Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1301 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום חברים 

אודה לעזרתכם, מי שהתנסה או מכיר

יש לי הצעה במקום העבודה לעבור מהעסקה כשכיר - לעצמאי,

 

מה שברור לי הולך להשתנות:

  1. לא יהיו ימי חופש, חגים ומחלה ע"ח חברה
  2. לא יהיו תוספות שכר (נסיעות/קורסים וכו), ולא מתנות לחגים
  3. אצטרך לעבוד מול רו"ח ולהחזיק תיקים מול הרשויות 
  4. אצטרך להפריש עצמאית פנסיה וקהש"ת

 

מה שלא ברור לי זה איך להחליט אם זה כדאי או לא.

 

בשביל המשל אתן סדרי גודל של סכומים,

נניח שכשכיר השכר הוא 16000 ברוטו,

השכר המוצע לשעה כעצמאי הוא 150 שח לא כולל מע"מ,

בחישוב לפי ממוצע של 182 שעות, יוצא 27300 (150*182=27300)

 

איך אני מתקדם מכאן?

 

האם יש דרך או כלל אצבע לגלם את כל ההוצאות הנלוות כעצמאי ולחשב ממתי זה נהפך להיות רווחי?

 

אודה שתאירו את עיני 🙏

עריכה אחרונה על ידי אליעזר
  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

פורסם

בשלב ראשון קח את תלוש השכר האחרון ובדוק את הברוטו למס המצטבר, נרמל לשנה שלמה. כמוכן בדוק את הסכום ב-106 של השנה הקודמת. תקבל אינדיקציה ראשונית להשוואה עם ההצעה שקיבלת.

 

תביא בחשבון שלא תעבוד 182 שעות בחודש - יש חודשים שיותר, יש שפחות. אתה צריך להבין איך אתה מתחשבן עם המעסיק.

 

תחושת הבטן שלי היא שהמעסיק הציע לך את ההצעה כדי לחסוך בהוצאות. אבל כדי לקבל הערכה יותר מציאותית אסוף את תלושי השכר וה-106 והדוחות התקופתיים של החסכונות שהמעסיק מפקיד לך (פנסיה, קה"ש וכו') ושב על זה עם רואה חשבון (או יועץ מס, לצורך העניין זה היינו הך), והוא יתן לך אומדן יותר ריאלי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כלל אצבע , עלות של עובד למעסיק היא בערך 25-30% יותר משכר הברוטו 

זה כולל ביטוח לאומי צד מעסיק 

הפרשות של המעסיק לפנסיה / פיצויים 

הפרשות לקרן השתלמות (עוד 7.5% ) מהברוטו 

הפרשה לחופשה וימי מחלה (שלא יכנסו לך ) 

 

כמו כן יש גם את הודעה מוקדמת לפיטורין 

וכמובן תוסיף גם עלות של כ 1000 שח בשנה מינימום עלות לרואה חשבון שיגיש עבורך את הדוח השנתי. 

 

 

 

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

חבר נתן לי פעם כלל אצבע.

פי 2.5-3 מהשכר 

 

אבל הוא נתן לי את כלל האצבע הזה לפני כ5 שנים 

 

מניח שמשהו או שתיים השתנו במהלך השנים האלה… 

לכן ההמלצה שלי לפני שיקול כזה הוא לקבוע פגישה עם רו"ח

מיתר רוז רוצה לחיות!

אבא שלו תרם 100% בשנתיים האחרונות, זה הזמן להוקיר לו תודה

לתרומה: https://www.charidy.com/meitarroz/311

פורסם
לפני כשעה, אליעזר כתב:

מה שברור לי הולך להשתנות:

  1. לא יהיו ימי חופש, חגים ומחלה ע"ח חברה
  2. לא יהיו תוספות שכר (נסיעות/קורסים וכו), ולא מתנות לחגים
  3. אצטרך לעבוד מול רו"ח ולהחזיק תיקים מול הרשויות 
  4. אצטרך להפריש עצמאית פנסיה וקהש"ת

 

מה שלא ברור לי זה איך להחליט אם זה כדאי או לא.

