתה יודע ש-BEV פירושו battery electric vehicle. אז ל-BYD ניסיון קצר של 15 שנים בתחום, וזה כולל גם רכב כבד (אוטובוסים). אז כנראה שהם הוכיחו כבר את יכולותיהם.

אל דאגה, אני לא מתכוון לקנות טסלה, BYD, חתלתול אורה או כל חשמלית אחרת. אבל הזלזול כאן לא במקומו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, yosisolt כתב:

ה "כתבה"  הזו  הופיע גם במלא אתרים אחרים,

איפה בדיוק? הבן אדם לא עיתונאי ולא בוחן סוקר רכב. אמר והצהיר -יועץ. 
אם בעל אתר ציטט או הפנה לשירשור/מאמר כאן זה לא הופך את זה למאמר עיתונאי או ביקורת רכב. 

 

  • אהבתי 2

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
בתאריך 14.5.2024 בשעה 18:18, green כתב:

כלומר להבנתי אם נניח לחצת שתי לחיצות על הכפתור והגעת למצב 2 ונניח שאתה רוצה לחזור למצב 1, אתה צריך ללחוץ 5 לחיצות כדי לחזור אליו. אם הבנתי נכון אז זה מסורבל.

 

בתאריך 14.5.2024 בשעה 18:18, green כתב:

אני באופן אישי אוהב להפעיל את המתזים בהפעלה קצרה בדיוק לפני המגב, פעם אחת מצד ימין של המגב ופעם שניה בצד שמאל שלו בדרכו בחזרה וכך הלאה. בטסלה זה לא ניתן לביצוע להבנתי עקב ההשהייה הנ"ל.

 

בתאריך 14.5.2024 בשעה 18:18, green כתב:

כאמור בטסלה כדי לתפעל את המראות צריך לעשות זאת בהתחלה דרך מסך המולטימדיה, ללחוץ בו על כפתור "פקדים" ולאחר מכן על כפתור "מראות" במסך ואז לכוון את המראות באמצעות לחיצה על הכפתור השמאלי בהגה."

תודה על ההבהרות - זו בדיוק היתה כוונתי בהצגת הנדסת אנוש שמתיימרת להמציא את הגלגל מחדש ללא כל צורך, ונכשלת בכך בגדול. כולה מגבים, כולה מראות, כולה פנסים - למה, בשם אלוהים, צריך לנטוש את השיטה המוכחת, הפשוטה והאינטואיטיבית ביותר לטובת הפעלת תפריטים שמעצם טבעם לא יכולים להיות מהירים לביצוע כמו תנועת-אצבע?? לאלוהים ואילון מאסק הפתרונים.

 

לסיכום דעתי בנושא הנדסת האנוש בטסלה:

בעקרון - כשמשהו איננו מקולקל, באמת שאין צורך לתקן אותו.

כאשר מדובר על פקדים בטיחותיים כמגבים ואורות/מאותתים - שימו לב כמה אנרגיה מבזבזים כאן 

רק על מנת להצדיק שינויים מרחיקי לכת שלא רק שאינם תורמים מאומה לבטיחות בתפעול הרכב, אלא אף מורידים אותה באופן כללי (עקב הסטת מבט ממושכת מהכביש) - בטח ובטח לנהגים מזדמנים/לא מיומנים/לא טכנולוגים.

גם הביקורת המוצדקת שיש כלפי יצרנים אחרים על הפיכת חלק גדול מפונקציות התפעול של המזגן למשל (ראו את ה"סליידר" של משפחת VW למשל) מגיעה ממקום אחד: זהו גימיק אופנתי שמגיע מעולמות הטאץ' של סמארטפונים ושל טסלה, התערבות מיותרת של מנהלי שיווק שכפו את דעתם על מהנדסים והורידו בכך את הבטיחות שיש בתפעול פשוט.

 

בתאריך 14.5.2024 בשעה 22:50, GTאי כתב:

@הלוחש למכוניות אחרי שאתה על A4 שהוא רכב שאתה מגהץ איתו נסיעות של שלוש שעות ויוצא כמו חדש (היה לי) לחשוב על מעבר לטסלה זה קשה, אפילו מאוד.

