Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: האפשרויות השונות לנשיאת אופניים על הרכב


banji man
שימו לב! השרשור הזה בן 633 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני אוסיף מניסיוני: 

פעם ראשונה שלי הייתה בשנת 1990, הכנסתי 2 זוגות מפורקים לפיאט אונו וירדנו למכתש רמון..

 

בגולף פלוס אני מכניס זוג אופניים יחיד בלי לפרק שום גלגל. או שני זוגות עם פירוק חלקי.

 

לדעתי המנשא האחורי פסול לחלוטין.

הוא הורס את הרכב, מסוכן, אני מרגיש מאוד לא בטוח לנסוע איתו. ועוד חיסרון שלא ציינת - הוא חוסם את הגישה לתא המטען שזה ממש נוראי. מעבר לכך, האורך של הרכב גודל, ולא ניתן לאבטח את האופנים נגד גניבה אם עצרת לשתות קפה. לא השתמשתי במנשא כזה כבר המון שנים.

 

לגבי מנשא הגג - מה שאני משתמש: יחסית מהיר להעלות או להוריד אופניים אם הם לא כבדות מדי או הרכב גבוה מדי. ניתן להיעזר בשרפרף מתקפל במקרה הצורך, ממליץ מאוד על מנשאי טולה 591/598 שהם טובים מכל מה שיש בשוק בפער. יתרון נוסף: ניתן לקחת 4 זוגות על רכב אחד במקרה הצורך, אבל אז כמובן ההעמסה לוקחת זמן ותיכנון מדוייק של כיווני המנשאים והאופניים.

אני מרגיש די בטוח לנסוע רק מעט איטי מהרגיל גם בכבישים מפותלים עם אופניים על הגג. ניתן לנעול את האופניים נגד גניבה.

החיסרון של מנשא הגג הוא הצורך לפרק ולהרכיב את הגגון לפני השימוש. 

אני משתדל לא לנסוע עם גגון ריק כי זה ביזבוז נוראי ומטרד רעש.

 

לגבי המחיר - אני קונה גגונים מקוריים של יצרן הרכב ומנשאי טולה משומשים באיביי, המחיר ממש לא נוראי.

 

מצרף עוד תמונה של גאון אחד שחיבר אופניים בלי שום מנשא..

 

 

PXL_20210401_100000539.jpg

IMG_20200728_184053.jpg

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטענות לגבי המנשא האחורי לא מדויקות. 

בתלות בסוג המנשא והרכב, יש אפשרות לגישה לתא המטען, בעיקר ברכבי האצ'.  ניתן לפתוח את הדלת האחורית יחד עם המנשא.

בדגמים היקרים ניתן לנעול גם את המנשא לרכב וגם את האופניים למנשא.

אני מסכים שזה לא פתרון אידאלי ולא מועדף אבל אצלי מנשא אחורי של טולה עשה עבודה טובה במשך מספר שנים.  חברים נוספים משתמשים בהצלחה במנשאים של SARIS.

 

את המנשאים הפשוטים של 250-300 שקל גם אני פוסל.

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קניתי מנשא אחורי דגם ביניים איטלקי שעלה 450 ש"ח בזמנו ומצטער על כך...
שווה להשקיע בסריס\טולה, וכדאי לבדוק האם הספוילר האחורי (כיום יש בהרבה מכוניות) מתאים לסוג של המנשא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנקודת המבט של "נפגעי" המנשא האחורי 

ראיתי לא פעם מעיכות שנגרמו לרכב כתוצאה ממגע קל במכשול (פעמיים חניה בחניון החברה, נגיעה קלה בקיר ) או ברכב שנסע מאחור(אוטובוס במקרה אחד, משאית בטון באחר) 😒

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.7.2022 בשעה 00:26, banji man כתב:

2.  פרוק האופניים והכנסתם לתא המטען

בתור כבישון (רוכב כביש), זו האופציה המועדפת עלי, עם/בלי פירוק גלגל קדמי. בתור חובב הצ'באקים/סטיישנים זה אפילו מתבקש. יש לי שמיכה עבה כדי להניח בין האופניים לריפוד.

בחורף אני מעביר ניגוב על האופניים וזה בד"כ מספיק. 

 

בתאריך 28.7.2022 בשעה 00:26, banji man כתב:

3.  מנשא אחורי 

היה לי מנשא של זוג יחיד של סאריס שהיה די גרוע ואחריו מנשא של 3 זוגות (אף פעם לא העמסתי יותר מ-2) שהיה הרבה יותר מוצלח. 

ד"א, יש דגמים חדשים של סאריס (אולי גם אצל אחרים) שמתאימים למכוניות עם ספוילר עליון מפלסטיק.

מצד שני, לא משנה כמה טוב הרכבתי תמיד הרגשתי שהמנשא האחורי הוא לא 100%. אולי עניין של פרנויה.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לשים לב שבחלק מהרכבים דלת תא המטען עשויה מפלסטיק או בשילוב פלסטיק צבוע בצבע הרכב ונראה כמו פח (רכבים היברידיים בדרך כלל) ואסור להרכיב בהם מנשא אחורי.

 

אופציה נוספת היא לחבר נגרר לוו גרירה, נגרר פתוח או סגור, שמאפשרים נשיאה של כמות גדולה של זוגות אופניים, כאשר נגרר סגור מאפשר את השארת האופניים בתוכו בזמן עצירות או בזמן שמנתקים אותו מהרכב ולנעול אותו ואז אין צורך להוציא ולהעמיס את האופניים כדי לאחסן אותם במקום אחר.

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.8.2022 בשעה 17:57, Gosser1860 כתב:

3.  מנשא אחורי 

הכי קל באמת לתפעול יש לי כזה אממה צריך לשים לב שעיקר העומס יהיה על  משקוף הבאגז ולא על החלון  נשבר לי חלון מזה

זה בטיחותי מאוד אם יודעים למתוח את זה טוב בניגוד למה שנטען 

עריכה אחרונה על ידי ידני
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 633 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...