Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1304 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מה עם דמי אבטלה אם הוא מפטר אותך, אתה מאבד את הזכות הזאת.

זה שווה רק אם מדובר בפחות שעות ויותר כסף, הרבה יותר.

 

יש עלויות נלוות ויש סיכונים נלווים, לדוגמה - ברגע שעברתי להיות שכיר בעל שליטה ב3 שנים קיבלתי שתי דרישות להצהרות הון.

ברגע שאתה רוצה משכנתה החיים הרבה יותר קשים מאשר לשכיר.

הלוואות הופכות מסובכות יותר, "תביא תלושים 3 חודשים אחורה".

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

פורסם

יתרונות :

אפשר לקזז הוצאות

אם זה מקצוע נדרש כפרילנסר/עצמאי - תוכל לעבוד מול חברות אחרות כפרילנסר ולנסות לחייב סכומים גבוהים יותר.

 

חסרונות :

- התעסקות עם רשויות

- התעסקות עם רואה חשבון

- אין לו התחייבות כלפיך, הוא פתאום יכול להגיד לך שהוא משלם לך בשוטף + 60 במקום כל 10 לחודש

- אין לו התחייבות כלפיך - הוא פתאום יכול להפסיק לעבוד איתך וכעצמאי אין לך הגנה של אבטלה.

- סגירת עסק זה גם לא קל , שמירת ספרים 7 שנים אחורה (גם אם אתה סוגר)

 

לפי חישוב של כ 40% תוספת - נשמע שהסכום שהוצע לך משתלם יותר אבל

א. זה לא משמעותית הרבה יותר

ב. זה הרבה הרבה יותר התעסקות (שאתה צריך להשקיע זמן בללמוד, וזמן בלעשות כל חודש בשוטף).

--

 

כאחד שהיה עצמאי והפך לשכיר, 

אם אין לך רצון לפתוח עסק ולפתח אותו ולהגדיל אותו ובשלב כלשהוא לקחת עובדים וכו' וכו', זה כאב ראש מיותר.

 

פורסם

שכחנו את הנושא של מקדמות למס הכנסה\ביטוח לאומי שעד עכשיו בכלל לא שמעת על המושג הזה :)

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

פורסם

הייתי משני הצדדים בחיים (שכיר ועצמאי) ויותר מפעם אחת. העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך היא שככל שיש לך מקצוע שאפשר לעבוד בו באמת כעצמאי, תנסה לפני שאתה קבל החלטות לפתוח עוסק פטור ולעבוד קצת באופן עצמאי. זה יתן לך לנסות את העניין במינימום סיכון ומינימום עלות (אין התעסקות עם מע"מ) - הן מבחינת היכולת והרצון שלך להשיג לקוחות/פרנסה ולהגדיל אות והן מבחינה כלכלית.

 

אחרי שנה תשב ותחשוב מה אתה רוצה לעשות. בסביבה הכלכלית הנוכחית הייתי חושב פעמיים ויותר על לא להיות שכיר. זה גם תלוי בכמה נפשות אתה מפרנס - אם אתה צעיר ורווק, קל יותר.  

2020 Citroën C5 Aircross 1.6 180HP

פורסם

מה שלא ברור לי זה מה האינטרס של המעסיק?

או שהוא רוצה להוריד עלויות, וזה על חשבון פות״ש או שהוא מכין אותו לצמצום ההעסקה/פיטורים.

 

בכל מקרה, מבחינת המעסיק זה צעד לא הגיוני, כי לא התלוש קובע את מהות העסקים, כמו שכבר ציינתי. אפשר לשלם בחשבונית מהתחלה או מהאמצע, מה שקובע אם יש יחסי עובד מעביד (וכל החבויות של המעסיק שנלוות לכך) זה אופי היחסים וההעסקה, לא אופן התשלום.

 

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 17 שעות, om2 כתב:

חבר נתן לי פעם כלל אצבע.

פי 2.5-3 מהשכר 

 

אבל הוא נתן לי את כלל האצבע הזה לפני כ5 שנים

בדיוק מה שעמדתי לכתוב, הקדמת אותי.

