Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אכזבה ושמה "כלמוביל" - אחרי יותר משנה של המתנה לאיוניק 5, ההזמנה בוטלה.


Menro
שימו לב! השרשור הזה בן 369 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 31 דקות, farkash7 כתב:

רק שאלה, אם אני לא מחליף נוזל בלמים במוסך מורשה אני מאבד גם את האחריות על הסוללה?

לפי החוק הישראלי לא גם אם טסלה טוענים אחרת, אבל בטסלה זה יעלה לך פחות מכל מוסך ישראלי מצוי וגם רצוי שהמוסכניק שאתה הולך אליו עבד על טסלות בעבר. לא כל המערכות בטסלה בנויות בדיוק באותה צורה כמו רכבים אחרים. צריך תושבות ספוג מיוחדות להרמת הרכב כדי לא לפגוע בסוללה וצריך שהוא לא ינסה להזיז דברים שמפריעים לו בדרך זה יכול להיות מסוכן.

 

אני את ההצרחת צמיגים עשיתי אצל מנשקו, למרות שגם בטסלה עושים את זנ. אבל בגלל שידעתי שהוא צמיגאי שעובד על הרבה טסלות. לא הייתי מטפל במקום שלא מכיר ספציפית את הרכב.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

דווקא בנושא הזה לא הייתי חושש לתת לטסלה להחליף את הנוזל.
לא שמעתי שהם עושקים במחירי הטיפול.

אני מדבר על יבואנים שמשווקים רכבים חשמליים והפכו את החלפת הבלמים לטיפול קריטי סטייל טיימינג ברמת התזמון והתמחור.
מה מונע מצרכן לגשת למוסך כללי ולהחליף נוזל בלמים בשבריר המחיר? מה הם יכולים לטעון כדי להסיר את האחריות על הסוללה? שזה דפק את הטעינה הרגנרטיבית? הם יעזו לעשות את זה? ואם כן איזה שופט יזרום איתם?

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ברכבים חשמליים אחרים לא הייתי עושה את זה במוסכים שלא מכירים את הרכב. יש שם מערכות רגנרציה ומבנה שונה ולפעמים תושבות להרמה.

 

בקיצור אין בעיה לעשות במוסך מורשה משרד התחבורה(על פי חוק), אבל לא הייתי רץ אליהם עד שהם יתחילו להתמחות ברכבים חשמליים. אם מערכת החשמל נדפקות בגלל טיפול בברקסים היבואן בטח לא יקח אחריות ולך תריב עם המוסך על נזק שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, farkash7 כתב:

רק שאלה, אם אני לא מחליף נוזל בלמים במוסך מורשה אני מאבד גם את האחריות על הסוללה?

לדעתי, לא, כי הקשר קלוש בין המערכות. והיבואן עוד צריך להוכיח שהבעיה קרתה בגלל הנוזל או ההחלפה. יכול להיות חתיכת סיפור. תקרא גם תעודות אחריות.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לקרוא בעיון כתב אחריות של 2 יבואני רכב חשמלי, ולא ראיתי איזה הפרדה מלבד תוקף בין הסוללה לאחריות כללית. 

לפי הבנתי הלא משפטית, ניראה שהם מקשרים בין השניים. ז"א, הפרת את תנאי האחריות הכללית?, הלכה גם אחריות הסוללה. 

 

מה קורה בפועל? לך תדע. נדע כניראה עוד כמה שנים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, farkash7 כתב:

יחס מקומם ללא ספק.
אמרתם טסלה? האמת שהם מתנהלים באותה צורה, אפילו גרוע מכך... ממש הרמת לי להנחתה אז הנה סיפור וסליחה שאני מתעלק פשוט רוצה לתת פרספקטיבה ולהוציא עצבים שעד עכשיו שמרתי בבטן.
הזמנתי מודל 3, לאחר ביצוע ההזמנה קיבלתי תאריך מסירה משוער ליולי-ספטמבר, אמרתי אחלה, זה בדיוק מה שרציתי וזה מתאים לי והמשכתי בחיי.
בזמן הזה עשיתי נסיעת מבחן על הBRZ והתחלתי להתלבט בכלל מה אני רוצה לרכוש, אבל יש זמן להתלבט אמרתי נהדר!.

ב10 למאי קיבלתי הודעה מטסלה שרכב זהה לשלי זמין למסירה מוקדמת ולהשיב Yes אם אני מעוניין. כמובן שלא רציתי, גם לא הייתי מוכן לביצוע הקניה וגם עוד התלבטי מה אני בכלל רוצה לקנות.
יום לאחר מכן פשוט קיבלתי מהם הודעה שהרכב מוכן ואני צריך להעביר כסף... ככה הם החליטו.

