Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1094 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום חברים,

אז ככה, נורית מצבר בלוח השעונים נידלקה -בעיית טעינה בפורד מונדאו טיטניום שנת 2009 נפח 2.3. מד זרם מראה כי אין טעינה מהאלטרנטור.  זמן מה לפני שהנורית נדלקה עקבתי אחר תפקודו ומצאתי כי מתח הטעינה של  האלטרנטור היה נמוך כ 13.50v , גם בעת הפעלת צרכנים נוספים - מזגן, אורות וכו׳.  ניקוי כבל המינוס להארקה שיפר את הטעינה ל 13.90v .  מצבר הוחלף לורטה 74 אמפר. 

מחפש מכונאי/חשמלאי רכב פדנט ומקצועי מאיזור רמת גן (דרך רבין/אלוף שדה) בעל נסיון בפורד לפירוק והרכבה בלבד של האלטרנטור.

תודה חברים ויום טוב,

אלי

 

עריכה אחרונה על ידי Eli777
פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, Eli777 כתב:

שלום חברים,

אז ככה, נורית מצבר בלוח השעונים נידלקה -בעיית טעינה בפורד מונדאו טיטניום שנת 2009 נפח 2.3. מד זרם מראה כי אין טעינה מהאלטרנטור.  זמן מה לפני שהנורית נדלקה עקבתי אחר תפקודו ומצאתי כי מתח הטעינה של  האלטרנטור היה נמוך כ 13.50v , גם בעת הפעלת צרכנים נוספים - מזגן, אורות וכו׳.  ניקוי כבל המינוס להארקה שיפר את הטעינה ל 13.90v .  מצבר הוחלף לורטה 74 אמפר.

מחפש מכונאי/חשמלאי רכב פדנט ומקצועי מאיזור רמת גן (דרך רבין/אלוף שדה) בעל נסיון בפורד לפירוק והרכבה בלבד של האלטרנטור.

תודה חברים ויום טוב,

אלי

 

 

מתח המוצא שמדדת תקין. גם מתח של 13.5 וולט תקין.

 

ברכבך מותקן אלטרנטור אשר מפוקד על-ידי מחשב הרכב כלומר מתח המוצא משתנה בתלות מספר גורמים על ידי מחשב הרכב.

 

איך בדקת את זרם המוצא של האלטרנטור ? אם לא היה בכלל זרם אז המתח לא היה מגיע ל-13.9 וולט אלא היה יורד מתחת ל-12.6 וולט.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

הי מרק10,

ראשית תודה רבה על המענה!

 

מסכים עם כל מילה שרשמת. 

המדידה נעשתה במד זרם על קטבי המצבר,

כמו כן ביצעתי מדידה ישירה על הפלוס של האלטרנטור והבודי (מינוס) במצב כבוי של הרכב, זאת על מנת לבדוק אם אין נתק בקו בין האלטרנטור למצבר. 

אולם זו הייתה המדידה במצב תקין לפני שנידלקה נורית מצבר (אין טעינה) בלוח השעונים!

 

כרגע במצב הזה שאינו תקין המצבר מראה מתח של 11.88v  ונורית דלוקה של בעיית טעינה.

 

ייתכן והמתח הנמוך של המצבר מונע תפקוד תקין של המחשב ובשל כך אין טעינה?

 

ניתקתי את המינוס במצבר, כך שהמחשב יתאפס, ואז אטעין את המצבר, אניע ואבצע בדיקת טעינה, הפעם בדיקה ישירה על האלטרנטור. 

 

האם יש פיוז מסויים שעליי לבדוק שקשור לטעינה?

 

אשמח לעצתך.

תודה מראש!

אלי

פורסם (נערך)
לפני כשעה, Eli777 כתב:

הי מרק10,

ראשית תודה רבה על המענה!

 

מסכים עם כל מילה שרשמת. 

המדידה נעשתה במד זרם על קטבי המצבר,

 

ניתקת את כבל המינוס וחיברת מד זרם בטור ? 

כדי לבדוק את זרם הטעינה אתה צריך מד זרם שמסוגל למדוד זרם בצורה ישירה של יותר מ-50 אמפר. או למדוד את הזרם בעזרת צבת זרם המתאים למדידת מתח DC.

 

לפני כשעה, Eli777 כתב:

כמו כן ביצעתי מדידה ישירה על הפלוס של האלטרנטור והבודי (מינוס) במצב כבוי של הרכב, זאת על מנת לבדוק אם אין נתק בקו בין האלטרנטור למצבר. 

אולם זו הייתה המדידה במצב תקין לפני שנידלקה נורית מצבר (אין טעינה) בלוח השעונים!

 

כרגע במצב הזה שאינו תקין המצבר מראה מתח של 11.88v  ונורית דלוקה של בעיית טעינה.

 

ייתכן והמתח הנמוך של המצבר מונע תפקוד תקין של המחשב ובשל כך אין טעינה?

 

ניתקתי את המינוס במצבר, כך שהמחשב יתאפס, ואז אטעין את המצבר, אניע ואבצע בדיקת טעינה, הפעם בדיקה ישירה על האלטרנטור. 

 

האם יש פיוז מסויים שעליי לבדוק שקשור לטעינה?

 

אשמח לעצתך.

תודה מראש!

אלי

 

כאשר המנוע כבוי והמפתח מחוץ לסווי'ץ נתק בזהירות את הקונקטור שמתחבר לאלטרנטור. הקונקטור צריך להיות בעל 3 מגעים (חוטים).

לאחר הניתוק תניע את הרכב ובדוק את המתח על קטבי המצבר. במידה והמתח בתחום של 13.5-13.9 האלטרנטור תקין.