הסיל כנראה חשמלית הרבה יותר דומה למה שאתה מכיר ולכן היא התאימה לך יותר לרכישה.

 

כלפי הלקוחות, מציע לך להביא נקודת מבט שונה על טסלה, אתה מקבל שם משהו אחר... אחר בעיצוב, אחר בממשק, אחר בתחושה - לטוב ולרע.

בפועל, אני לא מכיר בעלים אחד של טסלה שהיום היה רוצה רכב אחר וזה בעייני המבחן הכי גדול, לוקח זמן להתרגל לרכב הזה, אבל אחרי זמן אתה מבין שהוא שלם מסך חלקיו.

כל מה ש"הפריע" לך, למעט החום מהגג שזה דבר פתיר, ממש לא יפריע לכל מי שיורד מרכבים שהעלות שלהם היא עד 200,000 ש"ח.

 

 

 

בשום מקום לא כתבתי שהטסלה רכב גרוע.

לי אישית הוא מתאים פחות עקב נוחות גבולית מאד (בוודאי בנסיעות ארוכות), הנדסת אנוש שבעיקר מורידה מבטיחות התפעול, ואיכות חומרים וגימור שכבר זוכה לביקורת שלילית מרגע ההשקה.

ברור שכרכב מהפכני שהנגיש בצורה מאד משכנעת את החישמול לנהגי כל העולם - יש לטסלה מקום של כבוד, ומי אני שאקח זאת ממנה.

 

קשה מאד להפריד את נושא התפעול השנוי במחלוקת משאר האלמנטיים המהפכניים ברכב. קשה - אך לא מיותר. זה שבטסלה יושבים טובי המוחות בנושא ההנעה החשמלית, לא אומר שאנשי ממשק המשתמש צדקו כשהלכו בקו של אייפון על גלגלים. בסופו של יום - זהו רכב מהיר שצריך להתרגל

ולכבד את הביצועים הכבירים שלו - ולא להקשות ע"י העלמת פקדים בסיסיים.  במילים אחרות - אני טוען שהטסלה היתה רכב טוב יותר אילו היו משאירים בה כמה מנופים להקלת התפעול הבטיחותי.

 

אלמלא היתה הסיל מושקת בעיתוי שהושקה, סביר מאד להניח שהייתי מתנהל (מהר מאד...) ב-3 פרפורמנס, מקטר על הנוחות ואיכות הגימור, מקטר על הנדסת האנוש השונה-לשם-השינוי  - ואז מחייך חיוך דבילי בכל לחיצה על הדוושה הימנית😜

  • אהבתי 4

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 8 שעות, farkash7 כתב:

סיכם את זה יפה פותח השרשור, לא היה לו זמן לקנות בננות צהובות אז הוא קנה בננות ירוקות והוא מקווה שהם יצהיבו עם הזמן כי על פניו אין סיבה שלא, אבל אנחנו יודעים שתמיד דברים יכולים להשתנות בטח במוצר כל כך מתוחכם טכנולוגית עם המון רכיבים יקרים שיכולים להתקלקל.
סיכון מחושב שהוא לקח ביודעין, מי שעושה את זה יכול לצאת ווינר גדול.
נאחל לו בהצלחה ושיהנה מהרכב.

הפוך גוטה, הפוך😉

הסיל במקרה הזה היא היא הבננה הצהובה, כלומר המוצר הטוב העכשווי.

הבננות הירוקות שאין לי זמן להמתין להן - אלו הן החשמליות הסיניות העתידיות, אלו שכבר יהיה לגביהן מידע מוצק באשר לאמינות לאורך זמן...

 

ובאמת - כל מה שיכולתי לבדוק, והאמן לי שבדקתי, הוא איכות החומרים ורמת הגימור הן בעמידה (דיוק בהרכבת הפאנלים, איכות התפירה במושבים, איכות הפלסטיקה וכיוב') והן בנסיעה (רמת השקט, NVH, תחושת ה"מוצקות" והיעדר הקרקושים) - ומכל אלו התרשמתי מספיק לטובה על מנת לבצע את הקפיצה ולקנות.

