Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 818 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

אקספלורר 2014 דגם ספורט.

האם ניתן - באופן תקני/סטנדרטי - לבטל כרית אויר נוסע קדמי עקב סלקל לתינוק ?

ידוע לי שברכבים אחרים יש סוויצ' ייעודי, האם ואיך מתבצע כאן ?

תודה

פורסם

אם אין מתג יעודי בתא הכפפות, הפעולה תתבצע ע״י מוסכניק/חשמלאי, עם הוספת נגד שמבטלת את פעולת הכרית (לא בכל רכב ניתן לבצע פעולה זו, ולא כל בעל מקצוע יסכים לבצעה).

לידיעתך, לפני המבחן התקופתי (טסט), תצטרך לבצע היפוך פעולה מאחר ונורית כרית האויר תדלק וזו סיבה לפסילה.

אגב, את מושב הבטיחות רצוי למקם בספסל האחורי במרכזו.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

לי לא זכור (מנסיון) שהתקנת נגד לביטול כרית אויר, תדליק את נורת כרית אויר.

כן צריך להדביק מדבקה במיקום בולט, המעידה על הפעולה שנעשתה.

alfa 156 2.5.

פורסם

תתפלא.

עדיין מגיעים אלי רכבים למבחן עם נורית כ״א דולקת.

כשמסבירים להם את מהות הפסילה, תשובתם היא: ״אבל בצענו ביטול במוסך כדי שנוכל להושיב את התינוק״.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
לפני 6 שעות, kompy כתב:

אם אין מתג יעודי בתא הכפפות, הפעולה תתבצע ע״י מוסכניק/חשמלאי, עם הוספת נגד שמבטלת את פעולת הכרית (לא בכל רכב ניתן לבצע פעולה זו, ולא כל בעל מקצוע יסכים לבצעה).

לידיעתך, לפני המבחן התקופתי (טסט), תצטרך לבצע היפוך פעולה מאחר ונורית כרית האויר תדלק וזו סיבה לפסילה.

אגב, את מושב הבטיחות רצוי למקם בספסל האחורי במרכזו.

לדעתי זה לא נכון.

 

פלג דמה עם נגד ששמים במקום כרית האוויר גורם למחשב "לחשוב" שהכרית במקום ואז לא תדלק נורה. 

 

אם הנורה כן דולקת, זה אומר שכל הכריות מושבתות, וזו לא המטרה של פלג דמה.

 

 

אם הנורה דולקת, כנראה רק ניתקו את הפלג ולא שמו שום נגד.  

 

 

פורסם
לפני שעתיים, kompy כתב:

תתפלא.

עדיין מגיעים אלי רכבים למבחן עם נורית כ״א דולקת.

כשמסבירים להם את מהות הפסילה, תשובתם היא: ״אבל בצענו ביטול במוסך כדי שנוכל להושיב את התינוק״.

 

מוזר. ניתן לבטל על ידי התגברות על חיישני המשקל - אז הרכב "חושב" שאין משקל על המושב, ולא יפעיל כרית אוויר.

 

לגבי מיקום בטיחותי - זה מעניין. אני גם חשבתי שמאחור במרכז יהיה הכי בטוח, אבל שמעתי ממספר אנשים שבגיל צעיר ליד הנהג נחשב בטיחותי יותר. אני מעריך שזה משקלל את זה שצריך להתעסק בתינוק, ועדיף לעשות את זה עם הטיית מבט מינימלית - ואז, אמנם בתאונה זה פחות בטיחותי, אבל הסיכוי לתאונה קטן, ובתוחלת אולי בטוח יותר.

פורסם

כשרכשנו עגלת תינוק שמעתי את אחת המוכרות מסבירה להורים שבמושב הקדמי זה ממש לא בטיחותי כיוון שהדשבורד מתרסק ראשון במקרה תאונה ח"ו.

פורסם

אין שום סיבה לשים סלקל במושב נוסע קדמי אלא אם כן מדובר ברכב דו מושבי.

אין "להתעסק עם התינוק" בזמן נסיעה, ולהפך, כשהוא מקדימה הוא גורם להסחת דעת.

להתגבר על חיישני המשקל נראה לי הכי גרוע - בהרבה רכבים אין לך שום אינדיקציה שהכרית באמת לא פועלת. אתה לא רוצה שהיא תפעל כשיש תינוק, בדיוק באותה מידה שאתה רוצה שהיא כן תפעל כשיש מבוגר.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני שעתיים, amosbmw כתב:

אין שום סיבה לשים סלקל במושב נוסע קדמי אלא אם כן מדובר ברכב דו מושבי.

אין "להתעסק עם התינוק" בזמן נסיעה, ולהפך, כשהוא מקדימה הוא גורם להסחת דעת.

להתגבר על חיישני המשקל נראה לי הכי גרוע - בהרבה רכבים אין לך שום אינדיקציה שהכרית באמת לא פועלת. אתה לא רוצה שהיא תפעל כשיש תינוק, בדיוק באותה מידה שאתה רוצה שהיא כן תפעל כשיש מבוגר.

 

אתה מדבר על תיאוריה, אבל השאלה היא מה קורה במציאות. אם כשהתינוק מתחיל לבכות האמא זורקת את כל הטענות שלך לעזאזל ומחליטה לבדוק מה מפריע לתינוק כי הבכי מפריע לה להתרכז בנהיגה, אז עדיף בהרבה שתסיט לרגע את המבט הצידה ותדחוף לו את המוצץ, מאשר שתסתובב אחורה ותתחיל לחפש אותו על הספסל האחורי.

פורסם

בשביל זה יש מראה ששמים על המשענת, ככה גם אם הוא יושב מאחורה אפשר לראות מה איתו בהטיה קלה של המבט. 