לא כל כך מסובך לחשב בצורה מלאה אם רוצים, זאת גם שאלה נפוצה יחסית בארכיון הפורום, אבל בפחות מפי 2.5 אין מה להיכנס לזה בכלל.

 

ההבדל בנטו זה הצד הכי משני בסיפור, מעבר לעצמאי זה שינוי של צורת העבודה/החיים מקצה לקצה. במציאות הנוכחית הישראלית זה מתאים לסט מצומצם של אנשים עם אופי וכשרונות מסוימים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

הייתי בסיטואציה הזו ואני חד משמעית לא ממליץ.

המתח הנפשי, הידיעה שבכל דקה אתה יכול לעוף או לקבל הלנת תשלום, זה שאתה צריך להיות איש המכירות והגובה של עצמך לא שווים את זה.

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
לפני 27 דקות, falou כתב:

מה שלא ברור לי זה מה האינטרס של המעסיק?

או שהוא רוצה להוריד עלויות, וזה על חשבון פות״ש או שהוא מכין אותו לצמצום ההעסקה/פיטורים

מצמצם עלויות, לא צריך להתעסק עם ענייני HR, חישוב שכר וכאלה.

 

אם זאת חברה ציבורית, אז זאת דרך להוריד את הhead count, כדי להראות התייעלות בדו"חות שלהם (לא יודע את הדקויות).

אני יודע שזאת גם דרך להעסיק עובדים בלי לדווח על העסקה לבעלי מניות.

 

אצלי בעבודה לפעמים עושים דברים כאלה בתקופות "רזות" - לוקחים עובדי קבלן, וכשהמצב משתפר, מעבירים אותם להעסקה ישירה.

 

בכל מקרה, בשביל פות"ש זה נשמע כמו דיל קרוקודיל - הברוטו יותר גבוה, אבל מהברוטו הזה צריך להפריש למס הכנסה/בט"ל/פנסיה/קה"ש ועוד. וגם אין יחסי עובד מעביד.

 

לדעתי לא שווה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 9 דקות, vadim6385 כתב:

אם זאת חברה ציבורית, אז זאת דרך להוריד את הhead count

 

שום חברה עם מינימום ידע בהעסקה לא תעשה מהלך כזה, אלא אם יש פרטים שלא נחשפו ומשנים את התמונה. זה מהלך מאוד בעיתי מבחינת הדין, בלשון המעטה

 

לפני 9 דקות, vadim6385 כתב:

אצלי בעבודה לפעמים עושים דברים כאלה בתקופות "רזות" - לוקחים עובדי קבלן,

 

זה לא דומה.

פה מדובר על לקחת שכיר ולעבור לשלם לו בחשבונית.

 

לפני 9 דקות, vadim6385 כתב:

בכל מקרה, בשביל פות"ש זה נשמע כמו דיל קרוקודיל - הברוטו יותר גבוה, אבל מהברוטו הזה צריך להפריש למס הכנסה/בט"ל/פנסיה/קה"ש ועוד. וגם אין יחסי עובד מעביד.

 

שוב, אתה טועה ומטעה.

גם אם הוא עובר לקבל חשבונית, יש יחסי עובד מעביד. כמו שכתבתי קודם, מה שקובע אם יש או אין יחסים זה מהות היחסים לא אופן התשלום.

 

יענו, אם הוא יבוא אחרי תקופה ששילמו לו בחשבונית וייתבע את הזכויות הסוציאליות שלו, הוא יקבל אותן.

 

לכן זה מהלך תמוה, ואלא אם חסר לנו פרטים, זה כנראה מהלך של מעסיק קטן שלא קיבל ייעוץ כמו שצריך.

 

נ.ב.

 

כולם מתייחסים פה לצד הכלכלי גרידא של העסקה (כמה שווה ההעסקה כך או כך) ולא מתייחסים לצד המהותי. 

(1) מה האינטרס של המעסיק?

