Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה תחומי הגיזרה בעיניכם כדי להחשיב עסקה בתור גרועה, סבירה, סבבה וסבבה לגמרי


אסיף-יוסף תמם

פוסטים מומלצים


עכשיו ברור לי שזה סובייקטיבי, אבל אני מאמין שיש איזשהם קווים מנחים שכולם מסכימים איתם - ואשמח להבין אותם.
לבוא ולשאול כל כמה זמן הרכב יכול להגיע לטיפול- זה להיות נביא .

אבל אני רוצה לדעת באופן כללי מה יגרום לכם להחשיב שקניתם עסקה של רכב יד שנייה גרוע, ומה נחשב עסקה סבירה:


עסקה גרועה או גרועה מאוד זה כולם  כבר יודעים וזה כאשר רכב שהולך למוסך כל שני וחמישי...

עכשיו מגיע המשחק...   אבל האם עסקה גרועה נחשב גם רכב שהולך כל שבוע או כל שבועיים או כל חודש? - ואיזה תיקונים זה נחשב לרכב גרוע/ גרוע מאוד... 
ומתי יוצאים מתחום הגזרה של גרוע והולכים לכיוון הסביר  בעיניכם?- רכב שהולך לתיקון כל חודשיים? וכמה תיקונים ואילו תיקונים באזור אילו  מחירים  את צופים כדי שיחשב סביר ? -ואילו תיקונים כמובן אתם לא מצפים שיהיו כי זה כבר מוריד מהתפיסה של הכדאיות של הרכב... 
 

ומה זה רכב שהוא כבר סבבה?- וכמה תיקונים ואילו תיקונים את צופים כדי שיחשב סבבה? - רכב שהוא בתיקון כל שלושה חודשים- חצי שנה ואיזה מחירים אתם לוקחים מצפים כדי שיחשב סבבה
ומתי זה רכב סבבה מאוד?
רכב שהוא בתיקונים פעם בשנה-שנה וחצי? וכמה תיקונים ואילו תיקונים את צופים כדי שיחשב סבבה מאוד? -ואילו תיקונים כמובן אתם לא מצפים שיהיו כי זה כבר מוריד מהתפיסה של הכדאיות של הרכב.. 

 

קיצר נראה לי הבנתם את הסגנון , 

אני סתם זורק כאן מספרים וחודשים  ושואל על סוגי תיקונים ומחירים של התיקונים -ו המטרה של האשכול הזה,זה שאתם בתור אנשים יותר מנוסים תגידו לי מספרים שיותר מדוייקים בעיניכם, שוב עד כמה שניתן להיות מדוייק.... 

עריכה אחרונה על ידי אסיף-יוסף תמם
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קנה המידה שלך לא נכון.

אין רכב שהולך למוסך פעמיים בשבוע, גם לא מהגרועים שיש מבחינת אמינות.

פעם בשבוע\שבועיים - נראה לי שאתה קצת מגזים.

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, איציק נ. כתב:

פעם בשבוע\שבועיים - נראה לי שאתה קצת מגזים.

אז מה הקנה מידה המתאים... אני לא מגזים, אנשים אומרים רכב שהולך כל ימי שני וחמישי- ברור לי שזה לא באמת כל שני וחמישי אבל למה הם מתכוונים במדוייק, 

ומה הקנה מידה היותר מדוייק.. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הקיה רכשתי לפני 7 שנים ב23 אלף שקל.

לא היו לי שום תיקונים מיוחדים לאורך השנים (יעיד על כך שרשור ארוך מאוד של תחזוקה בסיסית - בחתימה) והרכב כמעט בן 14 עם 307k קמ 

היום הרכב עדיין שווה סביב ה15 אלף שקל, כלומר ירידת ערך אפסית (פחות מ100 שח בחודש).

 

מנגד, את הסוזוקי רכשתי ב46 אלף שקל והשקעתי עוד כמה אלפים ביישור קו ושיפור לשטח. בסמוך לקניה השוק של הג'יפים "חזר לשפיות" והמחירים צנחו בכמה אלפי שקלים, אז על פניו מבחינת העסקה הפסדתי כמה אלפי שקלים, אבל הרכב עצמו עדיין טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, EliC25 כתב:

את הקיה רכשתי לפני 7 שנים ב23 אלף שקל.