לטפל בו - בין אם הוא יושב מקדימה ובין אם הוא אחורה זה סכנת נפשות תו"כ נהיגה. 

פורסם

זאת ממש לא תאוריה.

מי שיוצא לנהוג עם תינוק צריך לשנן היטב שאף תינוק עוד לא מת מבכי, מתאונות דרכים דווקא כן.

אני גם לא ממליץ על מראה.

שומעים את התינוק בוכה - אפשר לדבר איתו. זה הכל. רוצה לראות אותו - תתכבד ותעצור את הרכב במקום בטוח.

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

שוב. אתה יכול לקרוא לזה סכנת נפשות עד מחר - אבל ההורים הם לא רובוטים. ואם הנהג/ת לא מסוגל/ת להתרכז בנהיגה בגלל הבכי, פרקטית יכול להיות יותר מסוכן להמשיך בנהיגה מאשר לטפל בבעיה - ואם כבר מטפלים בבעיה, הרבה יותר בטיחותי לעשות את זה כשהתינוק נמצא צמוד אליך ולא מאחור.

לפני 2 דקות, amosbmw כתב:

זאת ממש לא תאוריה.

מי שיוצא לנהוג עם תינוק צריך לשנן היטב שאף תינוק עוד לא מת מבכי, מתאונות דרכים דווקא כן.

אני גם לא ממליץ על מראה.

שומעים את התינוק בוכה - אפשר לדבר איתו. זה הכל. רוצה לראות אותו - תתכבד ותעצור את הרכב במקום בטוח.

 

 

אם זה עובד לך - יופי. אני גם מסכים איתך שזו הגישה הנכונה. אבל בפועל לא כולם מתנהגים בצורה כזו (הייתי מנחש שחלק נכבד מההורים). ואם אתה צריך פתרון פרקטי (ולא סלוגנים שנשמעים טוב ברדיו), אז אתה חייב לצאת מנקודת הנחה שחלק נכבד מההורים כן יתעסק בתינוק בזמן נהיגה (שוב, לא כי זה נכון או לא נכון, אלא כי זה מה שקורה בפועל). זה פשוט נתון שאתה צריך להתמודד איתו. ובהינתן עובדה כזו, ממש לא מן הנמנע שבתוחלת עדיף שהסלקל יהיה מקדימה.

פורסם
בתאריך 28.3.2024 בשעה 14:56, chrono כתב:

שוב. אתה יכול לקרוא לזה סכנת נפשות עד מחר - אבל ההורים הם לא רובוטים. ואם הנהג/ת לא מסוגל/ת להתרכז בנהיגה בגלל הבכי, פרקטית יכול להיות יותר מסוכן להמשיך בנהיגה מאשר לטפל בבעיה - ואם כבר מטפלים בבעיה, הרבה יותר בטיחותי לעשות את זה כשהתינוק נמצא צמוד אליך ולא מאחור.

 

אם זה עובד לך - יופי. אני גם מסכים איתך שזו הגישה הנכונה. אבל בפועל לא כולם מתנהגים בצורה כזו (הייתי מנחש שחלק נכבד מההורים). ואם אתה צריך פתרון פרקטי (ולא סלוגנים שנשמעים טוב ברדיו), אז אתה חייב לצאת מנקודת הנחה שחלק נכבד מההורים כן יתעסק בתינוק בזמן נהיגה (שוב, לא כי זה נכון או לא נכון, אלא כי זה מה שקורה בפועל). זה פשוט נתון שאתה צריך להתמודד איתו. ובהינתן עובדה כזו, ממש לא מן הנמנע שבתוחלת עדיף שהסלקל יהיה מקדימה.

 

אם כך גם "אם שותים לא נוהגים" זה סך הכל סלוגן של הרדיו, ובתכלס אפשר לשתות אחלה ויסקי בכביש הערבה, ועם זה אתה תצטרך להתמודד.

המקום הבטוח לתינוק זה הספסל האחורי, זה כבר הוכח ודובר ע"י מומחים רבים.

להתעסק עם התינוק/ת בנהיגה זה גרוע מאוד, בכלל שיש קצת בכי באמצע עקיפה כי נפל המוצץ אתה לא תעזוב את ההגה ותחפש אותו, אז כך או כך עדיף שיהיה מאחורה כי במילא תצטרך לעצור בצד במקום בטוח ולטפל בבעיה.

פורסם

ההקבלה לנהיגה בשכרות היא הקבלה לא נכונה. מה שאנחנו מדברים עליו פה הוא מצב נתון שבו אנשים עושים משהו מסוכן שלא אמורים לעשות תוך כדי נהיגה (זה החלק שמקביל לנהיגה תחת השפעת אלכוהול). אבל בניגוד לנהיגה בשכרות, יש אפשרות לצמצם את הנזק מההתנהגות הזו, כשזה בא על חשבון הבטיחות בעת תאונה.

 

ולהגיד שאם התינוק בוכה, פשוט לעצור בצד אם זה מפריע, זה משהו שקל להגיד מהצד, אבל בהצלחה לדאוג לכך שזה מיושם. אתה גם לא אמור לנהוג עייף, אבל בוא - אתה חי בסרט שאנשים לא עושים את זה, ועובדה שיש מערכות שמנסות למנוע את זה - למה לטרוח לפתח כזו מערכת אם אנשים פשוט לא אמורים לעשות את זה? אז יש מספיק אנשים שבעת בכי של תינוק לא יעצרו בצד, וגם אם לא יסתובבו לטפל בתינוק, יהיו כל כך לא מרוכזים בכביש, שזה סיכון מאוד גבוה.

×
×
  • תוכן חדש...