 

כעת - אמינות, בכללי, היא כמו הרתעה. שתיהן נמדדות לאורך זמן.

אתה צודק לחלוטין, היה כאן סיכון מחושב מצדי. בגילי אני מחפש עוד רכב אחד שיוכל להלהיב אותי, לרגש, ויחד עם זאת גם לשמש כמשרד נייד נוח, בטוח, מפנק - וגם מהיר ויודע להתנהג.

האם זו היתה טעות? - את זה רק הזמן ילמד.

האחריות הארוכה על המכלולים והסוללה סגרה לי את הפינה הזו.

 

היה בטוח בכך, שאם אתקל בבעיות איכות/שירות - לא אסתיר אותן מחברי הפורום.

תודה על הפירגון.

לפני 8 שעות, farkash7 כתב:

טסלה היא פחות או יותר היצרן החשמלי היחיד שיכול להציג סטטיסטיקות שנאספו לאורך זמן. מי שקונה טסלה יודע במידה גבוהה של וודאות כמה טווח הוא יאבד אחרי שנה/שנתיים/8 שנים. איזה מכלולים התקלקלו ואיך הרכב יראה לאחר עשור.
יצרנים אחרים לא יכולים להציג נתונים כאלו כי אין להם מספיק מידע או שהם פשוט חדשים מדי.

חד משמעית - זה בדיוק מידע  שחסר לכל קונה בפוטנציה של חשמלית סינית כיום.

כפי שכתבתי, אני החלטתי שעבורי מספיקה האחריות הארוכה שמגיעה עם הסיל בכדי לגשר על הפער הזה.

לא לכל אחד זה יספיק.

 

אבל - כפי שרואים מהפניקה של יצרני הרכב המסורתיים באירופה, זה גם פוגע בהם כמעט באותה מידה.

ראה את מחירי האניאק, ID4 ואחרים, ותבין למה הלחץ מכיוון סין רק ילך ויגבר. הרי לא הגיוני לייחס למרצדס או VAG או BMW את היתרון הטכנולוגי ממנו נהנו עד כה, כשמדובר בטכנולוגיית הנעה חשמלית.

אודי חטפה תביעה ייצוגית על כך שסוללות מסידרה מסוימת של אי-טרון התלקחו מעצמן. היעלה על הדעת שפשלה כזו היתה קורית עם איזו אודי ICE  כלשהי? היתכן שנידרש לשלם 400-500K על חשמלית מהודרת שמציעה ביצועי סוללה בינוניים במקרה הטוב? זה פשוט לא מחזיק מים, ואני בהחלט חושש לגורלה של תעשיית הרכב המסורתית.

 

מה שקורה עם קצב ההתקדמות הסיני בחשמליות הוא פשוט מפחיד.

אם הייתי נשאל לגבי רכב סיני עם ICE - הייתי פשוט מגחך.

אבל הקפיצה הנחשונית של חברות חשמליות סיניות רציניות (ב-BYD עובדים מעל חצי מיליון איש...) בעידודה/פקודתה של הממשלה הסינית, ובעיתוי מושלם כמענה לטסלה, תפשה את אירופה המסורתית עם המכנסיים למטה. זה ממש מדאיג ברמה הגלובלית, אבל כמוני אני מניח שיהיו רבים שילכו שבי אחרי רכבים שנותנים VFM מאד גבוה ביחס לאירופאיות.

אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכת הנעה, אך גם במה שנראה כפתחו של מהפך עולמי בהובלה בתעשיית הרכב. לא נחמד לראות את זה - מעניין לראות כמה טובה ומהירה תהיה התגובה של אירופה.

  • אהבתי 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

מעניין לראות כמה טובה ומהירה תהיה התגובה של אירופה

 

התגובה של האירופאים והאמריקאים היא פשוט חסימה של הסיניים, זו הדרך היחידה שלהם להלחם בהם.