לא היו לי שום תיקונים מיוחדים לאורך השנים (יעיד על כך שרשור ארוך מאוד של תחזוקה בסיסית - בחתימה) והרכב כמעט בן 14 עם 307k קמ 

היום הרכב עדיין שווה סביב ה15 אלף שקל, כלומר ירידת ערך אפסית (פחות מ100 שח בחודש).

 

מנגד, את הסוזוקי רכשתי ב46 אלף שקל והשקעתי עוד כמה אלפים ביישור קו ושיפור לשטח. בסמוך לקניה השוק של הג'יפים "חזר לשפיות" והמחירים צנחו בכמה אלפי שקלים, אז על פניו מבחינת העסקה הפסדתי כמה אלפי שקלים, אבל הרכב עצמו עדיין טוב.

מה הקילומטראג' המירבי שלדעתך הרכב יכול להגיע לפני שיתחילו תקלות רציניות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב מתוחזק יחזיק הרבה מאוד בהינתן על הקפדה וטיפול יסודי ולא פלסטרים להעלים תקלה עד להופעת התקלה הבאה.

כשמדובר ברכב יד שניה ללא תיעוד וקילומטרז׳ גבוה, זה סוג של הימור. אבל אם מבצעים יישור קו מקיף, ומאותו הרגע נצמדים לשיגרת טיפול הרכב יחזיק לאורך זמן.

החזקתי מכוניות שניקנו כיד שניה עם 150 אלף קילומטר ונוספו להן 100-150 בתקופת ההחזקה שלהן ונמכרו במצב מצויין למרות הקילומטרז׳ הגבוה. את הקילומטרז׳ הגבוה ביותק של 370 אלף עשת הפולו 1.6 הידנית ממודל 1998 שנמכרה ב 2011. עד לפני 6 שנים עוד ראיתי אותה נוסעת בסביבה. 

 

רכב יש שניה שיש לך ספק אם החליפו מכלול במהלך חייו, תוכל תמיד ליזום החלפה בעת יישור קו. 

קונה רכב עם מנוע 1.2 פיורטק, תחליף יזום רצועה ותבצע ניקוי יסודי של הרישתית ואגן השמן. זה יהיה יישור קו יקר אבל ייתן לך שקט.

מנועי קונצרן פולקסווגן שידועים בכשל משאבת מיים בקילומטרז׳ גבוה. אם לא ידוע לך, תיזום החלפה במסגרת יישור קו.

 

למי שעוקב אחרי תכניות טלויזיה בנושא רכב, התכנית wheelrs dealers  מראה מהו יישור קו מקיף לרכב משומש, משהו שאני מאד אוהב. 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עיסקה גרוע זה אם הרכב נתקע כמה פעמים בשנה וצריך גרר.

תיקונים של כמה אלפים.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה רכב שקנית ב 2000 ש"ח, הוא נסע כל השנה בסדר אבל נתקע כמה פעמים זה עדיין עסקה מצויינת. 

 

תלוי בתקציב. 

 

עסקה גרועה זה לא רק מצב הרכב אלא למשל מכרו לך רכב במחיר גבוה ממחיר השוק, ק"מ מזוייף, שילמת מחירון של פרטי על רכב יוצא ליסינג או השכרה, לא ידעת להבין את סוג הבעלויות הקודמות או את רמת האיבזור, ניצלו את זה והטעו אותך. או  למשל רכב 0 ק"מ שהוצג כפרטי או קנית  רכב לפני טסט או לפני טיפול גדול וכו', אם מדברים על מכוניות יותר ישנות וזולות. 

 

 

בגדול זו שאלה מאוד כללית. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הראשון שקניתי - בסוף 1992 - היה סובארו ג'אסטי שנת 1990 יד שנייה מהשכרה במקור. לא זוכר מה היה הקילומטראז' כשקנינו. נסענו אתו המון במשך כ- 4.5 שנים ופרט לטיפולים שוטפים הוא נכנס בדיוק פעם אחת למוסך (טרמוסטט התקלקל). אז לטעמי זאת הייתה עסקה מוצלחת :-)

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, אסיף-יוסף תמם כתב:

מה הקילומטראג' המירבי שלדעתך הרכב יכול להגיע לפני שיתחילו תקלות רציניות?

יש רכבים עם פחות מ100 אלף שצריך לזרוק לפח כי הם מוזנחים

הרכבים שלי יעברו גם חצי מיליון בלי בעיה. הבעיה היא שאני לא אגיע לשם בעצמי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...