Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 808 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בעוד שAMD ו INTEL מייצרים גם מעבדים וגם כרטיסי מסך(לאחרונה הסתבר לי גם שINTEL מוציאים כרטיסי מסך תואמי גיימינג ושימוש כבד)  עלתה לי שאלה לראש מדוע NVIDIA לא מייצרים מעבדים ומייצרים רק כרטיסי מסך? 

ועוד שאלה צדדית, האם כשבוחרים מחשב נייד או מרכיבים מחשב נייח האם מעבד AMD מצומד עם כרטיס מסך NVIDIA זה דיל ברייקר?

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

רק לעשות טיפה סדר,

Amd מייצרים מאיצים גרפיים בגלל שרכשו בזמנו את ATI. 

אינטל מפתחת מאיצים גרפיים בבית אבל בנתיים הם לא להיט גדול. אישית אני ממש מקווה שישתפרו.

מעבד של amd וכרטיס של nvidia זה בסדר גמור. 

 

לגבי השאלה שבכותרת, לייצר מעבד טוב דורש הרבה ידע. הסטורית amd התחילה לייצר מעבדים רציניים כי הראשות להגבלים עסקיים בארהב הכריחה את אינטל למכור לamd ידע.

לאור ההצלחה הנוכחית של nvidia הייתי אומר שאין להם ממש צורך להדחף לתחומים שהם לא מומחים בהם.

 

יום טוב גם לך

פורסם
לפני 3 דקות, Igalz כתב:

רק לעשות טיפה סדר,

Amd מייצרים מאיצים גרפיים בגלל שרכשו בזמנו את ATI. 

אינטל מפתחת מאיצים גרפיים בבית אבל בנתיים הם לא להיט גדול. אישית אני ממש מקווה שישתפרו.

מעבד של amd וכרטיס של nvidia זה בסדר גמור. 

 

לגבי השאלה שבכותרת, לייצר מעבד טוב דורש הרבה ידע. הסטורית amd התחילה לייצר מעבדים רציניים כי הראשות להגבלים עסקיים בארהב הכריחה את אינטל למכור לamd ידע.

לאור ההצלחה הנוכחית של nvidia הייתי אומר שאין להם ממש צורך להדחף לתחומים שהם לא מומחים בהם.

 

אפשר הסבר למה? כאילו איך יצא מצב שרק אינטל וKPI נוגעים בתחום של המעבדים? (נשים בצד את אפל).  

לגבי השילוב amd וnvidia הייתי בטוח עד היום שזה מוקצה. טוב לדעת אחרת.

פורסם

התשובה דיי פשוטה, אינטל ו amd מחזיקים בפטנט על ארכיטקטורת x86 ונבידיה לא יכולים לפתח מעבד x86 ללא הרשאה מ2 החברות האלו. אפשר לקרוא על זה בהרחבה בגוגל :)

  • רעיון טוב! 1

Miata ND2

 

פורסם (נערך)
לפני 1 דקה, Or05230 כתב:

התשובה דיי פשוטה, אינטל ו amd מחזיקים בפטנט על ארכיטקטורת x86 ונבידיה לא יכולים לפתח מעבד x86 ללא הרשאה מ2 החברות האלו. אפשר לקרוא על זה בהרחבה בגוגל :)

לא שאני יודע מה זה הארכיטקטורה הזאת אבל מה הבעיה לייצר נגדית?

עריכה אחרונה על ידי lolmit
פורסם
לפני 22 דקות, lolmit כתב:

אפשר הסבר למה? כאילו איך יצא מצב שרק אינטל וKPI נוגעים בתחום של המעבדים? (נשים בצד את אפל).  

לגבי השילוב amd וnvidia הייתי בטוח עד היום שזה מוקצה. טוב לדעת אחרת.

אגב יש עוד הרבה חברות שמייצרות מעבדים, המשתמש הפשוט פחות מכיר אותם כי מדובר במעבדים בארכיטקטורות אחרות שלא בשימוש לרוב במיחשוב הבייתי (חוץ מאפל שעברו למעבדי arm).

לדוגמא בעולם הסלולאר ארכיטקטורת arm שולטת ביד רמה.

בעבודה שלי לדוגמא אני עובד בעיקר עם מעבדי Arc. בקיצור יש מגוון רחב, תלוי בצורך.

יום טוב גם לך

פורסם
Just now, Igalz כתב:

אגב יש עוד הרבה חברות שמייצרות מעבדים, המשתמש הפשוט פחות מכיר אותם כי מדובר במעבדים בארכיטקטורות אחרות שלא בשימוש לרוב במיחשוב הבייתי (חוץ מאפל שעברו למעבדי arm)

אני מניח שכן אני מדבר על משהו שרלוונטי למשתמש הביתי, אגב קריטי תחרות בתחום כי הוא לא זול 

פורסם
לפני 3 דקות, lolmit כתב:

לא שאני יודע מה זה הארכיטקטורה הזאת אבל מה הבעיה לייצר נגדית?

 

הבעיה היא ששום תוכנה בעולם לא תעבוד עליה, חוץ מזה אין בעיה. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 18 דקות, MiniMiz3r כתב:

 

הבעיה היא ששום תוכנה בעולם לא תעבוד עליה, חוץ מזה אין בעיה. 

