Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הבדלים בין הספק למומנט


יניב_ה
שימו לב! השרשור הזה בן 1833 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רצועת הכוח מורכבת מכ''ס וקג''מ .

רכב בעל קג''מ הזמין מסל''ד נמוך יאפשר רצועת כוח גמישה וזמינה יותר.

רכבים כאלה לרוב בעלי נפח גדול\בנזין צנומי נפח בעלי מגדש ומנוע דיזל (שכיום מוגדשים גם כן).

כמובן שישנו דגש גם על מערכת התמסורת שצריכה להעביר את הכוח מן המנוע לגלגלים.

על אילו רכבים חשבת או הסתכלת?

 

 

var wtplaytorrent1_close = function() { var fade = document.getElementById("wtplaytorrent1_fade"); fade.parentNode.removeChild(fade); el = document.getElementById("wtplaytorrent1"); el.style.display="none"; setTimeout(function() {el.parentNode.removeChild(el)}, 500)}

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי על מאזדה cx5, הונדה אקורד או סקודה סופרב.

 

למאזדה ולהונדה המנוע הוא לא מודגש ולכן המומנט קטן ב 5 נק'.

 

אם אתם מכירים עוד רכבים מהמשפחה הנ"ל שאשמח לשמוע...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הCX5 של מאזדה הוא ג'יפון ושונה מההונדה והסקודה .

כיום ניתן לרכוש אותו עם תוספת מומנט הודות לגרסת ה2.5 ליטר האטמוספרית (ללא מגדש טורבו).

ההונדה גם היא אטמוספרית ,הסקודה על כל גרסאותיה מוגדשת ובשידוך לתיבה המפוקפקת (הDSG7 - אמינות לוקה בחסר ,אך באחריות 5 שנים,הDSG6 מוצלחת ממננה ומותקנת רק בגרסאות החזקות יותר והדיזל) מהירה מאוד ובעלת נכונות לנוע כבר מההתחלה.

בקטגוריית הג'יפונים יש לך את הקוגה המוגדש של פורד.

במנהלים את המונדיאו המצוינת,מאליבו החדשה,אופל אינסגנייה - כולן מוגדשות ומאוד חזקות.

var wtplaytorrent1_close = function() { var fade = document.getElementById("wtplaytorrent1_fade"); fade.parentNode.removeChild(fade); el = document.getElementById("wtplaytorrent1"); el.style.display="none"; setTimeout(function() {el.parentNode.removeChild(el)}, 500)}

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא האם הכוח, הביצועים וההאצה בcx5 ובאקורד נמוכים ביחס לכל המוגדשות

או שהם לא נופלים בפרמטרים הנ"ל?

 

אני מעדיף את הרכבים האלה כי הם יותר אמינים ובעלי ירידת ערך נמוכה משאר הרכבים

בקטגוריה הזאת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא האם הכוח, הביצועים וההאצה בcx5 ובאקורד נמוכים ביחס לכל המוגדשות

בהכללה, ובהנחה שאתה משווה נקודות מחיר דומות, התשובה היא כן.

 

רכב מוגדש לרוב הרבה יותר זריז מרכב לא מוגדש, גם אם הנתונים המצוטטים (שיא הספק ושיא מומנט) דומים. זה בגלל שהנתונים האלו משקפים די טוב את יכולתו של מנוע רגיל, אבל ממעיטים ביכולתו של מנוע מוגדש.

 

כמו שאמר GTI33, הענין הוא צורת עקומת הכוח. בקיצור נמרץ, התשובה לשאלתך היא שהמוגדש חזק יותר.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

שלום לכולם,

 

ניסיתי לחפש בפורום הסבר לגבי כח ניוטון, מומנט, הספק אך לא מצאתי.

האם מישהו יכול להפנות אותי למדריך או פשוט להסביר לי כל מה שקשור לנושא זה ?

 

תודה מראש,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על ה״כוח״ שתרגיש שהמנוע מספק לך.

בדרך לאספלט יש לך איבודי מומנט שונים כמו ממיר מומנט, יחסי העברה של הגיר וכו׳ כך שיש עוד משתנים בקביעת ה״כוח״ הסופי של הרכב שתרגיש בנסיעה.

VW MK5 Golf 2.0TDI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על ה״כוח״ שתרגיש שהמנוע מספק לך.

בדרך לאספלט יש לך איבודי מומנט שונים כמו ממיר מומנט, יחסי העברה של הגיר וכו׳ כך שיש עוד משתנים בקביעת ה״כוח״ הסופי של הרכב שתרגיש בנסיעה.

 

האם ניתן לומר שרכב עם מומנט מירבי 16.4 ירגיש פחות "כיפי" לנסיעה מרכב שהוא 20.4 ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנתון המירבי של המומנט בלבד לא מספק, זמינות המומנט חשובה לא פחות.

לדוגמה מנוע ההונדה 1.8 - המנוע מנפק נתון מומנט מירבי של 17.7 קג"מ אך בסלד של 4300 סל"ד.

בהשוואה מנוע ה-1.2 TSI של הגולף מנפק 17.8 קג"מ החל מ-1400 סל"ד ועד 4100 סל"ד.

 

מנוע הגולף ירגיש חזק משמעותי ברב תנאי הנסיעה.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרכב עם 16 קגמ שוקל 900 קילו והרכב עם 20 קגמ ישקול 1300 קילו אז ה-1 יהיה זריז יותר. זה גם תלוי בגיר.

menir1 צודק ב-100%. תנהג בגולף 1.2TSI ואז בהונדה סיויק חדשה. הגולף כל הזמן מרגישה חזקה יותר כי המומנט

תמיד זמין בשימוש יומיומי ולא רק כשאתה בפול גז וקורע את האוטו. תמיד מנוע טורבו ירגיש זריז ונמרץ יותר.

 

בין אילו שני רכבים אתה מתלבט?

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנוסחא לחישוב מורכבת מהרבה דברים. החל ממומנט המנוע דרך יחסי העברה של הגיר ועד לצמיגים, משקלים וכו׳.

לגולף שלי יש 25 קג״מ ואכן אני מרגיש שהיא חזקה בטווח סל״ד של 2000-3500. אבל בהאצות היא תהיה יותר איטית מרכב בנזין מקביל שמגיע לטורים יותר גבוהים גם אם המומנט שלו יותר נמוך. לעומת זאת כשנגיע להילוך 5 ב80 אני יאיץ בקלילות והרכב השני יאלץ להוריד הילוך ברוב המקרים כדי להאיץ כראוי.

VW MK5 Golf 2.0TDI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1833 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...