Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1045 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

יש לי ברלינגו 1.6HDI 2008
אני מתכוון לנקות את המזרקים ולהחליף את האטמים בעקבות עשן לבן לבן בזמן ההתנעה, ודליפות נראות לעין סביב חלק מהם. אז אני מתכונן ואוסף מידע לגבי מה אני צריך ואיך, ויש כמה דברים שהייתי שמח לשאול אתכם.

 

ראיתי מספר סרטונים שמסבירים את התהליך, ואחרי שהמזרק מפורק, הם פשוט מנקים אותו מבחוץ וזהו. במקביל חיפשתי ומצאתי סרטונים שמראים איך לפרק את המזרק עצמו ולנקות אותו מבפנים (לינקים מצורפים). ואני בדרך כלל אוהב לפרק ולנקות מה שאני יכול, אבל חושש שאולי זה סיכון מיותר.

 

1. האם לדעתכם כדאי לפרק את המזרק ולנקות מבפנים או לא?

 

2. חלק מהאנשים משתמשים בספריי קרבורטור, וחלק בספריי לניקוי בלמים, מה עדיף? (אולי ספריי קרבורטור לשקע של המזרק וספריי בלמים למזרק עצמו? האם ה'שאריות' של ספריי הקרבורטור יכולת להזיק למנוע/למזרק?)

 

3. האם להשתמש במברשת מתכת לניקוי הלכלוך ממזרק או שזה עלול להזיק לו?

 

4. בסרטון הבחור משתמש באביזר למברגה שעושה פוליש לשאפט של המזרק. לא מצאתי בדיוק כזה, אבל מצאתי ערכות לניקוי עם התקן דומה. האם אני צריך את זה?

האם שימוש במברשות מתכת כמו שיש בערכה לא עלולות לשרוט את פנים השאפט?

 

5. בנוסף הוא משתמש ב'רימר' כדי לשטח את תחתית השאפט ואת קצה המזרק. אין לי את הציוד וחשבתי לוותר על השלב הזה. האם אתם חושבים שזה שווה את הקניה או שאפשר לוותר?

 

6. בחנות שאני מתכוון לקנות ממנה את האטמים, יש סט של חברה טובה יותר אבל בלי האטמים הירוקים לקו לחץ נמוך, או סט מחברה פחות טובה אבל עם האטמים האלה (לא מצאתי אותם בנפרד) איזה מהם הייתם קונים?

 

תודה מראש

 

הסרטון הראשי שאני מדבר עליו - https://youtu.be/jyH-G0psUoo

סרטון פירוק המזרקים - https://youtu.be/uUiGvtES7yk

ערכת 12 אטמים - https://bit.ly/455kSv2

ערכת 16 אטמים - https://bit.ly/3KFSXKe

ערכת ניקוי לשאפט - https://bit.ly/3sjywMs

פורסם

1. לא ממליץ אם אין לך כלים יעודיים, כמו כן יש שם חלקים קטנים בסדר ומיקום מדוייק מאוד. 

 

2. לניקוי החיצוני של המזרק אין הבדל גדול בין החומרים. 

 

3. סקוצ' יעשה את העבודה, עבור לכלוך יותר עיקש אני השתמשתי במברשת נחושת עדינה. 

 

4. הייתי מוותר, דורש ניסיון וידע קצת יותר מהרגיל, 

אם לא תחליף בין המזרקים, הם ישבו בסדר גמור. 

 

5. לא הייתי מתעסק עם שום דבר שיכול להכניס שבבים לתוך הצילינדר. 

 

6. תנסה למצוא מק"ט של האטמים הקטנים ותזמין בנפרד. 

 

 

אני בזמנו עשיתי טיפול למזרקים, 

לניקיון הפנימי של המזרק השתמשתי במכשיר Ultrasonic cleaner פשוט אבל סביר

עם תמיסה יעודית לניקוי מכללי סולר. 

 

את המזרק חיצונית, ניקיתי סקוצ' ומברשת. 

 

כמו כן כדאי לך גם להריץ ניקיון למזרק ולדמות "עבודה". 

אני התארגנתי על משאבה ידנית פשוטה שמגיעה ל 1000psi שחיברתי למזרק ובעזרת צינור חיברתי למזרק. 

הבנתי סטנד פשוט ביותר שתפס את המזרק. 

מבחינת הזרם למזרק, 

הסולונואיד הפנימי מאוד רגיש וצריך זרם נמוך, לא  לתת לו 12v אחרת הוא ישרף. 

 

 

 

 

בדקה ה 19:20 הוא מוציא את האטם נחושת

אפשר לייצר כלי דומה. 

 

 

 

מזרק ליפני ואחרי

DSC_0027.jpg

פורסם

לא לגעת במזרקים של דיזל,  זה עניין רק למי שמבין את המשמעויות.

לא להצליב בינהם, הם מקודדים לצילינדר ספציפי.

 

 

  • רעיון טוב! 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...