מהלחץ/עצבים/טיפשות פשוט ביטלתי את ההזמנה.
יצרתי איתם קשר וביקשתי לפתוח הזמנה חדשה ושיזכו אותי על דמי ההזמנה. הם סירבו.
בהתחלה טענו שכהזמנתי מתחת לכפתור "הזמן" היה תאריך הזמנה משוער יוני ושלפי התקנון הוא הקובע. כמובן שמדובר בתאריך פיקטיבי לגמרי כן? אבל זרמתי איתם, שאלתי איפה זה כתוב.
ביקשתי לראות את התקנון, לבסוף שלחו לי את התקנון (שכמובן לא הכיל את מה שהם טענו) עם קטע מודגש שאומר שתאריך המסירה המשוער הוא פקטיבי לגמרי, והם יכולים לעשות מה שהם רוצים, להקדים אותו או לאחר ואני? אני לא זכאי לבטל אף פעם, ביטלת? הלכו 1000 שקלים.
כן, זו המדיניות של טסלה וזה השירות שטסלה נותנים, אז כלומוביל הם זוועה, אבל טסלה? לא פחות אם לא יותר, רמת שירות של בית שימוש ציבורי.
*דרך אגב ביקשתי במייל שמנהל/מישהו יחזור אליי טלפונית כי הטיפול שלהם בבעיה לא לשביעות רצוני, הם פשוט ניתקו מגע...

אם אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים למה שאלתם אותי???

image.thumb.png.a28ecbf259eeeb0fbc9c12240ce9113d.png


הנה חלק ההסכם ששלחו לי, בזה הם ניתלו:

image.thumb.png.e5fad28141a4c142bb189d92ebf3280c.png

בקיצור אנחנו נעשה מה שאנחנו רוצים ואתה הלקוח? לך חפש את החברים שלך. בסדר זה אחלה הסכם כסת"ח למאורעות שלא בשליטתך כמו אוניה שטבעה בים, אבל במקרים כאלה לשלוף הסכם כזה? אתם עושים צחוק שם בטסלה ישראל?

אני יכול לספר לך על מה שהיה לי בהזמנת רכב טסלה מודל 3 במרץ 2022. לפי תאריך משוער הרכב שלי היה צריך להגיע בחודש מאי-יוני 2022. 

לאחר ביצוע הזמנה יום אחרי קיבלתי טלפון מנציג טסלה שאם אני רוצה ניתן לקבל את הרכב בקונפיגורציה שלי כבר בעוד שבועיים אך כמובן זה מצריך לשלם את הסכום מלאה על הרכב. אמרתי לו שזה ממש כיף לקבל בכמעט מיידי כאשר אנשים ממתינים חודשים לרכב שלהם (באותה תקופה היה חוסר רכבים במלאים). אבל תכננתי את התקציב שלי לחודש מאי וגם עוד לא התקנתי עמדת טעינה בחניון של הבית וזה קצת בעייתי בהתראה כל כך קצרה.

הוא אמר לי שאין שום בעיה פשוט מישהו ביטל ואז יצרו איתי קשר אם אפשרות להקדים. הרכב שלך תגיע באוניה הבא לפי התכנון המקורי. 

כאשר הגיע זמן של חודש מאי ראיתי שינוי בתאריך ההזמנה שלי עם דחיה לכמה חודשים ובסוף קיבלתי את הרכב שלי רק בספטמבר 2022. לאחר בירורים הבנתי שחברת טסלה אז באותה תקופה לא יודע לגבי עכשיו שאם מישהו דוחה את קבלת הרכב הם גם יכולים לדחות לו את הקבלה. במקרה שלי לא ביקשתי דחייה אלא שהרכב יגיע לפי תאריך המשוער המקורי אך מבחינת החברה זה אותו דבר. סירוב לקבל בתאריך שהם מציעים = דחייה. 

כמובן שזה היה קצת מבאס להמתין עוד רבעון לרכב וצד שני לא ביטלו לי המזנה כי לא יכולתי לשלם באותו רגע שהם הציעו פשוט דחו.

במקרה שלך לפי מה שהבנתי ממה שקראתי שאתה ביקשת לבטל את ההזמנה ולא לדחות. כך הם עשו ואחרי שהבנת ורצית להזמין שוב, הייתה צריך לשלם שוב אגרת "רצינות" ולא הלכו לקראתך בכדי לזכות אותך על אי הבנה. זה עצוב ומעצבן אך מבחינה חוקית הם יכולים לעשות זאת לפי שיקול דעתם. אולי הנציג לא אהב את הטון או צורת הדיבור שלך :) את זה אף אחד חוץ ממך לא יודע.