 

בשביל המשל אתן סדרי גודל של סכומים,

נניח שכשכיר השכר הוא 16000 ברוטו,

השכר המוצע לשעה כעצמאי הוא 150 שח לא כולל מע"מ,

בחישוב לפי ממוצע של 182 שעות, יוצא 27300 (150*182=27300)

 

איך אני מתקדם מכאן?

נשמע לא להיט

לפני כשעה, אליעזר כתב:

ש לי הצעה במקום העבודה לעבור מהעסקה כשכיר - לעצמאי

לדעתי - תגיד לו יפה תודה אבל לא תודה, וחפש מעסיק חדש.

אם מעסיק מציע לך לעבור להיות קבלן עצמאי, משהו לא טוב עובר על המעסיק הזה, וכדאי שלא להיות לך שם when shit hits the fan בצורה כזאת או אחרת.

 

במקסימום חכה שיפטרו אותך הם עצמם, וישלמו פיצויים.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)
לפני 58 דקות, om2 כתב:

חבר נתן לי פעם כלל אצבע.

פי 2.5-3 מהשכר 

 

אבל הוא נתן לי את כלל האצבע הזה לפני כ5 שנים 

 

 

מאוד לא נכון, וזה היה לא נכון גם לפני 5 שנים.

 

 

לפני שעתיים, אליעזר כתב:

מה שלא ברור לי זה איך להחליט אם זה כדאי או לא.

 

בשביל המשל אתן סדרי גודל של סכומים,

נניח שכשכיר השכר הוא 16000 ברוטו,

השכר המוצע לשעה כעצמאי הוא 150 שח לא כולל מע"מ,

בחישוב לפי ממוצע של 182 שעות, יוצא 27300 (150*182=27300)


*לכאורה* ההצעה אטרקטיבית עבורך (מעל 50% יותר משכר ברוטו אפילו אם מחשבים לפי 10 חודשים בשנה) ולכן לא אטרקטיבית למעסיק.

היות שלמעסיק אכפת רק מעלות ההעסקה בשורה התחתונה, הייתי מנסה להבין בין השורות מה עומד מאחורי ההצעה הזו.

 

 

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

פורסם
לפני 59 דקות, vadim6385 כתב:

אם מעסיק מציע לך לעבור להיות קבלן עצמאי, משהו לא טוב עובר על המעסיק הזה,

 

לפני 7 דקות, קורן בן אשר כתב:

היות שלמעסיק אכפת רק מעלות ההעסקה בשורה התחתונה, הייתי מנסה להבין בין השורות מה עומד מאחורי ההצעה הזו.

 

חשוב  לציין כי ההצעה הזו באה כהצעת שיפור תנאים במסגרת ניסיון לשמר עובדים.

 

יש לדעתך דברים שיכולים להיות "בין השורות"? לכאורה הכל מדיד, לא?

פורסם (נערך)

אני לא יודע איך החישוב שלו.

אבל הוא יצא מנקודת הנחה של 30 ימי חופש בשנה (ימי מחלה וימי חופשה)

ביטחון כלכלי (דמי אבטלה ודמי נפגע עבודה)

החזר הוצאות שמגיע מהמעסיק (אוכל. דלק. רכב. טלפון)

את זה שהוא צריך לשלם לבד את כל ההוצאות פנסיה וגמל מיסים וכו'

 

ומהחישוב שלו יצא שאם הוא מקבל 100 נטו לשעה אצל המעסיק.

כעצמאי הוא צריך לקבל 300 250 ש"ח לשעה כדי להגיע ל100 שח נטו

 

האם זה נכון, אין לי מושג.

אני לא עצמאי ומעולם לא הייתי.

 

ביקשו כלל אצבע, נתתי מה ששמעתי

עריכה אחרונה על ידי om2

מיתר רוז רוצה לחיות!

אבא שלו תרם 100% בשנתיים האחרונות, זה הזמן להוקיר לו תודה

לתרומה: https://www.charidy.com/meitarroz/311

פורסם
Just now, אליעזר כתב:

 

יש לדעתך דברים שיכולים להיות "בין השורות"?


הכוונה לדברים בהתנהלות העסק וברקע שרק אתה יודע עליהם.