 

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001478885

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, יש פה הרבה ביקורת על ממשק המשתמש בטסלה, ובעיקר מאנשים שלא רגילים.

בחיים האמיתיים עם הרכב המצב ממש לא גרוע כפי שמתואר למען האמת חלק גדול מהשינוים הופכים את הרכב לנוח ופשוט יותר.

רוב הנסיעות כוללות פתיחת דלת, שילוב להילוך, הפעלת ההגה ווינקרים, וזהוא, ובאת הגעה למקום המבוקש אם אתה ממש נחמד אז תשלב לפארקין (אבל לא חובה, אם תפתח את הדלת הרכב יעשה את זה בשבילך).

כל שאר הפעולות עם שלל התאורים בטרד אתה לא באמת צריך לעשות, הכל אוטומטי.

אז אתם יכולים להמשיך להתלונן ולהזדעזע אבל בסוף מודל y זה הרכב הנימכר בעולם ובסקרים רוב האנשים שמחזיקים טסלה יקנו טסלה שוב.

אז או שאתם צודקים ויש מלא אנשים סדיסטים בעולם או שפשוט הממשק הוא לא כל כך בעיתי ורק דורש היסתגלות, וברגע שהתרגלתה אתה פתאום קולט כמה דברים מיותרים אתה צריך לעשות ברכב קלאסי.

  • רעיון טוב! 1

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.5.2024 בשעה 18:18, green כתב:
  • .
  • Press and hold to turn on high beam headlights - touchscreen displays a brief timer and you must hold for the duration of the timer to latch the high beam headlights to the on position

 

שכחתי להתייחס לדרך ההפעלה הגאונית של אור גבוה באופן קבוע.

 

אם הבנתי נכון (תקנו אותי אם אני טועה) צריך ללחוץ על כפתור המגע של האורות הנמצא על ההגה בצידו השמאלי ברציפות, ואז במסך המולטימדיה שנמצא במרכז הרכב בצד ימין של ההגה בכלל, יופיע מסך עם טיימר ואז צריך להמתין עם הכפתור לחוץ עד שמצב אור גבוה ייבחר 🙃

 

ברכב רגיל כידוע צריך לדחוף קדימה את מוט האורות וזהו.

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

הפוך גוטה, הפוך😉

הסיל במקרה הזה היא היא הבננה הצהובה, כלומר המוצר הטוב העכשווי.

הבננות הירוקות שאין לי זמן להמתין להן - אלו הן החשמליות הסיניות העתידיות, אלו שכבר יהיה לגביהן מידע מוצק באשר לאמינות לאורך זמן...


הכל יחסי. ביחס לטסלה נטל ההוכחה עדיין עליה -> היא עדיין בננה ירוקה בעיני.
ביחס לערב רב של יצרנים סיניים היא כנראה בננה צהובה.

 

לפני 7 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

האם זו היתה טעות? - את זה רק הזמן ילמד.

יש גוף רציני בארץ מאחורי BYD בישראל. מהמעט שנכתב פה על שלמה לאורך השנים מצטייר גם גוף שסך הכל עומד מאחורי המוצרים שלו ונותן שירות, זה גם נותן שקט.

 

לפני 7 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

אני בהחלט חושש לגורלה של תעשיית הרכב המסורתית.

מאסק התבטא בנושא לא מזמן. הוא אמר שהסינים יכחידו את כולם אם לא יוטלו מכסים והגבלות, אז החשש שלך מקבל משנה תוקף.
 

“The Chinese car companies are the most competitive car companies in the world. So, I think they will have significant success outside of China depending on what kind of tariffs or trade barriers are established,” Musk said on Tesla’s earnings call Wednesday.

“Frankly, I think, if there are not trade barriers established, they will pretty much demolish most other companies in the world.”

