Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 810 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מעבר למעבדי הטגרה כמובן, הם מייצרים מעבדי Jetson בכמויות גדולות. 

החלק המשמעותי שם הוא ליבות העיבוד הגרפיות, אבל לגמרי יש שם מעבד עם מספר ליבות Arm. 

Nvidia משחקת לנקודות החוזקה שלה. 

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 12 דקות, Nemesis כתב:

מעבר למעבדי הטגרה כמובן, הם מייצרים מעבדי Jetson בכמויות גדולות. 

החלק המשמעותי שם הוא ליבות העיבוד הגרפיות, אבל לגמרי יש שם מעבד עם מספר ליבות Arm. 

Nvidia משחקת לנקודות החוזקה שלה. 

תודה, לא הכרתי..

ניראה כמו מעבד חביב למערכות embedded עם יכולות inference של רשתות ai..

בכל אופן, לא מכוון לשוק הpc

יום טוב גם לך

פורסם
לפני כשעה, Pika007 כתב:

עוד 5 שנים לדעתי הם ינגסו בנתחים של TSMC וסאמסונג בעוגה

אני לא יודע מה יהיה בעתיד, אני יודע שבעבר הם לא הצליחו לעשות את זה.

לפני כעשור עבדתי באינטל בקבוצת התקשורת. בכל פעם שפיתחנו צ'יפ חדש, אמרו לנו שהפעם הולכים סוף סוף לנצל את העובדה שאנחנו אינטל ולייצר במפעלים שלנו. לא קרה. תמיד בסוף היה יותר פשוט ויותר מהיר ויותר זול לייצר בtsmc.

היתרון העצום של tsmc הוא שמהתחלה הם היו חברה שמייצרת עבור חברות אחרות. כל המערכת שלהם בנויה לזה. אינטל חשבו שהם יוכלו להחזיק מפעלים שמייצרים קודם כל את המעבדים שלהם ואם תהיה יכולת ייצור עודפת, יוכלו להכניס על הדרך גם ציפים של חברות אחרות. זה לא עובד. לענ"ד הם צריכים לעשות סוויץ חזק בראש שלהם, בשביל להתחרות בtsmc. וזה עוד רק בתהליכי העבודה. עוד לא מדבר על הפער הטכנולוגי שיש להם להדביק.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

גם אני עבדתי באינטל בקבוצת התקשורת לפני עשור, בזמנו ביקשו ממני ללמד את החברה של ה Phy את הפורסס של אינטל כדי שהם יעברו מ TSMC.

אחרי שהם ראו את הספר האדום (ספר שמגדיר את חוקי ה layout בפרוסס) הם עשו פרסה וירדו מהרעיון.

  • אהבתי 1

טסלה 3 2022

פורסם (נערך)
לפני שעה, Igalz כתב:

תודה, לא הכרתי..

ניראה כמו מעבד חביב למערכות embedded עם יכולות inference של רשתות ai..

בכל אופן, לא מכוון לשוק הpc

שוב אנבידיה מייצרת מעבדים לשוק השרתים, PC. חפשו GRACE CPU.
בחלק גדול מהמבחנים הם כבר עומדים ראש בראש מול מיטב התוצרת של AMD ואינטל ואפילו מנצחים. בחלק מהיישומים עדיין נדרשת עבודת אופטימיזציה. ארכיטקטורת ARM עם צריכת חשמל ומעטפת חום נמוכה בהרבה. 

https://www.tomshardware.com/pc-components/cpus/nvidias-grace-server-cpu-trades-blows-with-amd-and-intel-in-detailed-review-bergamo-genoa-and-emerald-rapids-outperformed-in-over-half-of-the-benchmarks

 

  

לפני 3 שעות, Pika007 כתב:

אל תדאג לאינטל, הם עושים את כל הצעדים הנכונים כדי להצליח. חלק מהעניין הוא שהם רוצים לבסס את עצמם גם כ FAB שבהמשך יוכל להשאיר את הדברים צפים אם כמו שאמרת, יהיו תקופות חלשות מבחינת נתח שוק.