שיהיה לך המון בהצלחה הכי חשוב שתקנה את מה שאתה אוהב ורוצה ותהנה ממנו. כל השאר זניח 

 

עריכה אחרונה על ידי Johnik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב אותך מהסיפורים שהם סיפרו לך על מה עשית או לא עשית ומה מותר להם או לא בגלל מה שעשית.
הם עושים מה שהם רוצים כי בבסיס הם מבחינתם אלוהים, יכולים להזיז לך את התאריך כראות עיניהם כדאי לאפטם את ניהול המלאי שלהם. כל שאר הסיפורים שלהם זה רעשים. 
זה מתבטא בהסכם המכירה שהם שלחו לי (שכנראה לא חוקי). זה מתבטא בהתנהלות שלהם כלפיך וכלפיי.
נתעלם לרגע מהחוק, זה נקרא בעברית "שירות גרוע" ואני יכול להשוות אותו לשירות שאני מקבל עכשיו אצל יבואן אחר כדי להגיד לך שזה שירות גרוע מאוד.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, farkash7 כתב:

הם עושים מה שהם רוצים

ובמה הם שונים במקרה מעסקים רבים אחרים שחושבים ש"אתה בא אלי כדי לרקוד לצליליי"? זה חדש לך בארץ?

 

לפני שעה, davemustaine87 כתב:

יצא לי לקרוא בעיון כתב אחריות של 2 יבואני רכב חשמלי, ולא ראיתי איזה הפרדה מלבד תוקף בין הסוללה לאחריות כללית. 

לפי הבנתי הלא משפטית, ניראה שהם מקשרים בין השניים. ז"א, הפרת את תנאי האחריות הכללית?, הלכה גם אחריות הסוללה. 

 

מה קורה בפועל? לך תדע. נדע כניראה עוד כמה שנים. 

למה נדע בעוד כמה שנים. דברים אמורים להופיע בכתבי האחריות. גם אני בדקתי קצת:

 

image.png.94806845e0e191b8d282dd8308958a41.png

 

כלומר, היבואן צריך להוכיח שהתקלה בסוללה קרתה בגלל הטיפול בבלמים.

תחשוב גם הגיונית, יש לך אחריות על X חודשים/ק"מ על חלקים ברכב. נקודה.  סתם כך ניתן לשלול אותה? צריך להוכיח שאתה גרמת לתקלה, ושלב ראשון זה לבדוק אם יש בכלל קשר בין המערכות. אלף בית של אחריות ושלילה שלה.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Johnik כתב:

במקרה שלי לא ביקשתי דחייה אלא שהרכב יגיע לפי תאריך המשוער המקורי אך מבחינת החברה זה אותו דבר. סירוב לקבל בתאריך שהם מציעים = דחייה

אני מכיר לא מעט מקרים של סירוב קבלה רכב מוקדם והתאריך  המקורי נשאר במקומו.  למען האמת הסיפור שלך לא דומה לשל @farkash7.

 

התפנה לטסלה רכב בקונפיגורציה שלך, סירבת. התאריך המקורי נשאר סביר להניח. יותר מאוחר טסלה גילתה שהיא לא תוכל לספק לך אותו, כי היו באותם ימים היו בלגנים בשרשראות אספקה או סתם לחץ, אז דחו אותך בשלושה חודשים. זה כעין וכאפס לעומת מזמיני איוניקים שמחכים שנה כמו פות"ש וכל הזמן אומרים להם אח"כ , לא לדבר על מה שקרה למזמיני סקודה אניאק, שצ'מפיון השתמשה בהזמנות שלהם כמעצורים לדלת במשרד. דחיה של 3 חודשים לגיטימית כמעט בכל הזמנת רכב בטח בבלגנים של 22.

 

יכול להיות שאיזה נציג שירות חירטט תשובה למה דחו אותך, אבל ממש לא נוהל בטסלה. סה"כ ההתנהלות מולך הייתה בסדר גמור ואפילו טובה בהתחשב באותה תקופה. ככה אמור יבואן להתנהל.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, mcaspi כתב:

ובמה הם שונים במקרה מעסקים רבים אחרים שחושבים ש"אתה בא אלי כדי לרקוד לצליליי"? זה חדש לך בארץ?