מישהו כתב כאן שאני מזלזל בסינים, בדיוק להפך, זה שחובת ההוחכה היא עדיין עליהם זו עובדה, אבל אני ממש לא מזלזל בהם וצופה שגם אם יש בעיות הם יבצעו את ההתאמות והתיקונים הנדרשים. העניין שעד שזה יקרה חברות שצומחות שם כמו פטריות יעלמו ואנשים יכולים לסבול. 
יוצא לי לעבוד עם קולגות מסין לא מעט, הם אנשים סופר מוכשרים ועובדים קשה מאוד, ויש להם משהו שאין לאף אחד אחר, כמות מטורפת של אנשים מוכשרים כאלה עם מוסר עבודה סופר גבוה.

לך תתחרה בזה...

 

 

 

 

 

  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני שעתיים, motizkn כתב:

רוב הנסיעות כוללות פתיחת דלת, שילוב להילוך, הפעלת ההגה ווינקרים, וזהוא, ובאת הגעה למקום המבוקש אם אתה ממש נחמד אז תשלב לפארקין (אבל לא חובה, אם תפתח את הדלת הרכב יעשה את זה בשבילך).

כל שאר הפעולות עם שלל התאורים בטרד אתה לא באמת צריך לעשות, הכל אוטומטי.

"רב הנסיעות" זה לא טיעון, אלא שקר סטטיסטי שמשאיר אותך עם נקודות חולשה קבועות ומעצבנות בתפעול הרכב. למה ללכת לשם אם במחי ביטול ידית ההילוכים, למשל, אתה אשכרה מקשה על הנהג לשלוט ברכב במקום לעזור לו בזה?

קח דוגמא מצחיקה (או לא?) מידידנו מאט ווטסון ב-CARWOW כשהוא מנסה להחנות את הטסלה3 היילנד וכמעט נכנס ברכב שלפניו כי הוא רק חשב ששילב לרוורס... דקה 15:00, אבל כל פרק החנייה מדקה 13 לערך הוא מעניין.

שוב - הטסלה היא ללא ספק מכונית מעולה בכמה וכמה אספקטים, יש לה לדעתי מערכת הנעה עם תגובה טובה יותר מאשר בסיל אן כל רכב חשמלי אחר, היא הפכה לרכב יותר שקט ונוח בדגם המשופר, יש לה סופרצ'רג'רים למי שצריך זאת והיא מעניקה חוויית נסיעה מאד שונה מכל מה שרכב בנזין מסוגל לתת.

אבל בכל הנוגע לגישה הגיקית להנדסת האנוש, להתעקשות שלא לכלול "סתם" אנדרואיד אוטו ושות' בממשק המשתמש ולהעלמת כל זכר לשליטה פיזית בתפעול - אני פשוט לא מתחבר.

  • אהבתי 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יכול להתווכח על ההילנדר כי לא נסעתי אליו.

בדגם הקודם אני נוסע כבר שנה וחצי אין שום בעיה עם האורות או כל שטות אחרת, האורות הם אוטומטים ואני לא זוכר שהייתי צריך לשנות הגדרות איי פעם.

ורק שהיה ברור, כשאני אומר רוב הנסיעות אני מתכוון ל 95% מהנסיעות. ו5% שנשארו ברובם זה היה תיפעול של המזגן.

אני לא מתווכח שכפתורים פיזים לשליטה במזגן הם יותר פשוטים ואכן זה נקודת תורפה להרבה רכבים, אבל מצד שני זה גם לא סיכון חיים או דורש ממך לפתור אינטגרלים במהלך הנסיעה, מתרגלים.

אני לא מנסה לשכנע אף אחד שהטסלה יותר טובה או פחות טובה, הטענה שלי שכל הדברים הנוראים שכתבו על הטסלה הם אולי פחות טובים אבל ממש לא סוף העולם כמו שמציגים פה.

אחרי שמתרגלים לממשק באמת שאין שום בעיה לתפעל כל מערכת ברכב ללא בעיה ואפילו בהרבה מקרים אחרי שהתרגלתה זה הרבה יותר נוח מהדרך הקלסית.

  • רעיון טוב! 2

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...