(2) העובדה שזה לא משנה את היחסים מבחינת הדין

 

https://www.kolzchut.org.il/he/קביעת_קיומם_של_יחסי_עובד-מעביד

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

@falouאתה חוזר על עניין יחסי העובד -מעביג, ועקרונית אתה צודק. הבעיה היא שכאשר יהיה צורך או רצון לממש את הזכויות זה יצטרך לעבור דרך בית המשפט, וזה עניין של זמן וכסף ועלול להיות לא מעט מהם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני חוזר לא בעיקר בגלל שייתכן ואפשר יהיה לתבוע.

יש סיבה לכך שהפסיקה לא מאפשרת תמרון כזה, הוא בד״כ לרעת העובד.

לכן הנקודה החשובה פה - מה האינטרס של המעסיק?

 

דרך אגב, בגלל שמדובר בסכומים גדולים, שווה לתבוע, בטח כשמדובר בבית הדין לעבודה, שנוטה לצדד בעובדים

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אין ויכוח על כך, אלא רק על הצד הטכני.

 

לפני הרבה שנים נאלצתי לעשות מהלך דומה, למזלי רק על חצי מהמשרה. בתנאים שניתנו לי זה היה גרוע כלכלית, למזלי כעבור מספר שנים הוחזרתי למשרה מלאה, ואת העבודה כעצמאי שימרתי בהיקף קטן, מעין "כסף כיס", עם מחשבה להמשיך בה כאשר אצא לגמלאות.

 

קולגה צעיר ממני שפועל גם הוא בעיקר כשכיר ומעט כעצמאי קורא לזה "תרומה לקהילה", כי התנאים כעצמאי הרבה פחות טובים מכשכיר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 11 שעות, phpclub כתב:

לפי חישוב של כ 40% תוספת - נשמע שהסכום שהוצע לך משתלם יותר

 

לפני שעה, falou כתב:

מה שלא ברור לי זה מה האינטרס של המעסיק?

 

לפני כשעה, falou כתב:

כולם מתייחסים פה לצד הכלכלי גרידא של העסקה (כמה שווה ההעסקה כך או כך) ולא מתייחסים לצד המהותי. 

(1) מה האינטרס של המעסיק?

 

חשוב לי לציין כמה דברים שאולי ישפיעו על העצות שלכם

  1. נושא שמאוד חשוב לי כעת משפחתית - כלכלית, זה העלאת הנטו. וכמובן מבלי להפסיד לטווח ארוך או בראייה רחבה.
  2. ההצעה הזו באה מהחברה בעקבות ניסיון של החברה לשמר אותי.
  3. מדובר בחברה טכנולוגית לא קטנה, אפילו גדולה.
  4. אני מחפש את הערך המדיד, להשוות סכום לסכום, והשאלה שלי זה איך מחשבים את זה. 
  5. ואגב פניתי כבר לשני רואי חשבון, אבל ברור לי שניסיון של אנשים מהשטח הוא לא פחות חשוב.

 

האם הדברים הנ"ל גורמים לכם לשנות דעה?

עריכה אחרונה על ידי אליעזר
פורסם

לא.

אני התפטרתי השנה, בשביל לשמר אותי פשוט העסיקו אותי כשכיר ב20-30% ועברתי חזרה לעסק שלי (שהיה רדום בעקבות הקורונה).

מה עם מתנות לחג?

 

ואם חשוב לך הנטו אז שפשוט יעלו לך את השכר.

 

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

פורסם

מבחינת נטו זה יהיה לך טוב

מבחינת העתיד שלך - כנראה שפחות

מבחינת התעסקות נוספת (לא מעט זמן) - תעבוד (כנראה הרבה) יותר ב "מנהלות" של העסק שלך

 

לדעתי עדיף לך לנסות לחפש מקום אחר בשכר גבוה יותר.

 

אם להיות עצמאי זה רק כי אתה באמת רוצה לפתוח עסק ולהגדיל אותו, לא כי אתה רוצה לקבל את הכסף בצורה שונה.

 


×
×
  • תוכן חדש...