לעזאזל אנחנו מקורטלים

  • מצחיק 1
פורסם
לפני 31 דקות, Or05230 כתב:

אינטל ו amd מחזיקים בפטנט על ארכיטקטורת x86

רק תיקון קטן לגבי זה, פטנט תקף ל20 שנה. הפטנט לx86 פג תוקף מזמן. גם הפטנט לx86_64 פג תוקף ב2019. 

יש חבילת הרחבות שהתווספה ל x86_64 שהתווספה ב2005 והפטנט עליה יהיה פג תוקף שנה הבאה. 

אבל בלי קשר לארכיטקטורה הבסיסית, כמובן שכל אחת מהחברות מחזיקה בפטנטים רבים שקשורים במבנה המעבדים המודרנים.

  • אהבתי 1

יום טוב גם לך

פורסם

אנסה לענות עם דימוי מטופש להחריד:

ההבדל בין x86 ל-arm זה כמו ההבדל בין הנעה אחורית לקדמית.

ההבדל בין כרטיס מסך למעבד זה בערך כמו ההבדל בין מטוס למכונית. אין ספק שבאנבידיה עובדים אנשים מספיק מוכשרים שיצליחו ביצירת מעבד, אבל עד שהוא ייצא לאוויר העולם החברה תפשוט רגל.

 

  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 7 דקות, lolmit כתב:

לעזאזל אנחנו מקורטלים

זה קצת עניין של ביצה ותרנגולת. ספקיות התוכנה מוכרות תוכנות לארכיטקטורה הנפוצה בשוק, ומהצד השני קשה להחדיר לשוק ארכיטקטורה חדשה כי אף ספקית תוכנה לא תשקיע אמצעים לתמוך בה עד שהיא לא תצבור פופולאריות מסויימת. 

לכן לדוגמא חברות כמו אפל שמספקות את החומרה וגם את התוכנה שרצה עליה, מרגישות בנוח לקפוץ בין ארכיטקטורות כל שני וחמישי

  • אהבתי 1

יום טוב גם לך

פורסם
לפני 16 דקות, Igalz כתב:

כי אף ספקית תוכנה לא תשקיע אמצעים לתמוך בה עד שהיא לא תצבור פופולאריות מסויימת. 

לכן לדוגמא חברות כמו אפל שמספקות את החומרה וגם את התוכנה שרצה עליה, מרגישות בנוח לקפוץ בין ארכיטקטורות כל שני וחמישי

אפל כל פעם שעשו מעבר כזה פנימית סיפקו שכבה שלמה של תאימות שנתמכה אחורה במשך שנים על גבי שנים ותחזקו אותה.

רוזטה המקורית שתמכה בPowerPC על x86 היתה בינונית להחריד (והיתה מאוד בעייתית בעניינים של גרפיקה) אבל הקפיצה בביצועים היתה כ״כ גדולה שזה כמעט לא שינה.

המעבר לx86_64 גם נעשה באפל בין הראשונים לחייב (הפעם בלי שכבת תמיכה - מפתחים היו חייבים לפתח מחדש).

ב64 ביט על arm היה מאין in between עם ביטקוד

ובמעבר הנוכחי מx86_64 לarm - הם עשו עבודה מ ד ה י מ ה - אין כמעט איבוד ביצועים (ושוב קפיצת ביצועים מעולה)

 

אבל רק חברה שיש לה אינטרס ו״שליטה״ על כל המערכת יכולה לעשות את זה.

  • אהבתי 3

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

אין לה שום סיבה טובה לכך. המוצרים שלה אידיאלים עבור התחומים הלוהטים בעולם, מערכות נהיגה אוטונומיות ו-AI, זה גם אומר שהיא נכנסת למקומות, כמו חוות שרתים ויצרני רכב לדוגמה, שבהם לא הייתה לה נוכחות בעבר. בקיצור, טוב לה מאוד במקום שלה וכניסה לתחום המעבדים זה רק אומר לרשום במאזן הפסדים לכמה שנים טובות מבלי שאין לה איזו הבטחה שזה יצליח בכלל. 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני שעתיים, lolmit כתב:

נשים בצד את אפל

 

רק לחדד, גם אפל וAMD לא מייצרים וגם לא רוב שאר החברות שצוינו פה. הם מהנדסים ומעצבים אותם, אבל הייצור שבבים  עצמו זה עניין סופר מאתגר ולא פשוט, והוא מלחמה גדולה בין המזרח למערב כרגע.

היצרנית הכי גדולה וחשובה בעולם חברת TSMC בטיוואן, והיא מייצרת לרוב החברות בניהן אפל נווידיה AMD וכו'. אינטל לעומת זאת, מייצרת בעצמה במפעלים שלה (כמו זה בקריית גת), ובגלל זה הם גם בעיכוב טכנולוגי מול שאר החברות שמייצרות אצל TSMC שהם יותר מתקדמים מהמפעלים של אינטל. לאחרונה ארה"ב ממש רוצה למנוע מסין להשתלט על התחום (חשש מניסיון של סין לכבוש את טיוואן, ואז או השתלטות על TSMC או הרבה קושי בייצור ויצוא השבבים שלהם עקב מלחמה), אז היא השקיעה המון כסף בחידוש ובניית מפעלים חדשים של אינטל.

 

 

(הבהרה: אני יודע שזאת לא כוונת הדיון, סתם תוספת מידע נחמדה)

עריכה אחרונה על ידי DubelBoom
  • אהבתי 5
×
×
  • תוכן חדש...