עוד 5 שנים לדעתי הם ינגסו בנתחים של TSMC וסאמסונג בעוגה.

שלא לדבר על זה שיפן החליטו שהם רוצים להיות שוב מעצמת סמיקונדקטור עם הבדיחה שנקראת Rapidus....

העשור הקרוב בתחום יהיה -מאוד- מעניין.

אתה ממש אופטימי...
בוא נגיד את זה ככה, אם אתה באמת מאמין בזה קנה מניות אינטל. השווי של אינטל 167 מיליארד עם מכפיל רווח של 96, של TSMC שני טריליון עם מכפיל רווח של 24.
תעשה ארגזים.

 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
לפני 19 שעות, lolmit כתב:

לעזאזל אנחנו מקורטלים

יש לזה גם יתרונות שכולם משתמשים באותה טכנולוגיה. 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 23 שעות, lolmit כתב:

בעוד שAMD ו INTEL מייצרים גם מעבדים וגם כרטיסי מסך(לאחרונה הסתבר לי גם שINTEL מוציאים כרטיסי מסך תואמי גיימינג ושימוש כבד)  עלתה לי שאלה לראש מדוע NVIDIA לא מייצרים מעבדים ומייצרים רק כרטיסי מסך? 

 

ברוח נושא האתר/פורום להלן תשובתי:

מאותה הסיבה שטויוטה מוכרת את הטנדרון שלה - שהוא למעשה ברלינגו עם סמל של טויוטה.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

קצת סוטה מהנושא.

איפה עומדים הרוסים והסינים בתחום הזה. מבוססים באופן מוחלט על המערב או שיש להם יכולת פיתוח וייצור עצמאיים?

פורסם

הרוסים לא בליגה, הסינים בדרך. הם עדיין לא טיוואן או ארה"ב, אבל הסינים כמו הסינים עוד יגיעו.

 

בייצור צ'יפים מתקדמים צריך להשתמש בextreme ultraviolet lithography, שאני לא יודע מה זה, אבל יודע שיש חברה אחת בעולם שיכולה לספק את הטכנולוגיה הזו והיא חברה הולנדית שנקראת ASML.

כלומר כרגע יש עדיפות למי שיכול ורוצה לעשות עסקים עם הולנד.

 

פורסם (נערך)

ואני חושב שארהב הפעילה לחצים שגם החברה הזו תחרים את סין או תמכור לה ציוד ברמה נמוכה.

 

אגב, אאלט גם קוואלקום מייצרת/מתכננת למחשבים אישיים.

עריכה אחרונה על ידי Lior_Django
  • חברי המעגל הראשון
פורסם
בתאריך 6.4.2024 בשעה 09:14, Giant_TA כתב:

לעדתי, אלה אם כן תהיה תמיכה מטורפת של הממשל האמריקאי או רכישה, אינטל בדרך להיות נוקיה.

 

כשעבדתי שם ראיתי המון אנשים מוכשרים ופיתוחים מדהימים, אבל עם בירוקרטיה וניהול תהליכים בעייתי(שכנראה קיים ברוב חברות הענק).

 

אבל גולת הכותרת התפזרות להמון תחומים שבאף אחד אין הובלה של השוק או פריצת דרך משמעותית…

 

כשעבדתי שם לפני 15 שנה ראיתי אותו דבר, זה לא מנע מהמניה להגיע לפי 4 מהערך שלה ממתי שעזבתי (ואז לרדת לפי 2.5)

חוץ מלקנות חברות עם פוטנציאל ולהחריב אותן (מישהו אמר מובילאיי?) באמת שלא קרה כלום שיצדיק את התזוזה הזו במניה (לא למעלה ולא למטה)

אז לא נראה לי שיש קשר בין מצב החברה לשווי שלה, יש לאינטל מספיק עתודות של כסף בכדי שלא יהפכו לנוקיה.

×
×
  • תוכן חדש...