 

למה נדע בעוד כמה שנים. דברים אמורים להופיע בכתבי האחריות. גם אני בדקתי קצת:

 

image.png.94806845e0e191b8d282dd8308958a41.png

 

כלומר, היבואן צריך להוכיח שהתקלה בסוללה קרתה בגלל הטיפול בבלמים.

תחשוב גם הגיונית, יש לך אחריות על X חודשים/ק"מ על חלקים ברכב. נקודה.  סתם כך ניתן לשלול אותה? צריך להוכיח שאתה גרמת לתקלה, ושלב ראשון זה לבדוק אם יש בכלל קשר בין המערכות. אלף בית של אחריות ושלילה שלה.

 

יש הגיון במה שאתה אומר אבל בסופו של דבר הם לא אלו שצריכים להוכיח משהו, הם פשוט יכולים להתנער מהאחריות ואתה הוא זה שתצטרך לרוץ ולתבוע אותם. 

שמעתי כבר על יבואנים שבכול הזדמנות מנסים להתנער מאחריות, ויש יבואנים שאתה יכול לאחר בטיפולים והם לא יעשו לך פרצופים.

 

אני אישית, לא הייתי מנסה לבחון את זה על הרכב שלי. בטח שלא על דברים כמו נוזל בלמים. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ופילטר מזגן?

 

תשמעו, אל תהיו מצחיקים. 

מדובר פה בפעולות שלא מעט מהאנשים בעולם עושים בחנייה מתחת לבית.

למוסכניק לא רק שאין יתרון בהחלפת פילטר מזגן, גם הוא ילכך לכם את כל הפלסטיקה בדרך ובחיים לא יעביר שם שואב לשאריות.

 

די. מדובר ברכבים שלא מצריכים טיפולים במוסך.

ואם כן - אז עלות של החלפת נוזל בלמים כולל הנוזל והעבודה ומע"מ ואם נעשתה לפי הספר זה -250-300 ש"ח. פעם בשנתיים. זהו. זאת התחזוקה.

איך מגיעים למספרים שיש פה? הרבה עבודת שטח להסביר לך למה אתה בעצם משלם את אותם מחירים רק בלי העבודה והחלפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, davemustaine87 כתב:

הם לא אלו שצריכים להוכיח משהו, הם פשוט יכולים להתנער מהאחריות

ללקוח הם יכולים פשוט להתנער. לא לשופט/רשם. יבואן צריך להוכיח להם, כי הוא החליט לא לכבד אחריות שנתן, ונראה אותו מוכיח, למשל, קשר בין החלפת נוזל בלמים לסוללה (אישית, להחליף נוזל בלמים ו/או פילטר מזגן ב 480-650 ש"ח לשעת עבודה כפי שמופיע בצילומים נראה מעניין). מוסכניק שטיפל ברכב צריך להוכיח שהוא עשה עבודה מקצועית עד לרמת החשבונית. אחרת אחד מהם יאכל אותה.

 

לפני 7 שעות, Nakamichi כתב:

די. מדובר ברכבים שלא מצריכים טיפולים במוסך

לך תשכנע שופט שמציגים לו את שגרת הטיפולים. ודווקא נראה שישנם רכבים שמצריכים טיפולים, מכיוון שהם יצאו לשווקים לא "מבושלים" מספיק ללקוחות מבחינת תחזוקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שלאדם מן השורה מאוד קשה בהליך משפטי מול מוסך או נציג יבואן כיוון שהם נחשבים מומחים לתחום והשופט, יחד עם האדם מן השורה - לא, ובמשפט אלו דברים משמעותיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכלס, במקרה כזה של שלילת אחריות, זה מוסכניק כללי שטיפל ברכב מול היבואן. מישהו מהם פישל/מחרטט/חיבל/וואטאבר. החלפת נוזל בלמים מחוץ לאחריות? אז נכון, זה יכול להיות אתה מול המוסך. אבל לא שאלו על זה, וישנם כל מיני תרחישים. עוד תרחיש, תרכוש חלק מחנות חלפים, תכלס, זה יכול להיות בעל החנות/יבואן החלק מול המוסך. זה לא תמיד צריך להיות בפועל אתה מול מוסך/יבואן.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, פריג'י כתב:

אני חושב שלאדם מן השורה מאוד קשה בהליך משפטי מול מוסך או נציג יבואן כיוון שהם נחשבים מומחים לתחום והשופט, יחד עם האדם מן השורה - לא, ובמשפט אלו דברים משמעותיים.

 

ולכן בית המשפט ממנה מומחה עצמאי בלתי תלוי... 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 369 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...