לגבי כל השאר - קח את כל הניירת ולך לרו"ח לפגישת ייעוץ, אל תתעצל. כלל אצבע גס 30%-50%, תלוי מאוד בתנאים הספציפיים שלך.

חזיר דיזל

פורסם

תביא בחשבון בט"ל משמעותית יותר גבוה.

 

ימי החופש על חשבונך.

 

ביטוחים על חשבונך (כגון אכ"ע).

 

מצד שני - הוצאות מוכרות לצרכי מס. אתה צריך לבדוק האם זה משמעותי.

 

וגם שאלת האפשרות לתת את שירותיך לעוד גופים.

 

יש גם שאלה משפטית האם אם אתה עובד רק עבור מעסיק זה אתה תוכל בסופו של דבר לתבוע להיות מוכר כשכיר. אבל זה טריקי, צריך להבין היטב את המבחנים המשפטיים.

 

לכן ההמלצה חוזרת: ייעוץ רואה חשבון/יועץ מס, ואחד שמבין בתחום התעסוקה שלך.

 

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 4 דקות, om2 כתב:

אני לא יודע איך החישוב שלו.

אבל הוא יצא מנקודת הנחה של 30 ימי חופש בשנה (ימי מחלה וימי חופשה)

ביטחון כלכלי (דמי אבטלה ודמי נפגע עבודה)

החזר הוצאות שמגיע מהמעסיק (אוכל. דלק. רכב. טלפון)

את זה שהוא צריך לשלם לבד את כל ההוצאות פנסיה וגמל מיסים וכו'

 

ומהחישוב שלו יצא שאם הוא מקבל 100 נטו לשעה אצל המעסיק.

כעצמאי הוא צריך לקבל 300 250 ש"ח לשעה כדי להגיע ל100 שח נטו

 

האם זה נכון, אין לי מושג.

אני לא עצמאי ומעולם לא הייתי.

 

ביקשו כלל אצבע, נתתי מה ששמעתי


ההשוואה היא מול ברוטו ולא נטו, כי הנטו תלוי בדברים נוספים.

אם אתה לא יודע, עדיף לא לענות תשובות שגויות שמטעות אחרים.
 

החזר הוצאות צריך להיות מתומחר פנימה לגופו של עניין. אצל כל אחד זה שונה.

חזיר דיזל

פורסם
לפני 17 דקות, אליעזר כתב:

חשוב  לציין כי ההצעה הזו באה כהצעת שיפור תנאים במסגרת ניסיון לשמר עובדים

לי זה נראה כמו הרעה בתנאים.

ולהפוך עובדים שכירים לקבלנים עצמאיים? נשמע כמו ההיפך מלשמר עובדים.

 

כאילו הוא מנסה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. אם זה לשמר עובדים זה נשמע ביזארי.

 

לדעתי - חפש מעסיק אחר.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

מבחינה חוקית, אם מעסיק מעביר אותך לעבוד "כעצמאי" רק בזה שהוא משלם לך חשבונית במקום משכורת, והתפקיד שלך נשאר אותו הדבר ואתה עובד רק בשבילו - חוקית זה לא תופס. יענו, אתם עדיין נחשבים מעסיק ועובד לכל דבר ועניין ואם אתה תתבע אותו על זה שמגיעים לך תנאים של שכיר, בנוסף למה ששילמו לך בחשבונית, סבירות גבוהה שתזכה במשפט.

 

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

שים שניה את הכסף בצד - האם ברגע שתעבוד בתור עצמאי, יש לך אפשרות לעבוד במקביל אצל מעסיקים אחרים \ מתחרים שלו?  האם אתה יכול להעסיק אנשים תחתיך שיעשו את העבודה עבורך?

 

אם התשובה היא לא - אני אישית הייתי מוותר על ההצעה, אלא אם כן מדובר בתוספת משמעותית מאוד בנטו.

  • אהבתי 1

No worries 8)

פורסם

העסקה כשכיר .

אין יחסי עובד מעביד.

הוא לא חייב לך כלום. כלומר מחר הוא יכול להגיד לך שהוא לא צריך אותך. 

מי מתחייב לך שהוא לא מוריד הוצאות מחר בבוקר ומקצץ עובדים ואתה לא נצרך?

 


×
×
  • תוכן חדש...