 

הקונקטור שאתה מפרק למעשה אחראי על התקשורת של המחשב עם האלטרנטור (טעינה חכמה). ללא הקונקטור האלטרנטור עובד כמו כול אלטרנטור רגיל.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק10 תודה רבה לך על המענה המפורט!

 

דרך אגב, ברכב קיים לחצן סטרט אין מפתח,

והקונקטור שמתחבר למיישר זרם הוא בעל 2 פינים.  

אבדוק זאת מחר ואעדכן..

 

תודה!

 

פורסם
לפני 23 שעות, Eli777 כתב:

מחפש מכונאי/חשמלאי רכב פדנט ומקצועי מאיזור רמת גן (דרך רבין/אלוף שדה) בעל נסיון בפורד לפירוק והרכבה בלבד של האלטרנטור

לא כל כך ברורה לי משמעות הבקשה שלך.

אם לדוגמא הייתי חשמלאי פדנט (אני לא) והיה בא אלי לקוח ואומר לי: "אני רק רוצה שתפרק ותרכיב, את כל השאר אני אעשה בעצמי".

אז הייתי אומר לו...(השלם את החסר).

 

אם לא הייתי ברור אז:

או שאתה נותן את הפרוייקט כולו לבעל מקצוע שתאלץ לסמוך עליו.

או שתיקח את כל הפרוייקט עלייך.

 

(*) מונדיאו והאלטרנאטור המתוחכם שלה, סיפור מוכר ויקר.

פורסם
ציטוט
לפני 5 שעות, IsraCar כתב:

לא כל כך ברורה לי משמעות הבקשה שלך.

 

זה כתוב בעברית פשוטה.

 

לפני 5 שעות, IsraCar כתב:

אם לדוגמא הייתי חשמלאי פדנט (אני לא) והיה בא אלי לקוח ואומר לי: "אני רק רוצה שתפרק ותרכיב, את כל השאר אני אעשה בעצמי".

אז הייתי אומר לו...(השלם את החסר).

אולי ככה אתה היית עונה.. אולם אני בניגוד גמור לך, הייתי מקשיב עד הסוף להצעה שלו, ואז מקבל החלטה, אם מתאים לי או לא. בסופו של דבר הכל עניין של כדאיות/ריווחיות. 

 

לפני 5 שעות, IsraCar כתב:

אם לא הייתי ברור אז:

או שאתה נותן את הפרוייקט כולו לבעל מקצוע שתאלץ לסמוך עליו.

או שתיקח את כל הפרוייקט עלייך

לא ביקשתי עיצה איך להתנהל.

אני יכול לקחת את כל הפרוייקט על עצמי בקלות אבל לא רוצה.

 

לפני 6 שעות, IsraCar כתב:

(*) מונדיאו והאלטרנאטור המתוחכם שלה, סיפור מוכר ויקר.

שיפוץ האלטרנטור יקר מאוד במוסך היבואן. 

לעומת זאת ישנן חלופות לשיפוץ אלטרנטור קומפלט ברכיבים איכותיים תואמים למקור במחיר שפוי. 

 

לפני 23 שעות, מרק10 כתב:

 

ניתקת את כבל המינוס וחיברת מד זרם בטור ? 

כדי לבדוק את זרם הטעינה אתה צריך מד זרם שמסוגל למדוד זרם בצורה ישירה של יותר מ-50 אמפר. או למדוד את הזרם בעזרת צבת זרם המתאים למדידת מתח DC.

 

 

כאשר המנוע כבוי והמפתח מחוץ לסווי'ץ נתק בזהירות את הקונקטור שמתחבר לאלטרנטור. הקונקטור צריך להיות בעל 3 מגעים (חוטים).

לאחר הניתוק תניע את הרכב ובדוק את המתח על קטבי המצבר. במידה והמתח בתחום של 13.5-13.9 האלטרנטור תקין.

 

הקונקטור שאתה מפרק למעשה אחראי על התקשורת של המחשב עם האלטרנטור (טעינה חכמה). ללא הקונקטור האלטרנטור עובד כמו כול אלטרנטור רגיל.

 

הי מרק10,

 

הבדיקה בוצעה. אין טעינה. 

מעריך ומודה לך מאוד על עזרתך!

אתה מוזמן לפנות אליי בפרטי בכל עניין, אולי אוכל לעזור, אני מקושר 😊

 

שיהיה ערב טוב,

אלי

 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
בתאריך 27.6.2023 בשעה 14:56, IsraCar כתב:

לא כל כך ברורה לי משמעות הבקשה שלך.

אם לדוגמא הייתי חשמלאי פדנט (אני לא) והיה בא אלי לקוח ואומר לי: "אני רק רוצה שתפרק ותרכיב, את כל השאר אני אעשה בעצמי".

אז הייתי אומר לו...(השלם את החסר).

 

אם לא הייתי ברור אז:

או שאתה נותן את הפרוייקט כולו לבעל מקצוע שתאלץ לסמוך עליו.

או שתיקח את כל הפרוייקט עלייך.

אם לא הבנת עד עכשיו, בעל מקצוע מקבל בקשת עבודה, ואמור לתת לה תשובה. לא למשהו אחר. זה הכל. אדם לא מגיע לבעל מקצוע כדי לספק את בעל המקצוע, אלא קודם כל את עצמו.

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, mcaspi כתב:

 אדם לא מגיע לבעלת מקצוע כדי לספק את בעלת המקצוע, אלא קודם כל את עצמו.

 

תיקנתי לך.

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...